Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Dementa jag har helt glömt bort att Snurrfian var häxan, så bortse från min rad om häxan i min sammanställning om Lilltess. :o

Haha jag blev ju hel förvirrad när du skrev så och tänkte komma med värsta "hur tänkte du nu" -inlägg. :D men det behöver jag inte nu när du märkte det själv ;)

Haha jag blev ju hel förvirrad när du skrev så och tänkte komma med värsta "hur tänkte du nu" -inlägg. :D men det behöver jag inte nu när du märkte det själv ;)

Jag var så inne på att det bör bara finnas två onda kvar och då fanns det i min hjärna onda spionen och häxan. Men nu är det förstås onda spionen och sista paktmedlemmen vi jagar. ;)

Lite nyfiken, vad är det med bumpo som känns ond? Med tanke på att du har höga misstankar om mig och bumpo gick hårt på mig igår. Om hen hade varit ond borde hen passat på att lägga en alibiröst på snurrfian. Bumpos teoriinlägg om att hen fick fundera på mig sedan att hen lägger sin röst på mig är ju lite märklig men inget jag tycker känns som någon ond.
Jag har också funderat på om bumpo är ond men jag får inte riktigt ihop att du tror att både jag och bumpo är onda..

Varför lägga en röst på Snurrfian när det ändå verkar vara hon som är på väg att ryka? Då kan hon lika gärna rösta på en annan av de onda. Så nej, det resonemanget håller inte tycker jag. Varför skulle inte just ni två kunna vara onda ihop? Sen så tycker jag att bumpos teori om Koppen/Killaoe dagen innan var rätt ohållbar och kass, att skylla på att någon är inaktiv när en själv har hälften så många inlägg. Det gör att i allafall jag reagerat på henne. Det skaver men det är inte så mycket mer än det.

Killaloe. När jag läser igenom koppens inlägg upplever jag verkligen hur hon försöker så misstankar till höger och vänster. Har inte tänkt på det innan, men det blev tydligt när jag bara läste hennes inlägg. Det enda hittills jag hittar på Killaloe när jag går igenom, är att hon resonerar kring varför det skulle vara bättre att rösta på TeamLundVer än Snurrfian i #639. Nu har vi ju facit på den ena och jag tror den andra är god, så var det ett subtilt försök från en ulv att rädda Snurrfian? Just nu är hon åt det ondare hållet.

Eller så var hon tvungen att rösta på TLV. Jag funderar på att hon antingen kan ha varit trollad eller om hon är spåraren som sett någonting under natten och varit förvirrad och tvungen att rösta på TLV? Jag vet inte, men jag vill väcka tanken eftersom jag har funderingar åt att Killa är god och letar förklaringar till varför hon inte röstade på Snurris. Inte minst med avseende på att hon startade teorierna mot Idahoe tror jag att hon är god

Varför lägga en röst på Snurrfian när det ändå verkar vara hon som är på väg att ryka? Då kan hon lika gärna rösta på en annan av de onda. Så nej, det resonemanget håller inte tycker jag. Varför skulle inte just ni två kunna vara onda ihop? Sen så tycker jag att bumpos teori om Koppen/Killaoe dagen innan var rätt ohållbar och kass, att skylla på att någon är inaktiv när en själv har hälften så många inlägg. Det gör att i allafall jag reagerat på henne. Det skaver men det är inte så mycket mer än det.

Okej, jag ville bara att du skulle dela med dig av dina tankar :) Dock låter det lite konstigt när du skriver "Då kan hon lika gärna rösta på en annan av de onda" Varför skulle hen göra det? Det var rätt uppenbart att snurrfian skulle åka innan folk ens började rösta på hen och hade bumpo lagt första rösten skulle det ha varit ett väldigt bra alibi, enligt mig i alla fall:)

Jag inser att tiden rusat iväg för mig idag och jag bör rösta... Skitsvårt när jag känner mig mer säker på folks godhet än ondhet.

Habina röstar på lilltess

Då jag tror att hon kan vara den onda spionen.

Kommer förmodligen inte hinna in innan dl, men har lämnat efter mig alla tankar jag kan få till.

Eller så var hon tvungen att rösta på TLV. Jag funderar på att hon antingen kan ha varit trollad eller om hon är spåraren som sett någonting under natten och varit förvirrad och tvungen att rösta på TLV? Jag vet inte, men jag vill väcka tanken eftersom jag har funderingar åt att Killa är god och letar förklaringar till varför hon inte röstade på Snurris. Inte minst med avseende på att hon startade teorierna mot Idahoe tror jag att hon är god

Som jag skrivit tidigare tror jag inte killaloe är ulv pga rösten på idahoe men jag ser inte riktigt vad som skulle tala emot att hon är den onda spionen, har du någon teori kring det?

Om killa är god kan det väl finnas flera anledningar till att hen inte röstade på snurrfian hon kanske helt enkelt inte tyckte snurrfian var mest misstänkt? Tror inte det behöver bero på någon trollad röst eller på att hon är spåraren.

Jag har dock funderat en del på det och jag vill inte utesluta att Artline har blivit förhäxad (som fler redan varit inne på och att det kan vara en möjlighet) och har inte heller riktigt sett allt det ulviga om alla andra ser i @Snurrfian. Dessutom känns det aldrig bra när det är så många som hakar på och röstar (äh, nu har jag snurrat ihop det igen - misstänker samma och har liknande teorier menar jag) på samma person - det är alltid någon som försöker flyta med (baserat på tidigare erfarenheter, jag har inte riktigt analyserat det här röstandet i detalj) och det brukar vara typiskt dåligt.

Jag tror dessutom att Artline ev hade något på jokern och att det var därför det hintades om det men inte skrevs rakt ut, se tidigare inlägg (619?) där jag är tvåa på bollen och funderar lite kring det.

Så Artlines hint i kombination med den dolda och mindre bra röststatistiken (dvs alla en röster som syns) kommer ligga till grund för min röst idag.

Killaloe röstar alltså på TeamLundVer

Jag reagerar lite på killaloes kommentar här ang snurrfian, i princip ALLA höll snurrfian till det onda, eller "neutral mot ond" som många så fint skriver.. kanske en ond spion som visste att snurrfian var häxan?

Jag reagerar lite på killaloes kommentar här ang snurrfian, i princip ALLA höll snurrfian till det onda, eller "neutral mot ond" som många så fint skriver.. kanske en ond spion som visste att snurrfian var häxan?

Du tycker inte att det är märkligt då att ALLA håller en spelare som ond? Hade jag inte velat få några blickar på mig hade det ju varit så mycket enklare för mig att hänga med i den röstningen och flyta med ;) så jag tror att det är större risk (chans?) att det finns onda bland dem som röstade på Snurrfian än hos mig i och med att det är en bekvämare röst och det går lättare att säga "jag röstade minsann ut en ond - det hade ju varit dumt om jag var ond" typ :)

Dessutom avskrev jag henne inte som ond och godförklarade henne inte - jag såg henne bara inte som den mest misstänkta onda. För mig är det rätt stor skillnad på de två sakerna :)

Nu blir jag trött på mitt internet!! (så att alla vet) Men iaf jag kunde inte hitta det men någon skrev att det var misstänksamt att Artline hade skrivit att cirkus verkar leta onda men att det finns ju roller utanför lyan. och att detta skulle stå i hennes teori inlägg i måndags kl 14.14 dock kunde jag inte hitta den kommentaren, bara att cirkus verkar leta onda..
Bumpo
Tycker hon kommer med bra saker. Men det är svårt att säga vart hon står. Men hon har inte skrivit något konstigt än.

glömmerallt
Synd att hon missade gårdagens röstning. Hon har inte skrivit något jag reagerar på. Känns väldigt snäll. Det säger dock inget om hennes roll.

Snurrfian
Skriver inför varje natt att hon hoppas överleva natten. Jag tycker hon försöker godförklara sig lite väl mycket och hon skriver mycket om ingenting egentligen.

cirkus
Hon gör ett intryck av att leta onda. Men jag tycker nog ändå det är svårt att veta vart jag har henne och skulle vilja se mer av henne.Skulle gärna vilja höra mer av misstankarna av Habina.

Habina
Tycker även hon kommer med bra saker. Tycker hon lyssnar på andra deltagare på ett bra sätt.

Koppen
Har inte skrivit så mycket men i det hon skrivit så tänker hon som mig. Hon lade andra rösten på Idahoe. Det gör att jag i skrivande stund tror att jag vågar ha henne som god och att Idahoes röst på henne inte känns som en alibiröst.

Lilltess
Känns ensam och ny. Ingen direkt åsikt om henne. Men det känns som hon försöker.

Matmissbrukaren och Breaktown
Jag orkar inte läsa igenom deras inlägg nu. Breaktown har jag skrivit om tidigare.

TeamLundVer
Välkommen :)

Jag håller cirkus åt det goda då jag håller med att hon verkar leta onda och kommer med vettiga tankar och funderingar.. Men guud jag tycker ju alla verkar goda :(

Min frånvaro beror på dåligt jävla internet. Det regnar här och då ska det inte funka tydligen.

Men jag ser att jag inte är ensam om att misstänka Lilltess. Det har jag ju även skrivit i mitt tidigare teoriinlägg om henne.

Eventuellt kommer det en tidigt röst från mig. Får passa på när nätet funkar, men skulle gärna se mer av allihopa just nu förutom dom jag tror kan vara goda (enligt tidigare teorier) och vill kolla mer på dom jag misstänker istället och hinna med att gå igenom deras inlägg en gång till.

Som jag skrivit tidigare tror jag inte killaloe är ulv pga rösten på idahoe men jag ser inte riktigt vad som skulle tala emot att hon är den onda spionen, har du någon teori kring det?

Om killa är god kan det väl finnas flera anledningar till att hen inte röstade på snurrfian hon kanske helt enkelt inte tyckte snurrfian var mest misstänkt? Tror inte det behöver bero på någon trollad röst eller på att hon är spåraren.

Jag vet inte exakt hur spion infon såg ut, men jag tänker mig att den onda spionen borde fått veta att ulvarna försökte äta Idahoe den natten som Jfrelin offrades och då har jag svårt att tänka mig att Killaloe/Koppen som faktiskt var först med att teoria om Idahoe och senare rösta på densamme är den onda spionen.

Det kan vara så att hon tyckte TLV var mer misstänkt när hon inte röstade på Snurrfian, men om man lusläser hennes inlägg så får jag ett annat intryck. Jag funderar ju i banorna att hon var tvungen att rösta på TLV av någon anledning, men jag vet inget säkert.

Sen har jag andra kandidater på ond spion. Till exempel så förefaller Lilltess som en möjlig ond spion, hon är ny hon spelar lite osäkert som om hon var ensam, dvs inte har någon att diskutera saker med i lyan. Än en gång, jag vet inte men så går mina tankar runt henne.

Du tycker inte att det är märkligt då att ALLA håller en spelare som ond? Hade jag inte velat få några blickar på mig hade det ju varit så mycket enklare för mig att hänga med i den röstningen och flyta med ;) så jag tror att det är större risk (chans?) att det finns onda bland dem som röstade på Snurrfian än hos mig i och med att det är en bekvämare röst och det går lättare att säga "jag röstade minsann ut en ond - det hade ju varit dumt om jag var ond" typ :)

Dessutom avskrev jag henne inte som ond och godförklarade henne inte - jag såg henne bara inte som den mest misstänkta onda. För mig är det rätt stor skillnad på de två sakerna :)

Ja det säger ju sig själv att om alla hade röstat lär där ju ligga någon alibiröst, men då är det fler personer att välja mellan att misstänka för den/dom alibirösterna. Det kanske inte är något misstänksamt i din röst alls men det är nog så jag hade tänkt iallafall.. Fast sen hade det varit konstigt om du hade lagt din röst där utan att ha teoriat mot henne innan..

Okej men jag tolkade det som lite av en godförklaring, jag hade kanske fel ;)

Jag har gått igenom röstningen från gårdagen lite och reagerar på de här rösterna

20:28 Snurrfian röstar på Matmissbrukaren
21:01 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

Är det ett att skydda den sista (?) personen i lyan? Genom att Snurrfian, som ser ganska så körd ut, röstar på en kollega och sen kommer kollegan in och bidrar till att hon åker ut? För mig är det inget orimligt scenario.

Det i samband med att jag nog vill hålla Matmissbrukaren lite åt det ondare hållet (jag förstår faktiskt inte, precis som Break, hur alla kan se att hon är så god), får mig att fundera vidare på Mms roll i leken. För mig är det definitivt inte självklart att hon är god på något vis.

Jag vet inte exakt hur spion infon såg ut, men jag tänker mig att den onda spionen borde fått veta att ulvarna försökte äta Idahoe den natten som Jfrelin offrades och då har jag svårt att tänka mig att Killaloe/Koppen som faktiskt var först med att teoria om Idahoe och senare rösta på densamme är den onda spionen.

Det kan vara så att hon tyckte TLV var mer misstänkt när hon inte röstade på Snurrfian, men om man lusläser hennes inlägg så får jag ett annat intryck. Jag funderar ju i banorna att hon var tvungen att rösta på TLV av någon anledning, men jag vet inget säkert.

Sen har jag andra kandidater på ond spion. Till exempel så förefaller Lilltess som en möjlig ond spion, hon är ny hon spelar lite osäkert som om hon var ensam, dvs inte har någon att diskutera saker med i lyan. Än en gång, jag vet inte men så går mina tankar runt henne.

@Paddington eller @Mammas kanske kan svara på om våra spioner fick den infon?

Det är möjligt att hen behövde rösta på TLV men jag får inte alls intrycket att hon tyckte snurrfian var särsklit misstänkt snarare tvärtom att hon var väldigt tveksam till att snurrfian var ond.

Jag har gått igenom röstningen från gårdagen lite och reagerar på de här rösterna

20:28 Snurrfian röstar på Matmissbrukaren
21:01 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

Är det ett att skydda den sista (?) personen i lyan? Genom att Snurrfian, som ser ganska så körd ut, röstar på en kollega och sen kommer kollegan in och bidrar till att hon åker ut? För mig är det inget orimligt scenario.

Det i samband med att jag nog vill hålla Matmissbrukaren lite åt det ondare hållet (jag förstår faktiskt inte, precis som Break, hur alla kan se att hon är så god), får mig att fundera vidare på Mms roll i leken. För mig är det definitivt inte självklart att hon är god på något vis.

Jag är som jagt fortfarande lite tveksam till MM men just den rösten hade jag inte lagt så stor vikt vid det kan vara så som du skriver men det kan ju också vara precis så snurrfian vill att vi ska tro så rösten i sig tycker jag varken säger det ena eller det andra.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023