Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Jag ber om ursäkt igen för att jag varit inaktiv idag.
Jag trodde min kusin skulle både komma hit fortare och ffa åka hem snabbare så det blev som ni märkte en lite panikartad röst och tyvärr så blev det lite enkelspårigt iom att jag inte hann igenom leken.

Riktigt bra att få ut ledarvargen. En ulv i taget

Jag var förstås tvungen att läsa Idahoes teoriinlägg där hon skriver om alla. Jag noterar särskilt vilka hon tycker är åt det goda hållet - glömmerallt och Breaktown. Som ledarvarg kan det ju vara så att hon visat sig för lyan genom att rösta på en av dom i första lynch och sen mer eller mindre godförklara densamme så den inte ska få misstankar på sig. jag antar att det inte fanns med i planerna att hon skulle lynchas för då blir det ju automatiskt så att de hon sett som goda känns misstänkta, särskilt Breaktown

Break har jag en misstanke om, men jag vill se om break och MM lyckas komma överens :devil:

Jag var förstås tvungen att läsa Idahoes teoriinlägg där hon skriver om alla. Jag noterar särskilt vilka hon tycker är åt det goda hållet - glömmerallt och Breaktown. Som ledarvarg kan det ju vara så att hon visat sig för lyan genom att rösta på en av dom i första lynch och sen mer eller mindre godförklara densamme så den inte ska få misstankar på sig. jag antar att det inte fanns med i planerna att hon skulle lynchas för då blir det ju automatiskt så att de hon sett som goda känns misstänkta, särskilt Breaktown

Nu hänger jag inte alls med? Hon blev ju uppäten av lyan första natten?

Sexpressens löpsedel: Återigen tumultartat efterspel efter utröstning i Robinson-Buke!

Även efter dagens utröstning följde oroligheter i gruppen. Enligt bevis som på oklara vägar nått produktionen har @Lobelia använt sig av otillåtna metoder i vägen till vinst och diskas därför omedelbart från årets omgång.

Dock är pakten nu osäker på om de vågar dra fram ytterligare falska bevis på fler medspelare, utan risk att dra fokus till sig själva. De kommer därför att ligga lågt imorgon.

Lobelia var Bagaren!

Produktionen vill passa på att dämpa frustrationen efter detta bakslag genom att röra om lite i grytan: Vi välkomnar vår Joker!

Hej och välkommen @TeamLundVer! Vad roligt att du gör oss sällskap i årets produktion!

Nu hänger jag inte alls med? Hon blev ju uppäten av lyan första natten?

Ja och det måste ju ha varit en missräkning från hennes sida

Vi tar det från början.

Idahoe var ledarvarg och visste vilka som är i lyan, men de vet inte vem hon är. En strategi att visa sig för lyan kan ju vara att rösta på en av de som är i lyan, en som inte har misstankar på sig och inte riskerar att åka, dessutom med en svag teori (det har iofs de flesta första dagen). Sen inträffar missräkningen att Idahoe råkar bli nattamat och som ledarvarg blir hon då vanlig medlem i lyan och JFrelin offrades. Sen så teoriar hon och i sina teorier så mer eller mindre godförklarar hon två stycken, dig och glömmerallt. Nu inträffar nästa missräkning - hon blir lynchad. Hade hon varit kvar hade det kunnat fungera , men hon blev lynchad. Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att ljuset faller på de två hon godförklarat. Särskilt dig iom att jag tänker att hon genom sin röst på dig kanske försökte visa sig för lyan (och misslyckades).

Så om jag tycker du är skum så får du skylla på Idahoe

Välkommen TLV!

Alltså om någon skulle käkas(och så är det ju när ängeln är borta) så var det ju bra att det var den som gör att de blir utan käk imorgon.

Ja och det måste ju ha varit en missräkning från hennes sida

Vi tar det från början.

Idahoe var ledarvarg och visste vilka som är i lyan, men de vet inte vem hon är. En strategi att visa sig för lyan kan ju vara att rösta på en av de som är i lyan, en som inte har misstankar på sig och inte riskerar att åka, dessutom med en svag teori (det har iofs de flesta första dagen). Sen inträffar missräkningen att Idahoe råkar bli nattamat och som ledarvarg blir hon då vanlig medlem i lyan och JFrelin offrades. Sen så teoriar hon och i sina teorier så mer eller mindre godförklarar hon två stycken, dig och glömmerallt. Nu inträffar nästa missräkning - hon blir lynchad. Hade hon varit kvar hade det kunnat fungera , men hon blev lynchad. Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att ljuset faller på de två hon godförklarat. Särskilt dig iom att jag tänker att hon genom sin röst på dig kanske försökte visa sig för lyan (och misslyckades).

Så om jag tycker du är skum så får du skylla på Idahoe

Då är jag med på vad du menar! Jag läste ditt första inlägg som att Idahoe lyckats med att visa sig för ulvarna. Vilket man väl inte direkt kan påstå.

Sen tror jag iofs inte att Jfrelin offrades utan jag läser reglerna som att ledarvargen väljer själv innan den blir en del av lyan. Men det kanske iofs är oviktigt i sammanhanget.

Jag tycker att din teori är ganska långsökt. Av tre anledningar främst:

- Den bygger på att Idahoe skulle misslyckats med precis allt hon tog sig för, vilket inte är omöjligt, men rätt otroligt när allt dessutom händer inom ett dygn.

- Innan Idahoe skriver det där om att hon verkligen har mig på den goda sidan så har hon hunnit få misstankar från flera håll och dessutom två röster på sig. Så ditt resonemang om att "hon teoriar och mer eller mindre godförklarar två stycken men så inträffar nästa missräkning" är lite felbeskrivande eftersom missräkningen redan isf börjat innan hon skriver sina teorier. Skulle man verkligen som ulv som är medveten om att man riskerar att åka ut i dagens lynch gå in och godförklara en kollega?

- OM jag hade varit ulv och suttit i lyan när Idahoe kom skulle det sista jag velat vara att hon skulle gå in och försöka få mig till god när hon misstänkt mig innan. Ledarvargen är ju lite samma som demonen. Regel 1a är att spela så likt som innan förändringen som möjligt. Sannolikheten att jag skulle tyckt att det var en bra ide att gå in och godförklara mig när hon själv hade flest röster i lynchen skulle också vara = noll.

Jag håller delvis med Cirkus.

Breaktown verkar kunna väldigt mycket om ulvtaktiker :cautious: i inlägg #161 och #177. Hon kan ju visserligen ha lång spelerfarenhet ;) Men kanske har hon faktisk koll på hur de tänker inne i lyan?:cautious:
Därför:

Idahoe röstar på Breaktown

Den röstningen kan vara ett försök till hint till lyan. Motivering innehåller väldigt mycket ulv. Men samtidigt så har Breaktown inte skrivit något som jag tycker är misstänkt. Hon svarar väldigt bra på frågor och allt annat som dyker upp. Jag kanske blir lurad av hennes förmåga att kunna formulera sig men samtidigt. Hade hon varit ulv så hade hon lätt kunnat få någon att bli jätte misstänkt. Jag måste läsa igenom Breaks inlägg igen. Hade Break varit ulv så är jag tveksam till om hon hade ätit Idahoe. Men det är mycket möjligt att jag blir helt lurad.

Det jag inte håller med Cirkus om är godförklarningar. Teoriinlägget är skrivet efter hon blev ulv och kom med i lyan. Vore märkligt att godförklara 1-2 kollegor sådär.

PaPapapapaaaPaddman!

Deltagarna är fortfarande lite skärrade efter det första Buke-rådet och händelserna därefter. Visserligen försökte några av dem att parta loss men med bara vatten i glaset hade den riktigt uppslupna stämningen inte infunnit sig och de hade krupit till kojs tidigt.

Nu satt alla, förutom @Koppen, rakryggade och stirrade in i kamerorna som cirklade runt omkring dem. Koppen själv var den enda som lyckats smita ut under gårdagen och faktiskt hittat något att festa på vilket gjorde att h*n satt och halvsov bakom sina mörka solglasögon.

Paddman börjar sakta läsa upp resultatet från röstningen och deltagarna spetsade öronen...
Jag är ledsen att säga det men det är du Idahoe som får lämna oss idag, du måste omgående packa ihop dina tillhörigheter och lämna Robinson-Buke men först får du några minuter på dig att säga förväl till dina vänner.

Idahoe reste sig värdigt upp från sin plats och lämnade Buke ön utan att så mycket se sig över axeln - man vill ju inte avslöja fööör mycket....

Idahoe var Ulv (ledarvargen)
Jag vet hur man festar!:D:up:

@glömmerallt hoppas att du mår bättre! :love:

B
ra att ulvarna käkade bagaren, en lugn natt framöver! Välkommen jokern @TeamLundVer! Det ska bli spännande! :D

Angående Idahoes god förklaring av @Breaktown gör det mig nervös, antingen är det en ulvs försök att lägga misstankar på en god eller så är det en ulvs försök att god förklara en kollega... Båda delarna väger lika, att det var lite sent i röstningen väger över för en ulvs försök att lägga misstankar på en god, men samtidigt så kan det vara en ulv som god förklarar en kollega genom att göra något som många är övertygade om att "så gör man inte"... Samtidigt är det lite märkligt med @Matmissbrukarens attack på @Breaktown men det kanske ligger helt utan för god och ond.

@glömmerallt hoppas att du mår bättre! :love:

B
ra att ulvarna käkade bagaren, en lugn natt framöver! Välkommen jokern @TeamLundVer! Det ska bli spännande! :D

Angående Idahoes god förklaring av @Breaktown gör det mig nervös, antingen är det en ulvs försök att lägga misstankar på en god eller så är det en ulvs försök att god förklara en kollega... Båda delarna väger lika, att det var lite sent i röstningen väger över för en ulvs försök att lägga misstankar på en god, men samtidigt så kan det vara en ulv som god förklarar en kollega genom att göra något som många är övertygade om att "så gör man inte"... Samtidigt är det lite märkligt med @Matmissbrukarens attack på @Breaktown men det kanske ligger helt utan för god och ond.

Tack, jag mår lite bättre idag och framför allt har jag ju sovit ordentligt så jag ska kunna bidra men en del teorier förhoppningsvis.

Angående det idahoe skrev om Break så tänker jag inte gå så mycket på det som du säger kan det vara åt båda håll. Break känns som vanligt tycker jag teoriar och har åsikter vilket inte heller säger ett smack om hennes roll heller.Hennes röst på lenaH talar till hennes fördel tycker jag dels för att jag håller med i motiverignen dels för att jag tycker Break som ond ofta lägger sena udda röster i första röstningen.Dock håller jag inte henne som god pga det. Det är för lite att gå på.

Ja, den här godförklaringen av både Breaktown och glömmerallt från Idahoes sida kan vara precis vad som helst. Jag tycker att Breaktown är logisk i sitt resonemang i inlägg #408, sista stycket. Samtidigt så är det ju så att detta är ett ulvspel och jag vet att det inte är omöjligt för lyan att göra precis tvärt emot logiken baraföratt.

Bumpo-dyker upp och försvinner och folk som försvinner misstänker jag direkt...

glömmerallt- har heller inte visat sig idag.

Snurrfian-fortfarande jag... ;)

Habina- missade koppen i sin sammanställning, det kan vara så att jag kom på anledning men Habina känns lite stressad i sina röstningar och inte helt genomtänkt. Det kan vara livet och det kan vara att det är svårt att motivera röstningarna...

Idahoe- skriver och kommer med teorier, de verkar helt vettiga vilket känns bra, men även det gör mig nervös...

cirkus- har inte skrivit så mycket idag, jag hoppas att det inte är pga något problem hemma utan att det är för att hon vill ligga lågt...

Koppen- Du får förlåta men det är förvirrat, dålig koll på roller och med spelare och lägger en röst på någon som har kommit med teorier, köper anledningen till att vara borta idag, gårdagens röstning men röstar ändå efter sin teori ?

Matmissbrukaren- kommer med en hel del teorier och en del är märkliga..

Lobelia- väldigt lite teorier och väldigt frånvarande... Plus på bra listor! :up:

Artline- ny för mig och svår att få någon koll på, kommer med en del funderingar men inget som går att utläsa åt något håll.

Breaktown- mycket teorier bra förklaringar på det mesta, är dock en "gammal räv" och det får jag inte glömma bort, jag är lätt att lura upp på väggarna... ;)

Lilltess- ny för mig här också, svår att få något grepp om även om första röstningen kanske var märklig men samtidigt är det svårt som ny och första dag...

Skulle du kunna utveckla det här t.ex. vilka av MMs teorier du tycker är märkliga? Det du säger på den där listan är väldigt luddigt liksom så det är svårt att veta vad du tycker om någon.

Är det bara jag som är lite nojig över att Jokern fick komma in för att dämpa frustrationen efter nederlaget? Det låter ju onekligen som att det skulle gynna de som hade det som hände som nederlag :crazy:

(Och ja självklart är det inte bra att en god äts upp. Men som vi sagt innan var ju nattens val nästan det bästa som kunde hända.)

Ja, den här godförklaringen av både Breaktown och glömmerallt från Idahoes sida kan vara precis vad som helst. Jag tycker att Breaktown är logisk i sitt resonemang i inlägg #408, sista stycket. Samtidigt så är det ju så att detta är ett ulvspel och jag vet att det inte är omöjligt för lyan att göra precis tvärt emot logiken baraföratt.

Att det är någon sorts taktik tycker jag är ganska uppenbart så av någon anledning ville hon ha fokus på Break och möjligtvis mig med frågan är väl varför? Det som är mest inressant är väl motiveringarna att Break skulle vara väldigt mycket åt det goda hållet för att hon teorier vettigt känns ju lite tveksamt. Jag tycker liksom också Break teoriar vettigt men det gör mig knappast säker på hennes roll. Agående mig så håller hon med break om att jag inte gjort något som verkar misstänkt och håller mig därför åt det goda hållet.(till skillnad från break som väl höll mig som neutral) Varför då? Tycker hon alla andra har gjort något misstänkt? verkar inte så i teorierna så av någon anledning vill hon antingen få fokus på mig och break eller "klumpa ihop oss". Jag vet inte varför men det är märkligt.

Är det bara jag som är lite nojig över att Jokern fick komma in för att dämpa frustrationen efter nederlaget? Det låter ju onekligen som att det skulle gynna de som skulle kalla det som hände för ett nederlag :crazy:

Nä jag blir också nojig, dock är ju både Paddan och Mammas så rutinerade som LL så tveksamt om de skulle göra en sådan "miss".

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar