Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Jag ska för övrigt iväg idag och kommer inte komma hem förrän någon timme innan deadline. Ska försöka följa spelet under dagen men mängder med teorier kommer jag nog inte kunna lyckas med under dagen utan det blir när jag är tillbaka.

Jag tycker att @Artline är den enda som har ett beteende som sticker ut. Hen har inte riktigt kommit med någon teori om någon, bara ställt lite frågor på saker hen inte riktigt förstår.. Något lite udda beteende eller kanske hen bara vill komma in i leken lite mer?

Nu ska vi se här. Jag har precis läst igenom hela leken så det kan hända att jag läst de senaste sidorna slarvigt.

Det känns som de flesta rösterna är typiskt första röster. Jfrelin hade tyvärr inte gjort så mycket väsen. Så frågan är om rösten på Idahoe är på en kollega? Någon som vet hur hon brukar spela?

Jfrelin röstar på Idahoe

För att jag tycker rösten på Breaktown är märklig, fast jag vet att det är svårt att hitta något i början på leken. Fast att klaga på någon som försöker få leken på rätt spår och lägga sin röst där tycker jag känns sådär.

Men försöker verkligen Breaktown få leken på rätt spår? Jag kan förstå om hon inte vill popcorn snacka. Men att tycka att prat om roller tar bort fokus ifrån att hitta onda förstår jag inte riktigt. Hur ska leken komma igång om man inte pratar om något? Hur tycker Breaktown att leken ska komma igång? Känns som matmissbrukarn har formulerat mina tankar lite bättre.

Sedan undrar jag varför inte Breaktown reagerar på att snurrfian har skrivit en liknande kommentar om att hon "visste väl att LenaH" var god.

Men försöker verkligen Breaktown få leken på rätt spår? Jag kan förstå om hon inte vill popcorn snacka. Men att tycka att prat om roller tar bort fokus ifrån att hitta onda förstår jag inte riktigt. Hur ska leken komma igång om man inte pratar om något? Hur tycker Breaktown att leken ska komma igång? Känns som matmissbrukarn har formulerat mina tankar lite bättre.

Sedan undrar jag varför inte Breaktown reagerar på att snurrfian har skrivit en liknande kommentar om att hon "visste väl att LenaH" var god.

Nej det kan jag inte påstå att jag gjorde. Jag hade ju inte skrivit några teorier heller vid det laget. Så det var Jfrelins egen slutsats.

Jo egentligen tycker jag lika om Surrfian. Men anledningen till att det blev en diskussion om matmissbrukarens var att jag uppfattade Lobelias inlägg som ett svar på matmissbrukarens. Där folk reagerade och tyckte Lobelias var konstigt (och sedan ändrade sig efter förklaringen).

Snurrfian tyckte även att vi skulle sluta prata om jokern och fokusera på onda.

Enligt den vanliga uträkningen så kommer det vara tre ulvar. Så om jokern är ulv så borde de nuvarande ulvarna misstänka det eftersom det fattas en ulv.

Så borde man inte kunna hitta ledtrådar genom att prata om jokern? Men samtidigt kan jokern vara god.

Nej det kan jag inte påstå att jag gjorde. Jag hade ju inte skrivit några teorier heller vid det laget. Så det var Jfrelins egen slutsats.

Jo egentligen tycker jag lika om Surrfian. Men anledningen till att det blev en diskussion om matmissbrukarens var att jag uppfattade Lobelias inlägg som ett svar på matmissbrukarens. Där folk reagerade och tyckte Lobelias var konstigt (och sedan ändrade sig efter förklaringen).

Då förstår jag :) Tycker det du säger låter logiskt.

Nu ska jag lämna datorn en stund. Återkommer senare idag.

En regelfråga här enligt reglerna att skriva:
Jfrelin var ju ond och Lena var ängel.
Lobelia eller Break... Nån av dom känns ond. Eller bägge.
Ska hålla ett öga på dom och läsa lite mer vad de skrivit

Regeln säger:

Hintar
Det är inte tillåtet att hinta. Som hint räknas att påstå sig ha en specifik roll(oavsett om det stämmer eller ej) att skriva att du tror någon är ond eller god utan teorier. Grundregeln är att så länge det finns teorier så är det okej(att skriva att någon känns God/ond räknas inte som teori och om man tycker att någon är ond/god för att den spelar som den brukar när den är det vill jag ha konkreta exempel på vad som är likt för att inte räkna det som hint men är du osäker fråga LL innan du skriver. Tänk på att hintar kan straffa den egna sidan

------
Jag är på inget sätt ute efter något straff utan bara ett klargörande när det finns ett exempel.

Lobelia jag håller med om att det kanske behövs ett klargörande. Det finns ju massor av exempel i tråden när folk skriver att personer är som vanligt eller känns ond eller god.

Men i exemplet med Koppen tycker jag att det är rätt underförstått att att det var eftersom vi röstade på Lena som vi känns onda. (Även om jag inte alls håller med i sak.)

Men det här var ju jättekonstigt :confused:

Det kan ju inte vara två slumpvist valda deltagare? Eller kan det vara så att det blir två ulvar som blir valda och då tvingas försöka få ut varandra? (anar en upprörd lya :D )

Och vad menas med att den kvarvarande fienden inte kan lynchas eller käkas? Om den inte kan lynchas så blir det ju uppenbart för alla vem denna spelare är. Och då är det ju totalkört för den när immuniteten är över. Edit: eller nej förresten, det behöver det ju inte vara om det inte framgått om personen är ond eller god iofs.

Jag lottade som jag brukar vid lottning på slump.nu, så helt lottade. Och förmågan är ju frivillig, det enda som händer är att man inte får immuniteten om man väljer att inte försöka få ut sin dödsfiende. Och det är ju så att ingen får veta om vederbörande är god eller ond om immuniteten används. :) Missade jag någon fråga?

Lobelia jag håller med om att det kanske behövs ett klargörande. Det finns ju massor av exempel i tråden när folk skriver att personer är som vanligt eller känns ond eller god.

Men i exemplet med Koppen tycker jag att det är rätt underförstått att att det var eftersom vi röstade på Lena som vi känns onda. (Även om jag inte alls håller med i sak.)
Det var som klargörande, men också att jag skulle köpa att man känner att det känns som en ond handling att rösta på ängeln men inta att hälften som röstar på den är ond. Som jag skrev så var de klargörande jag var ute efter inte att ställa till trubbel.

En regelfråga här enligt reglerna att skriva:

Regeln säger:

Hintar
Det är inte tillåtet att hinta. Som hint räknas att påstå sig ha en specifik roll(oavsett om det stämmer eller ej) att skriva att du tror någon är ond eller god utan teorier. Grundregeln är att så länge det finns teorier så är det okej(att skriva att någon känns God/ond räknas inte som teori och om man tycker att någon är ond/god för att den spelar som den brukar när den är det vill jag ha konkreta exempel på vad som är likt för att inte räkna det som hint men är du osäker fråga LL innan du skriver. Tänk på att hintar kan straffa den egna sidan

------
Jag är på inget sätt ute efter något straff utan bara ett klargörande när det finns ett exempel.

I detta exempel tycker jag att det är tydligt att de känns onda i och med den tidigare meningen om LenaH, så jag tycker inte att det är en hint. Så länge det finns en anledning ser jag inte att det är något fel i att skriva att någon är ond. Det gäller även om det inte är i samma inlägg. Om jag tex skrivit en teori om Paddman i ett inlägg under dagen och skriver en sammanfattning där jag säger att Paddman känns ond så går det att se varför jag tycker att hon är ond, dvs det är inte en hint. :)

Sedan får ni gärna tagga mig och @Paddman när det gäller regelfrågor, taggar kollar vi direkt, annars finns risken att vi missar frågan eller dröjer med svar. :)

Ingen aning, jag har inte påstått det utan att Snurrfina ansåg Jfrelin ond.
Fast det skrev jag inte heller... :confused: Jag skrev att Jfrelin fanns med bland de som har hållit en låg profil, och att jag valde bland dig, jfrelin och några till... Det hade känts bättre om jag hade lagt min röst på Jfrelin eftersom det nu visade sig att det var en ulv, men det var absolut ingen jag ond förklarade...

I studio 3 poppar popcornmaskinen i takt med bakgrundsmusiken och Paddman & @Robin förbereder kvällens sändning genom att gå igenom och finslipa allt i minsta detalj.

Då uppdateringarna från ön inte riktigt var i synk på premiärkvällen önskar programledarna hjälp från ön att varje gång någon avlägger sin röst fyller denne på röstlistan så det är enkelt för både programledare och tittare att följa med vad som händer i programmet :)

DagDL 22.00
NattDL 23.30

Skönt att ni inte har hunnit skriva så mycket idag för mig att läsa ikapp! :D

Fast samtidigt gör det att det är svårare att hitta något att gå på... Den som sticker ut så här långt är @Lobelia som själv röstar på LenaH, med en väldigt tunn teori och därefter inte har kommit med en enda teori om någon utan enbart pratat regler och roller. Och verkar med vilja missförstå det jag skriver, den enda jag har förklarat åt något håll var LenaH när jag inte röstade på henne, trots att det hade varit enkelt för mig att välja att hämnd rösta pga hennes röst på mig... Hon kändes inte ond och det hade jag uppenbarligen rätt i...

Sitter och svär åt mitt mobila bredband as usual. :'-(

Skall försöka läsa på mobilen istället, men jag ber om ursäkt i förväg för knapphändiga teorier. Imorgon blir det bättre (om jag får fortsätta leka, hoppas!), då jag har extra tid mellan jobb och bokcirkel. :)

Börjar med att gå igenom vem alla röstade på och deras motiveringar. Mest som en påminnelse till mig (lättare att gå tillbaka till när jag sitter på olika datorer hela tiden), men förstås intressant för andra hur jag resonerar också. :)

Bumpo röstar med en likadan teori som jag hade. Ser inget konstigt med den, även om jag vill minnas att jag läste att glömmerallt förklarade hur hon hade menat. Neutral just nu.
Idahoe röstar på breaktown för att breaktown är insatt i ulvtaktik. En ganska svag teori, men jag blir ändå misstänksam. Tror många av oss som varit ulv någon gång vet lite hur ulvar tänker, utan att det för den skull vara ond i just den leken. Jag sätter pga det Idahoe åt det ondare hållet.
Artline röstar på ängeln LenaH med en teori jag ändå kan förstå. Tycker LenaH lät lite väl "smörande" åt matmissbrukaren, men jag var lite inne på att hon och matmissbrukaren kunde vara tvillingar (vilket ju inte stämde). Just nu neutral.
Lobelia röstar på LenaH med motivering att hon inte verkar leta onda. Svårt att egentligen säga något om den teorin, lätt för en ulv att hoppa på andra rösten, men samtidigt kan en god lika gärna göra det. Får vara neutral just nu.

Eftersom mitt bredband hux flux fungerar, så postar jag detta nu. Hoppas hinna med fler innan jag måste rusa och vara social med mina föräldrar.

Lilltess röstar på cirkus, med en riktigt konstig teori om att cirkus är seriös. Men då hon är ny låter jag det vara för stunden och hon får fortsätta vara neutral.
Breaktown röstar på LenaH med den allra märkligaste teorin. Jag förstår den inte hur många gånger jag läser den. Kan kanske @Breaktown förtydliga? Just nu åt det ondare hållet.
Snurrfian röstar på Lobelia, med en teori som mest känns som ont om tid. ;) Känns snurrig som vanligt, så jag sätter henne som neutral.
Glömmerallt röstar på LenaH pga hennes röst på Snurrfian. Knepigt, så jag lägger glömmerallt lite mer åt den onda sidan för stunden.
Cirkus röstar på mig, då hon tycker att det är skumt att jag och bumpo har samma teori. Det kan jag förstå, även om jag, som jag skrev innan, inte såg bumpos röst innan jag röstade. Så cirkus får vara neutral ett tag till. :)
Matmissbrukaren röstar på Lilltess pga Lilltess teori om att cirkus är seriös. Förstår att matmissbrukaren väljer att rösta som hon gör, även om jag har mer förståelse för att Lilltess är ny. Reagerade lite på hur matmissbrukaren betedde sig efter att LenaH visade sig vara god, så hon är aningens över på onda sidan i min bok.

Sedan instämmer jag i det faktum att onda Jfrelin röstar på Idahoe känns som en alibiröst... Vilket än mer stärker mig i min misstanke. Men det är förstås helt möjligt att Jfrelin röstade på en god Idahoe också. :nailbiting:

Och det här inlägget tog alltså tjugo minuter att få iväg. SUCK!

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar