Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Röstlista

10.38 Matmissbrukaren röstar på Breaktown
19:13 Habina röstar på Idahoe
20.28 Koppen röstar på Idahoe
21.42 Cirkus röstar på Habina

(Ovanligt att cirkus är på toaletten förresten...:rofl:)

MM och break har mycket att säga varandra, en massa tjafs mest, får se vad det leder till.

Idahoe motiverade sin röst första delen med att Break kunde för mycket Ulvteorier, det har mig veterligen mest att göra med intresse, antal lekar och slutledningsförmåga. Inget med om man är ulv eller inte. Dessutom klagar hon på att jag inte kommit med teorier, men där är vi nog lika. Det mest graverande för hennes del är Jfrelins röst, jag gissar på alibiröst

Art är lite lagom förvirrad, det är jag också men nu låtsas jag itne om det längre. jag antar hon kopiera om ett par spel. Något grepp om henne har jag inte.

Jag upplever inte ens Snurris som snurrig, hon rättade mig till och med och hade ne viss poäng även om jag står fast med min tolkning. Om det är gott eller inte vet jag inte. Konstigt nog verkar hon inte utgå från att alla är onda längre eller så är hon klok nog att hålla tyst.

Matmissbrukaren – Breaktown
Habina – Idahoe
Koppen – Idahoe
Cirkus - Habina

Är det någon röst jag har missat? Ytterst få iaf..

@Matmissbrukaren ´s tidiga röst verkar lite skumt (då hon inte flaggat om att hon skall vara borta) Detta är inget jag reflekterat över tidigare, men bra att ha i åtanke.

Men jag kommer lägga min röst så som jag har resonerat innan. se teori i inlägg #332

Lilltess röstar på Artline

Nu har jag läst igenom alla Matmissbrukarens inlägg sen igår kväll men jag hittar faktiskt ingenting om att hon skulle vara borta ikväll?

Kanske en liten bagatell, men det kan ju också vara så att Snurrfian på annat håll har fått reda på att Matmissbrukaren kommer vara borta..

Med reservation till att jag missat var MM skriver det men då får någon gärna länka :)
:D Jag blev också tvungen att läsa igenom allt igen, och nej uppenbarligen hade hon inte skrivit något om det, som hon själv skriver också... Det var nog bara min hjärna som kopplade på att hon skulle vara borta när hon röstade på tidigt, annars ser jag ingen anledning till att lägga en röst på fm innan någon har skrivit något alls... Då lutar det mest åt att man är helt ointresserad av teorier eftersom hon redan har bestämt sig och det känns väldigt väldigt märkligt andra dagen...

Nu vill jag inte följa strömmen, men den jag fastnar för är Idahoe, lite pga av påpekandet att jag är inaktiv - man ska inte kasta sten i glashus- lite för att hon anklagar break för att vara kunnig i ulvtaktik men mest för att jag misstänker att Jfrelin alibiröstade på henne.

Lobelia röstar på Idahoe.

:D Jag blev också tvungen att läsa igenom allt igen, och nej uppenbarligen hade hon inte skrivit något om det, som hon själv skriver också... Det var nog bara min hjärna som kopplade på att hon skulle vara borta när hon röstade på tidigt, annars ser jag ingen anledning till att lägga en röst på fm innan någon har skrivit något alls... Då lutar det mest åt att man är helt ointresserad av teorier eftersom hon redan har bestämt sig och det känns väldigt väldigt märkligt andra dagen...

Tur för dig att Matmissbrukaren själv kom och förnekade hennes frånvaro. Annars hade jag inte köpt förklaringen ;)

Jag upplever inte ens Snurris som snurrig, hon rättade mig till och med och hade ne viss poäng även om jag står fast med min tolkning. Om det är gott eller inte vet jag inte. Konstigt nog verkar hon inte utgå från att alla är onda längre eller så är hon klok nog att hålla tyst.
:rofl: Det gick ju helt åt skogen när jag höll alla för onda så jag måste hitta nya varianter! :D

Okej, känner att jag behöver rösta nu så inte internet hakar upp sig eller något annat dumt i sista minuten...

Jag upplever Koppen som väldigt osammanhängande (för att använda ett annat ord än förvirrad ;) ) Att dels inte ha koll på specialrollerna, att byta misstänkta väldigt hoppigt (se mina tidigare teorier) och att sist men inte minst misstänka mig för att jag varit frånvarande, något hen själv har gjort i grövre bemärkelse då hen missade att rösta igår till och med. När det dessutom finns de som skrivit avsevärt färre inlägg än jag själv har gjort.
Med risk för att det uppfattas som en hämndröst, vilket det inte är menat som, så tror jag detta är en ulv som försöker hitta något enkelt att teoria kring en spelare som redan hade fått en röst på sig.
alltså:

Idahoe röstar på Koppen

10.38 Matmissbrukaren röstar på Breaktown
19:13 Habina röstar på Idahoe
20.28 Koppen röstar på Idahoe
21.42 Cirkus röstar på Habina
21:47 Lilltess röstar på Artline
21:49 bumpo röstar på matmissbrukaren.
21:50 Lobelia röstar på Idahoe
21:53 Idahoe röstar på Koppen

Hoppas jag fick med alla

Breaktown röstar på Matmissbrukaren

Hämndröster tycker jag egentligen är töntiga men här tycker jag ändå att jag har en anledning

Matmissbrukaren har i sina försök till teorier mot mig kommit med en massa svar på mina "anklagelser" som egentligen inte varit några anklagelser alls. Jag har inte tyckt att det hon påstått varit anklagelser i tråden har varit misstänkt. Det jag reagerat på är att hon anklagar mig för saker där hon själv agerat likadant. Skriva om roller exempelvis. Inget misstänkt alls i sig.

Det som får mig att tro att Matmissbrukaren är ond däremot är att hon under dagen varit helt enkelspårig och inte ens funderat över eller skrivit en endaste teorirad om någon annan innan hon röstar på mig och vitt och brett deklarerar att hon inte kommer ändra sig. Jag hade en liten genomgång om de alternativ till detta som kan finnas tidigare i tråden. Och det är bara de alternativ som innebär att Matmissbrukaren själv är ulv som jag kan tycka är rimliga. Annars skjuter hon sig verkligen bara själv i foten, vilket vore osedvanligt dumt som god.

Känns sådär att rösta på någon som redan har så många röster.

Artline röstar på Idahoe

Pågrund av det jag skrev i inlägg #284

Gah jag tyckte att jag hade så god tid på mig...

Min röst hamnar på Habina idag eftersom hon känns stressad och inte något riktigt fokus på sina teorier, det känns som lite panikröstning helt enkelt och det känns inte okej...
Snurrfian röstar på Habina

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Annonsera mera hundar 2