Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Idahoe röstar på breaktown för att breaktown är insatt i ulvtaktik. En ganska svag teori, men jag blir ändå misstänksam. Tror många av oss som varit ulv någon gång vet lite hur ulvar tänker, utan att det för den skull vara ond i just den leken. Jag sätter pga det Idahoe åt det ondare hållet.
Ja det var helt klart en svag teori. Men kände att alla andra teorier jag kunde komma fram till var precis lika svaga (se mitt svar till Koppen) alltså röstade jag som jag gjorde.

Måste få fråga då vilka teorier du menar? Dessa?

Idahoe har inte skrivit något sedan igår.
Hon har skrivit mest neutrala inlägg som är svåra att få nån fundering på.
Och kan hon ha röstat på break för att inte följdrösta på Lena?
Hennes frånvaro idag kan det bero på att hon håller sig i bakgrunden för att inte sticka ut och riskera att lynchas?
Koppen bara funderar nu ;)
Som jag förstod det "kunde du köpa" antingen min frånvaro idag (Då verkiga livet kom ivägen som det gjorde för dig igår) eller att jag valde att lägga en egen röst hellre än samma som många andra när jag hade två jämnsvaga teorier (något jag förstod det som att du själv hade erfarenhet kring?)

Ja, för jag har jälv vart med om det resonemanget från andra.
Men samtidigt har jag varit med om tvärtom, vilket gör att jag inte är övertygad i detta fallet.
Men DL har inte vart än, jag kan ändra mig

Hemma igen tidigare än förväntat. Ska försöka ge mig på lite teorier också och inte bara ifrågasätta de märkliga från matmissbrukaren.

Glömmerallt. Även om vi diskuterat en del med varandra så tycker jag att vi har gjort just det och inte diskuterat mot varandra. Hennes röst på Lena kan jag väl inte direkt säga så mycket om direkt. Hon har inte gjort något som pekar på ulvighet än i min bok. Det enda misstänkta med Glömmerallt är att Matmissbrukaren vägrar komma med några teorier eller svar på mina frågor om Glömmerallt.

Cirkus försöker skriva mycket teorier. Även om de väl av förståeliga skäl inte säger jättemycket. Är väl lite samma som glömmerallt. Har varken gjort något som pekar åt ena eller andra hållet.

Idahoe röstar på mig första dagen för att jag verkar bra på ulvtaktiker. Varför jag tyckte det var märkligt har jag redan bemött. Men sen lägger jag inte så stor vikt vid det vad gäller Idahoe själv. Det är som jag förstått hennes första spel och det var första dagen.

Habina röstar med exakt samma anledning som bumpo på glömmerallt. Vet inte om det ger så mycket. Mer intressant är Habinas försvar när hon får frågor om detta. Hon hävdar att hon inte läst bumpos röst och därför inte kände till det. Det kan mycket väl vara sant och Habina skrev även när hon röstade att hon inte läst allt. Men jag tycker det är märkligt. Habina har uppenbarligen läst min och glömmerallts konversation om jokern. Men hon har missat bumpus röst som finns på samma sida i spelet. Nja.. Habinas röst på Idahoe idag tycker jag är minst lika svar som första dagens. Att Habina skulle ha Idahoe som främsta ulvkandidat pga hennes första röst någon

Snurrfian upplever jag möjligen som lite mindre snurrig än vanligt. Om det beror på mer spelvana eller något annat är svårt att säga. Kommer liksom matmissbrukaren men en "jag visste väl det"-kommentar efter Lenas död och det är väl det som talar emot henne än så länge.

Koppen verkar väldigt förvirrad och har nog inte läst rollistan eftersom hon inte hittat ledaren där. Även koppen drar någon form av slutsats om att röstningen men här är det jag eller Lobelia som måste vara ond. Och senare jag och GA. Som någon annan också skrivit är det lite lustigt att Koppen sen misstänker Idaho eftersom denne inte skrivit så mycket. Vilket är väl ungefär samma sak man kan säga om just Koppen..

Lilltess kommer med en liten lustig kommentar om att Artline är den enda spelaren som har stuckit ut. Lustigt för mig eftersom jag knappt märkt att Artline är med, allt annat än utstickande beteende alltså. Men vad det skulle säga om Lilltess vet jag inte riktigt..

sa ju nyss att jag tror du är mer åt det goda än onda hållet

Det var inte det faktum att du skulle trott att jag var ond som jag reagerade på. Utan det faktum att du inte resonerat om alla som röstat på Lena. Sen efter att ha läst igenom har jag ju sett att du började med att prata om antingen mig eller Lobelia som ond och senare växla till mig eller GA. Vilket i sig också är lite lustigt. Jag är alltså mer nyfiken på varför du utesluter vissa.

Ursäkta mig, men jag är så förbannat trött på att höra att jag "verkar förvirrad"!!
SUCK!

Förlåt. För mig var det faktum att du inte hade koll på ulvarnas ledare och ställde frågor om varför ulvarna åt sig själva som fick mig att tycka du verkade förvirrad. Att detta var något du brukar få höra hade jag ingen aning om.

Jag kan tycka att det inte känns rätt att misstänka någon bara för att de röstade på LenaH, då alla hade väldigt svaga teorier inför första DL, inklusive jag själv. Jag har just nu inga misstankar mot @cirkus då hon inte har gjort något misstänksamt, än ;)

Min kommentar ang Artline tycker inte jag är lustig alls.
Just nu tycker jag att alla verkar vara väldigt taggade på att hitta onda, utom Artline. Då jag som ni alla vet är ny så har inte jag kommit riktigt till den punkten att jag kan se skillnad på om man vill hitta de onda eller om man försöker få det att låta som att man försöker, därför reagerar jag främst på om man inte försöker alls..

Artline röstar på LenaH med kommentaren: Det känns lite tidigt att godförklara någon så”, detta känns lite väl tunt, även för att vara första dagen. Artline lägger även kommentaren: ”Sedan undrar jag varför inte Breaktown reagerar på att snurrfian har skrivit en liknande kommentar om att hon "visste väl att LenaH" var god.” Är detta för att försöka röra om i grytan och få folk att fokusera på dom istället för att kanske fokusera på att Artline är ond?

Börjar med att gå igenom vem alla röstade på och deras motiveringar. Mest som en påminnelse till mig (lättare att gå tillbaka till när jag sitter på olika datorer hela tiden), men förstås intressant för andra hur jag resonerar också. :)

Bumpo röstar med en likadan teori som jag hade. Ser inget konstigt med den, även om jag vill minnas att jag läste att glömmerallt förklarade hur hon hade menat. Neutral just nu.
Idahoe röstar på breaktown för att breaktown är insatt i ulvtaktik. En ganska svag teori, men jag blir ändå misstänksam. Tror många av oss som varit ulv någon gång vet lite hur ulvar tänker, utan att det för den skull vara ond i just den leken. Jag sätter pga det Idahoe åt det ondare hållet.
Artline röstar på ängeln LenaH med en teori jag ändå kan förstå. Tycker LenaH lät lite väl "smörande" åt matmissbrukaren, men jag var lite inne på att hon och matmissbrukaren kunde vara tvillingar (vilket ju inte stämde). Just nu neutral.
Lobelia röstar på LenaH med motivering att hon inte verkar leta onda. Svårt att egentligen säga något om den teorin, lätt för en ulv att hoppa på andra rösten, men samtidigt kan en god lika gärna göra det. Får vara neutral just nu.

Eftersom mitt bredband hux flux fungerar, så postar jag detta nu. Hoppas hinna med fler innan jag måste rusa och vara social med mina föräldrar.

Lilltess röstar på cirkus, med en riktigt konstig teori om att cirkus är seriös. Men då hon är ny låter jag det vara för stunden och hon får fortsätta vara neutral.
Breaktown röstar på LenaH med den allra märkligaste teorin. Jag förstår den inte hur många gånger jag läser den. Kan kanske @Breaktown förtydliga? Just nu åt det ondare hållet.
Snurrfian röstar på Lobelia, med en teori som mest känns som ont om tid. ;) Känns snurrig som vanligt, så jag sätter henne som neutral.
Glömmerallt röstar på LenaH pga hennes röst på Snurrfian. Knepigt, så jag lägger glömmerallt lite mer åt den onda sidan för stunden.
Cirkus röstar på mig, då hon tycker att det är skumt att jag och bumpo har samma teori. Det kan jag förstå, även om jag, som jag skrev innan, inte såg bumpos röst innan jag röstade. Så cirkus får vara neutral ett tag till. :)
Matmissbrukaren röstar på Lilltess pga Lilltess teori om att cirkus är seriös. Förstår att matmissbrukaren väljer att rösta som hon gör, även om jag har mer förståelse för att Lilltess är ny. Reagerade lite på hur matmissbrukaren betedde sig efter att LenaH visade sig vara god, så hon är aningens över på onda sidan i min bok.

Sedan instämmer jag i det faktum att onda Jfrelin röstar på Idahoe känns som en alibiröst... Vilket än mer stärker mig i min misstanke. Men det är förstås helt möjligt att Jfrelin röstade på en god Idahoe också. :nailbiting:

Och det här inlägget tog alltså tjugo minuter att få iväg. SUCK!
Jag är lite nyfiken på om det är så att @Habina helt glömde bort @Koppen eller om hon utelämnade henne med flit? Men Habina var visst upptagen en stund nu tyvärr...

Så, nu ska jag försöka komma med lite tankar kring de jag känner har stuckit ut lite.

Bumpo: Har skrivit extremt få inlägg, där det ende egentliga teoriandet är vid rösten på glömmerallt. Jag tycker inte rösten i sig är konstig, men tycker att bumpo legat misstänkt lågt i leken som helhet. Skulle vilja se mer av @bumpo !

Lilltess har inte heller hon sagt särskilt mycket. Men hon är ny så jag har förståelse för det, och jag tycker hon får ur sig betydligt mer substantiella saker än bumpo. Inlägget #282 verkar vettigt gällande Artline.

Habina: Röstar på mig för att jag röstade på Breaktown med en svag teori igår. Jag kan tycka att det är en ganska svag teori från Habina... :cautious:

Koppen är jag fundersam till. Som Breaktown skrev så verkar Koppen inte ha läst lekens inledning så noga då h*n hade problem med rollistan. Ändrar även misstänkta rätt plötsligt på vad ag uppfattar som ett lite udda sätt. Tycker också att Koppens röst på mig är som att kasta sten i glashus, då min frånvaro idag verkar vara största problemet. Jag kom i alla fall tillbaka i god tid innan DL...

fortsättning följer...

Varför röstade inte @Koppen igår? Det kanske står någonstans men inte hittat det? (ursäka men har ett mycket segt mobilt bredband och mitt tålamod är inte det bästa)

Kanske ville @Koppen av någon anledning ligga lite lågt inför första DL..

Artline röstar på LenaH med kommentaren: Det känns lite tidigt att godförklara någon så”, detta känns lite väl tunt, även för att vara första dagen. Artline lägger även kommentaren: ”Sedan undrar jag varför inte Breaktown reagerar på att snurrfian har skrivit en liknande kommentar om att hon "visste väl att LenaH" var god.” Är detta för att försöka röra om i grytan och få folk att fokusera på dom istället för att kanske fokusera på att Artline är ond?

Nu är jag inte säker på att jag hänger med i vad du menar?

Jag håller med om att rösten på Lena var svag, och jag vet inte alls om jag tycker att det Lena skrev var en godförklaring. Men det var första rösten tidigt så den kan väl vara ok. Då är det mer intressant att ingen av de andra som resonerat kring rösterna på LenaH ens har nämnt Artline.

Men jag begriper inte riktigt varför frågan till mig var märklig? Jag tycker snarare att det var en fullt legitim fråga. De hade båda två precis efter varandra kommit med liknande kommentarer och jag hade bara kommenterat den ene. Det fanns det iofs en förklaring till som jag sen kom med. Men frågan var enligt mig helt föresåelig. Så varför just det skulle vara att flytta fokus från att man själv är ond begriper jag inte riktigt?

Cirkus Får jag inte så mycket vibbar ifrån alls. Klagade en del på OTandet i början av leken, något som jag tycker är rätt självklart att det blir i början av ny lek. Men jag har henne som neutral än så länge.

Artline har inte hon gjort mycket väsen av sig. Lite lagom mycket funderande eller oförstående inlägg som egentligen säger väldigt lite om hennes eventuella godhet/ondhet.

Breaktown röstade jag på igår. Men det var första DL och en väldigt svag misstanke. Efter att ha läst hennes ytterst vettiga resonemang idag (tex #327) så är hon en av få ännu på min lista över lutar-väldigt-mycket-åt-goda-hållet

Även Glömmerallt är med på denna listan. Håller med Breaktown om henne, GA har sagt en hel del men inget som jag uppfattar som misstänkt. Åt det goda hållet alltså!

Snurrfian verkar lika snurrig som hon varit tidigare. Jag har vad jag vet ännu bara sett henne spela god. Så möjligtvis är hon lika snurrig som ond?... Tål att hållas ett öga på :cautious:

Nu är jag inte säker på att jag hänger med i vad du menar?
Men jag begriper inte riktigt varför frågan till mig var märklig? Jag tycker snarare att det var en fullt legitim fråga. De hade båda två precis efter varandra kommit med liknande kommentarer och jag hade bara kommenterat den ene. Det fanns det iofs en förklaring till som jag sen kom med. Men frågan var enligt mig helt föresåelig. Så varför just det skulle vara att flytta fokus från att man själv är ond begriper jag inte riktigt?

Nu när jag läser igenom ser jag att jag missuppfattat helt med just den kommentaren. Jag uppfattade inte att du bara hade svarat på den ena.

Bumpo-dyker upp och försvinner och folk som försvinner misstänker jag direkt...

glömmerallt- har heller inte visat sig idag.

Snurrfian-fortfarande jag... ;)

Habina- missade koppen i sin sammanställning, det kan vara så att jag kom på anledning men Habina känns lite stressad i sina röstningar och inte helt genomtänkt. Det kan vara livet och det kan vara att det är svårt att motivera röstningarna...

Idahoe- skriver och kommer med teorier, de verkar helt vettiga vilket känns bra, men även det gör mig nervös...

cirkus- har inte skrivit så mycket idag, jag hoppas att det inte är pga något problem hemma utan att det är för att hon vill ligga lågt...

Koppen- Du får förlåta men det är förvirrat, dålig koll på roller och med spelare och lägger en röst på någon som har kommit med teorier, köper anledningen till att vara borta idag, gårdagens röstning men röstar ändå efter sin teori ?

Matmissbrukaren- kommer med en hel del teorier och en del är märkliga..

Lobelia- väldigt lite teorier och väldigt frånvarande... Plus på bra listor! :up:

Artline- ny för mig och svår att få någon koll på, kommer med en del funderingar men inget som går att utläsa åt något håll.

Breaktown- mycket teorier bra förklaringar på det mesta, är dock en "gammal räv" och det får jag inte glömma bort, jag är lätt att lura upp på väggarna... ;)

Lilltess- ny för mig här också, svår att få något grepp om även om första röstningen kanske var märklig men samtidigt är det svårt som ny och första dag...

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar