Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Jag tror också att TLV kan vara åt det godare hållet.
Men jag är just nu osäkrast på bumpo och på lilltess. Framförallt den sistnämnde.
Killaloe tror jag kan vara god, hennes röst på TLV igår känns inte så särskilt graverande, Artline nämnde ju Jokern, men jag tror inte att hon visste något egentligen

Jag har en riktigt usel dag (det är inte bra med en HCHF-diet om en måste leva på snäckskal och palmhjärtan :( Kunde ingen förvarnat mig så hade jag LÄTT gått över till 5:2 eller nåt istället för att vara lite mer förberedd) och hjärnan fungerar inte riktigt. Så jag har inte så mycket fler tankar att komma med än de jag redan presterat under dagen. Jag har dock funderat en del på det och jag vill inte utesluta att Artline har blivit förhäxad (som fler redan varit inne på och att det kan vara en möjlighet) och har inte heller riktigt sett allt det ulviga om alla andra ser i @Snurrfian. Dessutom känns det aldrig bra när det är så många som hakar på och röstar (äh, nu har jag snurrat ihop det igen - misstänker samma och har liknande teorier menar jag) på samma person - det är alltid någon som försöker flyta med (baserat på tidigare erfarenheter, jag har inte riktigt analyserat det här röstandet i detalj) och det brukar vara typiskt dåligt.

Jag tror dessutom att Artline ev hade något på jokern och att det var därför det hintades om det men inte skrevs rakt ut, se tidigare inlägg (619?) där jag är tvåa på bollen och funderar lite kring det.

Så Artlines hint i kombination med den dolda och mindre bra röststatistiken (dvs alla en röster som syns) kommer ligga till grund för min röst idag.

Killaloe röstar alltså på TeamLundVer

Fast om artline hade något på jokern borde hon väl röstat på jokern? Om hon nu inte hade kunskap om både jokern och snurrfian förstås.

Är det någon som har en bra sammanställning på vilka roller de som lynchats och käkats har haft? Är så bökigt att leta genom hela leken från mobilen...

Men jag är just nu osäkrast på bumpo och på lilltess. Framförallt den sistnämnde.
Killaloe tror jag kan vara god, hennes röst på TLV igår känns inte så särskilt graverande, Artline nämnde ju Jokern, men jag tror inte att hon visste något egentligen

Lite nyfiken, vad är det med bumpo som känns ond? Med tanke på att du har höga misstankar om mig och bumpo gick hårt på mig igår. Om hen hade varit ond borde hen passat på att lägga en alibiröst på snurrfian. Bumpos teoriinlägg om att hen fick fundera på mig sedan att hen lägger sin röst på mig är ju lite märklig men inget jag tycker känns som någon ond.
Jag har också funderat på om bumpo är ond men jag får inte riktigt ihop att du tror att både jag och bumpo är onda..

Sedan vet jag inte riktigt vad som gör att jag känns ond. Ja jag var en av de som fick ut artline men som sagt jag trodde verkligen att hon var ond. Här ville jag stå på mig och få ut en ond så blev det bara fel. Jag tror att man ska titta lite närmre på de som hållt sig lite mer i bakgrunden.

Då skall vi se... För första gången testar jag funktionen att endast läsa en persons inlägg i taget. Spännande!

Bumpo. Har skrivit korta inlägg, men ändå med substans. Jag tycker att hon letar onda och har varit inne både på Lilltess och Koppen som onda. Hon känns som vanligt, men det brukar inte säga något om hon är god eller ond. Men just nu får hon vara kvar åt goda sidan.

Glömmerallt. Jag upplever att hon i början är lite irriterad över allt prat om jokern och att ingen verkar läsa rollbeskrivningen. Att Idahoe godförklarar henne gör också att jag tror hon är god. Hon är den första med att komma med teorin om att matmissbrukaren och breaktown kan vara dödsfiender. Jag upplever det verkligen som att hon funderar och letar efter onda. Fortfarande åt godare hållet.

Cirkus. Röstar på mig i början, men blir klokare sedan. ;) Tror (tvärt emot mig) att glömmerallt och breaktown är onda, men släpper det successivt under lekens gång. Vi är överlag väldigt sams, vilket förstås skrämmer mig lite. Men jag tror fortfarande på cirkus som god. Hon resonerar så man kan ta del av hennes tankar och på så vis bli hjälpt av dem i jakten på onda.

Postar det här nu, ifall det blir mycket på eftermiddagen och jag inte hinner skriva klart på alla.

Killaloe. När jag läser igenom koppens inlägg upplever jag verkligen hur hon försöker så misstankar till höger och vänster. Har inte tänkt på det innan, men det blev tydligt när jag bara läste hennes inlägg. Det enda hittills jag hittar på Killaloe när jag går igenom, är att hon resonerar kring varför det skulle vara bättre att rösta på TeamLundVer än Snurrfian i #639. Nu har vi ju facit på den ena och jag tror den andra är god, så var det ett subtilt försök från en ulv att rädda Snurrfian? Just nu är hon åt det ondare hållet.

Det är mest en röra i mitt huvud nu, men om jag ska försöka analysera gårdagens röstning så lär inte Killaloe och TLV vara ulvar tillsammans för då borde inte killaloe röstat på TLV i det läget.

Jag håller habina åt det goda hållet hon var först att rösta på snurrfian igår och även först att rösta på idahoe när den åkte. Skulle kunna vara ond spion men nej det tror jag inte.

Cirkus har inte direkt gjort något som sticker ut efter rösterna på habina så är inte så misstänkt i nuläget.

Break känns anonnym men har inte gjort något särsklit misstänkt. Dock blir jag inte lugn av det när det gäller break men tillhör inte de mest misstänkta just nu. Behöver mer att gå på.

Lilltess är ju väldigt svår att placera eftersom hen är ny, kan vara ulv eller ond spion eller bara en ny god jag är väldigt osäker här. förstår inte alls hennes röster på artline ej heller den på cirkus första dagen. Känns misstänkt, det som talar till hennes fördel är att hon verkar försöka tänka själv ovh det kännns mer nybörjargod än nybörjar ond. Dock lurade snurrfian mig precis så när hon var ny i sin första lek hon hade konstiga(e nligt mig) och udda teorier så säker på att lilltess är god pga att hon tänker själv är jag ju långt ifrån.

Om bumpo är ond tror jag mer på ond spion än ulv pga av röstningen när idahoe åkte ut. Eller möjligtvis att hon är ulv med break då men jag misstänker ju inte break så mycket just för tillfället.

MM ändrar jag mig om lite fram och tillbaka men hon kändes mer misstänkt förut(se tidigare teorier) har inte släppt henne helt men har inget nytt där.

Koppen/killaloe la andra rösten på idahoe tveksamt om hon skulle göra det om de var ulvar tillsammans. det är en sak om det verkat rätt kört för idahoe men det tycker jag inte att det gjorde, Å andra sidan tycker jag både koppens teorier och killaloes känns lite tveksamma så är ändå bland mina mest misstänkta. Jag undrar därför om det kan gömma sig en ond spion här mest för att hon är skum samtidigt som rösten på idahoe talar för att hon inte är ulv.

I övrigt tror jag fortfarande MM och break kan vara dödsfienderna men det säger ju inte så mycket om deras roller. Jag tror inte de är varken tvillingar eller ulvar tillsammans men annars är det ju möjligt att de är på samma sida. det är svårt att säga något om.

Artline fick en tredje röst av snurrfian när hon åkte ut så jag tror ulvarna misstänkte att artline vissre något och ville ha ut henne därför. Hade jokern kommit in i leken då eller kom den senare? Kan ju vara så att ulvarna trodde artline var siare och hade siat snurrfian det är väl det troligaste kanske.

TLV har inte gjort något särkilt misstänkt än men jag känner att jag vill ha lite mer att gå på där innan jag vet vad jag ska tro.

Tillägg

Det skumaste med @TeamLundVer just nu är att hon skrev i ett långt teori inlägg igår att hon skulle skriva en kommentar om alla, men det blev ingen komentar om mig. :confused:

@bumpo nämner inte heller mig i sitt långa teori inlägg om alla andra. Inte heller @Breaktown nämner mig i sitt långa teoriinlägg(nämner inte heller vad hen tror om killaloe). :cautious:

Jag känner mig lite bortglömd:p

Matmissbrukaren. Kan ärligt erkänna att jag inte orkade läsa igenom hela diskussionen mellan henne och breaktown, men jag tror hon är god och dödsfiende med breaktown. Jag blir lite smickrad när hon litar på mig i bedömningen av breaktown och glömmerallt, men törs jag lita på att hon är god för det? Hm... Kan bli lurad här, men hon får vara kvar åt det goda hållet så länge.

Breaktown. Här är det samma som med glömmerallt, Idahoes godförklaring väger över så jag tror breaktown är åt det godare hållet. Jag har varit lat även med henne och hoppat över diskussionen med matmissbrukaren. Känns faktiskt som två goda som träter för att de "måste". Förvirrar sig lite över trollningen (som ulvarna kan göra en gång i leken enbart), men det tycker jag talar till hennes fördel. Hade hon varit ulv hade hon ju vetat om detta och jag är mycket tveksam till att hon låtsas vara förvirrad. Fortfarande åt det goda hållet, även om jag tycker att hon blivit lite snurrig på slutet.

Lilltess. Först trodde jag faktiskt att jag läste koppens inlägg igen. :crazy: De påminner väldigt mycket om varandra och det får mig att fundera om Lilltess är ond spion och försöker likna häxan koppen/killaloe för att kommunicera. Knepigt! Därför just nu åt det ondare hållet.

TeamLundVer. Med tanke på nattens händelser så tror jag hon är god. Såvida det inte är någon konstig twist på leken som vi får veta sedan. ;-) Men tills vidare god i alla fall.

Tillägg

Det skumaste med @TeamLundVer just nu är att hon skrev i ett långt teori inlägg igår att hon skulle skriva en kommentar om alla, men det blev ingen komentar om mig. :confused:

@bumpo nämner inte heller mig i sitt långa teori inlägg om alla andra. Inte heller @Breaktown nämner mig i sitt långa teoriinlägg(nämner inte heller vad hen tror om killaloe). :cautious:

Men?!? Hur kan jag ha missat det?:confused: Kopierade t om deltagarlistan från Paddman för att vara säker på att ingen glömdes :mad::rage::arghh:

Ber så hemskt mycket om ursäkt GA. Lovar att jag ska gå igenom dig lite extra idag istället :idea::D

Tillägg

Här kommer ett teoriinlägg om dig då.

Jag tror Glömmerallt är god för vilken ulv skulle vilja dra uppmärksamhet åt sig genom att be andra teoria om en?

:D

Sant, jag som började fundera på om Cirkus verkligen skulle ha skrivit det där som ulv. Men du har ju helt rätt i att Cirkus kan ha helt rätt i resonemanget och det bara var jag som var förvirrad. Artline var ju ganska misstänkt så att att en god trollkarl förtrollat henne är ju inte helt orimligt. Eller hur misstänkt var Artline innan natt-dl egentligen?

Tror inte jag svarade på det här igår. Om Artline var trollad att rösta på snurrfian så borde ju trollkarlen vara någon som misstänkt både snurrfian och artline före nattdeadline? Jag tror ingen gjorde det eller skrev ut att de gjorde det rättare sagt så jag tror inte artline var trollad.

Är det någon som har en bra sammanställning på vilka roller de som lynchats och käkats har haft? Är så bökigt att leta genom hela leken från mobilen...

Det verkar inte som någon har det men den här listan som habina stoppa in igår kanske hjälper lite. Nu vet vi ju också att snurrfian var pakthäxan

Deltagare:
1. Bumpo
2. glömmerallt
3. Snurrfian
4. Habina
5. Idahoe - ledarvarg
6. LenaH - ängel
7. cirkus
8. Koppen/killaloe
9. Matmissbrukaren
10. Lobelia - bagare
11. Artline - besserwisser
12. Breaktown
13. Lilltess
14. Jfrelin - paktmedlem
15. TeamLundVer - joker (som kan ha ytterligare en roll)

Goda roller kvar: Siare, spion, spårare, trollkarl, tvillingar = 6 personer
Onda roller: Ond spion, häxa, ulvar? = minst 2 personer?

Hm... Räknar jag uppifrån och ned måste det betyda att vi har minst två, kanske tre ulvar kvar. Eller fyra? :nailbiting:

När jag ändå håller på att stoppa in andras listor så här är röstningarna blir lättare att analysera när de är samlade.

DL1
bumpo röstar på glömmerallt.
LenaH röstar på Snurrfian
Idahoe röstar på Breaktown
Habina röstar på glömmerallt
Artline röstar på LenaH
Lobelia röstar på LenaH
Lilltess röstar på cirkus
Jfrelin röstar på Idahoe
Breaktown röstar på LenaH
Snurrfian röstar på Lobelia
glömmerallt röstar på LenaH
cirkus röstar på Habina
Matmissbrukaren röstar på Lilltess

LenaH var ängel

NattDL1
Jfrelin var paktmedlem!
Ersätts i lyan av Idahoe

DL2
10.38 Matmissbrukaren röstar på Breaktown
19:13 Habina röstar på Idahoe
20.28 Koppen röstar på Idahoe
21.42 Cirkus röstar på Habina
21:47 Lilltess röstar på Artline
21:49 bumpo röstar på matmissbrukaren.
21:50 Lobelia röstar på Idahoe
21:53 Idahoe röstar på Koppen
21:56 Breaktown röstar på Matmissbrukarn
21:57 Artline röstar på Idahoe
21:57 Snurrfian röstar på Habina

Idahoe var Ulv (ledarvargen)

NattDL2
Lobelia var Bagaren!
Inget käk NattDL3

DL3
TeamLundVer röstar på Artline
Habina röstar på Matmissbrukaren
Cirkus röstar på Breaktown
Glömmerallt röstar på Matmissbrukaren
Artline röstar på snurrfian
Bumpo röstar på Koppen
Lilltess röstar på Artline
Snurrfian röstar på Artline
Breaktown röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Breaktown

Artline var besserwisser!

NattDL3
Inget käk
[/QUOTE]

Röstlista

10:06 Habina röstar på snurrfian
13.01 glömmerallt röstar på snurrfian
17. 25 (?) Killaloe röstar på TeamLundVer

19:00 cirkus röstar på Snurrfian
19:07 TeamLundVer röstar på Lilltess
19:16 Lilltess röstar på Snurrfian
20:28 Snurrfian röstar på Matmissbrukaren
21:01 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian
21:18 Breaktown röstar på Snurrfian
21:22 bumpo röstar på Lilltess

Dementa jag har helt glömt bort att Snurrfian var häxan, så bortse från min rad om häxan i min sammanställning om Lilltess. :o

Jag är skadad, så jag justerar färgerna lite... :angel: Känns inte som jag kommer kunna bidra till så mycket mer idag, min hjärna är helt mosig efter att ha läst igenom allas inlägg igen.

DL1
bumpo röstar på glömmerallt.
LenaH röstar på Snurrfian
Idahoe
röstar på Breaktown
Habina röstar på glömmerallt
Artline röstar på LenaH
Lobelia röstar på LenaH
Lilltess röstar på cirkus
Jfrelin röstar på Idahoe
Breaktown röstar på LenaH
Snurrfian röstar på Lobelia
glömmerallt röstar på LenaH
cirkus röstar på Habina
Matmissbrukaren röstar på Lilltess

LenaH var ängel

NattDL1
Jfrelin var paktmedlem!
Ersätts i lyan av Idahoe

DL2
10.38 Matmissbrukaren röstar på Breaktown
19:13 Habina röstar på Idahoe
20.28 Koppen röstar på Idahoe
21.42 Cirkus röstar på Habina
21:47 Lilltess röstar på Artline
21:49 bumpo röstar på matmissbrukaren.
21:50 Lobelia röstar på Idahoe
21:53 Idahoe röstar på Koppen
21:56 Breaktown röstar på Matmissbrukarn
21:57 Artline röstar på Idahoe
21:57 Snurrfian röstar på Habina

Idahoe var Ulv (ledarvargen)

NattDL2
Lobelia var Bagaren!
Inget käk NattDL3

DL3
TeamLundVer röstar på Artline
Habina röstar på Matmissbrukaren
Cirkus röstar på Breaktown
Glömmerallt röstar på Matmissbrukaren
Artline röstar på snurrfian
Bumpo röstar på Koppen
Lilltess röstar på Artline
Snurrfian röstar på Artline
Breaktown röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Breaktown

Artline var besserwisser!
Koppen byts ut mot Killaloe

NattDL3
Inget käk

Röstlista

10:06 Habina röstar på snurrfian
13.01 glömmerallt röstar på snurrfian
17. 25 (?) Killaloe röstar på TeamLundVer

19:00 cirkus röstar på Snurrfian
19:07 TeamLundVer röstar på Lilltess
19:16 Lilltess röstar på Snurrfian
20:28 Snurrfian röstar på Matmissbrukaren
21:01 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian
21:18 Breaktown röstar på Snurrfian
21:22 bumpo röstar på Lilltess

Snurrfian var häxa.

NattDL4
Inget käk :banana:

Jag vet inte riktigt hur jag ska rösta idag, jag har massor med teorier men de flesta handlar om varför folk borde vara goda så det hjälper inte så mycket. :p

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar