Roligt som barn säger

Sv: Roligt som barn säger

min 5åring kläcker nya roligheter varje dag, tex:
"när jag blir stor ska jag bli hårdjockare och ha lugg ner till pungen

en dag när vi var i stallet letade han efter katttungarna fast jag jag förklarade tydligt att det finns inga kissungar. Till slut gav han upp och letade efter de stora katterna istället men de var borta.
- var är katterna?
- vet inte, de kanske jag jagar möss.
-jaha? var är mössorna då?
:D

jag kan skriva en hel bok...

Mitt kusinbarn, nyss fyllda fyra, ha kommit in i en otrolig fantasiperiod, historierna bara väller ur honom och inte ens hälften är sant:D Häromdagen berättade han med stora ögon hur en huggorm hade bitit honom i pannan:o och att hans pappa låg på sjukhus efter att ha blivit biten av en jättestor skalbagge:eek: Folk runtomkring blev lite oroliga tills vi insåg att allt var fantasier, men själv trodde han på det.

/S.

min 5åring kläcker nya roligheter varje dag, tex:
"när jag blir stor ska jag bli hårdjockare och ha lugg ner till pungen

jag kan skriva en hel bok...

:rofl::rofl::rofl:
hahaha.... garvade nästan läppen av mig åt det där...

Även jag kan skriva en hel bok om alla tokigheter som kommer ur barnens mun.

Häromdagen kollade 5-åriga sonen in vår 8-månaders hanvalp och konstaterade "vilken jättestor pung Fuji har fått, den är nästan lika stor som pappas nu" :rofl:

Förra fredagen ville han cykla till dagis men jag hade inte tid (skulle till skolan) så jag försökte avleda med något annat och sa "men du ska ju till farmor och farfar ikväll och sova över där" då säger han "men mamma, det kommer ju ta JÄTTELÅNG tid att cykla dit (de bor 5 mil från oss) :bump:

Sen har jag ju en 2 1/2 åring också. Hon babblar oavbrutet och härmar ju anturligtvis storebror om allt.
Häromdagen så råkade jag ta av henne jackan lite hårdhänt så hon nästan tappade balansen så hon säger på en två-årings manér; "men mamma, vad i helvete GÖR du" :eek::cool:

Som sagt, en bok kan man nästan skriva...

*kl

Vår son (som nyss fyllt tre) tittade på Bollibompa då "Myror i brallan" började. Precis i början av programmet kommer programledaren gående på en stig. Då utropar sonen: "Där kommer han som brukar vara i brallan!"

*kl*

Var på stranden med några kompisar och den enes son, då ca 2 år. Han hade just badat (ja, han hade vuxet sällskap) och det var väl ganska kallt, så han kommer springandes mot oss och säger:
-K-k-kuuuken. Pappa, kuuuken!

Skulle såklart vara handduken :rofl: Kan meddela att hädanefter fick han ta med sig sin morgonrock till stranden istället, då pappa skämdes ganska fint. :D

Tänk att dom små alltid får till så många snuskiga ord :grin:

*kl*

Var på stranden med några kompisar och den enes son, då ca 2 år. Han hade just badat (ja, han hade vuxet sällskap) och det var väl ganska kallt, så han kommer springandes mot oss och säger:
-K-k-kuuuken. Pappa, kuuuken!

*asg* Snacka om att det kan bli pinsamt.

Sonen 1 år säger pappa varje gång någon rapar:D

En kompis systerdotter skulle säga att hon stoppade pengarna i fickan.
Men kunde väl inte prata helt rent utan det blev " jag stoppade pengarna i fittan" haha.
Naturligtvis i matkön på affären också

Dottern 5 år hade varit hos faster och hälsat på. Faster har två barn, varav den ene är yngre tonåring med keps/mössa på sig jämt.
Idag vid frukost deklarerade dottern stolt att hon har två kusiner, en utan keps och en med keps.

sonen var rolig idag igen.
vi var och tittade på cirkusdjuren förutom att han tyckte ankorna var roligast av alla djur så letade han efter clownerna.
" var är buren med clownerna? jag vill se dem!":D

Stina 3½ fick titta på en film som hennes moster hittat på vinden i vårt föräldrahem. "Anastasia" heter den och enligt Stina ( som var den enda som orkade titta) så handlade den om en prinsessa.

Någon dag senare var Stina med moster på affären och åkte kundvagn. Plötsligt sticker Stina näven i vädret och vrålar:
"-ALL MAKT ÅT FOLKET, ALL MAKT ÅT GUD!"

Moster kände sig något generad och folk runt i kring lär väl anse oss tillhöra någon udda sekt. Filmen visade sig vid en genomtittning handla om Ryska Revolutionen... I tecknad version... Kan vara en bra ide att titta igenom filmerna INNAN barnen får se dem...

Jenny

*kl*

Stod precis i köket och pratade med dottern och jag kom in på att jag hade läst på en veckolapp från skolan att hennes ena fröken var dålig.
Dottern;
- Ja, hon har ett sånt hääär sår på benet och ligger på cigarettet, hon har blivit opererad precis som pappa.

Fröken har fått en propp i benet och tydligen blivit opererad och ligger på Lasarettet.
Pappa har fått gallan bortmonterad :D

*kl*
Lilla dottern Emma lägger armarna ömt om min hals medan vi ligger och morgonmyser och säger med öm röst: "Äckel"!:eek:

Insåg någon sekund senare när chocken lättat att det var "Älskling" hon menade...:rofl:

Jenny

kl

När min lillasyster var sådär än 3-4år så ligger vi i sängen och läser en bok. Helt plötsligt tar hon mig mellan benen och säger "killikill på kussemurran" :eek:
vad tusan har hon fått det ifrån? Antagligen hennes storebröder.. men jag trodde jag skulle dö.

Dottern 3,5år har just fått en liten lillebror. Jag mjölkar ur ibland för att pappa ska kunna ge mat, dottern tittar intresserat på.
En dag när jag ska börja säger hon:
-Mamma ska jag hjälpa dig att kniiiipa?

Den här tråden är ju helt sanslöst rolig! :rofl:

När jag var liten, runt tre år, var jag med pappa och lillebror, som är 1 år och 10 månader yngre än jag, i simhallen. Eftersom jag var så liten fick jag ju följa med in på herrarnas.
Vi håller på att byta om efter badet. Då kommer det en man och ställer sig och byter om helt ogenerat (varför vara generad, det borde ju bara vara karlar där inne?) Pappa hjälper lillebror och jag sitter tyst på bänken och studerar mannen ingående.
Helt plötsligt kommer det bara: "Paaaaappaaaaa? Vet du? Jag ser nått brunt... Och den är större än J:s (lillebror)." Pappa högg mig i armen, slängde upp lillebror på axeln och försvann ganska snabbt från simhallen.

Denna är mer gullig än rolig: Min welsh mountain fick operera bort ena ögat och vi skulle förklara för mina småkusiner att han inte hade något öga mer. Min minsta kusin, sex år, tittar på ponnyn en lång stund, sen klappar han honom på mulen, tittar på mig och säger: "Kan han inte få porslinsöga åtminstone? Så inte de andra hästarna skrattar åt att han bara har en grop där?"

kl

När min lillasyster var sådär än 3-4år så ligger vi i sängen och läser en bok. Helt plötsligt tar hon mig mellan benen och säger "killikill på kussemurran" :eek:
vad tusan har hon fått det ifrån? Antagligen hennes storebröder.. men jag trodde jag skulle dö.

:rofl: Barn är underbara!

Jag satt barnvakt åt min systers dotter och hennes dotters kompis, båda 5år. Eftersom det var fint väder gick vi ut, jag satt och drack kaffe samtidigt som jag lyssnade på vad de sysslade med. Helt plötsligt börja de småtjafsa med varandra, om vem som hade bäst pappa. Då säger kompisen:
- Min pappa är bäst för att han är starkare än din pappa.
Då utbrister systers dotter:
- Nää, det är inte sant, för min pappa har större snopp än din pappa, det såg jag när vi var i simhallen.

En annan gång var när jag och en väninna var på stranden med hennes barn så låg jag och solade (låg på rygg), så börja hennes barn prata tyst:
- Kolla hon sover, vi kasta vatten på hennes meloner. (De säger tydligen meloner till bröst :angel:)
Någon sekund senare fick jag en hink med vatten över mig, så utbrister det ena barnet:
- Nu har ju du vattenmeloner :o!

Liknande trådar

Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 828
Senast: trofé
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 468
Senast: warg
·
Hästmänniskan Ja, som vanligt velar jag bort mitt liv istället för att ta tag i saker och göra nåt.. (hoppas tråden ligger i rätt forum) Jag är så...
2
Svar
34
· Visningar
3 856
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka