Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Håller absolut med i det om MM även snurrfians kommentar i samma stil, båda hade sena udda röster också om jag inte minns fel så det är ju lite "ond som inte vill följa drev mot god" varning på dem.

Jag hade nog missförståt lobelia lite se mitt svar till henne.

Min röst kom sent för min mobil löd mig inte. Som du ser om du går tillbaka som kommer min röst två ggr eftersom jag hade strul. Jag var glad jag fick iväg rösten över huvud taget.

Vad jag menade med det var att jag inte sett något annorlunda på hur LenaH spelat och därför tyckte jag hon verkade som hon brukar i dom andra lekarna, och där har hon varit god.

Jo jag förstår att det var det du menade. Men att i efterhand komma med sådana kommentarer och påpeka att man minsann tyckte att en död god spelare var god innan hon dog klingar inte så bra hos mig.

Illa att ängeln åkte ut så tidigt :(

Det känns som att många av oss röstade med mer eller mindre förtäckta BOPar, vilket iochförsig väl inte är så konstigt såhär första DL. Jag hoppas på att det finns mer att ta på imorgon, så det kan gå att få till en vettig teori kring en faktisk misstanke istället för att man tvingas rösta på den "minst omisstänkta" ;)

Ingen som råkar ha en sån däringa fin röstlista att lägga upp?:idea::angel:

Min röst kom sent för min mobil löd mig inte. Som du ser om du går tillbaka som kommer min röst två ggr eftersom jag hade strul. Jag var glad jag fick iväg rösten över huvud taget.

Okej, tur att du fick iväg den i varjefall.

Vet dock inte om det ändrar min teori så mycket även om rösten kommit några minuter tidigare så hade den fortfarande varit ganska sen.

Just nu så vet jag inte alls hur jag ska rösta.
Bumpo har ju lagt en väldigt enkel röst på Glömmerallt. Men samtidigt så är det första DL- Å andra sidan är bumpo ond och glömmerallt god så är det ju utmärkt att vara först ut som ond och lägga en enkel röst för det sticker inte ut. Egentligen.

Lilltess lägger en obegripligt röst på petite moi.

Lobelia och LenaH får jag inget grepp om, de röstar på varann och känns synnerligen hala i sina motiveringar.

Idahoes röst på Breaktown känns ocks väldigt simpel, men som sagt första dagen.

Breaktown ger ändå ett seriöst intryck att leta onda, precis som jag tycker att Matmissbrukaren också gör.

habina, röstar på glömmerallt med samma motivering som bumpo, det känns definitivt inte bra. Hon borde skrapat fram nånting bättre än att kopiera den rösten.

cirkus röstar på Habina

Enkelt. Jag hade inte läst bumpos inlägg när jag röstade. :)

Jo jag förstår att det var det du menade. Men att i efterhand komma med sådana kommentarer och påpeka att man minsann tyckte att en död god spelare var god innan hon dog klingar inte så bra hos mig.

Men jag skrev ju att jag inte fick några onda vibbar av henne, och sen när det visade sig att hon var god så fick jag det ju bekräftat att hon var just God.

Ja men å andra sida var du i gått sällskap det var inte den enda sena udda rösten och ni lär ju inte vara onda allihopa. Det hamnar en liten tanke notering på er.

Jag har faktiskt ingen koll alls om vem som röstade på vem. Jag hade inte riktigt tid att kolla det då. Och jag ska strax lägga mig och någon med en fungerade mobil/dator/padda kanske har lust att ta fram en lista.

Måste tyvärr sova, då jag hastigt och lustigt fick tid för dressyrträning imorgon kl 9.

Spontant ikväll är det matmissbrukaren som känns knepigast, lite "godförklarande" av sig själv i och med att LenaH var god. Men det behöver inte betyda att matmissbrukaren är ond, bara något jag reagerade på vid genomläsningen.

I övrigt känns alla hopplöst neutrala, så om jag överlever natten får jag grubbla vidare.

Sov gott allihop! :)

Men jag skrev ju att jag inte fick några onda vibbar av henne, och sen när det visade sig att hon var god så fick jag det ju bekräftat att hon var just God.

Nja det du hade skrivit var att LenaH verkade som vanligt och att du inte reagerat på något med henne. En kommentar som den innan första deadline säger ju i princip ingenting, oavsett om LenaH bara varit god tidigare.

Men du missar min poäng. I min bok spelar det ingen roll om du så hade skrivit tre sidor med matnyttiga teorier där du kommer fram till att LenaH måste vara god. En sån där "jag visste väl det"-kommentar efter att en god har dött skulle ha fått mig att reagera likadant ändå.

Nja det du hade skrivit var att LenaH verkade som vanligt och att du inte reagerat på något med henne. En kommentar som den innan första deadline säger ju i princip ingenting, oavsett om LenaH bara varit god tidigare.

Men du missar min poäng. I min bok spelar det ingen roll om du så hade skrivit tre sidor med matnyttiga teorier där du kommer fram till att LenaH måste vara god. En sån där "jag visste väl det"-kommentar efter att en god har dött skulle ha fått mig att reagera likadant ändå.

Ja, och jag kan inte svara dig bättre eftersom det är det som är sanningen. Sedan förstår jag att andra kan reagera på det. Alla reagerar på allt i denna leken så jag ser inte det som något udda direkt att du reagerade på vad jag skrev.

Då börjar det så sakteliga dra sig mot nattens händelser, men innan dess gör vi en snabbrepris på vad som hänt under dagen:

bumpo röstar på glömmerallt.
LenaH röstar på Snurrfian
Idahoe röstar på Breaktown
Habina röstar på glömmerallt
Artline röstar på LenaH
Lobelia röstar på LenaH
Lilltess röstar på cirkus
Jfrelin röstar på Idahoe
Breaktown röstar på LenaH
Snurrfian röstar på Lobelia
glömmerallt röstar på LenaH
cirkus röstar på Habina
Matmissbrukaren röstar på Lilltess

LenaH var ängel

Aftonblaskan är först med scoopet: Robinson-buke-deltagare utkastad under tårar!

Efterspelet efter den första dagens röstning i årets Robinson-Buke bjöd på oväntad uppståndelse när en deltagare ertappades med att ha försökt pakta sig till fördelar. Detta genomskådades dock av deltagaren som var planerad att paktas ut och istället åkte den chockade paktmedlemmen hem.

Jfrelin var paktmedlem!

Deadlines för imorgon samma som idag!

@Mammas tala klartext istället för att förvirra mig var det det här som hände? Jag tolkar det som att vi ska få veta om så är fallet?

Ledarvargen - Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är, men ulvarna vet inte vem ledaren är. Ledarens uppgift är att hjälpa/skydda ulvarna utan att de vet om det. Eftersom ulvarna inte känner till vem deras ledare är, så riskerar de att välja sin ledare till nattkäk. Om detta sker så får det motsatt verkan. Ledaren överlever attacken, men får i sin tur välja en av ulvarna som dör i dennes ställe. Därefter vet ulvarna vem deras ledare är och ledaren ingår i pakten, är med och bestämmer vem som ska dö varje natt. Byborna får inte reda på vem ledaren är, bara att ulvarna försökt ta sin ledare och vilken ulv som förlorar sitt liv

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar