Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

1 20:31 bumpo röstar på glömmerallt.
2 21:23 LenaH röstar på Snurrfian
3 21:39 Idahoe röstar på Breaktown
4 21:41 Habina röstar på glömmerallt
5 21:44 Artline röstar på LenaH
6 21:45
Lobelia röstar på LenaH
7 21:46
Lilltess röstar på cirkus
8 21:49 Jfrelin röstar på Idahoe
9 21:53 Breaktown röstar på LenaH
10 21:55 Snurrfian röstar på Lobelia
11 21:56 glömmerallt röstar på LenaH
12 21:57 cirkus röstar på Habina
13 21:59 Matmissbrukaren röstar på Lilltess

LenaH 4
Glömmerallt 2
Cirkus 1
Idahoe 1
Lobelia 1
Habina 1
Lilltess 1
Snurrfian 1
Breaktown 1

1 20:31 bumpo röstar på glömmerallt.
2 21:23 LenaH röstar på Snurrfian
3 21:39 Idahoe röstar på Breaktown
4 21:41 Habina röstar på glömmerallt
5 21:44 Artline röstar på LenaH
6 21:45
Lobelia röstar på LenaH
7 21:46
Lilltess röstar på cirkus
8 21:49 Jfrelin röstar på Idahoe
9 21:53 Breaktown röstar på LenaH
10 21:55 Snurrfian röstar på Lobelia
11 21:56 glömmerallt röstar på LenaH
12 21:57 cirkus röstar på Habina
13 21:59 Matmissbrukaren röstar på Lilltess

LenaH 4
Glömmerallt 2
Cirkus 1
Idahoe 1
Lobelia 1
Habina 1
Lilltess 1
Snurrfian 1
Breaktown 1

1. Bumpo
2. glömmerallt
3. Snurrfian
4. Habina
5. Idahoe
6. LenaH Ängel
7. cirkus
8. Koppen
9. Matmissbrukaren
10. Lobelia
11. Artline
12. Breaktown
13. Lilltess
14. Jfrelin Paktmedlem

Dramatik under natten!

Det var mycket upprörda känslor efter att Jfrelin åkte ut under tumultartade former. Det hela urartade i ett stort bråk, och två deltagare hamnade riktigt i luven på varandra!

Dödsfienderna (typ omvända kärleksparet)
Är två slumpvis ihop-parade deltagare (kan alltså bli en ulv och en god), som får veta om varandra, men inte varandras roller, och de får inte ha någon kontakt. Dödsfienderna ska aktivt medverka till att få den andra personen i paret utröstat. Om det lyckas så vinner kvarvarande deltagare immunitet för två DL (vid ev avgörande DL upphävs immuniteten, LL meddelar i tråden om/när immuniteten är upphävd). Den kvarvarande fienden kan ej lynchas eller käkas under denna period. Om personen lynchas avbryts lynchen och om ulvarna väljer personen till nattkäk får ulvarna gå hungriga den natten. Immuniteten upphävs också när den har blivit nyttjad. Dvs personen kan bara klara sig från lynch/käk en gång.

Är det konstigt att ingen sett LenaH spela ond i någon lek? Vad jag vet har hon varit god hittills och då är det omöjligt att veta hur hon skulle spelat som ond.
Då missförstod jag dig, då blir det lite mer begripligt! :D

Håller absolut med i det om MM även snurrfians kommentar i samma stil, båda hade sena udda röster också om jag inte minns fel så det är ju lite "ond som inte vill följa drev mot god" varning på dem.

Jag hade nog missförståt lobelia lite se mitt svar till henne.

Jag hade ett helt gäng som hade slunkit under radarn och jag var väldigt velig på vem jag skulle välja i slutändan... Jag tyckte ingen stack ut som ulv överhuvudtaget, jag hade Jfrelin med i mina funderingar också...

Har av eftersnacket noterat att MM i efterhand ansåg LenaM god och Snurrfian Jfrelin ond. Inget jag noterade i kommentarerna innan. Det är himla lätt att vara efterklok men med tanke på Snurris uttalnde förra leken är det inte konstigt att just hon har rätt om de onda med tanke på att hon räknar alla som onda.

I övrigt sticker ingen ut, det flesta avger sina röster de sista kvarten och då blir det svårt att ta så mycket intryck av andra vis röstning, men nog går det.

Jag noterar att LenaH och GA ligger lika med två röster kl 20:45 men att det sedan rasar in ett par röster till på LenaH. kan det vara ett sätt att rädda en ond kompis? Är det folk som följer strömmen? Och vad betyder det att paktemdlemen Jfrelin röstade på Idahoe. En alibi röst för senare på en ond eller var det månda bara ett random offer, någon måsta man ju rösta på.

Jag frågar mig också varför just Jfrelin valdes som offer av den onde ledaren, kan det vara för att GA och Break röstade för att ha kvar GA? Ja att GA vill vara kvar är ganska naturligt, vem vill bli utröstad första kvällen på Robinson? Men break måste granskas.

Break var annars den hyggliga prick som inte genast hoppade på mig och missförstod min kommentar om LenaH. Jag lutar mest här åt att hon heltenkelt följde mina tankegånar.

Dag tvås öråd blir spännande, med dödsfiender, tvingande röstningar och annat. Bäst at läsa på rollera igen. Twister verkar vara gott om i leken, som sig bör, det är ju Robinson vi talar om.

Har av eftersnacket noterat att MM i efterhand ansåg LenaM god och Snurrfian Jfrelin ond. Inget jag noterade i kommentarerna innan. Det är himla lätt att vara efterklok men med tanke på Snurris uttalnde förra leken är det inte konstigt att just hon har rätt om de onda med tanke på att hon räknar alla som onda.

I övrigt sticker ingen ut, det flesta avger sina röster de sista kvarten och då blir det svårt att ta så mycket intryck av andra vis röstning, men nog går det.

Jag noterar att LenaH och GA ligger lika med två röster kl 20:45 men att det sedan rasar in ett par röster till på LenaH. kan det vara ett sätt att rädda en ond kompis? Är det folk som följer strömmen? Och vad betyder det att paktemdlemen Jfrelin röstade på Idahoe. En alibi röst för senare på en ond eller var det månda bara ett random offer, någon måsta man ju rösta på.

Jag frågar mig också varför just Jfrelin valdes som offer av den onde ledaren, kan det vara för att GA och Break röstade för att ha kvar GA? Ja att GA vill vara kvar är ganska naturligt, vem vill bli utröstad första kvällen på Robinson? Men break måste granskas.

Break var annars den hyggliga prick som inte genast hoppade på mig och missförstod min kommentar om LenaH. Jag lutar mest här åt att hon heltenkelt följde mina tankegånar.

Dag tvås öråd blir spännande, med dödsfiender, tvingande röstningar och annat. Bäst at läsa på rollera igen. Twister verkar vara gott om i leken, som sig bör, det är ju Robinson vi talar om.

Var har jag skrivit att jag anser att snurrfian och Jfrelin som onda?

Citera gärna.

Breaktown flyter mest med innan första DL, pratar lite joker mest på ytan. Ingen diskussion hon verkar vilja ge sig in i. Det är väldigt mycket snack om ifall man ska prata roller eller inte, istället för att leta ulvar. Hon tycker inte det är så mycket värt att diskutera, men kommer inte med några egna teorier i det läget. Jag skrev sedan i mitt teoriinlägg att Break verkade vilja hålla sig utanför OT och hoppa in mer när leken kommit igång och det kan då vara mycket möjligt att jon är ulv och behöver hoppa på andras teorier för att ha något att komma med. Sedan är hon med och röstar på LenaH som sedan blir lynchad och visade sig vara god. Glömmerallt reagerade lite på Breaks röstmotivering då hon lagt en liknande.

Detta var ju inte bra! Cirkus kan ha en poäng i det att hon verkade säker.

Jag vet inte om jag tycker kommentaren var så konstig? Jag läser Lobelias kommentar som ett svar på Matmissbrukarens "Tyckte väl att du var ditt vanliga goda jag LenaH" och att då svaret var att ingen har sett LenaH som ond så det är omöjligt att veta om hon är likadan då.

Jag tycker nog snarare att kommentaren från Matmissbrukaren var den konstiga. Att påpeka att hon minsann "visste" att Lena var god. Nu i efterhand med facit i hand. Det är ju lätt att säga nu..

Sedan här är hon snabbt med att gå på mig om att jag skulle veta att LenaH var god innan hon röstades ut, och misstolkar mitt inlägg totalt fel.
Vilket gör att jag misstänker att hon är en ulv som behöver något att gå på och det finns inget som skulle visa på att hon är god i dagsläget. Så,

Matmissbrukaren röstar på Breaktown

Men du skrev ju så här?

"Har av eftersnacket noterat att MM i efterhand ansåg LenaM god och Snurrfian Jfrelin ond."
Precis att du ansåg LenaM för god och Snurrfina Jeferlin för ond. I efterhand så ser jag att det skule bli klarare med att peta in ett ansåg till men nu gjorde jag det inte. Där är inget komma mellan Snurrfian och Jeferlin som skulle markerat en uppradning på det vis du tolkar det.

Ser man tillbaks till eftersnacket så blir det också extremt tydligt då Snurfina skriver just detta.

Edit- Jämför meningen med "Stina åt bullar och Sara pannkakor" samma uppbyggnad.

Precis att du ansåg LenaM för god och Snurrfina Jeferlin för ond. I efterhand så ser jag att det skule bli klarare med att peta in ett ansåg till men nu gjorde jag det inte. Där är inget komma mellan Snurrfian och Jeferlin som skulle markerat en uppradning på det vis du tolkar det.

Ser man tillbaks till eftersnacket så blir det också extremt tydligt då Snurfina skriver just detta.

Edit- Jämför meningen med "Stina åt bullar och Sara pannkakor" samma uppbyggnad.

Nu hänger jag med, tack för förklaringen :)

Någon skrev innan att hon inte trodde Breaktown känns ond.
Min erfarenhet när jag spelat med henne gör att jag inte är så tvärsäker just nu.
Och med tanke på att hon röstade på LenaH gör mig lite misstänksam faktiskt

Hur kan det komma sig att ulvarna äter en av de egna?
Ville Jfrelin inte vara kvar i leken, eller är det oerfarna ulvar?
Märklig natt iaf

Dramatik under natten!

Det var mycket upprörda känslor efter att Jfrelin åkte ut under tumultartade former. Det hela urartade i ett stort bråk, och två deltagare hamnade riktigt i luven på varandra!

Dödsfienderna (typ omvända kärleksparet)
Är två slumpvis ihop-parade deltagare (kan alltså bli en ulv och en god), som får veta om varandra, men inte varandras roller, och de får inte ha någon kontakt. Dödsfienderna ska aktivt medverka till att få den andra personen i paret utröstat. Om det lyckas så vinner kvarvarande deltagare immunitet för två DL (vid ev avgörande DL upphävs immuniteten, LL meddelar i tråden om/när immuniteten är upphävd). Den kvarvarande fienden kan ej lynchas eller käkas under denna period. Om personen lynchas avbryts lynchen och om ulvarna väljer personen till nattkäk får ulvarna gå hungriga den natten. Immuniteten upphävs också när den har blivit nyttjad. Dvs personen kan bara klara sig från lynch/käk en gång.

Men det här var ju jättekonstigt :confused:

Det kan ju inte vara två slumpvist valda deltagare? Eller kan det vara så att det blir två ulvar som blir valda och då tvingas försöka få ut varandra? (anar en upprörd lya :D )

Och vad menas med att den kvarvarande fienden inte kan lynchas eller käkas? Om den inte kan lynchas så blir det ju uppenbart för alla vem denna spelare är. Och då är det ju totalkört för den när immuniteten är över. Edit: eller nej förresten, det behöver det ju inte vara om det inte framgått om personen är ond eller god iofs.

Lobelia röstar på LenaH

Lena verkar väl distraherad av min syster och Ewan och en eventuell kidnappning. Inget bra sätt att få död på ulvar.
Jfrelin var ju ond och Lena var ängel.
Lobelia eller Break... Nån av dom känns ond. Eller bägge.
Ska hålla ett öga på dom och läsa lite mer vad de skrivit

Breaktown flyter mest med innan första DL, pratar lite joker mest på ytan. Ingen diskussion hon verkar vilja ge sig in i. Det är väldigt mycket snack om ifall man ska prata roller eller inte, istället för att leta ulvar.

Det stämmer att jag och glömmerallt hade en diskussion om jokerprat ja. Men det var tidigt i spelet när det med ytterst få undantag endast fanns ot-pladder och prat om roller. Du själv hade exempelvis endast pratat om paradise hotel, snygga killar, dricka vin, och hur många ulvar det kunde vara. Varför var det då konstigt att jag pratade om jokern?

Hon tycker inte det är så mycket värt att diskutera, men kommer inte med några egna teorier i det läget.
Var har jag skrivit att det inte var värt att diskutera? Tvärtom skrev jag att jag inte tyckte det var så konstigt att diskussioner om jokern uppkom.

Jag skrev sedan i mitt teoriinlägg att Break verkade vilja hålla sig utanför OT och hoppa in mer när leken kommit igång och det kan då vara mycket möjligt att jon är ulv och behöver hoppa på andras teorier för att ha något att komma med.

Ditt teorilägg kom 7 minuter innan deadline och var det första med försök till teorier av dig. Även om jag inte direkt kan kalla det teorier eftersom du bara beskriver vad folk har gjort och om du tycker de verkar som vanligt eller inte. Den enda lilla teorin är väl kanske om Lilltess isf.

Och sen får du faktiskt ursäkta men jag tror faktiskt att du är den enda i det här spelet (nya undantagna) som har uppfattningen att jag inte kan komma på egna teorier som ulv utan behöver hoppa på andras för att ha någon att komma med ;)

Sedan är hon med och röstar på LenaH som sedan blir lynchad och visade sig vara god. Glömmerallt reagerade lite på Breaks röstmotivering då hon lagt en liknande.

Ja jag var med och röstade ut ängeln LenaH och det var ju inte det smartaste. Men jag kan inte riktigt se att jag agerade fel, även om såklart utgången blev jättefel. Jag kan inte se hur det skulle vara bättre i det läget att lägga en röst på någon jag inte misstänkte för att inte våga vara den som avgjorde.

Och nu refererar du öråd som ulvar läser bibeln ;). Du får det att låta som att jag hängde på glömmerallts motivering. Jag röstade innan glömmerallt på LenaH. Glömmerallt hade inte skrivit ett ord om motiveringen mot LenaH innan jag la min röst. Sen blev hon nojig för att jag röstade precis innan henne med samma motivering. Att man blir nojig över sådant köper jag absolut. Men hur du kan få det till att min röst är den av våra som är mest misstänkta begriper jag inte.

Sedan här är hon snabbt med att gå på mig om att jag skulle veta att LenaH var god innan hon röstades ut, och misstolkar mitt inlägg totalt fel.
Vilket gör att jag misstänker att hon är en ulv som behöver något att gå på och det finns inget som skulle visa på att hon är god i dagsläget. Så,

Det här diskuterade vi fram och tillbaka igår och i sista inlägget av dig igår skrev du inte tyckte det var udda jag reagerade på det du skrev. Men nu verkar vi av någon anledning vara tillbaka på ruta ett igen.

Men för att ta det igen. Nej jag missförstod inte ditt inlägg. Jag förstod precis vad du skrev i ditt inlägg och varför du gjorde det. Men jag tycker att det du skrev var konstigt. Och som sagt, så sent som igår kväll tyckte du inte heller själv att min reaktion var udda.

Det känns lite som att du av någon anledning ändrat dig och bivit sur över att jag tyckte du försökte påskina att du minsann visste att LenaH var god. Och bara därför det första som händer idag försöker få ihop varför precis allt jag gjort är ulvigt och misstänkt.

Annars är det ju rätt rimligt att gå igenom vad som hänt under gårdagen, skriva en del om hur alla deltagare agerat och därefter bestämma sig för vad som är som är mest misstänkt och därefter röstar.

Jag och glömmerallt hade diskussionen om jokern. Jag och glömmerallt röstade sedan på LenaH med samma motivering. Jag och glömmerallt var sedan båda inblandade i diskussionen om dig och Lobelia och det där med att LenaH bara varit god. Ändå så tycker du att allt som jag gjort i dessa tre situationer är så ulvigt att du direkt på morgonen bestämmer dig för att rösta på mig. Glömmerallts agerande under dessa tre situationer har du däremot inte ens reflekterat över. Märkligt..

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar