Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Matmissbrukaren- kommer med en hel del teorier och en del är märkliga..

Håller med Glömmerallt om att jag gärna också skulle vilja höra vad i Matmissbrukarens teorier du tycker är märkliga. Eller kanske framför allt vad du inte tycker är märkligt.

Sen tycker jag väl att det är en sanning med modifikation att hon kommit med en hel del teorier. Hon har visserligen skrivit spaltmeter om mig men förutom första dagen så har hon inte skrivit en enda teorirad om någon annan än mig.

Hej allihopa tack för ert trevliga välkomnande till den här ön :D Ni kan tro att det varit svårt att hänga i bakgrunden och inte gilla folks väldigt roliga inlägg eller skriva någon finurlig kommentar :nailbiting:

Jag flaggar redan nu för att jag kommer rösta tidigt idag. Min man fyller 30 så vi ska ut och äta = är inte säker på att jag hinner hem innan DL men om jag gör det och hinner läsa igenom vad alla skrivit under de timmar jag är borta så kommer jag givetvis att se om min röst ska ligga kvar eller ändras.

Angående break och MM känns det lite förvånande när jag läser igenom tråden och ingen ens nämn(tror jag?) möjligheten att de är dödsfienderna. Det känns som en rimlig förklaring till deras röster på varandra tycker jag samt MM i mitt tycke något märkliga teori mot break. Sedan behöver det ju inte alls vara så men att att det inte ens har lyfts som en möjlighet känns lite märkligt.

Bara för att göra det lite överskådligare för mig

DL1
bumpo röstar på glömmerallt.
LenaH röstar på Snurrfian
Idahoe röstar på Breaktown
Habina röstar på glömmerallt
Artline röstar på LenaH
Lobelia röstar på LenaH
Lilltess röstar på cirkus
Jfrelin röstar på Idahoe
Breaktown röstar på LenaH
Snurrfian röstar på Lobelia
glömmerallt röstar på LenaH
cirkus röstar på Habina
Matmissbrukaren röstar på Lilltess

LenaH var ängel

NattDL1
Jfrelin var paktmedlem!
Ersätts i lyan av Idahoe

DL2
10.38 Matmissbrukaren röstar på Breaktown
19:13 Habina röstar på Idahoe
20.28 Koppen röstar på Idahoe
21.42 Cirkus röstar på Habina
21:47 Lilltess röstar på Artline
21:49 bumpo röstar på matmissbrukaren.
21:50 Lobelia röstar på Idahoe
21:53 Idahoe röstar på Koppen
21:56 Breaktown röstar på Matmissbrukarn
21:57 Artline röstar på Idahoe
21:57 Snurrfian röstar på Habina

Idahoe var Ulv (ledarvargen)

NattDL2
Lobelia var Bagaren!
Inget käk NattDL3

Ringrostig som man är så måste jag bara fråga när det är man ska tagga andra spelare? Är det så fort man nämner dem eller i vilka sammanhang? Har inte spelat sedan man kunde börja tagga folk :o

Angående break och MM känns det lite förvånande när jag läser igenom tråden och ingen ens nämn(tror jag?) möjligheten att de är dödsfienderna. Det känns som en rimlig förklaring till deras röster på varandra tycker jag samt MM i mitt tycke något märkliga teori mot break. Sedan behöver det ju inte alls vara så men att att det inte ens har lyfts som en möjlighet känns lite märkligt.

Hittade inte inlägget från Paddman och Mambin men när kom dödsfienderna in i leken? För om jag förstod det rätt så var väl inte de extrarollerna med i början?

Jag skulle precis skriva precis samma sak. Började deras bråk före eller efter dödsfienderna kom in i leken? :confused:

Ibland är det det bra att sova lite så tankarna klarnar.

Hittade inte inlägget från Paddman och Mambin men när kom dödsfienderna in i leken? För om jag förstod det rätt så var väl inte de extrarollerna med i början?

Här är inlägget. :)

Dramatik under natten!

Det var mycket upprörda känslor efter att Jfrelin åkte ut under tumultartade former. Det hela urartade i ett stort bråk, och två deltagare hamnade riktigt i luven på varandra!

Dödsfienderna (typ omvända kärleksparet)
Är två slumpvis ihop-parade deltagare (kan alltså bli en ulv och en god), som får veta om varandra, men inte varandras roller, och de får inte ha någon kontakt. Dödsfienderna ska aktivt medverka till att få den andra personen i paret utröstat. Om det lyckas så vinner kvarvarande deltagare immunitet för två DL (vid ev avgörande DL upphävs immuniteten, LL meddelar i tråden om/när immuniteten är upphävd). Den kvarvarande fienden kan ej lynchas eller käkas under denna period. Om personen lynchas avbryts lynchen och om ulvarna väljer personen till nattkäk får ulvarna gå hungriga den natten. Immuniteten upphävs också när den har blivit nyttjad. Dvs personen kan bara klara sig från lynch/käk en gång.

Ringrostig som man är så måste jag bara fråga när det är man ska tagga andra spelare? Är det så fort man nämner dem eller i vilka sammanhang? Har inte spelat sedan man kunde börja tagga folk :o

Det får du göra lite som du själv tycker, folk gör lite olika.

Jag kan tycka det är bra att tagga om jag har någon ny teori så de ser den och kan bemöta den. Ja rent allmänt när jag vill uppmärksamma personen. Jag är dålig på att tagga ibland när jag kanske borde men folk borde väl läsa alla inlägg i leken ändå. Att tagga mer en en gång per inlägg är överfödigt tycker jag.

Jag skulle precis skriva precis samma sak. Började deras bråk före eller efter dödsfienderna kom in i leken? :confused:

Ibland är det det bra att sova lite så tankarna klarnar.

Det beror väl lite på vad som anses vara starten på deras "bråk".(jag ser det inte ens som något bråk) Jag är som sagt osäker på om de är det men bristen på reflektion på det är märklig eftersom MM röst på och långa teori mot Break kom bara några inlägg efter.

Jag borde iaf kunna ge mig på ett referat av händelserna.

Dödsfienderna kom in i inlägg #266
MM röstar på mig i inlägg #272

Vi hade diskuterat kvällen innan och väl varit "osams" redan då, men den diskussionen slutar i att Matmissbrukaren (inlägg #255) skriver "Ja, och jag kan inte svara dig bättre eftersom det är det som är sanningen. Sedan förstår jag att andra kan reagera på det. Alla reagerar på allt i denna leken så jag ser inte det som något udda direkt att du reagerade på vad jag skrev."

Sedan några timmar senare röstar hon på mig med motiveringen att jag reagerat på vad hon skrev och att jag misstolkat hennes inlägg totalt.

Jag har kommenterat MM:s röst och totala fokus på mig med anledningar till varför hon kan ha gjort som hon har gjort i inlägg #308. Men det har hittills varit för döva öron.

Det beror väl lite på vad som anses vara starten på deras "bråk".(jag ser det inte ens som något bråk) Jag är som sagt osäker på om de är det men bristen på reflektion på det är märklig eftersom MM röst på och långa teori mot Break kom bara några inlägg efter.

Gick precis igenom alla @Matmissbrukarens inlägg för att se när det hela startade och vad jag kan se så går hon inte till angrepp mot Break förrän efter det att dödsfienderna lanserades dock så var @Breaktown på henne ett otal gånger innan dess. Frågan är alltså om de är dödsfienderna eller om MM helt enkelt tröttnade lite på Break:s påhopp.

Och ja jag skriver påhopp för av det jag läste så fick jag den känslan från Break. lite som en terrier som biter sig fast och absolut inte ger sig och jag må vara blind men jag kan liksom inte riktigt se anledningen till varför? :confused: Min tanke går faktiskt åt att de inte är dödsfienderna utan enbart har svårt att släppa siktet på varandra just nu.

Jag sitter och funderar på idahoes "godförklaringar" som många andra just nu och undrar om det var så att hon verkligen trodde att de är goda eller om hon ville få oss att tro att hon trodde det. (Gud vad rörigt det blev) ang MM och break, alla har märkt att där är något på G där men skulle dom verkligen skylta så med det om dom var dödsfienderna? Båda två är väl relativt rutinerade spelare? Men det är ju absolut bra att ha i åtanke för än sålänge är där ingen annan som jag tycker verkar misstänkt tilö att vara dödsfiender..

Sen vill jag passa på att skylta med att jag EVENTUELLT kommer få lägga en lite tidigare röst idag då jag jobbar när det är DL..

Jag håller delvis med Cirkus.

Den röstningen kan vara ett försök till hint till lyan. Motivering innehåller väldigt mycket ulv. Men samtidigt så har Breaktown inte skrivit något som jag tycker är misstänkt. Hon svarar väldigt bra på frågor och allt annat som dyker upp. Jag kanske blir lurad av hennes förmåga att kunna formulera sig men samtidigt. Hade hon varit ulv så hade hon lätt kunnat få någon att bli jätte misstänkt. Jag måste läsa igenom Breaks inlägg igen. Hade Break varit ulv så är jag tveksam till om hon hade ätit Idahoe. Men det är mycket möjligt att jag blir helt lurad.

Det jag inte håller med Cirkus om är godförklarningar. Teoriinlägget är skrivet efter hon blev ulv och kom med i lyan. Vore märkligt att godförklara 1-2 kollegor sådär.
Tror inte Break skulle göra misstaget och skriva hintar ;)
Hon är för rutinerad för det
Och visst kan ulvar haka på sådana lynchningar, om de inser att de ändå kommer förlora en ulv.

Vad jag funderar på är varför Idahoe röstade på Breaktown.
Tidigt i leken och utan att Break hade några misstankar på sig.
Varför rösta på en kollega i det fallet?

Försöker hänga med i alla svängar i den här leken, men det är inte lätt! :crazy:

Ifall breaktown och matmissbrukaren är dödsfiender, så lutar jag just nu åt att breaktown är god och matmissbrukaren ond. Har svårt att se bägge onda eller bägge goda. Men det är klart, det kan ju vara så också. :down:

Bumpo har inte skrivit så mycket, men av det hon skrivit så börjar jag luta åt att hon är mer god än ond. Kanske mest för att hon röstade på matmissbrukaren som jag blir mer och mer misstänksam emot.

Tror inte Break skulle göra misstaget och skriva hintar ;)
Hon är för rutinerad för det
Och visst kan ulvar haka på sådana lynchningar, om de inser att de ändå kommer förlora en ulv.
Svarar med mobilen lite fort så jag har inte riktigt koll på vad jag skrivit.

Jag syftade nog på att idahoe hade hintat :)

Försöker hänga med i alla svängar i den här leken, men det är inte lätt! :crazy:

Ifall breaktown och matmissbrukaren är dödsfiender, så lutar jag just nu åt att breaktown är god och matmissbrukaren ond. Har svårt att se bägge onda eller bägge goda. Men det är klart, det kan ju vara så också. :down:

Bumpo har inte skrivit så mycket, men av det hon skrivit så börjar jag luta åt att hon är mer god än ond. Kanske mest för att hon röstade på matmissbrukaren som jag blir mer och mer misstänksam emot.
Tänker lite så om B och MM jag med.
Nu ska jag till stallet.
Hoppas på att bli klokare när jag är tillbaka ;)
Ska nog läsa igenom hela leken från början ikväll

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar