@glömmerallt Men det var så tydligt i min hjärna? Ja, du har helt rätt, det var det där som hände.
I din hjärna ja men där får jag väl inte kika när du är LL?
Tack för svaret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@glömmerallt Men det var så tydligt i min hjärna? Ja, du har helt rätt, det var det där som hände.
I din hjärna ja men där får jag väl inte kika när du är LL?
Tack för svaret.
Då missförstod jag dig, då blir det lite mer begripligt!Är det konstigt att ingen sett LenaH spela ond i någon lek? Vad jag vet har hon varit god hittills och då är det omöjligt att veta hur hon skulle spelat som ond.
Håller absolut med i det om MM även snurrfians kommentar i samma stil, båda hade sena udda röster också om jag inte minns fel så det är ju lite "ond som inte vill följa drev mot god" varning på dem.
Jag hade nog missförståt lobelia lite se mitt svar till henne.
Har av eftersnacket noterat att MM i efterhand ansåg LenaM god och Snurrfian Jfrelin ond. Inget jag noterade i kommentarerna innan. Det är himla lätt att vara efterklok men med tanke på Snurris uttalnde förra leken är det inte konstigt att just hon har rätt om de onda med tanke på att hon räknar alla som onda.
I övrigt sticker ingen ut, det flesta avger sina röster de sista kvarten och då blir det svårt att ta så mycket intryck av andra vis röstning, men nog går det.
Jag noterar att LenaH och GA ligger lika med två röster kl 20:45 men att det sedan rasar in ett par röster till på LenaH. kan det vara ett sätt att rädda en ond kompis? Är det folk som följer strömmen? Och vad betyder det att paktemdlemen Jfrelin röstade på Idahoe. En alibi röst för senare på en ond eller var det månda bara ett random offer, någon måsta man ju rösta på.
Jag frågar mig också varför just Jfrelin valdes som offer av den onde ledaren, kan det vara för att GA och Break röstade för att ha kvar GA? Ja att GA vill vara kvar är ganska naturligt, vem vill bli utröstad första kvällen på Robinson? Men break måste granskas.
Break var annars den hyggliga prick som inte genast hoppade på mig och missförstod min kommentar om LenaH. Jag lutar mest här åt att hon heltenkelt följde mina tankegånar.
Dag tvås öråd blir spännande, med dödsfiender, tvingande röstningar och annat. Bäst at läsa på rollera igen. Twister verkar vara gott om i leken, som sig bör, det är ju Robinson vi talar om.
Detta var ju inte bra! Cirkus kan ha en poäng i det att hon verkade säker.
Jag vet inte om jag tycker kommentaren var så konstig? Jag läser Lobelias kommentar som ett svar på Matmissbrukarens "Tyckte väl att du var ditt vanliga goda jag LenaH" och att då svaret var att ingen har sett LenaH som ond så det är omöjligt att veta om hon är likadan då.
Jag tycker nog snarare att kommentaren från Matmissbrukaren var den konstiga. Att påpeka att hon minsann "visste" att Lena var god. Nu i efterhand med facit i hand. Det är ju lätt att säga nu..
Ingen aning, jag har inte påstått det utan att Snurrfina ansåg Jfrelin ond.
Precis att du ansåg LenaM för god och Snurrfina Jeferlin för ond. I efterhand så ser jag att det skule bli klarare med att peta in ett ansåg till men nu gjorde jag det inte. Där är inget komma mellan Snurrfian och Jeferlin som skulle markerat en uppradning på det vis du tolkar det.Men du skrev ju så här?
"Har av eftersnacket noterat att MM i efterhand ansåg LenaM god och Snurrfian Jfrelin ond."
Precis att du ansåg LenaM för god och Snurrfina Jeferlin för ond. I efterhand så ser jag att det skule bli klarare med att peta in ett ansåg till men nu gjorde jag det inte. Där är inget komma mellan Snurrfian och Jeferlin som skulle markerat en uppradning på det vis du tolkar det.
Ser man tillbaks till eftersnacket så blir det också extremt tydligt då Snurfina skriver just detta.
Edit- Jämför meningen med "Stina åt bullar och Sara pannkakor" samma uppbyggnad.
Dramatik under natten!
Det var mycket upprörda känslor efter att Jfrelin åkte ut under tumultartade former. Det hela urartade i ett stort bråk, och två deltagare hamnade riktigt i luven på varandra!
Dödsfienderna (typ omvända kärleksparet)
Är två slumpvis ihop-parade deltagare (kan alltså bli en ulv och en god), som får veta om varandra, men inte varandras roller, och de får inte ha någon kontakt. Dödsfienderna ska aktivt medverka till att få den andra personen i paret utröstat. Om det lyckas så vinner kvarvarande deltagare immunitet för två DL (vid ev avgörande DL upphävs immuniteten, LL meddelar i tråden om/när immuniteten är upphävd). Den kvarvarande fienden kan ej lynchas eller käkas under denna period. Om personen lynchas avbryts lynchen och om ulvarna väljer personen till nattkäk får ulvarna gå hungriga den natten. Immuniteten upphävs också när den har blivit nyttjad. Dvs personen kan bara klara sig från lynch/käk en gång.
Jfrelin var ju ond och Lena var ängel.Lobelia röstar på LenaH
Lena verkar väl distraherad av min syster och Ewan och en eventuell kidnappning. Inget bra sätt att få död på ulvar.
Breaktown flyter mest med innan första DL, pratar lite joker mest på ytan. Ingen diskussion hon verkar vilja ge sig in i. Det är väldigt mycket snack om ifall man ska prata roller eller inte, istället för att leta ulvar.
Var har jag skrivit att det inte var värt att diskutera? Tvärtom skrev jag att jag inte tyckte det var så konstigt att diskussioner om jokern uppkom.Hon tycker inte det är så mycket värt att diskutera, men kommer inte med några egna teorier i det läget.
Jag skrev sedan i mitt teoriinlägg att Break verkade vilja hålla sig utanför OT och hoppa in mer när leken kommit igång och det kan då vara mycket möjligt att jon är ulv och behöver hoppa på andras teorier för att ha något att komma med.
Sedan är hon med och röstar på LenaH som sedan blir lynchad och visade sig vara god. Glömmerallt reagerade lite på Breaks röstmotivering då hon lagt en liknande.
Sedan här är hon snabbt med att gå på mig om att jag skulle veta att LenaH var god innan hon röstades ut, och misstolkar mitt inlägg totalt fel.
Vilket gör att jag misstänker att hon är en ulv som behöver något att gå på och det finns inget som skulle visa på att hon är god i dagsläget. Så,