Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Jag har gått igenom röstningen från gårdagen lite och reagerar på de här rösterna

20:28 Snurrfian röstar på Matmissbrukaren
21:01 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

Är det ett att skydda den sista (?) personen i lyan? Genom att Snurrfian, som ser ganska så körd ut, röstar på en kollega och sen kommer kollegan in och bidrar till att hon åker ut? För mig är det inget orimligt scenario.

Det i samband med att jag nog vill hålla Matmissbrukaren lite åt det ondare hållet (jag förstår faktiskt inte, precis som Break, hur alla kan se att hon är så god), får mig att fundera vidare på Mms roll i leken. För mig är det definitivt inte självklart att hon är god på något vis.

Är det inte lite väl magstarkt att rikta ljuset mot en kollega genom att rösta på den i det läget?
Det kan ju också vara så att hon valde mig strategiskt. Jag har varit uppe för lynch tidigare och många verkar inte veta var dom har mig medans andra verkar veta det, och på så vis skyddar hon sin kollega (finns väl bara en kvar?) eftersom jag ändå är så pass misstänkt och kan ryka i en lynch, och hon hoppas att det är precis så det blir.

@Paddington eller @Mammas kanske kan svara på om våra spioner fick den infon?

Det är möjligt att hen behövde rösta på TLV men jag får inte alls intrycket att hon tyckte snurrfian var särsklit misstänkt snarare tvärtom att hon var väldigt tveksam till att snurrfian var ond.

Alltså, alla är ju alltid misstänkta i den här leken :p Men visst, jag tyckte inte att Snurrfian var SÅ misstänkt som många andra tyckte (och det gör mig alltid nervös när många går igång på samma spelare). Därmed inte sagt att jag ville godförklara Snurrfian utan tyckte helt enkelt att TLV verkade vara ondare och därmed inte höll med om t.ex Habinas prioriteringsordning :)

Hade jag lagt min röst senare kanske jag hade ändrat mina prioriteringar och röstat på Snurrfian, i och med att rösten på TLV inte räknades, men just då så tyckte jag inte att det var lika givet att Snurris var superond :)

Det är mest en röra i mitt huvud nu, men om jag ska försöka analysera gårdagens röstning så lär inte Killaloe och TLV vara ulvar tillsammans för då borde inte killaloe röstat på TLV i det läget.

Jag håller habina åt det goda hållet hon var först att rösta på snurrfian igår och även först att rösta på idahoe när den åkte. Skulle kunna vara ond spion men nej det tror jag inte.

Cirkus har inte direkt gjort något som sticker ut efter rösterna på habina så är inte så misstänkt i nuläget.

Break känns anonnym men har inte gjort något särsklit misstänkt. Dock blir jag inte lugn av det när det gäller break men tillhör inte de mest misstänkta just nu. Behöver mer att gå på.

Lilltess är ju väldigt svår att placera eftersom hen är ny, kan vara ulv eller ond spion eller bara en ny god jag är väldigt osäker här. förstår inte alls hennes röster på artline ej heller den på cirkus första dagen. Känns misstänkt, det som talar till hennes fördel är att hon verkar försöka tänka själv ovh det kännns mer nybörjargod än nybörjar ond. Dock lurade snurrfian mig precis så när hon var ny i sin första lek hon hade konstiga(e nligt mig) och udda teorier så säker på att lilltess är god pga att hon tänker själv är jag ju långt ifrån.

Om bumpo är ond tror jag mer på ond spion än ulv pga av röstningen när idahoe åkte ut. Eller möjligtvis att hon är ulv med break då men jag misstänker ju inte break så mycket just för tillfället.

MM ändrar jag mig om lite fram och tillbaka men hon kändes mer misstänkt förut(se tidigare teorier) har inte släppt henne helt men har inget nytt där.

Koppen/killaloe la andra rösten på idahoe tveksamt om hon skulle göra det om de var ulvar tillsammans. det är en sak om det verkat rätt kört för idahoe men det tycker jag inte att det gjorde, Å andra sidan tycker jag både koppens teorier och killaloes känns lite tveksamma så är ändå bland mina mest misstänkta. Jag undrar därför om det kan gömma sig en ond spion här mest för att hon är skum samtidigt som rösten på idahoe talar för att hon inte är ulv.

I övrigt tror jag fortfarande MM och break kan vara dödsfienderna men det säger ju inte så mycket om deras roller. Jag tror inte de är varken tvillingar eller ulvar tillsammans men annars är det ju möjligt att de är på samma sida. det är svårt att säga något om.

Med det här som grund så

glömmerallt röstar på lilltess

För att det helt enkelt finns mer som talar till de andras fördel plus att hennes röstningar talar emot henne.

Alltså, alla är ju alltid misstänkta i den här leken :p Men visst, jag tyckte inte att Snurrfian var SÅ misstänkt som många andra tyckte (och det gör mig alltid nervös när många går igång på samma spelare). Därmed inte sagt att jag ville godförklara Snurrfian utan tyckte helt enkelt att TLV verkade vara ondare och därmed inte höll med om t.ex Habinas prioriteringsordning :)

Hade jag lagt min röst senare kanske jag hade ändrat mina prioriteringar och röstat på Snurrfian, i och med att rösten på TLV inte räknades, men just då så tyckte jag inte att det var lika givet att Snurris var superond :)

Vadå inte räknades?

Jag uppfattade inte heller att du godförklarade snurris utan mer som att du var osäker på hennes rolll och velade lite där.

Är det inte lite väl magstarkt att rikta ljuset mot en kollega genom att rösta på den i det läget?
Det kan ju också vara så att hon valde mig strategiskt. Jag har varit uppe för lynch tidigare och många verkar inte veta var dom har mig medans andra verkar veta det, och på så vis skyddar hon sin kollega (finns väl bara en kvar?) eftersom jag ändå är så pass misstänkt och kan ryka i en lynch, och hon hoppas att det är precis så det blir.

Jag har varit med om märkligare saker i andra lekar *host* @Mammas offrande *host* så jag vet inte om det är helt orimligt att tro att hon kan ha velat rikta ljuset mot dig för att vi sedan ska avfärda det som att det var väldigt märkligt. Men visst, hon kanske valde dig strategiskt också det är ju svårt att veta.

Jag vill bara inte avskriva möjligheten att det kan vara ett sätt för snurris att godförklara dig innan hon blev lynchad.

Vadå inte räknades?

Jag uppfattade inte heller att du godförklarade snurris utan mer som att du var osäker på hennes rolll och velade lite där.

Alltså, jag menar att den inte gjorde varken från eller till. Räknas gör den ju såklart men den påverkade ju inte utgången och verkar snarare ha gett mig mer uppmärksamhet än om jag hade följt strömmen och röstat på Snurrfian :)

Hmm om jag ska sammanfatta mina tankar lite så med tidigare teorier som grund så

Har jag Lilltess och MM åt det onda hållet.

Habina åt det goda

Bumpo och killaloe tror jag inte är ulvar men kanske ond spion.

Break neutral mot god. Även cirkus hamnar nog i den här kategorin. Så även TLV

Alltså, jag menar att den inte gjorde varken från eller till. Räknas gör den ju såklart men den påverkade ju inte utgången och verkar snarare ha gett mig mer uppmärksamhet än om jag hade följt strömmen och röstat på Snurrfian :)

Jaha okej du menar så.

Jag tycker inte rösten på TLV säger så mycket om din roll för mig känns det som en röst både en ond och en god kan lägga.

Jag har varit med om märkligare saker i andra lekar *host* @Mammas offrande *host* så jag vet inte om det är helt orimligt att tro att hon kan ha velat rikta ljuset mot dig för att vi sedan ska avfärda det som att det var väldigt märkligt. Men visst, hon kanske valde dig strategiskt också det är ju svårt att veta.

Jag vill bara inte avskriva möjligheten att det kan vara ett sätt för snurris att godförklara dig innan hon blev lynchad.

Nej, avskriva möjligheten ska du ju inte. Det är ju inte omöjligt, mer än i mina ögon då.

QUOTE="glömmerallt, post: 16659758, member: 14207"]@Paddington eller @Mammas kanske kan svara på om våra spioner fick den infon?

Det är möjligt att hen behövde rösta på TLV men jag får inte alls intrycket att hon tyckte snurrfian var särsklit misstänkt snarare tvärtom att hon var väldigt tveksam till att snurrfian var ond.[/QUOTE]

Ledsen men jag förstår inte riktigt frågan.
Spionerna får veta allas val (förutom Jokerns ev val samt belöningen för pressure testet).
Men de får inte veta det som LL lottar i bakgrunden (ex vilken av de personer siaren vill sia denne får veta ngt om, eller vem spåraren måste rösta på)
Var det tillräckligt förtydligande?

Jag har gått igenom röstningen från gårdagen lite och reagerar på de här rösterna

20:28 Snurrfian röstar på Matmissbrukaren
21:01 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

Är det ett att skydda den sista (?) personen i lyan? Genom att Snurrfian, som ser ganska så körd ut, röstar på en kollega och sen kommer kollegan in och bidrar till att hon åker ut? För mig är det inget orimligt scenario.

Det i samband med att jag nog vill hålla Matmissbrukaren lite åt det ondare hållet (jag förstår faktiskt inte, precis som Break, hur alla kan se att hon är så god), får mig att fundera vidare på Mms roll i leken. För mig är det definitivt inte självklart att hon är god på något vis.

Ahh, där sa (skrev) du något. Detta är faktiskt det första du skriver som känns riktigt vettigt.
Haha säger inte att jag säger mycker mer vettiga saker men jag har aldrig varit så lost som jag är, fast lite lost brukar man väl va på en ö mitt ute i havet :p

Jag har inget grepp om TLV alls! Bara att hen röstade på mig :mad: nä men jag har inte fått några vibbar alls där.

I inlägg #678 tror jag det var så skrev jag en liten teori om att jag todde att någon av MM och break skulle vara ond, efter killaloes teori om att snuffrians röst på MM kanske var en "godförklaring" som jag tyckte lät intressant har jag nu MM som högsta misstänkt. Vilket lämnar break åt det goda hållet!

Spök
Ahh, där sa (skrev) du något. Detta är faktiskt det första du skriver som känns riktigt vettigt.
Haha säger inte att jag säger mycker mer vettiga saker men jag har aldrig varit så lost som jag är, fast lite lost brukar man väl va på en ö mitt ute i havet :p
Lost-season1.jpg

Jag har inget grepp om TLV alls! Bara att hen röstade på mig :mad: nä men jag har inte fått några vibbar alls där.

I inlägg #678 tror jag det var så skrev jag en liten teori om att jag todde att någon av MM och break skulle vara ond, efter killaloes teori om att snuffrians röst på MM kanske var en "godförklaring" som jag tyckte lät intressant har jag nu MM som högsta misstänkt. Vilket lämnar break åt det goda hållet!

Varför måste någon av oss, jag och Break, vara ond?
Kan det inte vara två goda?

Det skadar inte om någon vill fixa en röstlista då dom redan droppat in. Så slipper jag krångla via mobilen :)

Habina - Jag tycker det är lite märkligt att lägga upp en kollega (Idahoe) för lycnh med en förstaröst. Visst har det hänt förut men det känns mer sannolikt att Habina är god och röstade på den hon tyckte var mest misstänksam. Mot goda hållet just nu.
La sin röst på mig ikväll. Rätt vag egentligen. Men det har kommit fram mer idag som gör att jag sätter henne åt den goda sidan. Hon verkar leta ulvar.

Lilltess - Röstar i första dl på Cirkus med teorin att hon verkar för seriös med att leta ulvar. Jag förstår inte alls den teorin så min röst hamnar på henne pha hennes röstmotivering på Cirkus. Hon är ny så hon kanske är lite ursäktad där ändå. Sen lägger hon en ströröst på Artline för att hon tycker att hon sticker ut och inte verkar leta ulvar. Tvärtom har jag tyckt att Artline kommer vettiga funderingar i dom få inlägg hon skrivit.
Tycker inte Lilltess kommit med några direkta teorier idag. Lite osynlig för mig. Neutral än så länge.

Glömmerallt - Även hon lägger en lätt förstadagensröst på LenaH. Är sedan inte aktiv dag två så det är lite svårt att få koll på henne just nu känner jag. Nu känns hon mer åt goda hållet. Det känns som hon aktivt letar ulvar.

Cirkus - Skrapar fram förstadagensröst som är helt okej. Verkar leta onda på riktigt och kommer med vettiga teorier och analyserar det som sker i leken. Har inte stuckit ut något utan hållit sig rätt så neutral genom leken. Är mot det goda hållet just nu. Fortfarande så känns Cirkus mot det goda hållet eftersom jag tycker verkligen hon går in för att leta ulvar. Kommer med bra tankar.

Breaktown - Har jag haft långa diskussioner med som jag faktiskt inte orkar repetera ytterligare en gång till.
Men hon har inte på något vis gjort så jag ändrat mina tankegångar om henne idag. Fram tills nu. Habina tror jag är god och hon sätter Break till goda sidan, så hon blir neutral mot god.

Snurrfian - Tycker hon ligger lite under radarn och flyter med rätt så bra i leken. Det hon har skrivit har verkat vettigt men snurrigt på samma gång. Får inget grepp om henne och det känns sådär. Hon är mot det ondare hållet just nu.

Koppen - Skriver inte så mycket men kommer med lite tankar i dom inlägg hon skrivit och verkar försöka leta onda och analysera vad som skett i leken. Neutral mot goda hållet. Måste fortfarande se mer från henne men av det jag sett idag så kommer hon med vettiga teorier. Neutral mot god.

Bumpo - Tittar in lite då och då, inte så aktiv. Så har inte så mycket att säga om henne än.

TLV - Även henne har jag inte så mycket att säga om, hon kom ju in bara nyss i leken så behöver se mer från henne. Håller dock med om hennes funderingar i inlägg #433. Men Artline kan ha hintat något om jokern vilket gör mig väldigt suspekt här. Neutral mot ond.

Jag kommer rösta nu för mitt internet försvinner titt som tätt. Enligt teorien ovan samt nya tankar som att Lilltess kan vara den onda spionen, samt att jag kör uteslutningsmetoden bland dom jag har åt det onda hållet så känns hon ondast just nu.

Matmissbrukaren röstar på Lilltess

Röstlista:

16:29 Habina röstar på lilltess
17:41 glömmerallt röstar på lilltess
19:09 Matmissbrukaren röstar på lilltess

Även jag kommer lägga min röst på lilltess, hon var min misstänkta nummer två redan igår och ingenting har ändrats. Jag tror hon kan vara ond spion på det viset som hon spelar. Hon kan ha förstått vem besserwissern var redan tidigt och därför lagt sina röster där ända tills Artline blev lynchad. Rösten på Snurrfian är en ren strömröst skulle jag tro.

cirkus röstar på lilltess

Röstlista

Habina röstar på Lilltess
Glömmerallt röstar på Lilltess
Matmissbrukaren röstar på Lilltess
Cirkus röstar på Lilltess

QUOTE="glömmerallt, post: 16659758, member: 14207"]@Paddington eller @Mammas kanske kan svara på om våra spioner fick den infon?

Det är möjligt att hen behövde rösta på TLV men jag får inte alls intrycket att hon tyckte snurrfian var särsklit misstänkt snarare tvärtom att hon var väldigt tveksam till att snurrfian var ond.

Ledsen men jag förstår inte riktigt frågan.
Spionerna får veta allas val (förutom Jokerns ev val samt belöningen för pressure testet).
Men de får inte veta det som LL lottar i bakgrunden (ex vilken av de personer siaren vill sia denne får veta ngt om, eller vem spåraren måste rösta på)
Var det tillräckligt förtydligande?[/QUOTE]

Nä det jag/vi undrar är om spionenerna fick veta att ulvarna försökte äta idahoe den natten jfrelin dog

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA