Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Jag har en riktigt usel dag (det är inte bra med en HCHF-diet om en måste leva på snäckskal och palmhjärtan :( Kunde ingen förvarnat mig så hade jag LÄTT gått över till 5:2 eller nåt istället för att vara lite mer förberedd) och hjärnan fungerar inte riktigt. Så jag har inte så mycket fler tankar att komma med än de jag redan presterat under dagen. Jag har dock funderat en del på det och jag vill inte utesluta att Artline har blivit förhäxad (som fler redan varit inne på och att det kan vara en möjlighet) och har inte heller riktigt sett allt det ulviga om alla andra ser i @Snurrfian. Dessutom känns det aldrig bra när det är så många som hakar på och röstar (äh, nu har jag snurrat ihop det igen - misstänker samma och har liknande teorier menar jag) på samma person - det är alltid någon som försöker flyta med (baserat på tidigare erfarenheter, jag har inte riktigt analyserat det här röstandet i detalj) och det brukar vara typiskt dåligt.

Jag tror dessutom att Artline ev hade något på jokern och att det var därför det hintades om det men inte skrevs rakt ut, se tidigare inlägg (619?) där jag är tvåa på bollen och funderar lite kring det.

Så Artlines hint i kombination med den dolda och mindre bra röststatistiken (dvs alla en röster som syns) kommer ligga till grund för min röst idag.

Killaloe röstar alltså på TeamLundVer

Röstlista

10:06 Habina röstar på snurrfian
13.01 glömmerallt röstar på snurrfian
17. 25 (?) Killaloe röstar på TeamLundVer

missade jag någon?

Jag hinner inte gå igenom alla så grundligt idag utan väljer att fokusera på dem som får mig att fundera lite extra. Lägger dock en kommentar kring alla.

@Bumpo Tillhör en av dem som verkligen försvunnit från mi radar vilket jag vill minnas att hon tenderar att göra i dessa lekar. Lägger en förtäckt BOP i #127 på glömmerallt men samtidigt så kan jag inte se att det skulle vara något konstigt med motiveringen. det finns trots allt (yttepytte) lite substans i den och för att vara första DL så är det ändå helt OK.

Har en väldigt kort fundering kring de andra spelarna i #359 lägger lite mer krut på MM och Break där hon menar att Break för ett vettigt resonemang medan MM bara hugger. Röstar på MM med hänvisning till #359 en motivering som jag nog tycker är lite väl svag även om man har ont om tid. Vad är det som får Bumpo att tycka att två personers diskussion enbart gör den ena misstänkt? Personligen tycker jag att MM och Break varit ganska så lika i den diskussionen.

I #468 funderar hon återigen kring MM och Break men menar här på att MM trots allt verkar god. vad får henne till att byta spår helt här? :confused: Funderar i övrigt lite ytligt om oss andra. Förklaringen kommer i #519 där hon menar på att MM resonerar mer kring de andra spelarna inför DL3. Hm OK jag köper den förklaringen. #545 tar fram att Kill/Koppen och art är de 2 som verkar vara mest skumma. Koppen just för att hon inte verkar läsa igenom leken. Röstar i #555 på Koppen. En röst som i mina ögon ändå känns helt OK
2. glömmerallt

@Snurrfian Lägger ett väldigt klent försök (mycket OT) till teori i #110 Blir i #189 lite störd av LenaH:s röst vilket jag kan förstå. Påpekar i #194 att en hämndröst på LenaH hade känts fel då hon inte ger onda vibbar. Väljer i #199 att rösta på Lobelia för att hon smiter undan radarn. En helt Ok motivering för första DL.

Röstar i #380 på Habina eftersom hon känns ofokuserad och stressad. Jag kan förstå snurrfians röst men motiveringen känns ändå lite väl tunn för att vara till DL2.

#483 fundera hon över Arts röstmotivering. En fundering som jag mycket väl förstår. #513 fortsätter att ifrågasätta Art. Likaså i #520 och #526. Lägger fram lite teori i #528 där Art är den som sticker ut. Röstar #559 på Art. Motiveringen om jag tittar tillbaka på det Snurrfian skrivit tidigare är betydligt mer utömmande än de tidigare dagarnas och jag kan inte se något ulvigt i hennes resonemang. Till skillnad från andra så reagerar jag inte på SNurrfian igår. Det jag överlag fundera rpå är att hon trotts solklart flest inlägg har väldigt få med substans i. jag har vad jag vet dock inte spelat med henne innan så jag är osäker på om det kanske är hennes spelstil? Hon får stå som neutral för tillfället.

@Habina Jag tycker inte att jag fått en ändrad bild av Habina sedan igår så jag lägger in mitt resonemang från igår här igen #479: lade första rösten på Idahoe redan 19:13 i DL2. Detta skulle kunna vara ett försök till att alibirösta på en kollega som gick oerhört fel. Frågan är om Habina med sin rutin skulle göra ett sådant misstag? I DL1 lade hon röst nr2 på GA 21:41. Det skulle kunna vara ett försök till att dra igång en lynchning på GA om denna nu är god åh andra sidan så skulle det innebära att Habina först misslyckas med att dra igång en lynchning och sedan råkar dra igång en lynchning när hon ska alibirösta :cautious: Det låter isf oerhört klantigt för en såpass rutinerad spelare. Nej Habinas spel får mig snarare att fundera på om hon kanske rentav är lite smågod?

5. Idahoe
6. LenaH

@cirkus Precis som en del andra påpekat så tycker jag det verkar som om cirkus aktivt letar onda. Givetvis kan detta vara ett spel för gallerierna men jag kan inte någonstans få känslan att hon skulle vara ond. Detta tillsammans med att Lilltess, som jag är starkt misstänksam mot, lade sin första röst på cirkus gör att jag håller henne som mer god för tillfället.

@Killaloe (Koppen) Det som talar för att Killa skulle vara ond är att Koppen 2 ggr missade Dl ngt som är lättare om man inte har full koll på leken för att man redan "vet" hur spelplanen ser ut. Samtidigt så anser jag att om man blir varnad som Koppen blev vid första missade DL så borde en ond verkligen ta sig i kragen. jag är oerhört förvirrad här kan meddelas och jag ser fram emot lite fler inlägg av Killa så att jag om möjligt får ett hum om var jag ska placera henne.

@Matmissbrukaren Lite samma resonemang som kring Break (se nedan). Står som neutral just nu.

10. Lobelia
11. Artline

@Breaktown Break och MM fortsätter sitt "lilla ordkrig" vilket iofs inte tillför själva leken ngt i form av upphittande av onda. Däremot så tror jag inte riktigt att det är en strategi av dem utan enbart att de inte riktigt klarar av att ta sig ur situationen som uppstått. I övrigt skrev jag såhär om Break igår #479: lade sin röst 21:53 på LenaH i DL1, därmed blev hon röst nr. 3 på henne. En röst som gjorde att LenaH och GA inte längre hade lika många röster. Det skulle kunna vara ett försök till att rädda en kollega vilket förutsätter att GA är ond men jag tvivlar på att Break hade haft en sådan framträdande diskussion med MM i så fall där hon även lade sin röst på henne i DL2. Den diskussionen leder ju till att hon får ögonen på sig och det vill sällan ulvar ha och skulle MM av ngn anledning lynchas eller käkas så skulle Break plötsligt kunna ligga illa till. Nej Break får stå som neutral ett tag till i min bok

@Lilltess röstar på cirkus i första DL med motiveringen att hon känns seriös :confused: #190 Jag kan köpa att första rösten brukar vara lite tagen ur luften men själva motiveringen känns ändå väldigt suspekt. Lämnar en förklaring i inlägg #211 att det var en förtäckt BOP men säger samtidigt igen att cirkus var den enda hon hittade en motivering på. Ser man det som att leta ulvar är det ju bra men det kan ju ocksä vara att få bort strålkastarljuset från sig själv.. Återigen, jag får inte ihop motiveringen alls faktiskt.

Inlägg #282 påpekar att Art sticker ut eftersom hon ännu inte kommit med någon teori (12:47 på dagen?) Kommenterar Art igen i inlägg #332 och menar på att hon inte verkar leta onda. #336 funderar hon på om Koppen medvetet valt att inte rösta dagen innan för att inte få strålkastarljuset på sig. Jag vet att Lilltess är ny så jag lägger faktiskt inte alltför mycket vikt vid just det uttalandet just nu då hon kanske inte hade koll på att man riskerar att åka ut om man är inaktiv. Funderar på Art igen i #355 och i #356 funderar hon över om teorierna mot Art verkligen kan stämma. Funderar i #369 om MM:s tidiga röst gör henne skum men väljer ändå att lägga sin röst på Art. Jag får känslan att Lilltess helt enkelt valde att lägga sin röst på Art här och sedan försökte hitta ngt som liknade en teori. :cautious:

#503 väljer att fortfarande hålla Art som ond utan att ha funderat kring ngn annan spelare än om MM och Break skulle kunna vara dödsfienderna. #557 väljer att lägga sin röst på Art pga Därför jag tycker att hon kommer med konstiga röster, och av samma anledningar som innan. Dvs om jag förstått det rätt för att Art inte kommit med en teori 12:47 dagen innan samt att hon inte verkar leta onda. Menar i #657 att Art utan tvekan betedde sig underligt. För egen del röstade jag på Art igår för att hon var den av dem som jag hann titta närmare på som skulle kunna vara ngt lite ond men det var långt ifrån en enkel röst för min del. Jag undrar vad det är som gör Lilltess så säker på sin sak?

Jag vet att Lilltess är ny men oaktat detta så är hon helt klart väldigt suspekt i mina ögon. Hon väljer att lägga sin röst dag 1 utan att ha funderat kring ngn annan än cirkus och dag 2 och 3 funderar hon i stort enbart kring Art..

14. Jfrelin

Jag ska göra ett försök att komma med lite teorier om en timme typ, men då från surfplattan... *suck* Sprängande huvudvärk och en powerpoint presentation som jag inte får ordning på ställer till det för mig... Sen tänker maken lägga beslag på datorn för att titta på någon sport...

Breaktown och Matmissbrukaren har röstat på samma (varandra) två kvällar i rad. Är det så att den ena är god och den andra ond? Och om det är så, vem är ond? Matm<issbrukaren har fått fem röster på sig och Breaktown fyra röster, varav den ena på breaktown var en första röst (=inte mycket att gå på) Och då kommer vi till den stora frågan: OM någon är god, vet denne helt säkert att den andra är ond? Då borde vi ju fått lite mer hintar.. eller är vi tröga och inte ser hintarna..

För mig är det inte skrivet i sten att det är en god och en ond. jag tror mycket väl att de kan vara på samma sida och just nu är jag benägen att luta bägge två åt goda hållet faktiskt. Just nu.

Jag tror att Artlines röst (inte hint!) på snurrfian (ihop med den säkerhet som både glömmerallt och habina visar i frågan) är ett tillräckligt budskap. Sen att hennes teori inte var fet är inget som jag lägger så stor vikt vid. Tvärt om, som flera skriver är det inte lätt att teoria då man vet säkert. Visst kan Artline även haft nånting på TLV, men för nu så är hon inte överst på listan, knappt ens näst överst

Lilltess är näst skummast, hon har dålig röststatistik och hon har en (o)förmåga att koncentrera sig på fler än nån eller några, som idag när enbart BT och MM varit på tapeten förutom tankar hon har runt Artline, de verkar dock inte ha lett nån vart, jag vet inte ens riktigt vad hon menar med Artlines hint, syftas på Snurrfian eller på TLV?

cirkus röstar på Snurrfian

Röstlista

19:00 cirkus röstar på Snurrfian

Jag hinner inte gå igenom alla så grundligt idag utan väljer att fokusera på dem som får mig att fundera lite extra. Lägger dock en kommentar kring alla.

@Lilltess röstar på cirkus i första DL med motiveringen att hon känns seriös :confused: #190 Jag kan köpa att första rösten brukar vara lite tagen ur luften men själva motiveringen känns ändå väldigt suspekt. Lämnar en förklaring i inlägg #211 att det var en förtäckt BOP men säger samtidigt igen att cirkus var den enda hon hittade en motivering på. Ser man det som att leta ulvar är det ju bra men det kan ju ocksä vara att få bort strålkastarljuset från sig själv.. Återigen, jag får inte ihop motiveringen alls faktiskt.

Inlägg #282 påpekar att Art sticker ut eftersom hon ännu inte kommit med någon teori (12:47 på dagen?) Kommenterar Art igen i inlägg #332 och menar på att hon inte verkar leta onda. #336 funderar hon på om Koppen medvetet valt att inte rösta dagen innan för att inte få strålkastarljuset på sig. Jag vet att Lilltess är ny så jag lägger faktiskt inte alltför mycket vikt vid just det uttalandet just nu då hon kanske inte hade koll på att man riskerar att åka ut om man är inaktiv. Funderar på Art igen i #355 och i #356 funderar hon över om teorierna mot Art verkligen kan stämma. Funderar i #369 om MM:s tidiga röst gör henne skum men väljer ändå att lägga sin röst på Art. Jag får känslan att Lilltess helt enkelt valde att lägga sin röst på Art här och sedan försökte hitta ngt som liknade en teori. :cautious:

#503 väljer att fortfarande hålla Art som ond utan att ha funderat kring ngn annan spelare än om MM och Break skulle kunna vara dödsfienderna. #557 väljer att lägga sin röst på Art pga Därför jag tycker att hon kommer med konstiga röster, och av samma anledningar som innan. Dvs om jag förstått det rätt för att Art inte kommit med en teori 12:47 dagen innan samt att hon inte verkar leta onda. Menar i #657 att Art utan tvekan betedde sig underligt. För egen del röstade jag på Art igår för att hon var den av dem som jag hann titta närmare på som skulle kunna vara ngt lite ond men det var långt ifrån en enkel röst för min del. Jag undrar vad det är som gör Lilltess så säker på sin sak?

Jag vet att Lilltess är ny men oaktat detta så är hon helt klart väldigt suspekt i mina ögon. Hon väljer att lägga sin röst dag 1 utan att ha funderat kring ngn annan än cirkus och dag 2 och 3 funderar hon i stort enbart kring Art..

Jag har tyckt hela tiden att artline inte kom med några egna tankar och teorier, även efter jag röstade på henne första gången. Jag tycker att hon bara formulerade om någon annans teorier och kanske lade till lite själv. Sedan känns hennes röst på Idahoe som hon bara vill följa strömmen vilket känns lite suspekt.

Jag funderar på alla men då jag inte är någon list-skrivare av mig skriver jag bara ut om dom jag tycker det ska kollas lite närmre på :) Jag lägger bara ut kommentarer på saker jag anser känns misstänksamt.. Denna gången är jag lite misstänksam på Matmissbukaren, Breaktown och snurrfian som du kan läsa i inlägg #678 :)

har glömt DL och för att inte missa (hinner inte leta upp den just nu) så lägger jag min röst nu

Refererar till #688 och väljer att lägga min röst på Lilltess då hon helt klart är den som sticker ut mest för mig. Vad det gäller Snurrfian så ser inte jag det alla andra ser och jag vågar inte lägga så pass mycket vikt vid Arts röst som ni andra. det kan ju faktiskt vara så att hon enbart fått info som inte alls har men Snurrfian att göra och att hon därför lägger sin röst pga det hon ser i tråden. Jag tycker att det är lite riskabelt att läsa in alltför mycket i det hela. Det finns fler än ett alternativ och risken med att låsa sig fast vid henne vilket alla nu verkar göra är att de onda får ut ytterligare en god :cautious:

Därför TeamLundVer röstar på Lilltess

Lilltess är näst skummast, hon har dålig röststatistik och hon har en (o)förmåga att koncentrera sig på fler än nån eller några, som idag när enbart BT och MM varit på tapeten förutom tankar hon har runt Artline, de verkar dock inte ha lett nån vart, jag vet inte ens riktigt vad hon menar med Artlines hint, syftas på Snurrfian eller på TLV?

cirkus röstar på Snurrfian

Jag syftade på snurrfian, och dessutom hint eller budskap, jag menade samma som du beskrev iallafall på den biten! :)

Röstlista

19:07 TeamLundVer röstar på Lilltess

Oj vad alla röstar nu, jag är inte sugen på att ligga inne med en sistaröst :D

Lilltess röstar på Snurrfian

pga att jag tror att Artline var något på spåren, ska läsa igenom en gång till av vad snurrfian själv har skrivit i tråden , kanske jag ändrar min röst, kanske inte ;)

Röstlista

19:07 TeamLundVer röstar på Lilltess
19:16 Lilltess röstar på Snurrfian

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V