Roligt som barn säger

Sv: Roligt som barn säger

min bästa kompis heter Lollo. och min systerdotter sjöng:
"lilla katt, lilla katt..lilla söta kaaaatta" för att sedan sjunga:
"lilla lollo, lilla lollo..lilla fula lolloooo" :rofl:

sedan på stan en gång så sa hon polis polis potatisgris till 6 syckna poliser. Poliser kollade leendes mot henne och sedan kollade på mig som om de trodde jag bad henne säga det. Jag visste inte ens att hon kunde den ramsan :o

När lillsyrran var liten ( ca 2-3 år) kunde hon inte säga r. var på pappa skulle försöka få henne att säga råtta. Det blev ju lott o jotta o alla möjliga saker. Efter ett tag ut brister hon ä mus da. :)

Sv: Ännu mer barnkommentarer.

knapplån

haha jag har skämt ut morsan ordentligt en gång! jag hade precis börjat på ridskola (4 år) och vi hade väl hunnit såpass långt att vi fick trava utan ledare när ridläraren frågar
hon: är det nån som har provat att galoppera förut?
jag: *räcker upp en hand* JAAG!
hon: jaså, var har du gjort det då?
jag: hemma på gunghästen! *helt allvarlig*
varpå alla börjar tokskratta :p

tydligen hade jag gungat rätt ordentligt på den där hästen haha, märken i golvet än idag!

Jag gjorde en liknande grej när jag precis börjat på ridskolan i 7-årsåldern. Ridskolan hade bara stora halvblod, så det var ganska mäktig ridning. Men jag var kaxig och ansåg mig duktigast i gruppen.

Jag ställde mig på golvet hemma i fältsits, lätt framåtlutad och med böjda knän och gungade med svikt i knäna. Sedan utbrast jag stolt " jag kan galoppera på de där stora hästarna!"

Jo tjena, när vi väl skulle få börja galoppera på ridskolan var jag typ den enda som inte vågade. Jag var skiträdd! :o:p:D
Det var inte riktigt samma sak i verkligheten som att träna stående hemma på golvet. :angel:

Sv: Ännu mer barnkommentarer.

KL

Haha, underbar tråd :laugh:
Jag har två bidrag:
Den första kommentaren är från mig när jag var liten. Vi bodde i Norrköping då och var nere och gick vid båtarna(jag i vagnen och mamma körde). Då kommer det en mörkhyad man på cykel och jag skriker "Kolla mamma, en APA!!!" mamma bara "men tyst rebecca!" :D

Den andra har mamma också berättat för mig, men det var från när hon jobbade med handikappade. Mamma hade varit ute för länge i solen och bränt sig lite på näsan så den var röd. Iallafall så stod mamma och en kille som heter Johan, kanske 14 år, och väntar på en taxi som han ska ta, då vänder han sig mot henne och säger "Pernilla ont". :rofl:

Detta påminner mig om när vi var i Ullared för X antal år sen och dottern var nog en 3-4 år då.
Där inne möter vi en äldre man med lååångt vitt skägg med en sån 'taliban-mössa' virad runt huvudet.
Varpå dottern ropar HÖGT och verkligen pekar:

- Mamma! Titta..! TOMTEN!

Jag trodde jag dog då..:o:o:rofl:

kl

Maria, idag har du faktiskt bra kläder på dig, man ser varken rumpan elelr tuttarna.

(Inte för att jag brukar gå omkring i kortkort direkt, men hade för stora byxor en dag och vit tröja och svart BH under - tvättdag :D )

Min son har sagt så mycket tokigt att vi skrivit en hel bok full!
Men när han skulle bada när han var ett par år så flöt det ett skräp i badkaret, och jag kläckte ur mig: "vad kommer det ifrån?" - GÖTEBORG kom det snabbt.... :D

-Mamma, jag vill ha en sån där kaffesmörgås.
-???

Tog ett par sekunder innan jag kopplade till tekaka.

*Knapplån*.

Någon vecka efter julafton befinner jag mig på biblioteket med min 2,5-åring då en äldre man med riklig skäggväxt körandes en permobil kommer inåkandes genom dörren. Mycket klart och tydligt ropar sonen: "Titta mamma! Tomten åker motorcykel!".
Sonen pratade om detta flera veckor efteråt, han var helt lyrisk över att åter fått träffa tomten - på biblioteket av alla ställen!

*kl*

Kanske inte så roligt, men jag tyckte det var väldigt gulligt i alla fall.
Idag på jobbet så hade vi en vikarie som var hos oss för första gången och så skulle ett av 'mina' barn presentera sig. (Hon är nyss fyllda 4 och ett av mina speciella barn) Så hon tittar på vikarien och säger: Jag heter Sandra (påhittat namn) men du kan kalla mig sol- för då lyser jag.
Det tyckte jag var så sött.

När jag hämtade dottern på fritids (7 år) efter jobbet så har hon ju fått ny cykel och när vi körde hem så sa hon: Mamma, jag är så cykelnödig så jag kan DÖ! :D Det var ett nytt ord för mig i alla fall. Och hon har cyklat HELA dagen på fritids tydligen men det räcker inte för lilltjejen.

*kl*
Min systerdotter 8 år till mig:
- Ta inte illa upp, men du är allt lite tjock!

Min systerson 4 år till mig:
-Josse, varför har du så stor bröst?
Dom är ju JÄTTELÅNGA!

Min systerson 4 år till sin mamma när dom är på Viktväktarna:
-Mamma vilken stor mage du har. En ENORM mage!!

*KL*

Min dotter till mormor:

-Mormor, varför är du så skrynklig här? (pekar på armbågen)
-Jo, det är för att jag är lite gammal...
-Men här är du ju ny mormor!! (Tröstar och pekar på underarmen)

En till:

-Mamma! Barn är inte människor! Barn är tjejer..
-Men man kan ju vara tjej om man är vuxen också? Det är ju inte bara barn som är tjejer… Jag är ju en tjej!
-Men mamma! Du är ingen tjej du är ju en tant!

(Jag var inte ens 30 då ju!!?)

KL.

Jag till min son, c:a 5 år:

-Sätt på dig jackan så du inte fryser!

Sonen:
-Behövs inte, när jag föddes blåste läkarna varmluft i mig, så jag fryser aldrig. :)

Och en hjärteknipande, sonen var 8 år och jag gjorde mig i ordning för att gå någonstans, frågar sonen:
-Är mamma fin nu?

Sonen:
-Jag tror inte det finns en snyggare tjej än du. :love:

Gick förbi två små flickor som lekte cowboys idag när en tredje flicka kom förbi, följande konversation tjuvlyssnade jag på:

Flicka 1 & 2: Ska du leka med oss?
Flicka 3: Nej jag ska hem
F 1&2: Ska du leka med Markus?
F 3(lite surt): NEJ jag HAR lekit!

Tyckte det var så sött att hon använde "ordet" lekit :) Förra gången jag passerade hennes hus hoppade hon runt runt på sin jättestudsmatta och sjöng högt och glatt så det hördes lång väg!

KL*

Jag har en 1,5-åring och en 2,5-åring. 2,5-åringen pratar inte så bra ännu, men ibland kläcker han ur sig riktigt intelligenta saker.
Killarna har varsitt rum bredvid varann och på morgnarna brukar de sitta i varsin säng och "prata" eller skrika till varann.

Detta hörde jag imorse:

Linus 1,5 skrattade och tjöt från sitt rum. Då hör man Liam 2,5 säga:

- Lina (Linus) Schyssh...(tyst) pappa åker bil och mamma nanar. Schyssh

Detta tyckte jag var så gulligt, att då pappa åkt och jobbat och mamma sover så måste man vara lite tyst...:D

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 828
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 468
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad läser du just nu?
  • Äta rätt saker, vad då?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat