Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Just då diskuterade du roller bra mycket mer än vad jag gjorde. Jag ställde en fråga om ulvarna. Du hade en hel diskussion om jokern.
Nu vet jag inte vad du menar med en "hel diskussion" men jag skrev två inlägg om just jokern.
Angående din teori om
LenaH så var den märklig tycker jag. Och min röst på Lilltess kom efter hennes röst på Cirkus som jag tyckte var mer än märklig, så därför hamnade min röst på henne.

Varför var den märklig? Det är omöjligt att svara på sådana teorier när du inte förklarar varför du tycker något. Du har tidigare skrivit att du starkt misstänker att minst en ulv röstade på LenaH och jag jag står överst på misstankelistan. Men du har inte förklarat varför jag står överst och inte skrivit ett ord teorier om övriga i jämförelse.

Angående glömmerallt så förklarade jag i ett tidigare inlägg varför jag inte teoriat om henne. Det fanns inget att teoria om. Hon var ju inte aktiv alls igår så det fanns inte så mycket att säga om henne.

Vadå ingenting att teoria om?
- Det var hon och jag som diskuterade jokern vilket du tyckte var misstänkt från min sida
- Hon var en av de som röstade på LenaH där du starkt misstänker att det finns minst en ulv och utan motivering eller jämförelse satte mig överst på listan.
- Hon var en av de som Idahoe sedan "godförklarade"

Sedan förstår jag inte riktigt vad du vill ha svar på angående dina fem alternativ? Ska jag välja ett av dom och göra dig nöjd? Jag väljer inget av dom eftersom du är uppe och cyklar bland molnen.

Nej men förslagsvis kan du kommentera varför de inte stämmer.

Och om inget av dem stämmer får du väldigt väldigt gärna komma med den "rätta" förklaringen till varför du igår utan att ha teoriat om någon annan kunde rösta på mig och säga att du inte kommer ändra uppfattning om mig och inte ändra din röst. Helt förutsättningslöst. Det vore väldigt intressant.

Fast när du skriver sådär så uppfattar jag det som att du tar det personligt, inte att du försöker reda ut ett missförstånd. Vilket gör mig förvirrad. Var rösten på breaktown en hämndröst? :confused:

Nej, det var ingen hämndröst. Jag vet inte hur jag ska förklara det bättre varför min röst hamnade på henne.

Jag ber om ursäkt igen för att jag varit inaktiv idag.
Jag trodde min kusin skulle både komma hit fortare och ffa åka hem snabbare så det blev som ni märkte en lite panikartad röst och tyvärr så blev det lite enkelspårigt iom att jag inte hann igenom leken.

Riktigt bra att få ut ledarvargen. En ulv i taget

Jag var förstås tvungen att läsa Idahoes teoriinlägg där hon skriver om alla. Jag noterar särskilt vilka hon tycker är åt det goda hållet - glömmerallt och Breaktown. Som ledarvarg kan det ju vara så att hon visat sig för lyan genom att rösta på en av dom i första lynch och sen mer eller mindre godförklara densamme så den inte ska få misstankar på sig. jag antar att det inte fanns med i planerna att hon skulle lynchas för då blir det ju automatiskt så att de hon sett som goda känns misstänkta, särskilt Breaktown

Intressant teori. Skulle mycket väl kunna vara så. Möjligheten finns, jag ser ingen teori som skulle kunna motarbeta denna?

Intressant teori. Skulle mycket väl kunna vara så. Möjligheten finns, jag ser ingen teori som skulle kunna motarbeta denna?

Inlägg #408. Sidan efter Cirkus skrev det inlägget.

Då är jag med på vad du menar! Jag läste ditt första inlägg som att Idahoe lyckats med att visa sig för ulvarna. Vilket man väl inte direkt kan påstå.

Sen tror jag iofs inte att Jfrelin offrades utan jag läser reglerna som att ledarvargen väljer själv innan den blir en del av lyan. Men det kanske iofs är oviktigt i sammanhanget.

Jag tycker att din teori är ganska långsökt. Av tre anledningar främst:

- Den bygger på att Idahoe skulle misslyckats med precis allt hon tog sig för, vilket inte är omöjligt, men rätt otroligt när allt dessutom händer inom ett dygn.

- Innan Idahoe skriver det där om att hon verkligen har mig på den goda sidan så har hon hunnit få misstankar från flera håll och dessutom två röster på sig. Så ditt resonemang om att "hon teoriar och mer eller mindre godförklarar två stycken men så inträffar nästa missräkning" är lite felbeskrivande eftersom missräkningen redan isf börjat innan hon skriver sina teorier. Skulle man verkligen som ulv som är medveten om att man riskerar att åka ut i dagens lynch gå in och godförklara en kollega?

- OM jag hade varit ulv och suttit i lyan när Idahoe kom skulle det sista jag velat vara att hon skulle gå in och försöka få mig till god när hon misstänkt mig innan. Ledarvargen är ju lite samma som demonen. Regel 1a är att spela så likt som innan förändringen som möjligt. Sannolikheten att jag skulle tyckt att det var en bra ide att gå in och godförklara mig när hon själv hade flest röster i lynchen skulle också vara = noll.

Jag läser leken fram och tillbaks och framåt igen. Det som sticker ut mest är, fortfarande, @Breaktown och @Matmissbrukarens diskussion om mats röst på break och vad som ligger bakom den. Mat tycker jag känns som när hon var helt ny och var god och med näbbar och klor försökte försvara sig när hon blev ifrågasatt. Det var även på samma sätt i någon annan lek jag minns. Hon har även lagt många av sina inlägg i tråden på diskussionen med break. Svårt att säga något i övrigt om henne men jag tycker att jag känner igen hennes spelstil som god.

Breaktown tycker jag fortfarande kommer med vettiga tankar och resonemang. Hon verkar vilja leta onda och få rätsida på sina tankar.

Som @glömmerallt sade tidigare idag så kan break och mat vara dödsfiender. Men skulle någon av dem vara så tydliga med det? De är vana spelare bägge två och de är även duktiga spelare.

Jag är tveksam till att det går att läsa ut något om lyan i @Idahoes röstinlägg och teorier. Det känns som ett väldigt högt spel av henne som ny. Hade det varit någon av de "gamla rävarna" så hade jag inte tvekat. Men nu? Jag vet inte, känns nog rätt långsökt även om andra är inne på det spåret att det kan vara någon form av testamente. Jag känns väl som så att varför blotta lyan så tidigt? Speciellt som det var många som höll henne för misstänkt innan hon postade det inlägget?

@cirkus tycker jag känns som om hon frsöker leta onda, även om om hon har snålt om tid.

@Habina tycker jag fortfarande smiter under radarn, men även hon har aviserat om dålig tid med leken.

@TeamLundVer känns helt anonym än. Jag är sjukt nyfiken på vilka hon har röstat på i skymundan.... Men det lär jag väl inte få reda på innan leken är slut. Eller hur är det med det @Paddington och @Mammas?

@Artline har jag knappt sett och har således inte gjort något större avtryck hos mig än så länge.

Jag sitter och funderar på idahoes "godförklaringar" som många andra just nu och undrar om det var så att hon verkligen trodde att de är goda eller om hon ville få oss att tro att hon trodde det. (Gud vad rörigt det blev) ang MM och break, alla har märkt att där är något på G där men skulle dom verkligen skylta så med det om dom var dödsfienderna? Båda två är väl relativt rutinerade spelare? Men det är ju absolut bra att ha i åtanke för än sålänge är där ingen annan som jag tycker verkar misstänkt tilö att vara dödsfiender..

Men alltså Idahoe har ju hela tiden vetat vilka som är onda och vilka som är goda.
Däremot är ju frågan relevant vad det gäller att vad hon vill få oss andra att tro.

Jag inser att tiden springer ifrån mig, så jag postar lite tankar successivt. Ber om ursäkt för om jag upprepar mig på vissa personer, men hellre det än att jag missar något.

Bumpo. Skriver inte så mycket, men det hon skriver tycker jag känns vettigt. Sätter henne åt det godare hållet just nu.

Breaktown. Jag tror inte Idahoe godförklarade en av sina ulvkompisar, utan lutar åt att breaktown är god. Som jag nämnt tidigare försöker hon förklara och reda ut missförstånd, det gör att jag sätter henne åt den godare sidan.

Glömmerallt. Precis som med Breaktown så tror jag Idahoe försökte lura oss genom att godförklara glömmerallt. Jag tror att hon är god, även om hon gjorde det oförlåtliga (:angel:) och missade en röstning.

Cirkus. Röstar på mig igen, men då hon hamnat i ett stressat läge har hon inte läst så mycket av leken och går på samma motivering som dagen innan. Känns ändå åt det goda hållet. Hoppas att hon kommer med några kloka inlägg idag. :)

Matmissbrukaren. Röstar på breaktown då hon upplever att hon letar ”lätta” teorier att rösta efter. Själv tror jag att matmissbrukaren och breaktown blev dödsfiender, då matmissbrukaren ofta brukar vara snabb att rädda sig själv oavsett roll. Dvs hon vill få ut breaktown så hon får immunitet i två dygn. Lutar just nu åt det ondare hållet, men kan också vara god som försöker rädda sig själv.

Koppen. Missade första röstningen, men röstar på onda Idahoe i andra. Teorin är kanske inte så djuplodande, men det är ändå en röst på en ond, så jag har koppen som neutral ett tag till.

Resten av er, Snurrfian, Lilltess och TeamLundVer är fullständiga frågetecken. Med lite matematik borde dock minst två (av alla nämnda alltså) vara onda, just nu vet jag inte alls hur jag skall rösta. :crazy:

Nu tycker jag faktiskt att du både gör en höna av en fjäder och misstolkar vad som hände.
"Bråket" med mina så kallade påhopp där jag absolut inte ger mig består av att jag skriver att jag tycker Matmissbrukaren kommer med en konstig kommentar där hon skriver att hon minsann kände på sig att Lena var god. Jag skrev att jag tycker det är märkligt att i efterhand göra sådana kommentarer. Matmissbrukaren försöker sedan flera gånger förklara varför hon gjorde kommentaren. Jag försöker flera gånger förklara att jag har förstått varför hon gjorde den, men att jag oavsett tycker den är märklig. Det var inte otalet gånger utan hela konversationen är totalt på 7 inlägg oss emellan.

Det hela slutar med att Matmissbrukaren säger att hon inte tycker att att min reaktion eller något jag skrev vad udda utan att det inte var konstigt att man inte reagerar på det.

Jag tycker det vore väldigt märkligt att Matmissbrukaren skulle gå från det uttalandet till att tröttna på mina påhopp där jag som en terrier biter mig fast och absolut inte ger mig. Och att Matmissbrukaren utifrån detta skulle rösta på mig tidigt på förmiddagen och deklarera att hon absolut inte kommer ändra sin röst eller uppfattningen om mig. Dessutom bryr hon sig inte om att teoria om någon annan i spelet.

Bara vill flika in lite.
Jag tror inte att en som var ond skulle missta sig och outa sig på det viset som min fetade kommentar.

Själv så tyckte jag att LenaH spelare lite "nonchalant" och kanske var det just för att hon var ängel och kände sig lite säkrare på sin egen överlevnad - kanske MM tänkte i samma banor men uttryckte det lite mindre detaljerat.

Matmissbrukaren. Röstar på breaktown då hon upplever att hon letar ”lätta” teorier att rösta efter. Själv tror jag att matmissbrukaren och breaktown blev dödsfiender, då matmissbrukaren ofta brukar vara snabb att rädda sig själv oavsett roll. Dvs hon vill få ut breaktown så hon får immunitet i två dygn. Lutar just nu åt det ondare hållet, men kan också vara god som försöker rädda sig själv.

Det här är intressant! jag tror att du (och glömmerallt skrev det tidigare)är något på spåren att visst kan de ha blivit dödsfiender, men jag tror inte det är skrivet i sten ifall att de två är en ond och en god eller tv goda eller två onda. Det är dessutom två spelare med lite olika spelstil, Break uppfattar jag som rätt kall medan MM kan hetta till lite om hon känner sig pressad, det gör henne dock inte nödvändigtvis till ond i mina ögon.

Jag ska försöka läsa igenom vad alla andra har skrivit och se vad jag kan gräva fram. Först ska jag dock till stallet så jag återkommer om ett par timmar

:D Jag blev också tvungen att läsa igenom allt igen, och nej uppenbarligen hade hon inte skrivit något om det, som hon själv skriver också... Det var nog bara min hjärna som kopplade på att hon skulle vara borta när hon röstade på tidigt, annars ser jag ingen anledning till att lägga en röst på fm innan någon har skrivit något alls... Då lutar det mest åt att man är helt ointresserad av teorier eftersom hon redan har bestämt sig och det känns väldigt väldigt märkligt andra dagen...

Just då kan jag säga att jag blev väldigt less på att leka. Därav en väldigt tidig röst. Sedan hade jag fullt upp på dagen så kom in sent igen.

Bumpo
Tycker hon kommer med bra saker. Men det är svårt att säga vart hon står. Men hon har inte skrivit något konstigt än.

glömmerallt
Synd att hon missade gårdagens röstning. Hon har inte skrivit något jag reagerar på. Känns väldigt snäll. Det säger dock inget om hennes roll.

Snurrfian
Skriver inför varje natt att hon hoppas överleva natten. Jag tycker hon försöker godförklara sig lite väl mycket och hon skriver mycket om ingenting egentligen.

cirkus
Hon gör ett intryck av att leta onda. Men jag tycker nog ändå det är svårt att veta vart jag har henne och skulle vilja se mer av henne.Skulle gärna vilja höra mer av misstankarna av Habina.

Habina
Tycker även hon kommer med bra saker. Tycker hon lyssnar på andra deltagare på ett bra sätt.

Koppen
Har inte skrivit så mycket men i det hon skrivit så tänker hon som mig. Hon lade andra rösten på Idahoe. Det gör att jag i skrivande stund tror att jag vågar ha henne som god och att Idahoes röst på henne inte känns som en alibiröst.

Lilltess
Känns ensam och ny. Ingen direkt åsikt om henne. Men det känns som hon försöker.

Matmissbrukaren och Breaktown
Jag orkar inte läsa igenom deras inlägg nu. Breaktown har jag skrivit om tidigare.

TeamLundVer
Välkommen :)

Jag blir mest störd på min hjärna som var helt övertygad om att du hade skrivit att du skulle vara borta, därav den tidiga rösten. :D

Haha, nä det hade jag ju inte. Snurrig som vanligt ;)
Men som sagt, just där och då så var det inte roligt längre så det blev som det blev.

Jag känner inte riktigt att jag får grepp om den här leken och eftersom jag bara har ett par timmar till på mig att komma fram till ett namn så tar jag tag i saken och börjar med mitt ologiskt logiska resonemang. :p

Art, Break och GA röstade alla på LenaH i DL1 (Det gjorde iofs Lobelia oxå men vi vet ju att hon var god).
I DL2 röstade Habina, Koppen och Art på Idahoe (Samma här Lobelia med men hon var fortfarande god och kan därmed uteslutas).

Jag tror att det gömmer sig en ulv bland de som varit med i vågen och röstat ut ngn i DL1 och/eller 2

@Artline har varit med i lynchmobben bägge gångerna. DL1 röstade hon 21:44 på LenaH och hennes röst var därmed nr. 1 i den lynchningen. I DL2 röstade hon 21:57 på Idahoe och lade därmed den sista och i sin helhet helt obetydliga rösten (Idahoe hade redan rykt i vilket fall som). Det är lite misstänkt att lägga en "obetydlig" röst på en ulv. Det kan röra sig om ett försök till alibiröstning. Detta gör alltså att jag håller Art lite mer åt det onda hållet. Rösten på LenaH var istället den som satte igång hela lynchmobben vilket kan vara ett helt oplanerat drag av en ond eller helt enkelt otur av en god. Jag känner inte att jag kan utläsa någonting från rösten på LenaH i nuläget. Artline står som neutral med stänk av ond i min bok

@Breaktown lade sin röst 21:53 på LenaH i DL1, därmed blev hon röst nr. 3 på henne. En röst som gjorde att LenaH och GA inte längre hade lika många röster. Det skulle kunna vara ett försök till att rädda en kollega vilket förutsätter att GA är ond men jag tvivlar på att Break hade haft en sådan framträdande diskussion med MM i så fall där hon även lade sin röst på henne i DL2. Den diskussionen leder ju till att hon får ögonen på sig och det vill sällan ulvar ha och skulle MM av ngn anledning lynchas eller käkas så skulle Break plötsligt kunna ligga illa till. Nej Break får stå som neutral ett tag till i min bok

@glömmerallt lade sista rösten på LenaH i 21:56 DL1. Det känns märkligt att som ond lägga en röst på en god som troligtvis kommer ryka i vilket fall som eftersom de som gör detta oftast brukar få ögonen på sig. En ond hade troligtvis mer spelat kallt och lagt en röst på någon utan några som helst röster eller liknande. GA "glömde" ;) DL2 och därför så har jag inte alltför mycket mer att gå på för tillfället. Det jag har sätter henne som neutral för nuvarande

@Habina lade första rösten på Idahoe redan 19:13 i DL2. Detta skulle kunna vara ett försök till att alibirösta på en kollega som gick oerhört fel. Frågan är om Habina med sin rutin skulle göra ett sådant misstag? I DL1 lade hon röst nr2 på GA 21:41. Det skulle kunna vara ett försök till att dra igång en lynchning på GA om denna nu är god åh andra sidan så skulle det innebära att Habina först misslyckas med att dra igång en lynchning och sedan råkar dra igång en lynchning när hon ska alibirösta :cautious: Det låter isf oerhört klantigt för en såpass rutinerad spelare. Nej Habinas spel får mig snarare att fundera på om hon kanske rentav är lite smågod?

@Koppen röstar inte i första DL. I DL2 lägger hon röst nr. 2 på Idahoe vilket känns oerhört märkligt om hon skulle vara ond. Med detta i åtanke så håller jag även Koppen åt det något lite godare hållet just nu

Habina - Jag tycker det är lite märkligt att lägga upp en kollega (Idahoe) för lycnh med en förstaröst. Visst har det hänt förut men det känns mer sannolikt att Habina är god och röstade på den hon tyckte var mest misstänksam. Mot goda hållet just nu.

Lilltess - Röstar i första dl på Cirkus med teorin att hon verkar för seriös med att leta ulvar. Jag förstår inte alls den teorin så min röst hamnar på henne pha hennes röstmotivering på Cirkus. Hon är ny så hon kanske är lite ursäktad där ändå. Sen lägger hon en ströröst på Artline för att hon tycker att hon sticker ut och inte verkar leta ulvar. Tvärtom har jag tyckt att Artline kommer vettiga funderingar i dom få inlägg hon skrivit. Av tidigare erfarenhet när jag lekt med Artline så har hon inte varit superaktiv, så jag känner igen hennes spelsätt men det säger ju ingenting om ifall hon är god eller ond. Lilltess är neural för tillfället.

Artline - Se även i teroin ovan om Lilltess vad jag skrivit om henne där. Hon lägger sin röst på LenaH i första lynch med en rätt så vag teori, men det är första dagen och alla griper efter halmstrån. Neutral just nu.

Glömmerallt - Även hon lägger en lätt förstadagensröst på LenaH. Är sedan inte aktiv dag två så det är lite svårt att få koll på henne just nu känner jag. Måste gå igenom det hon skrivit idag igen.

Cirkus - Skrapar fram förstadagensröst som är helt okej. Verkar leta onda på riktigt och kommer med vettiga teorier och analyserar det som sker i leken. Har inte stuckit ut något utan hållit sig rätt så neutral genom leken. Är mot det goda hållet just nu.

Breaktown - Har jag haft långa diskussioner med som jag faktiskt inte orkar repetera ytterligare en gång till.

Snurrfian - Tycker hon ligger lite under radarn och flyter med rätt så bra i leken. Det hon har skrivit har verkat vettigt men snurrigt på samma gång. Neutral just nu.

Koppen - Skriver inte så mycket men kommer med lite tankar i dom inlägg hon skrivit och verkar försöka leta onda och analysera vad som skett i leken. Neutral mot goda hållet.

Bumpo - Tittar in lite då och då, inte så aktiv. Så har inte så mycket att säga om henne än.

TLV - Även henne har jag inte så mycket att säga om, hon kom ju in bara nyss i leken så behöver se mer från henne. Håller dock med om hennes funderingar i inlägg #433. Neutral just nu.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 469
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar