Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jfrelin var ju ond och Lena var ängel.
Lobelia eller Break... Nån av dom känns ond. Eller bägge.
Ska hålla ett öga på dom och läsa lite mer vad de skrivit
Jfrelin röstar på Idahoe
För att jag tycker rösten på Breaktown är märklig, fast jag vet att det är svårt att hitta något i början på leken. Fast att klaga på någon som försöker få leken på rätt spår och lägga sin röst där tycker jag känns sådär.
Men försöker verkligen Breaktown få leken på rätt spår? Jag kan förstå om hon inte vill popcorn snacka. Men att tycka att prat om roller tar bort fokus ifrån att hitta onda förstår jag inte riktigt. Hur ska leken komma igång om man inte pratar om något? Hur tycker Breaktown att leken ska komma igång? Känns som matmissbrukarn har formulerat mina tankar lite bättre.
Sedan undrar jag varför inte Breaktown reagerar på att snurrfian har skrivit en liknande kommentar om att hon "visste väl att LenaH" var god.
Nej det kan jag inte påstå att jag gjorde. Jag hade ju inte skrivit några teorier heller vid det laget. Så det var Jfrelins egen slutsats.
Jo egentligen tycker jag lika om Surrfian. Men anledningen till att det blev en diskussion om matmissbrukarens var att jag uppfattade Lobelias inlägg som ett svar på matmissbrukarens. Där folk reagerade och tyckte Lobelias var konstigt (och sedan ändrade sig efter förklaringen).
Jfrelin var ju ond och Lena var ängel.
Lobelia eller Break... Nån av dom känns ond. Eller bägge.
Ska hålla ett öga på dom och läsa lite mer vad de skrivit
Men det här var ju jättekonstigt
Det kan ju inte vara två slumpvist valda deltagare? Eller kan det vara så att det blir två ulvar som blir valda och då tvingas försöka få ut varandra? (anar en upprörd lya )
Och vad menas med att den kvarvarande fienden inte kan lynchas eller käkas? Om den inte kan lynchas så blir det ju uppenbart för alla vem denna spelare är. Och då är det ju totalkört för den när immuniteten är över. Edit: eller nej förresten, det behöver det ju inte vara om det inte framgått om personen är ond eller god iofs.
Det var som klargörande, men också att jag skulle köpa att man känner att det känns som en ond handling att rösta på ängeln men inta att hälften som röstar på den är ond. Som jag skrev så var de klargörande jag var ute efter inte att ställa till trubbel.Lobelia jag håller med om att det kanske behövs ett klargörande. Det finns ju massor av exempel i tråden när folk skriver att personer är som vanligt eller känns ond eller god.
Men i exemplet med Koppen tycker jag att det är rätt underförstått att att det var eftersom vi röstade på Lena som vi känns onda. (Även om jag inte alls håller med i sak.)
En regelfråga här enligt reglerna att skriva:
Regeln säger:
Hintar
Det är inte tillåtet att hinta. Som hint räknas att påstå sig ha en specifik roll(oavsett om det stämmer eller ej) att skriva att du tror någon är ond eller god utan teorier. Grundregeln är att så länge det finns teorier så är det okej(att skriva att någon känns God/ond räknas inte som teori och om man tycker att någon är ond/god för att den spelar som den brukar när den är det vill jag ha konkreta exempel på vad som är likt för att inte räkna det som hint men är du osäker fråga LL innan du skriver. Tänk på att hintar kan straffa den egna sidan
------
Jag är på inget sätt ute efter något straff utan bara ett klargörande när det finns ett exempel.
Fast det skrev jag inte heller... Jag skrev att Jfrelin fanns med bland de som har hållit en låg profil, och att jag valde bland dig, jfrelin och några till... Det hade känts bättre om jag hade lagt min röst på Jfrelin eftersom det nu visade sig att det var en ulv, men det var absolut ingen jag ond förklarade...Ingen aning, jag har inte påstått det utan att Snurrfina ansåg Jfrelin ond.