Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Deltagarna vaknar utvilade upp till en ny morgon på Buke-ön, hemlängtar river i en av dem men denne ruskar av sig känslan. Idag är en ny dag, med nya möjligheter...

DagDL kl 21.30

Och borde hon då inte ha röstat på Jokern i första hand, varför välja Snurrfian?
Jag tror hon valde mig eftersom jag påpekade att det inte riktigt stämde med hennes teorier... Hon kunde egentligen inte förklara varför hon röstade på Idahoe i andra röstning, hon pekade på att Jfrelin hade lagt en alibiröst på Idahoe, vilket hon i det läget inte borde veta... Så antagligen så hade hon lagt in ett påstående om Idahoe och fick veta att hon var ond...

Sen verkar hon ha något om jokern men det är jag inte riktigt lika säker på... Det värsta är att det hjälper inte mig ett dugg i dag med min jakt på ulvarna... :cautious:

Skönt med en lugn natt. Är det någon stjärna som har lista på alla röstningar som genomförts? Känner att jag behöver få lite bättre överblick än jag har just nu. :crazy:

Här är en lista @Habina !

DL1
bumpo röstar på glömmerallt.
LenaH röstar på Snurrfian
Idahoe röstar på Breaktown
Habina röstar på glömmerallt
Artline röstar på LenaH
Lobelia röstar på LenaH
Lilltess röstar på cirkus
Jfrelin röstar på Idahoe
Breaktown röstar på LenaH
Snurrfian röstar på Lobelia
glömmerallt röstar på LenaH
cirkus röstar på Habina
Matmissbrukaren röstar på Lilltess

LenaH var ängel

NattDL1
Jfrelin var paktmedlem!
Ersätts i lyan av Idahoe
DL2
10.38 Matmissbrukaren röstar på Breaktown
19:13 Habina röstar på Idahoe
20.28 Koppen röstar på Idahoe
21.42 Cirkus röstar på Habina
21:47 Lilltess röstar på Artline
21:49 bumpo röstar på matmissbrukaren.
21:50 Lobelia röstar på Idahoe
21:53 Idahoe röstar på Koppen
21:56 Breaktown röstar på Matmissbrukarn
21:57 Artline röstar på Idahoe
21:57 Snurrfian röstar på Habina

Idahoe var Ulv (ledarvargen)
NattDL2
Lobelia var Bagaren!
Inget käk NattDL3

DL3
TeamLundVer röstar på Artline
Habina röstar på Matmissbrukaren
Cirkus röstar på Breaktown
Glömmerallt röstar på Matmissbrukaren
Artline röstar på snurrfian
Bumpo röstar på Koppen
Lilltess röstar på Artline
Snurrfian röstar på Artline
Breaktown röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Breaktown
Koppen missade röstningen
Koppen ut och Killaoe in!

Artline var besserwisser!
Ingen käkad pga NattDL2 :D

Jag lånade @TeamLundVer lista och la till gårdagens händelser! :D

DL1
bumpo röstar på glömmerallt.
LenaH röstar på Snurrfian
Idahoe röstar på Breaktown
Habina röstar på glömmerallt
Artline röstar på LenaH
Lobelia röstar på LenaH
Lilltess röstar på cirkus
Jfrelin röstar på Idahoe
Breaktown röstar på LenaH
Snurrfian röstar på Lobelia
glömmerallt röstar på LenaH
cirkus röstar på Habina
Matmissbrukaren röstar på Lilltess

LenaH var ängel

NattDL1
Jfrelin var paktmedlem!
Ersätts i lyan av Idahoe

DL2
10.38 Matmissbrukaren röstar på Breaktown
19:13 Habina röstar på Idahoe
20.28 Koppen röstar på Idahoe
21.42 Cirkus röstar på Habina
21:47 Lilltess röstar på Artline
21:49 bumpo röstar på matmissbrukaren.
21:50 Lobelia röstar på Idahoe
21:53 Idahoe röstar på Koppen
21:56 Breaktown röstar på Matmissbrukarn
21:57 Artline röstar på Idahoe
21:57 Snurrfian röstar på Habina

Idahoe var Ulv (ledarvargen)

NattDL2
Lobelia var Bagaren!
Inget käk NattDL3

DL3
TeamLundVer röstar på Artline
Habina röstar på Matmissbrukaren
Cirkus röstar på Breaktown
Glömmerallt röstar på Matmissbrukaren
Artline röstar på snurrfian
Bumpo röstar på Koppen
Lilltess röstar på Artline
Snurrfian röstar på Artline
Breaktown röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Breaktown

Artline var besserwisser!

NattDL3
Inget käk

Hm... Tror jag behöver göra en egen lista.

Glömmerallt. Röstat LenaH-missat rösta-matmissbrukaren. Jag har henne fortfarande åt godare sidan.
Cirkus. Röstat Habina-Habina-breaktown. Tycker hon försöker leta onda och jag har henne åt det godare hållet.
Breaktown. Röstat LenaH-matmissbrukaren-matmissbrukaren. Vacklar lite här, men har henne fortfarande åt det godare hållet.
Bumpo. Röstat glömmerallt-matmissbrukaren-koppen. Hon är fortfarande åt det godare hållet.
Matmissbrukaren. Röstat Lilltess-Breaktown-breaktown. Kluven här...Lutar åt att hon ändå är god, men varför röstar hon då på breaktown som jag också tror är god. Gaah! :banghead:

Koppen/Killaloe. Röstat missat röst-Idahoe-missat röst. Väldigt osäker på henne och ännu osäkrare blir jag nu när Killaloe tagit över. Neutral just nu.
TeamLundVer. Röstat ???-???-Artline. Vet inte vad jag skall tro och tänka, men hon får vara neutral tills vidare. Svårt med den där jokern. :nailbiting:

Lilltess. Röstat cirkus-Artline-Artline. Ser inte så bra ut i statistiken, speciellt som cirkus förmodligen är god. Lite mer åt onda hållet just nu.
Snurrfian. Röstat Lobelia-Habina-Artline. Hon var den som satte spiken i kistan för Artline + att Artline röstade på henne, så jag tror hon är ond.

Habina röstar på snurrfian enligt ovanstående argument.

Deltagare:
1. Bumpo
2. glömmerallt
3. Snurrfian
4. Habina
5. Idahoe - ledarvarg
6. LenaH - ängel
7. cirkus
8. Koppen/killaloe
9. Matmissbrukaren
10. Lobelia - bagare
11. Artline - besserwisser
12. Breaktown
13. Lilltess
14. Jfrelin - paktmedlem
15. TeamLundVer - joker (som kan ha ytterligare en roll)

Goda roller kvar: Siare, spion, spårare, trollkarl, tvillingar = 6 personer
Onda roller: Ond spion, häxa, ulvar? = minst 2 personer?

Hm... Räknar jag uppifrån och ned måste det betyda att vi har minst två, kanske tre ulvar kvar. Eller fyra? :nailbiting:

Snurrfian. Röstat Lobelia-Habina-Artline. Hon var den som satte spiken i kistan för Artline + att Artline röstade på henne, så jag tror hon är ond.

Så du röstar på mig för att jag röstade på Artline när hennes teori inte höll? Jag var den enda som hade en teori, de andra som röstade på henne följde i princip min teori... Så om jag hade varit först med att lägga min röst på artline så hade du inte trott att jag var ulv? Dessutom var det flera som röstade efter mig, Matmissbrukaren hade lika många röster som Artline, hade koppen/killaoe röstat på henne så hade hon åkt ut istället.

Så du röstar på mig för att jag röstade på Artline när hennes teori inte höll? Jag var den enda som hade en teori, de andra som röstade på henne följde i princip min teori... Så om jag hade varit först med att lägga min röst på artline så hade du inte trott att jag var ulv? Dessutom var det flera som röstade efter mig, Matmissbrukaren hade lika många röster som Artline, hade koppen/killaoe röstat på henne så hade hon åkt ut istället.

Nä, framförallt röstar jag på dig för att Artline var besserwisser och jag tror att hon fick veta att du var ond. :)

TeamLundVer. Röstat ???-???-Artline. Vet inte vad jag skall tro och tänka, men hon får vara neutral tills vidare. Svårt med den där jokern. :nailbiting:

Det här tycker jag är intressant.
@Habina väljer alltså att rösta på @Snurrfian för att hon tror att Artline hade något på henne och pga röstningen.

Däremot väljer @Habina bort att rösta på @TeamLundVer trots Artlines kommentar om jokern och trots röststatistiken visar att TLV också var med och fick ut Artline.

Vi kanske viktar saker olika men för mig känns Artlines uttalanden som besserwisser mer till jokerns nackdel än hennes röst på @Snurrfian

Och eftersom jag resonerar så, blir jag såklart genast lite misstänksam när någon annan tänker olika :p ;) Nä men skämt åsido, så tycker jag att det är en lite märklig prioritering när det finns "tydligare" bevis på besserwisserns tankar om jokern och därför funderar jag på @Habina val.

(Dessutom kan jag meddela att det är HEMSKT att läsa igenom så många inlägg som ni har gjort och försöka förstå vad ni håller på med! :eek: :D)

@Killaloe Jag jobbar enligt devisen "en ulv i taget" och jag känner mig mer säker på snurrfians ondhet än TeamLundVers. Därför hamnar min röst där idag, får jag mer bevis för att TeamLundVer är ond så kommer hon få min röst när snurrfian blivit lynchad eller (på något vis som jag inte begriper) bevisat sin godhet. Mer tydligt? :)

Jag tycker också vi skriver väldigt mycket ibland när jag försöker läsa ikapp/läsa igen. ;)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?