Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Koppen ut Killaloe in. Välkommen Killaloe!

jag gläder mig åt att vi har så många tittare!

Nu gäller det att ta nya funderartag och läsa igenom vad besserwissern kunde fått reda på.

En liten röstlista kan ju vara som hjälp på traven.

TeamLundVer röstar på Artline
Habina röstar på Matmissbrukaren
Cirkus röstar på Breaktown
Glömmerallt röstar på Matmissbrukaren
Artline röstar på snurrfian
Bumpo röstar på Koppen
Lilltess röstar på Artline
Snurrfian röstar på Artline
Breaktown röstar på matmissbrukaren
Matmissbrukaren röstar på Breaktown

Mina blickar går ju förstås till den rösten som Artline la - visste besserwissern nånting om Snurrfian måntro?

Dumt att bli av med besserwissern, men intressant. Får läsa igenom hennes inlägg mer noga och fortsätta teoriandet imorgon. Nu är jag alldeles för trött för att tänka mer.

Funderar vidare och hamnade i Breaktowns tänkvärda inlägg #556.

Stycket om Artline:
[
B]Artline[/B] lägger sista rösten på Idahoe vilket mycket väl skulle kunna vara en alibiröst. Hon försöker få Idahoes röst på mig dag 1 till att vara ett tecken till lyan. Jag håller med övriga om att förklaringen kring alibirösten är mycket vacklande. Kommentaren nu på slutet om jokern är ännu märkligare. Hur kan hon veta att det hade fattats en ulv? Varför skulle ledarvargen Idahoe ha vetat att jokern är ulv (om hon är det)? Varför skulle Snurrfian om hon är ulv veta att jokern är ulv? Eller är det så att Artline faktiskt vet att ulvarna vet att jokern är ulv? Konstigt är det iaf.

Och så Artlines svar..

OM jokern var ulv så borde det ha varit 2 ulvar vid start. Eftersom det låter lite så borde ulvarna och Idahoe som visste antal ulvar ha misstänkt det.

Kanske långsökt eftersom jag är den enda som tänker på det. Men jokern kan vara god och då faller min teori.

Detta är helt klart värt att nysta i tycker jag. Dessutom så om man läser noga så det fetade så kanske det är nånting som hon faktiskt visste - men jag förstår inte riktigt vad exakt hon syftar på med den frasen

Nån alibiröst på Idahoe är det ju i allafall inte tal om.

Jösses! Jag var osäker på artline, kan inte säga att jag inte hade röstat på henne framöver. :-S

Mina tidigare tankar kvarstår så länge, breaktown, cirkus och glömmerallt åt det godare hållet. Resten osäkra/onda. Men jag kan förstås vara helt ute och

Cykla skall det stå... Jäkla internet.

Just nu lutar det åt att artline visste något om snurrfian, så jag har henne åt det onda hållet.

Sov gott alla, hoppas på en lugn kväll i och med lobelias död igår, men säker kan man väl aldrig vara på ön...

Jag reagerar också på artlines fetade stil där, något att reflektera över, vad visste hon egentligen? . Nu har vi iaf fått reda på varför hennes beteende var udda. Jag var faktiskt inne på att hon var typ ond spion..

Detta är helt klart värt att nysta i tycker jag. Dessutom så om man läser noga så det fetade så kanske det är nånting som hon faktiskt visste - men jag förstår inte riktigt vad exakt hon syftar på med den frasen

Nån alibiröst på Idahoe är det ju i allafall inte tal om.

Hm.. jag hade en liten tanke om att besserwissern kunde ha påstått för Paddington att Jokern var ond. Inte helt otänkbart eftersom det var så mycket prat om jokern i början. Men det faller ju lite med Artlines gardering om att jokern kan vara god och då faller hennes teori. Hade hon verkligen velat förmedla att jokern var ond borde hon ju skippat den meningen..

Nej sova var det

Då har programledningen diskuterat färdig och tyvärr är reglerna glasklara i Robinsonreglementet Sektion 43 §129, 3e stycket - vid två missade röstningar riskerar man att diskas från leken. Tyvärr @Koppen, du måste lämna Robinson-Buke omedelbart.

Som tur var är programledningen förberedd på allt och har en ersättare stående i kulissen utifall att.
Vi välkomnar @Killaloe som gör comeback i dokusåpasammanhang!
Förbannat :mad:

Hm.. jag hade en liten tanke om att besserwissern kunde ha påstått för Paddington att Jokern var ond. Inte helt otänkbart eftersom det var så mycket prat om jokern i början. Men det faller ju lite med Artlines gardering om att jokern kan vara god och då faller hennes teori. Hade hon verkligen velat förmedla att jokern var ond borde hon ju skippat den meningen..

Nej sova var det

Besserwissern borde ha gjort två påståenden så två saker borde hon vetat.
Det verkar heller inte osannolikt att vilja veta just var Jokern står, men jag håller med om att det faller lite på brasklappen som Artline la in.

Nej sova var det

Och borde hon då inte ha röstat på Jokern i första hand, varför välja Snurrfian?

Undrar vem som spelade falskt i kulisserna så stackars koppen tappade tiden?:mad: nästan en värre skandal än när det "ryckte i baugetten" för Jochen( stavn?)#robinsonbuke2014

Och borde hon då inte ha röstat på Jokern i första hand, varför välja Snurrfian?

Jo, eller jag måste (när jag sovit!) gå tillbaka och läsa röstningen en gång till. TLV hade ju knappast hunnit få några misstankar mot sig annars, och Artline kanske var rädd att bli avslöjad direkt som besserwisser eller siare. Men jag tycker ändå att hon borde varit tydligare isf..

Besserwissern borde ha gjort två påståenden så två saker borde hon vetat.
Det verkar heller inte osannolikt att vilja veta just var Jokern står, men jag håller med om att det faller lite på brasklappen som Artline la in.

Kan inte det vara ett sätt att skydda sig själv? Inte för att det hjälpte just nu men tanken var kanske att inte avslöja sin roll. Artline verkar ju ändå rätt säker på jokern, så om hon har info om att jokern är ond kan hon misstänkas som siare eller besserwisser i lyan och därför skulle de vara extra måna om att få ut henne?

Så genom att gardera sig med att jokern kan vara god och därmed faller resonemanget, så har hon inte gjort ett tvärsäkert uttalande och det blir därför satt placera hennes roll.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 921
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 132
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 549
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?