Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Det stämmer att jag och glömmerallt hade en diskussion om jokerprat ja. Men det var tidigt i spelet när det med ytterst få undantag endast fanns ot-pladder och prat om roller. Du själv hade exempelvis endast pratat om paradise hotel, snygga killar, dricka vin, och hur många ulvar det kunde vara. Varför var det då konstigt att jag pratade om jokern?

Var har jag skrivit att det inte var värt att diskutera? Tvärtom skrev jag att jag inte tyckte det var så konstigt att diskussioner om jokern uppkom.

Ditt teorilägg kom 7 minuter innan deadline och var det första med försök till teorier av dig. Även om jag inte direkt kan kalla det teorier eftersom du bara beskriver vad folk har gjort och om du tycker de verkar som vanligt eller inte. Den enda lilla teorin är väl kanske om Lilltess isf.

Och sen får du faktiskt ursäkta men jag tror faktiskt att du är den enda i det här spelet (nya undantagna) som har uppfattningen att jag inte kan komma på egna teorier som ulv utan behöver hoppa på andras för att ha någon att komma med ;)

Ja jag var med och röstade ut ängeln LenaH och det var ju inte det smartaste. Men jag kan inte riktigt se att jag agerade fel, även om såklart utgången blev jättefel. Jag kan inte se hur det skulle vara bättre i det läget att lägga en röst på någon jag inte misstänkte för att inte våga vara den som avgjorde.

Och nu refererar du öråd som ulvar läser bibeln ;). Du får det att låta som att jag hängde på glömmerallts motivering. Jag röstade innan glömmerallt på LenaH. Glömmerallt hade inte skrivit ett ord om motiveringen mot LenaH innan jag la min röst. Sen blev hon nojig för att jag röstade precis innan henne med samma motivering. Att man blir nojig över sådant köper jag absolut. Men hur du kan få det till att min röst är den av våra som är mest misstänkta begriper jag inte.

Det här diskuterade vi fram och tillbaka igår och i sista inlägget av dig igår skrev du inte tyckte det var udda jag reagerade på det du skrev. Men nu verkar vi av någon anledning vara tillbaka på ruta ett igen.

Men för att ta det igen. Nej jag missförstod inte ditt inlägg. Jag förstod precis vad du skrev i ditt inlägg och varför du gjorde det. Men jag tycker att det du skrev var konstigt. Och som sagt, så sent som igår kväll tyckte du inte heller själv att min reaktion var udda.

Det känns lite som att du av någon anledning ändrat dig och bivit sur över att jag tyckte du försökte påskina att du minsann visste att LenaH var god. Och bara därför det första som händer idag försöker få ihop varför precis allt jag gjort är ulvigt och misstänkt.

Annars är det ju rätt rimligt att gå igenom vad som hänt under gårdagen, skriva en del om hur alla deltagare agerat och därefter bestämma sig för vad som är som är mest misstänkt och därefter röstar.

Jag och glömmerallt hade diskussionen om jokern. Jag och glömmerallt röstade sedan på LenaH med samma motivering. Jag och glömmerallt var sedan båda inblandade i diskussionen om dig och Lobelia och det där med att LenaH bara varit god. Ändå så tycker du att allt som jag gjort i dessa tre situationer är så ulvigt att du direkt på morgonen bestämmer dig för att rösta på mig. Glömmerallts agerande under dessa tre situationer har du däremot inte ens reflekterat över. Märkligt..

Varför är det konstigt att vilja prata om hur många ulvar det kan tänkas finnas i leken?
Snarare ser jag det som att jag vill ha ett hum om hur många dom kan tänkas vara, speciellt i denna leken där det är twister åt alla möjliga håll. Då vill iaf jag försöka kartlägga hela leken för mig själv, och jag tyckte LenaHs tankar om att kanske bara finns två ulvar kändes lite fel. Två ulvar känns lite med tanke på hur många vi var från start i leken. Det finns utrymme för mer än två ulvar.

Ja, mitt teoriinlägg kom 7 minuter innan DL. Dels har jag ett liv utanför leken som behövde mig just då, och dels hade jag strul med mitt internet som jag även skrev igår. Som jag sa igår så är jag glad över att jag ens fick iväg min röst i tid.
Sedan var jag inte ensam om att rösta sent, och ändå är det bara min röst du reagerar på. Med att jag som ulv inte skulle våga vara med i ett drev och därför la en ströröst.
Jag är heller inte den enda som inte hade så mycket att komma med i mitt första teoriinlägg i leken. Jag tycker inte det fanns mycket att gå på, så jag skrapade ihop det jag hittade.

Jag misstänker starkt att det finns med minst en ulv som röstade på LenaH igår, och du står högst upp på min lista över misstänka.

Jag är inte det minsta sur över dina reaktioner på vad jag skrev igår om LenaH :)
Tro mig, jag är inte mycket för vare sig surhetsröster eller hämndröster. Det tillför ingenting till leken. Jag röstar på den jag finner mest misstänkt.

Nej, jag finner inte det udda att du reagerade på det som jag skrev igår, men det betyder ju inte att jag håller med dig. Jag står fast vid mina åsikter om den diskussionen. Jag vet vad som är sanningen och var jag har mig själv.

Mina misstankar mot dig kommer inte förändras och min röst kommer stå kvar.

Idahoe har inte skrivit något sedan igår.
Hon har skrivit mest neutrala inlägg som är svåra att få nån fundering på.
Och kan hon ha röstat på break för att inte följdrösta på Lena?
Hennes frånvaro idag kan det bero på att hon håller sig i bakgrunden för att inte sticka ut och riskera att lynchas?
Koppen bara funderar nu ;)

Hennes frånvaro idag kan det bero på att hon håller sig i bakgrunden för att inte sticka ut och riskera att lynchas?

Breaktown röstar på LenaH med den allra märkligaste teorin. Jag förstår den inte hur många gånger jag läser den. Kan kanske @Breaktown förtydliga? Just nu åt det ondare hållet.
pga Lilltess teori om att cirkus är

LenaH röstade på Snurrfian med motiveringen att hon pratade OT istället för att leta ulvar. Detta trots att Snurrfian (i mina ögon) var en av de som i det läget kommit med mest teorier. Därför röstade jag på Lena.

En förstadagsteori och klockren var den knappast. Men varför den skulle varit så mycket sämre än alla andras, däribland din egen, begriper jag inte.

LenaH röstade på Snurrfian med motiveringen att hon pratade OT istället för att leta ulvar. Detta trots att Snurrfian (i mina ögon) var en av de som i det läget kommit med mest teorier. Därför röstade jag på Lena.

En förstadagsteori och klockren var den knappast. Men varför den skulle varit så mycket sämre än alla andras, däribland din egen, begriper jag inte.

Då förstår jag din röst. :) Om du läser ditt inlägg där du röstar igen, så står det inte alls som det du skrivit nu.

förlåt men det är lite ironisk att du bekymrar dig för att Idahoe inte har skrivit något idag när du själv inte ens röstade igår... :D Frågan är vem som försöker hålla sig i bakgrunden... ;) Men med det sagt så är det lite märkligt att Idahoe inte har skrivit något idag men det kan ju även bero på att hon har ett liv också... :nailbiting: :D

Varför är det konstigt att vilja prata om hur många ulvar det kan tänkas finnas i leken?
Snarare ser jag det som att jag vill ha ett hum om hur många dom kan tänkas vara, speciellt i denna leken där det är twister åt alla möjliga håll. Då vill iaf jag försöka kartlägga hela leken för mig själv, och jag tyckte LenaHs tankar om att kanske bara finns två ulvar kändes lite fel. Två ulvar känns lite med tanke på hur många vi var från start i leken. Det finns utrymme för mer än två ulvar.

Jag har inte skrivit att det är konstigt att prata om antalet ulvar. Tvärtom jag tycker inte det är konstigt alls. Däremot tycker jag det är väldigt märkligt att du tycker jag är misstänkt som bara pratade om roller i ett läge då du själv gjort exakt samma sak.

Ja, mitt teoriinlägg kom 7 minuter innan DL. Dels har jag ett liv utanför leken som behövde mig just då, och dels hade jag strul med mitt internet som jag även skrev igår. Som jag sa igår så är jag glad över att jag ens fick iväg min röst i tid.
Sedan var jag inte ensam om att rösta sent, och ändå är det bara min röst du reagerar på. Med att jag som ulv inte skulle våga vara med i ett drev och därför la en ströröst.
Jag är heller inte den enda som inte hade så mycket att komma med i mitt första teoriinlägg i leken. Jag tycker inte det fanns mycket att gå på, så jag skrapade ihop det jag hittade.
.

Igen. Jag har inte skrivit att jag tycker att innehållet i ditt sk teoriinlägg, eller att det kom sent, var misstänkt. Jag undrar varför du tycker jag är misstänkt för att jag inte kommit med teorier i ett läge där du inte hade gjort det själv. Jag har inte reagerat på din röst. Jag undrar varför du reagerar på min med en motivering som passar lika bra in på dig själv.

Jag misstänker starkt att det finns med minst en ulv som röstade på LenaH igår, och du står högst upp på min lista över misstänkta.
Jaha. Hur kommer det sig att du kan misstänka det starkt? Och varför är jag mer misstänkt än exempelvis glömmerallt? Eller rättare sagt hur har du kommit fram till det utan att ha skrivit en rad teorier om glömmerallt?

Jag är inte det minsta sur över dina reaktioner på vad jag skrev igår om LenaH :)
Tro mig, jag är inte mycket för vare sig surhetsröster eller hämndröster. Det tillför ingenting till leken. Jag röstar på den jag finner mest misstänkt.

Nej, jag finner inte det udda att du reagerade på det som jag skrev igår, men det betyder ju inte att jag håller med dig. Jag står fast vid mina åsikter om den diskussionen. Jag vet vad som är sanningen och var jag har mig själv.

Okej så du tycker inte min reaktion var udda, men du hävdar ändå att jag misstänkt delvis pga den reaktionen. Sorry men det får jag inte ihop alls.

Mina misstankar mot dig kommer inte förändras och min röst kommer stå kvar.

Okej. Så här finns fem alternativ.

Antingen har du efter ett halv speldygn kunnat läsa så mycket ut av mitt spel att du är så övertygad om min ulvighet att du aldrig kommer ändra dig. Tillåt mig att tvivla.

Eller så försöker du insinuera att du vet att jag är ulv. Dels är det speltekniskt omöjligt. Men oavsett det, att besserwissern eller siaren skulle ge sig ut på ett sådant Kamikazeuppdrag andra dagen när ängeln är död tror jag inte att någon går på.

Eller så har du blivit tvingad att rösta på mig. Men då har du absolut ingen aning om ifall jag är ond eller god och har ingen anledning att gå så hårt på mig och ingen annan.

Eller så har du en högst personlig agenda att få ut mig. Men inte heller då har du någon som helst aning om ifall jag är ond eller god, så länge du själv är god. Om du är god har du valt din egen girighet som viktigare än att de goda vinner. Men om du är ulv så finns ju ingen tvekan om vad som är bäst.

Eller så är du ulv och försöker fejka till dig någon av de fyra ovanstående alternativen.

förlåt men det är lite ironisk att du bekymrar dig för att Idahoe inte har skrivit något idag när du själv inte ens röstade igår... :D Frågan är vem som försöker hålla sig i bakgrunden... ;) Men med det sagt så är det lite märkligt att Idahoe inte har skrivit något idag men det kan ju även bero på att hon har ett liv också... :nailbiting: :D
Som jag hade igår ;)

Då förstår jag din röst. :) Om du läser ditt inlägg där du röstar igen, så står det inte alls som det du skrivit nu.

Såhär skrev jag:

När det gäller det där med taggningarna så tror jag inte att LenaH uppfattade det innan hon postade sin röst. Jag gjorde det iaf inte och var tvungen att läsa igenom både en och två gånger för att förstå vad Snurrfian menade. Däremot håller jag med lite om att det är lite konstigt att rösta på Snurrfian med motiveringen att hon inte vill hitta ulvar. Det finns ju folk som är betydligt värre i den kategorin hittills..

Jag kanske förklarade det tydligare nu, röstningsinlägget är ju mer hänvisningar till vad Lena och Snurrfian skrivit innan. Men det står ju att jag tycker det var konstigt att rösta på Snurrfian med motiveringen att hon inte vill hitta ulvar när hon absolut inte var den som var sämst på att hitta ulvar. Så långt från förklaringen idag är det väl ändå inte?

Jag vet inte om jag blev så mycket klokare efter genomläsningen. Breaktown upplever jag som att hon försöker resonera, svara på frågor och klara upp missförstånd. Men det skulle en ulv göra likväl som en god. I övrigt blir jag inte klok på matmissbrukaren, men det hör inte till vanligheterna heller. ;)

Då jag får besök av min kusin nu, så måste jag tyvärr rösta. Vågar inte hoppas på att vi har tjattrat klart till 22.

Eftersom jag inte blivit särskilt mycket klokare, så hänvisar jag till tidigare teorier i #299.

Habina röstar på Idahoe

Jag blir inte klok på Breaktown, men med tanke på att hon har varit väldig aktiv som jag föredrar att man är, och att hon går till sånt försvar mot sig själv får mig att tro att hon är mer på den goda sidan än den onda.
Hon resonerade även med GA, och det kan mycket väl vara GA som är den onda, som ställer sig bakom Break för att verka god?
Nu är Koppen igång igen med sin värdelösa teorier. Lyckas aldrig få fram hur jag tänker ;)
Jag har ff en magkänsla om Idahoe faktiskt, men vill vänta med min röst.

Hon resonerade även med GA, och det kan mycket väl vara GA som är den onda, som ställer sig bakom Break för att verka god?

Varför måste någon av jag och GA nödvändigtvis vara ond? Om det är röster på Lena som är grejen finns det ju fler att välja på. Och möjligheten att enbart goda röstade på henne.

Men var är alla människor? Jag blir lite nervös när så många håller sig borta... :nailbiting: Har jag missat någon robinsontävling eller? ;)

Nu är Idahoe här igen! Har inte skrivit något idag, då idag är en söndag och söndagar tillbringar Idahoe allt som oftast i kyrkan :) Så även idag, just kommit hem och slängt i mig lite middag och ögnat igenom leken.

Angående min röst på Breaktown igår:
Visst hade jag inte alls någon stark misstanke eller teori, men det hade jag inte om någon. Velade egentligen mellan LenaH och Breaktown, men i föregående lek (som var min första) så kommenterades det att jag verkade följa med strömmen och därför av flera sågs som ond fast jag var god. Alltså valde jag att lägga en egen röst hellre än att följa de som röstat innan denna gång, när jag ändå hade två lika starka (svaga) misstankar.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Blöt utebox!