Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Alltså jag tycker det är märkligt att folk väljer att rösta på någon med motiveringen att de tror den är onda spionen? Som jag ser det är det viktigare att få ut ulvar eftersom de kan äta och det borde väl vara minst en ulv kvar?

Jag blev bortbjuden på middag så det blir lite ont om teorier härifrån! Men ska försöka läsa och skriva så mycket som möjligt

Du har en poäng i det glömmerallt.
Det viktigaste är att vi får ut en ond och jag tror att lilltess är ond.
Det måste ju finnas en ond till men där är jag så himla osäker

• Gilla
Reactions: MM
Ledsen men jag förstår inte riktigt frågan.
Spionerna får veta allas val (förutom Jokerns ev val samt belöningen för pressure testet).
Men de får inte veta det som LL lottar i bakgrunden (ex vilken av de personer siaren vill sia denne får veta ngt om, eller vem spåraren måste rösta på)
Var det tillräckligt förtydligande?

Nä det jag/vi undrar är om spionenerna fick veta att ulvarna försökte äta idahoe den natten jfrelin dog

Programledningen väljer att hänvisa till 5e tillägget och utnyttjar sin rätt att inte säga mer än denne redan sagt :angel:

Eftersom jag tror att break, matmissbrukaren, cirkus och glömmerallt är goda, det lutar åt att tlv är god så finns habina, killaloe och lilltess kvar.

Eftersom flera andra också tror att lilltess är ond och har röstat på henne kommer min röst hamna där också. Det baserar jag på dels hennes röststatistik, sättet hon inte kommer med några bra teorier om någon och känns allmänt skumt.
bumpo röstar på lilltess

Röstlista

Habina röstar på Lilltess
Glömmerallt röstar på Lilltess
Matmissbrukaren röstar på Lilltess
Cirkus röstar på Lilltess
Lilltess röstar på Matmissbrukaren
Bumpo röstar på Lilltess

Ok, nu kommer jag vara sådär misstänksam igen när alla röstar på samma person :p

Jag ser definitivt det märkliga i Lilltess efter att ha läst igenom leken, MEN hon står fortfarande inte högst på min misstänkt-lista över ulvar. Spion möjligtvis, men det blir ju lite märkligt att rösta med det som motivering (som @glömmerallt redan påpekat).

Jag är fortfarande inte så säker på vart jag har TLV, men nattens händelser talar något till hennes fördel, så hon har halkat ner på min lista över misstänkta.

Ytterligare en spelare som jag tycker beter sig på ett ludet sätt är Matmissbrukaren. Jag förstår inte riktigt hennes fixering på Break. Dessutom läser jag kanske in mer i röstningen än andra, men det känns inte bra och som ett högt paktspel.

Så vilka är då överst på min lista just nu? Tja, det är Lilltess och Matmissbrukaren men jag tror mer på Lilltess som spion och Matmissbrukaren som ulv. Och eftersom prio ligger på att hitta ulvar kommer min röst att hamna på henne.

Killaloe röstar på Matmissbrukaren

Röstlista

Bumpo röstar på Lilltess

Nej mycket tid fanns verkligen inte!

Jag ser också misstänka saker med lilltess, absolut. Har skrivit om dry tidigare också. Men jag blir också nojig när "alla" är överens idag igen. Även om det gick bra igår.

Breaktown röstar på matmissbrukaren enligt alla mina tidigare teorier

Röstlista

Bumpo röstar på Lilltess
Breaktown röstar på matmissbrukaren

Hag jag missat TLV eller har hon röstat?

PapapaaPaaddman!
En överförfriskad Paddman lyckas slita sig från värmen och den goda Cabernet i Studio 3 och ger sig *hick* nästan i tid ut till Buke-rådet.

Deltagarna är samlade och spänningen är ooolidlig - vad är resultatet av dagens röster...
Lilltess skruver lite obekvämt på sig, hon är inte van att vara så här i rampljuset men samtidigt njuter hon nästan av att ha allas blickar emot sig. Det här är trots allt en dokusåpa ;)

När hennes namn läses upp för sista gången vänder hon sig om och säger - ni har inte sett det sista av mig :sneaky:

Lilltess var ulv!

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30