Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Tittar på deltagarlistan och rollistan och blir både positiv och deprimerad.

Räknar jag rätt är vi 10 stycken kvar. Tittar man på rollerna så är det 6 goda roller kvar. Två onda roller och en osäker. Det betyder att det med största sannolikhet är ytterligare en ulv kvar.

Då är frågan 3 ulvar (jfrelin, häxa, okänd ulv) ond spion, ledarvarg. Är en ond joker för mycket? Tyvärr finns väl inget enkelt svar på den frågan. Artline var inne på att det skulle vara för lite.

Positivt är ju ändå att det finns flera roller som potentiellt kan veta en hel del kvar. Siare, spion, spårare. Tvillingarna vet ju om varandra. Den onda spionen kan ju också tyvärr veta en hel del.

Vet inte om jag blev så mycket klokare av detta. Får ta och gå igenom tråden istället..

Jag tror/tycker fortfarande att @Matmissbrukaren spelar som hon brukar när hon är god. Plus att jag tycker att hon verkar leta onda. Hon vänder på stenar och funderar runt det hon hittar.

@Breaktown tycker jag också verkligen verkar leta onda och funderar runt det som händer i leken. Hon har väldigt bra och vettiga tankar om saker som jag tänker rätt så lika om.

Jag tror att mat och break båda är goda och att de liksom har fastnat i hur de tänker och känner och inte kommer runt det. De tycker ju faktiskt i grunden rätt lika om det de har diskuterat. Känns som om det liksom gått prestige i deras ordväxling.

@cirkus letar onda och resonerar på ett transparent sätt. Det finns liksom inga frågetecken kring hur hon tänker och menar.

@Killaloe har jag svårt att få grepp om. Jag röstade ju på henne/koppen igår då jag tyckte att koppen var den som verkade skummast igår. Killaloe däremot har kommit med en del bra tankar speciellt om artline och hennes eventuella vetskap angående snurrfian och TLV. Däremot vågar jag inte sätta henne åt något håll än.

@Habina reagerar jag fortfarande inte på. Vilket i sig får mig att reagera. Men är hon ond för det?

@TeamLundVer har jag knappt tänkt på alls upptäcker jag nu... Det var en oroande upptäckt. Får helt klart läsa igenom hennes inlägg minst en gång till.

@Lilltess verkar som några skrivit före mig inte direkt leta onda. Men jag minns hur svårt det var som ny. Hon (?) kanske bara är ny och vill överleva så länge som möjligt eller så är hon ond som vet facit. Var det inte hon som sade något om hur många det borde vara i lyan och att det borde vara så? Måste helt klart kolla lite till.

@Snurrfian är (tycker jag) snurrigare än vanligt... Hon verkar absolut inte kunna komma med några längre förklarande resonemang. (hej glashus).

@bumpo jag verkade ju fel i mitt resonemang om hur många onda det skulle va kvar :o enligt andras uträkningar i alla fall och att häxan bara va en ulv med specialkrafter.. :confused:

Nu sitter jag på mobilen och det är svårt att citera men jag gillar inte att matmissbrukaren och @Breaktown helt har blivit godförklarade trots deras tjafs. Mm är rätt frånvarande och jag tycker att det är konstigt att mm inte har skrivit om något annat nästan. Mitt huvud håller på att gå i småbitar så jag röstar nu och hoppas att jag kan titta in senare och kanske ändra min röst om jag kan komma åt att kolla igenom allt och kanske komma med några mer teorier. Men den som känns mest misstänkt för mig just nu är mm.snurrfian röstar på matmissbrukaren

Artline skrev ett teoriinlägg om alla igår 14.14. Det är flera som hon skriver att hon inte vet var hon har dem. Hon har lite misstankar om Snurrfian, skriver lite gott om Habina, och tror att Koppen/Killaloe är god. Senare under gårdagen argumenterar hon väldigt mycket mot Snurrfian vilket såklart ligger Snurrfian i fatet. Lite mer intressant blir det när Artline inleder sitt långa inlägg med att vi gärna får rösta på henne men hoppades att vi skulle gå på mer än vad hon röstat på. Intressant eftersom hon är medveten om att hon riskerar att åka ur och borde ha börjat tänka testamentestankar.

Artline gör en märklig kommentar om Cirkus. ”Men samtidigt känns det som hon letar onda så hon är nog inte ulv. Men det finns roller utanför lyan”. Märkligt just det där med att hon vill lägga till att det finns roller utanför lyan. Jag läser det som att hon försöker peka på att Cirkus nog är den onda spionen. Samtidigt så tycker jag väl att det vore rätt otippat att man som besserwisser skulle frågan ifall någon var just den onda spionen...

Artline skriver även om Snurrfian att det känns som att hon oskyldigt anklagar henne för något. Men att bevisen säger annorlunda. Att som besserwisser prata om bevis när man har röster på sig och riskerar att åka ut känns väldigt risky om man just inte vet något.

Matmissbrukaren kan jag fortfarande inte se varför hon skulle vara god. Jag kan inte se vilken anledning hon skulle ha till rösten på mig dag två på det sättet hon gjorde det om hon är god. Inte ens om hon skulle vara min dödsfiende som det spekulerats om skulle det finnas en rimlig anledning. Sedan fortsätter hon med konstigheter som att det inte finns någonting när det gäller glömmerallt att teoria om. Detta trots att glömmerallt var inblandad i de tre saker hon i misstänkte mig för.

Bumpo är fortfarande osynlig för mig, men det hon skriver när jag går tillbaka tycker jag det mesta hon skriver är vettigt. Vilket såklart inte säger jättemycket om hennes roll.

Lilltess kommer med en liten märklig kommentar som Cirkus kommenterar. Det om Idahoes godförklaringar och ifall hon verkligen trodde så. Precis som Cirkus undrar så visste ju Idahoe precis vilka som var onda och goda. Lilltess ifrågasätter sedan igen om ledarvargen verkligen känner till alla onda. Det borde ju onekligen en ulv ha koll på, men sådan kan man ju också fejka till.

Habina sitter lite åt det goda hållet för mig. Men inte av superstarka anledningar egentligen. Men hon har ett bra röstfacit i mina ögon och tycker ungefär som jag angående onda och goda. Men egentligen har hon inte gjort något specifikt som skulle bevisa att hon var god.

TLV kommer in och är svår att säga något om än. Jag har inte hittat något som skulle peka på att hon var ond eller god. Det som talar emot henne är väl Paddingtons uttalande när jokerns ankomst annonserades.

Habina - Jag tycker det är lite märkligt att lägga upp en kollega (Idahoe) för lycnh med en förstaröst. Visst har det hänt förut men det känns mer sannolikt att Habina är god och röstade på den hon tyckte var mest misstänksam. Mot goda hållet just nu.
La sin röst på mig ikväll. Rätt vag egentligen. Men det har kommit fram mer idag som gör att jag sätter henne åt den goda sidan. Hon verkar leta ulvar.

Lilltess - Röstar i första dl på Cirkus med teorin att hon verkar för seriös med att leta ulvar. Jag förstår inte alls den teorin så min röst hamnar på henne pha hennes röstmotivering på Cirkus. Hon är ny så hon kanske är lite ursäktad där ändå. Sen lägger hon en ströröst på Artline för att hon tycker att hon sticker ut och inte verkar leta ulvar. Tvärtom har jag tyckt att Artline kommer vettiga funderingar i dom få inlägg hon skrivit.
Tycker inte Lilltess kommit med några direkta teorier idag. Lite osynlig för mig. Neutral än så länge.

Glömmerallt - Även hon lägger en lätt förstadagensröst på LenaH. Är sedan inte aktiv dag två så det är lite svårt att få koll på henne just nu känner jag. Nu känns hon mer åt goda hållet. Det känns som hon aktivt letar ulvar.

Cirkus - Skrapar fram förstadagensröst som är helt okej. Verkar leta onda på riktigt och kommer med vettiga teorier och analyserar det som sker i leken. Har inte stuckit ut något utan hållit sig rätt så neutral genom leken. Är mot det goda hållet just nu. Fortfarande så känns Cirkus mot det goda hållet eftersom jag tycker verkligen hon går in för att leta ulvar. Kommer med bra tankar.

Breaktown - Har jag haft långa diskussioner med som jag faktiskt inte orkar repetera ytterligare en gång till.
Men hon har inte på något vis gjort så jag ändrat mina tankegångar om henne idag. Fram tills nu. Habina tror jag är god och hon sätter Break till goda sidan, så hon blir neutral mot god.

Snurrfian - Tycker hon ligger lite under radarn och flyter med rätt så bra i leken. Det hon har skrivit har verkat vettigt men snurrigt på samma gång. Får inget grepp om henne och det känns sådär. Hon är mot det ondare hållet just nu.

Koppen - Skriver inte så mycket men kommer med lite tankar i dom inlägg hon skrivit och verkar försöka leta onda och analysera vad som skett i leken. Neutral mot goda hållet. Måste fortfarande se mer från henne men av det jag sett idag så kommer hon med vettiga teorier. Neutral mot god.

Bumpo - Tittar in lite då och då, inte så aktiv. Så har inte så mycket att säga om henne än.

TLV - Även henne har jag inte så mycket att säga om, hon kom ju in bara nyss i leken så behöver se mer från henne. Håller dock med om hennes funderingar i inlägg #433. Men Artline kan ha hintat något om jokern vilket gör mig väldigt suspekt här. Neutral mot ond.

Nu sitter jag på mobilen och det är svårt att citera men jag gillar inte att matmissbrukaren och @Breaktown helt har blivit godförklarade trots deras tjafs. Mm är rätt frånvarande och jag tycker att det är konstigt att mm inte har skrivit om något annat nästan. Mitt huvud håller på att gå i småbitar så jag röstar nu och hoppas att jag kan titta in senare och kanske ändra min röst om jag kan komma åt att kolla igenom allt och kanske komma med några mer teorier. Men den som känns mest misstänkt för mig just nu är mm. snurrfian röstar på matmissbrukaren

Alltså, jag tycker iofs också att det är smått obegripligt att vissa tror att MM är god. Men det är ju inte pga "tjafs" som sådant som jag tror att hon är ond. Så jag ser inte heller varför folk skulle misstänka någon av oss just pga det. Det är väl vad inläggen skulle innehålla som man isf skulle misstänka oss?

Nu sitter jag på mobilen och det är svårt att citera men jag gillar inte att matmissbrukaren och @Breaktown helt har blivit godförklarade trots deras tjafs. Mm är rätt frånvarande och jag tycker att det är konstigt att mm inte har skrivit om något annat nästan. Mitt huvud håller på att gå i småbitar så jag röstar nu och hoppas att jag kan titta in senare och kanske ändra min röst om jag kan komma åt att kolla igenom allt och kanske komma med några mer teorier. Men den som känns mest misstänkt för mig just nu är mm.snurrfian röstar på matmissbrukaren

Jag har precis skrivit ett långt teoriinlägg. Varsågod och läs. Jag är inte inte frånvarande. Jag har ett LIV utanför leken.

Röstlista

10:06 Habina röstar på snurrfian
13.01 glömmerallt röstar på snurrfian
17. 25 (?) Killaloe röstar på TeamLundVer

19:00 cirkus röstar på Snurrfian
19:07 TeamLundVer röstar på Lilltess
19:16 Lilltess röstar på Snurrfian
Snurrfian röstar på Matmissbrukaren

Habina - Jag tycker det är lite märkligt att lägga upp en kollega (Idahoe) för lycnh med en förstaröst. Visst har det hänt förut men det känns mer sannolikt att Habina är god och röstade på den hon tyckte var mest misstänksam. Mot goda hållet just nu.
La sin röst på mig ikväll. Rätt vag egentligen. Men det har kommit fram mer idag som gör att jag sätter henne åt den goda sidan. Hon verkar leta ulvar.

Lilltess - Röstar i första dl på Cirkus med teorin att hon verkar för seriös med att leta ulvar. Jag förstår inte alls den teorin så min röst hamnar på henne pha hennes röstmotivering på Cirkus. Hon är ny så hon kanske är lite ursäktad där ändå. Sen lägger hon en ströröst på Artline för att hon tycker att hon sticker ut och inte verkar leta ulvar. Tvärtom har jag tyckt att Artline kommer vettiga funderingar i dom få inlägg hon skrivit.
Tycker inte Lilltess kommit med några direkta teorier idag. Lite osynlig för mig. Neutral än så länge.

Glömmerallt - Även hon lägger en lätt förstadagensröst på LenaH. Är sedan inte aktiv dag två så det är lite svårt att få koll på henne just nu känner jag. Nu känns hon mer åt goda hållet. Det känns som hon aktivt letar ulvar.

Cirkus - Skrapar fram förstadagensröst som är helt okej. Verkar leta onda på riktigt och kommer med vettiga teorier och analyserar det som sker i leken. Har inte stuckit ut något utan hållit sig rätt så neutral genom leken. Är mot det goda hållet just nu. Fortfarande så känns Cirkus mot det goda hållet eftersom jag tycker verkligen hon går in för att leta ulvar. Kommer med bra tankar.

Breaktown - Har jag haft långa diskussioner med som jag faktiskt inte orkar repetera ytterligare en gång till.
Men hon har inte på något vis gjort så jag ändrat mina tankegångar om henne idag. Fram tills nu. Habina tror jag är god och hon sätter Break till goda sidan, så hon blir neutral mot god.

Snurrfian - Tycker hon ligger lite under radarn och flyter med rätt så bra i leken. Det hon har skrivit har verkat vettigt men snurrigt på samma gång. Får inget grepp om henne och det känns sådär. Hon är mot det ondare hållet just nu.

Koppen - Skriver inte så mycket men kommer med lite tankar i dom inlägg hon skrivit och verkar försöka leta onda och analysera vad som skett i leken. Neutral mot goda hållet. Måste fortfarande se mer från henne men av det jag sett idag så kommer hon med vettiga teorier. Neutral mot god.

Bumpo - Tittar in lite då och då, inte så aktiv. Så har inte så mycket att säga om henne än.

TLV - Även henne har jag inte så mycket att säga om, hon kom ju in bara nyss i leken så behöver se mer från henne. Håller dock med om hennes funderingar i inlägg #433. Men Artline kan ha hintat något om jokern vilket gör mig väldigt suspekt här. Neutral mot ond.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig så lägger min röst nu enligt teorin ovan.

Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

Röstlista

Snurrfian röstar på Matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

Habina röstade väl i morse, och då på Snurrfian?

Mina två huvudmisstänkta är Snurrfian och Matmissbrukaren. Snurrfian pga det Artline skrev om att bevisen säger annorlunda. Matmissbrukaren pga allt jag skrivit tidigare.
Eftersom röstningen ser ut som den gör väljer jag att rösta på Snurrfian då en röst på MM inte skulle ge något. Men i princip hade jag lika gärna kunnat rösta på henne.

Breaktown röstar på Snurrfian

Jag tror/tycker fortfarande att @Matmissbrukaren spelar som hon brukar när hon är god. Plus att jag tycker att hon verkar leta onda. Hon vänder på stenar och funderar runt det hon hittar.

@Breaktown tycker jag också verkligen verkar leta onda och funderar runt det som händer i leken. Hon har väldigt bra och vettiga tankar om saker som jag tänker rätt så lika om.

Jag tror att mat och break båda är goda och att de liksom har fastnat i hur de tänker och känner och inte kommer runt det. De tycker ju faktiskt i grunden rätt lika om det de har diskuterat. Känns som om det liksom gått prestige i deras ordväxling.

@cirkus letar onda och resonerar på ett transparent sätt. Det finns liksom inga frågetecken kring hur hon tänker och menar.

@Killaloe har jag svårt att få grepp om. Jag röstade ju på henne/koppen igår då jag tyckte att koppen var den som verkade skummast igår. Killaloe däremot har kommit med en del bra tankar speciellt om artline och hennes eventuella vetskap angående snurrfian och TLV. Däremot vågar jag inte sätta henne åt något håll än.

@Habina reagerar jag fortfarande inte på. Vilket i sig får mig att reagera. Men är hon ond för det?

@TeamLundVer har jag knappt tänkt på alls upptäcker jag nu... Det var en oroande upptäckt. Får helt klart läsa igenom hennes inlägg minst en gång till.

@Lilltess verkar som några skrivit före mig inte direkt leta onda. Men jag minns hur svårt det var som ny. Hon (?) kanske bara är ny och vill överleva så länge som möjligt eller så är hon ond som vet facit. Var det inte hon som sade något om hur många det borde vara i lyan och att det borde vara så? Måste helt klart kolla lite till.

@Snurrfian är (tycker jag) snurrigare än vanligt... Hon verkar absolut inte kunna komma med några längre förklarande resonemang. (hej glashus).
Baserat på ovanstående: bumpo röstar på LillTess

Röstlista

20:28 Snurrfian röstar på Matmissbrukaren
21:01 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

21:18 Breaktown röstar på Snurrfian

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar