Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Det känns ju tråkigt att jag skulle kännas ond för vem jag röstat på, med tanke på min fösta röst när jag var mer förvirrad än en dement tant och sedan Artline som utan tvekan betedde sig underligt. Det är näst intill alla som som reagerat bara att jag råkade rösta på henne. Jag tycker det har legat lite för mycket vikt på breaktown och matmissbrukaren då det inte har iommit fram något där, jag är lite mer av att hålla båda neutrala tills någon skriver något mycket misstänksamt.

Fast va? det är ju högst normalt att misstänka folk pga hur de röstar det är tom väldigt vanligt. Det är ofta ulvarna avslöjas genom deras röstande. Jag vet att du är ny och att det kan vara svårt att veta men du får nog vänja dig vid att bli misstänkt pga hur du röstar. Det är liksom en del av spelet. :)

Jag tycker inte Artline betedde sig så underligt så för mig blir det väldigt märkligt när du utrycker dig på det där viset, vad då utan tvekan liksom?

Om nu Arline visste att jag var ond, varför kom hon inte med någon mer teori än att hon tyckte att jag hade försökt godförklara mig? Godförklara sig försöker väl alla göra, ulv eller inte?

Jag förstår din invändning, men en svag teori kan som habina nyss nämnde vara ett tecken på att det faktiskt finns någon annan anledning till att rösta på dig.

Sedan vill jag poängtera att det inte är bara därför jag röstar på dig, hade jag inte haft misstankar mot dig redan innan så hade jag inte röstat på dig bara för att artline gjorde det utan det är mer att det stärker de misstankar jag redan hade lite.

Fast va? det är ju högst normalt att misstänka folk pga hur de röstar det är tom väldigt vanligt. Det är ofta ulvarna avslöjas genom deras röstande. Jag vet att du är ny och att det kan vara svårt att veta men du får nog vänja dig vid att bli misstänkt pga hur du röstar. Det är liksom en del av spelet. :)

Jag tycker inte Artline betedde sig så underligt så för mig blir det väldigt märkligt när du utrycker dig på det där viset, vad då utan tvekan liksom?

Ja nä det förstår jag, bara att det blev lite tråkigt eftersom jag verkligen trodde hon var ond. Just nu sitter jag med mobilen så har svårt att bläddra igenom och länka mina inlägg men jag kanske är en dålig ulvjägare men just nu känns alla neutrala. Jag har mina misstankar om någon men det får komma i ett senare inlägg med teorier och så

Ja nä det förstår jag, bara att det blev lite tråkigt eftersom jag verkligen trodde hon var ond. Just nu sitter jag med mobilen så har svårt att bläddra igenom och länka mina inlägg men jag kanske är en dålig ulvjägare men just nu känns alla neutrala. Jag har mina misstankar om någon men det får komma i ett senare inlägg med teorier och så

Det ska du inte vara ledsen över. Om du bara visste hur mycket felm jag haft genom åren:p

Haha hoppas bara jag får sätta dit en ond snart.:devil: Jag är taggad på denna dagens DL, ska sätta mig ner och läsa igenom allt sen och försöka komma med något bra!

Jag minns en lek, när jag var vanlig bybo utan några specialkrafter, och enbart röstade på ulvar. Jag kände mig helt grym och duktig, fast jag bara gick på magkänslan. :) Sedan kom det några lekar där jag prickade in alla goda bara. :p

Dock skulle det kunna vara en medveten strategi från @cirkus för att flyta med, men eftersom resten av hennes spelsätt inte är så medflytande så tvivlar jag. Men å andra sidan kan jag ju ha missbedömt totalt och vara grundlurad, konstigare saker har hänt :D

Åhhhh, denna matbrist som råder på ön är inte bra för mitt tänkande! Jag behöver fett och socker för att min HCHF-diet ska fungera och för att kunna vara mig själv fullt ut! :(

Men alltså, jag håller inte med om att jag flyter med, jag lyfte väl mina misstankar mot Snurrfian direkt efter att Artline åkte. Typ först av alla

Har nån snott dina chips så dieten gått åt pepparn ;) ??

Jo trollkarlen är en god roll. Jag tror @Breaktown och @cirkus är lite förvirrade.

Jag är väl inte förvirrad (sade hon förnärmat).

Jag tänkte alltså på den goda rollen trollkarlen och att den kunde ha trollat Artline, men ärligt så tror jag inte att det är så utan jag tror att Artline i sin Besserwisser roll fått reda på nånting om Snurrfian.
Hon ligger kvar överst på listan över misstänkta och ingenting hittills har ändrat på det.

Det ska du inte vara ledsen över. Om du bara visste hur mycket felm jag haft genom åren:p

Jag har alltid fel känns det som. Kolla bara leken som @Mammas var LL för sist... :rofl:

Men då har vi två alternativ - antingen blev artline förtrollad till att rösta på snurrfian (det var väl trollkarlens kraft?) eller så visste hon något för att hon var besserwisser?
Måste snart hitta en data så jag jag göra en lista! Det börjar bli svårt att hålla allt i huvudet:p
Sen har vi ju alternativet att hon bara tyckte det kändes rätt, det behöver ju inte vara någon specialkraft i detta fallet!

Och gissa varför jag spolade ner mig på muggen O_o

Då får vi hoppas att jag prickar in endast onda resten av leken då!

Men om jag förstår det rätt så har vi alltså en häxa, en ond spion och två(?)ulvar kvar

Väldigt mycket prat om förtrollningar, häxan och tankegångar kring både TLV och Snurrfian.
Vet inte om jag blev så mycket klokare.

Ska ta och kolla igenom röstlistan och se om det kan ge något.

Snurrfian och TLV är några som jag inte haft så stor koll på, samt Bumpo.

Mina tankar om både Habina och Cirkus har inte ändrats sen igår. Det känns fortfarande som dom aktivt letar ulvar så dom håller jag fortfarande åt det goda hållet.

Lilltess vet jag inte riktigt vart jag har men det lutar åt ondare hållet för jag håller inte riktigt med med om hennes lövtunna teorier. Visserligen är hon ny men hon kan ju fortfarande vara ond.

Breaktown får jag kolla mer på men Habina håller henne åt det goda hållet och även Glömmerallt. Vilket gör att jag måste titta mer på dom för det känns som Habina är god, och jag ser ingen anledning till att hon skulle lägga någon på goda sidan om hon inte trodde dom var goda. Logiskt va :p

Killaloe får jag kika mer på.

Har jag missat någon?

Antingen blev artline förtrollad till att rösta på snurrfian eller så visste hon något för att hon var besserwisser? Borde inte Artline ha hintat bättre om hon visste något om snurrfian? (Dock såg jag att habina skrev något som kan vara en förklring till Artlines kassa hint)

Hon kanske inte fick till någon bättre teori. Jag minns när jag var siare och verkligen VISSTE att en person var ond, men hur jag än försökte fick jag inte till någon bra teori. Då blir man frustrerad.
C:\Users\Rebecca\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.gif

Breaktown och Matmissbrukaren har röstat på samma (varandra) två kvällar i rad. Är det så att den ena är god och den andra ond? Och om det är så, vem är ond? Matmissbrukaren har fått fem röster på sig och Breaktown fyra röster, varav den ena på breaktown var en första röst (=inte mycket att gå på) Och då kommer vi till den stora frågan: OM någon är god, vet denne helt säkert att den andra är ond? Då borde vi ju fått lite mer hintar.. eller är vi tröga och inte ser hintarna..

Jag har för lite att gå på när det gäller MM och breaktown så artlines hint (?) är nog det jag får gå på ikväll om inget annat spännande händer!

Men alltså, jag håller inte med om att jag flyter med, jag lyfte väl mina misstankar mot Snurrfian direkt efter att Artline åkte. Typ först av alla

Har nån snott dina chips så dieten gått åt pepparn ;) ??

Åh ber om ursäkt för den missen! Allt är givetvis @Habinas fel! Hon erkänner ju det till och med själv! :cry:

Jag erkänner. :cry: Det var jag. Jag var så grymt sugen på chips, jag menar hur kan man överleva på ris och palmhjärta? :arghh: Jag tog någon chokladkaka också, sorry. :o

Fattar inte varför jag envisades med att ta med mig kudde som personlig grej. När liksom behöver jag den? Går inte att äta heller. :yuck:

Om det är en dunkudde kanske vi kan fritera dunet? Om det är en syntetkudde var det verkligen dumt av dig att ta med den! :mad:

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V