Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

@Killaloe Jag jobbar enligt devisen "en ulv i taget" och jag känner mig mer säker på snurrfians ondhet än TeamLundVers. Därför hamnar min röst där idag, får jag mer bevis för att TeamLundVer är ond så kommer hon få min röst när snurrfian blivit lynchad eller (på något vis som jag inte begriper) bevisat sin godhet. Mer tydligt? :)

Jag tycker också vi skriver väldigt mycket ibland när jag försöker läsa ikapp/läsa igen. ;)

Absolut mer tydligt! :) Jag förstår hur du menar men håller inte riktigt med bara i prioriteringsordningen (och det skulle ju bli hemskt tråkigt om vi bara höll med varandra!) ;)

Åh dessa dubbelposter :mad: Jag tror att produktionen har fått solsting och därför upprepar sig!

Senast ändrad:
Jag har en väldigt liknande lista som habina måste jag säga.

Snurrfian är helt klart överst på min lista över misstänkta idag, jag håller det som troligt att Artline visste nånting om henne och därför la sin röst där. OM det inte är så att Art var trollad att rösta på Snurrfian och skrev sin tanke om Jokern pga vi skulle haka i det istället. Fan. Lutar åt det onda hållet trots allt.

Lilltess har inget bra röstrecord. Hon har röstat på goda Artline två gånger. Och så en röst på mig. Det är en smula graverande och gör att hon för tillfället lutar på det onda hållet.

Bumpo har jag otroligt svårt att placera i denna lek. Få inlägg. Röstningen är svår att säga nånting om eftersom ingen av de hon röstat på hittills har åkt och vi vet vilken roll de hade. Jag är lite tveksam till rösten på Koppen/Killaloe, jag höll ju Koppen åt det goda hållet just med avseende på hennes tankar runt Idahoe på ett tidigt stadium. Men någon behöver ju inte bli ond bara för att den röstar på en som jag håller åt det goda hållet. Men att rösta på Koppen med motiveringen att Koppen är inaktiv, alltså det kommer från en som har hälften antal inlägg mot Koppen. Får inte riktigt ihop den ekvationen

Killaloe (Koppen) har jag ju haft åt det godare hållet pga tankarna runt Idahoe, men jag blir lite fundersam över inlägg #639. Jag tycker det är ganska givet att om Artline visste något om Snurrfian så röstar hon på henne. Att hon tog upp jokern känns inte som så väldigt graverande. Hade varit säkrare på jokern hade hon väl försökt få ut henne istället? Lutar mot neutral just nu

Habina har jag helt släppt alla misstankar emot (fan ta dig om du är ond - då blir det gropen O_o). Vi är inte helt överens om alla, men tillräckligt många slutsater för att jag lägger henne åt den goda sidan.

Breaktown var min huvudmisstänkte igår, jag har inte helt släppt henne, men hon är lite färgad av tjafset (dödsfienderna???) med matmissbrukaren, jag skulle vilja se riktigt tjocka teorier mot några andra. Hon är i allafall mer neutral möjligt god.

Matmissbrukaren och Breaktown verkar ju ha ett horn i sidan på varann och jag kan tänka mig att de blivit dödsfiender. Jag tycker att MM är precis som vanligt när hon är pressad och god. Slår omkring sig med kraft. Jag kan inte se något skumt som hon har gjort bredvid detta tjafs. Så hon får ligga kvar som neutral möjligt god. (ha ha samma som Break - jag tror att om den ena är god så är nog den andra också det)

Glömmerallt tror jag också kan vara god. Hon har inte fått igng ulvradarn. Snarare tvärt om. Hon var först att nämna att Break och Matmissbrukaren kan vara dödsfienderna. Jag tror ju att hon har rätt.. Snarare känns det som att hon ville sätta fingret på att detta kan vara ett tjafs utanför den vanliga delen av leken och att vi ska försöka se bort ifrån det. Och det tycker jag känns bra. Hellre leta ulvar än fokusera på ett tjafs som kanske är en twist. Lutar mot god

TeamLundVer det är ju inte riktigt bra för Jokern att bli omnämnd på det viset hon blir av Artline. Visserligen med en brasklapp, men njae. Pga detta så lutar TLV över åt det onda hållet.

@cirkus säger detsamma om dig, nåde dig om du är ulv! Det kanske är tur att jag inte kommer spela ett tag framöver, känner hur blodtrycket stiger... Men du borde verkligen vara god...

Att hon tog upp jokern känns inte som så väldigt graverande. Hade varit säkrare på jokern hade hon väl försökt få ut henne istället?

Samtidigt så kanske hon inte ville visa att hon var för tvärsäker på jokern för att inte röja sin röst (något som jag skriver lite mer om i inlägg #619)?

Jag funderar vidare här på de teorier som var kommit in idag och där @cirkus och @Habina typ godförklarar varandra. Det skulle kunna vara pga att de är i lyan tillsammans men det verkar vara ett väldigt högt spel och inte fullt så troligt. Så det får mig att fundera på vad de vet eller har snappat upp som jag missat (som sagt, svårt att förstå allt som skrivits innan jag kom med :D) och om deras teorier mot @Snurrfian kanske inte är så tokiga. Båda verkar ju hålla henne väldigt högt på sin lista av misstänkta och det känns otroligt att två ulvar i princip vill starta ett drev mot snurris med liknande teorier och dessutom godförklara varandra. Det skulle ju bli hemskt genomskinligt om det var i lyan tillsammans. Näe, jag vill nog sätta åtminstone @Habina åt det godare hållet och det får mig även att vilja sätta @cirkus åt det hållet eftersom de resonerar så lika. Dock skulle det kunna vara en medveten strategi från @cirkus för att flyta med, men eftersom resten av hennes spelsätt inte är så medflytande så tvivlar jag. Men å andra sidan kan jag ju ha missbedömt totalt och vara grundlurad, konstigare saker har hänt :D

Åhhhh, denna matbrist som råder på ön är inte bra för mitt tänkande! Jag behöver fett och socker för att min HCHF-diet ska fungera och för att kunna vara mig själv fullt ut! :(

Senast ändrad:
Hm, det där med trollningen har ju helt klart Cirkus en poäng i. Måste fundera ett varv till. Men man kan ju i princip utgå från att ulvarna har trollat någon varje natt. Däremot kan de ju också ha förtrollat sig själva för att förvirra..

Hm, det där med trollningen har ju helt klart Cirkus en poäng i. Måste fundera ett varv till. Men man kan ju i princip utgå från att ulvarna har trollat någon varje natt. Däremot kan de ju också ha förtrollat sig själva för att förvirra..

Fast nu fattar jag inte? Är inte trollkarlen en god röst om en läser beskrivningen?
Så då kan väl inte ulvarna trolla? Eller?

Om det är det här du menar så tolkar jag det del som om pakthäxan bara kan förtrolla
någon en gång per natt och att förtrollningen gör att rösten inte räknas. alltså kan ulvarna inte bestämt vem artline skulle rösta på.

Pakten: Paktmedlemmar (Ulvar) – samarbetar, får prata med varandra utanför leken och kan varje natt käka en deltagare. Vet inte vem onda spionen är. Får en lottad rad från spioninfon.

En deltagare i pakten är Häxa - kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel och väljer själv vilka nätter denne vill använda sin förmåga.
1. En valfri spelare kan inte rösta vid nästa lynchning (rösten räknas inte)
2. Siarna får endast veta ond eller god vid en natt.

.

Jag vet inte hur mycket tid jag kommer ha under dagen så jag tänkte rösta nu även om jag troligtvis kommer titta in några gånger till innan deadline.

glömmerallt röstar på snurrfian

Dels för att artline kan ha vetat något och dels pga mina misstankar jag hade redan efter första röstningen.

Håller absolut med i det om MM även snurrfians kommentar i samma stil, båda hade sena udda röster också om jag inte minns fel så det är ju lite "ond som inte vill följa drev mot god" varning på dem.

Jag hade nog missförståt lobelia lite se mitt svar till henne.

Sen ska det väl påpekas att trollkarlen kan ju trolla så möjligheten att artlines röst kan vara trollad ska väl räknas med men ulvarna kan inte ha trollat.

Sen ska det väl påpekas att trollkarlen kan ju trolla så möjligheten attartlines röst kan vara trollad ska väl räknas med men ulvarna kan inte ha trollat.

Sant, jag som började fundera på om Cirkus verkligen skulle ha skrivit det där som ulv. Men du har ju helt rätt i att Cirkus kan ha helt rätt i resonemanget och det bara var jag som var förvirrad. Artline var ju ganska misstänkt så att att en god trollkarl förtrollat henne är ju inte helt orimligt. Eller hur misstänkt var Artline innan natt-dl egentligen?

Nä, framförallt röstar jag på dig för att Artline var besserwisser och jag tror att hon fick veta att du var ond. :)

@Killaloe Jag jobbar enligt devisen "en ulv i taget" och jag känner mig mer säker på snurrfians ondhet än TeamLundVers. Därför hamnar min röst där idag, får jag mer bevis för att TeamLundVer är ond så kommer hon få min röst när snurrfian blivit lynchad eller (på något vis som jag inte begriper) bevisat sin godhet. Mer tydligt? :)

Jag tycker också vi skriver väldigt mycket ibland när jag försöker läsa ikapp/läsa igen. ;)

Jag vet inte hur mycket tid jag kommer ha under dagen så jag tänkte rösta nu även om jag troligtvis kommer titta in några gånger till innan deadline.

glömmerallt röstar på snurrfian

Dels för att artline kan ha vetat något och dels pga mina misstankar jag hade redan efter första röstningen.
Om nu Arline visste att jag var ond, varför kom hon inte med någon mer teori än att hon tyckte att jag hade försökt godförklara mig? Godförklara sig försöker väl alla göra, ulv eller inte?

Det känns ju tråkigt att jag skulle kännas ond för vem jag röstat på, med tanke på min fösta röst när jag var mer förvirrad än en dement tant och sedan Artline som utan tvekan betedde sig underligt. Det är näst intill alla som som reagerat bara att jag råkade rösta på henne. Jag tycker det har legat lite för mycket vikt på breaktown och matmissbrukaren då det inte har iommit fram något där, jag är lite mer av att hålla båda neutrala tills någon skriver något mycket misstänksamt.

Om nu Arline visste att jag var ond, varför kom hon inte med någon mer teori än att hon tyckte att jag hade försökt godförklara mig? Godförklara sig försöker väl alla göra, ulv eller inte?

Hon kanske inte fick till någon bättre teori. Jag minns när jag var siare och verkligen VISSTE att en person var ond, men hur jag än försökte fick jag inte till någon bra teori. Då blir man frustrerad. ;)

Jag saknar @Matmissbrukaren och @bumpo idag...

@TeamLundVer vet jag inte riktigt var jag har och artlines inlägg om henne känns lite konstigt.
Matmissbrukaren och Breaktown bråk känns det som om det kan ligga något mer i kanske än vad som syns, men jag måste läsa igenom lite mer för att se vad som händer.

Jag saknar @Matmissbrukaren och @bumpo idag...

@TeamLundVer vet jag inte riktigt var jag har och artlines inlägg om henne känns lite konstigt.
Matmissbrukaren och Breaktown bråk känns det som om det kan ligga något mer i kanske än vad som syns, men jag måste läsa igenom lite mer för att se vad som händer.

Jag är här :)
Sovmorgon, ridning, lunch och hämta kidzen från skolan och precis läst igenom vad som har hänt sen igår.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Gravid som "äldre"
  • Leasa eller köpa bil