Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Röstlista

10:06 Habina röstar på snurrfian
13.01 glömmerallt röstar på snurrfian
17. 25 (?) Killaloe röstar på TeamLundVer

19:00 cirkus röstar på Snurrfian
19:07 TeamLundVer röstar på Lilltess
19:16 Lilltess röstar på Snurrfian
20:28 Snurrfian röstar på Matmissbrukaren
21:01 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

21:18 Breaktown röstar på Snurrfian
21:22 bumpo röstar på Lilltess

Baserat på ovanstående: bumpo röstar på LillTess

Är det inte lite märkligt att skriva teorier om Lilltess där du i slutet konstatera att du måste kolla upp henne närmare, för att senare rösta på henne baserat på det inlägget där du konstaterade att du måste ta reda på mer?

Är det inte lite märkligt att skriva teorier om Lilltess där du i slutet konstatera att du måste kolla upp henne närmare, för att senare rösta på henne baserat på det inlägget där du konstaterade att du måste ta reda på mer?

Jo, det kan det tyckas vara. Men jag har inte tid att skriva ett nytt teoriinlägg om l@lilltess innan dl.

Men jag har gått igenom hennes inlägg mer och tycker att hon gjort massa små saker som jag reagerar på. Det kommer komma ett ordentligt inlägg strax.

PapapaaPaaddman

Deltagarna samlade på rätt ställe, rösterna inlämnade i rätt tid och fantastiskt bra inrapporterat under hela dagen så det varit lätt för både programledning och tittare att hålla koll. Paddman börjar därför med att ge en eloge till alla deltagare :bow:

Hade det varit möjligt så skulle programledning omedelbart bjudit på festkväll, men det får vi ta när alla deltagare kan samlas i Stockholm efter programseriens slut istället :p

Nog har det hänt mycket de här dagarna på ön och snurrigare och snurrigare har det blivit, ja så snurrigt att Snurrfian inte har riktigt koll på alla allianser hon försökt skapa eller vilka hon skapat dem med - och härvan av vita lögner och mer eller mindre rumsrena aktiviteter har kommit ikapp henne. När röstlapparna börjar läsas upp inser hon snabbt att det är kört och snurrar ut från Buke-rådet med en elegant piruett!

Snurrfian var Ulv-häxan

Då är det "bara" ond spion och minst en ulv kvar. Vi är 9 deltagare och 6 goda roller kvar.....det borde betyda 3 onda kvar.

Jag känner att just nu så känns i allafall lilltess som en starkt misstänkt kandidat. Även om hon röstade på Snurrfian så hjälper inte det i min misstankegrad mot henne.

Då sänder vi live från Studio Buke och här kommer en rykande färsk intervju med vår paktare Snurrfian

Vad säger du om din tid här i Robinson-Buke?
Det har varit en spännande tid här på ön, att ha pakter är kul, synd bara att vi råkade ta hand om paktledaren redan första kvällen, jag tror att det var början till mitt fall!*

Hur kändes det när du insåg att du skulle få lämna programmet? Jag borde ha förstått att min huvudvärk inte hade med mitt IRL liv att göra utan det var helt enkelt den hemliga varnings signalen att jag borde komma med bättre teorier. Tyvärr lyckades den inte riktigt...

Är du nöjd med din tid här? Jag är nöjd med min tid även om man alltid önskar att den var hade varit ända till slutet, jag ser mig själv som det riktiga vinnaren av bukerobinson, eftersom jag är jag!

Hade du gjort något annorlunda såhär i efterhand? Jag skulle ha låtit bli att tagit hand om paktledaren, det är det enda jag ångrar så här långt...*

Vad har du att säga till kvarvarande deltagare? Kom igen onda! Det här fixar ni!

..........
* På grund av språkbruket och användandet av ordet "döda" så har produktionen sett sig nödgade att redigera lite i intervjun - vi får påminna våra deltagare om att detta är ett familjeprogram....
:p

Då är det "bara" ond spion och minst en ulv kvar. Vi är 9 deltagare och 6 goda roller kvar.....det borde betyda 3 onda kvar.

Jag känner att just nu så känns i allafall lilltess som en starkt misstänkt kandidat. Även om hon röstade på Snurrfian så hjälper inte det i min misstankegrad mot henne.

Då tar du för givet att jokern är ond?

Då tar du för givet att jokern är ond?

Näe. Om det var så enkelt så skulle vi väl rösta ut Jokern med blixtens hastighet.
Jag har förstått det som att Jokern kan ha precis vilken roll som helst av de goda eller en ond. Så det är för mig oklart hur många onda som finns kvar. Men det finns i allafall bara 6 goda ROLLER, sen om jokern innehar en av dom det vet jag inte. Jag vet inte riktigt heller om en roll kan vara dubblerad pga Jokern

Näe. Om det var så enkelt så skulle vi väl rösta ut Jokern med blixtens hastighet.
Jag har förstått det som att Jokern kan ha precis vilken roll som helst av de goda eller en ond. Så det är för mig oklart hur många onda som finns kvar. Men det finns i allafall bara 6 goda ROLLER, sen om jokern innehar en av dom det vet jag inte. Jag vet inte riktigt heller om en roll kan vara dubblerad pga Jokern

Ja alltså jag menade inte att du visste att jokern var god. Men eftersom du gjorde antagandet att det borde vara 3 onda kvar, inte 2 eller 3, så undrar jag vad som fick dig att göra det antagandet.

Om du läser första meningen i det inlägg du citerade först så står det: "Då är det "bara" ond spion och minst en ulv kvar." sen fortsätter jag att räkna 6 goda ROLLER villket *borde* kunna betyda 3 onda. Inte på något vis att det är skrivet i sten, men möjligheten finns.

Jag har nog inte helt fattat hur Joker-rollen funkar. Antingen är den ju god och kan vara i princip vilken roll som helst, men jag fattar bara inte om några roller kan vara dubblerade eller om den bara blir som en bybo om den är god.

Ha, nu läste jag på ännu en gång och det står att Jokern kan ha en roll utanför roll-listan. Typiskt den här programledningen att twista.

Alltså jag är inte ute efter att sätta dit dig eller något i den stilen. Jag bara undrade varför du kommit fram till att det var 3 goda eftersom det verkade som att det gjort det när du skrev att det borde betyda 3 ulvar.

Och ja jokern kan ju ha en roll utanför rollistan. Men även den rollen lär ju vara ond eller god. Jokern lär ju knappast vara i ett eget lag och heja på sig själv :D

Alltså jag är inte ute efter att sätta dit dig eller något i den stilen. Jag bara undrade varför du kommit fram till att det var 3 goda eftersom det verkade som att det gjort det när du skrev att det borde betyda 3 ulvar.

Och ja jokern kan ju ha en roll utanför rollistan. Men även den rollen lär ju vara ond eller god. Jokern lär ju knappast vara i ett eget lag och heja på sig själv :D

Nädu, jag hoppas på betydligt fler än 3 goda O_o

Jag tror för övrigt att vi lägger lite olika betydelse i ordet borde. för mig är det inte att så ÄR DET inte skrivet i sten

Innan jag läste Joker-rollens finstilta så fattade jag inte hur den funkade och att den kunde ha roll i rolllistan eller något helt annat som ingen vet alls och som kan vara ond eller god.

Så kan vi summera att det är osäkert om det är 2 eller 3 onda kvar. Men om vi tar en i taget så löser vi nog detta.
Det sunkiga är att ulvarna troligtvis kommer att äta inatt iom vi inte har någon ängel (om inte Jokern är ängelns arvtagare eller eremit eller nåt sånt bra som kan stoppa käk). Jag hoppas att den onda spionen blir käk.

Jag är rädd att jag ryker i natt... Om jag gör det, så ser min lista ut så här nu:

Troligt goda
Bumpo
Glömmerallt
Cirkus
Matmissbrukaren
Breaktown

Tänkbara onda, men kan också vara goda (om det är färre ulvar kvar än tre)
Killaloe
Lilltess
TeamLundVer

Sov gott alla, jag har hört rykten om VARMKORVFEST imorgon!!!! :d

Morgonrodnaden börjar sprida sig över himlen och en och en vaknar deltagarna upp till en ny morgon med nya möjligheter. Intet anar de om den dramatik som försiggått under natten där en intet ont anande säkerhetsvakt på sin nattliga runda knallar rakt in något denne inte räknat med. De avbrutna konspiratörerna försvinner snabbt i skydd av mörkret och efteråt kan säkerhetsvakten inte säga med säkerhet vad denne sett.

DagDL 21.30
............
NattDL 06.30

En säkerhetsvakt! Tack snälla programledningen!

Det låter litegrann som spåraren eftersom säkerhetsvakten efteråt verkar bli förvirrad, å andra sidan så fattade jag inte att spåraren kunde stoppa ett käk? Eller är det Jokerns okända roll? Att kunna stoppa ett käk men bli förvirrad?

Oavsett så är det ju utmärkt.

Ja det måste väl vara jokern som har varit i farten? För jag kan inte hitta något i rolllistan som skulle kunna peka på att någon av rollerna (som lever) där skulle kunna stoppa ulvarna en natt.

Om det är så borde man kunna konstatera att jokern är god. Även om konspiratören i mig så klart också funderar över en väldigt konstig ond roll skapad för att lura oss totalt

*gillar inte twister och hemliga roller :mad: *

Oooh! Då skulle jag nog våga drista mig till att TeamLundVer ändå är åt den godare sidan. :) Så jag kommer förmodligen att rösta på killaloe eller lilltess. Skall läsa igenom allt från de två och se om jag blir klokare.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar