Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Ok du röstade på Habina enbart för att hon panikröstade?
Det är lite bop på er bägge och behlver inte betyda nåt mer än just det ;)

Gick igenom dina inlägg och fick en känsla att du var på bumpo, men då hade jag fel ;)
Ja ungefär så, hon var frånvarande, kasta sig in och röstade i lite panik och försvann igen. Känns lite märkligt, men det kan mycket väl beror på ett eget liv och ha absolut noll med leken att göra. Eller så är hon ulv och hade svårt att komma på någon teori, jag tycker att det är svårt att hitta något riktigt att gå på överlag, det finns några små märkliga saker men inget som riktigt pekar på ulv!! :D

Det var detta du skrev om bumpo bla som jag reagerade på
Ja och det anser jag fortfarande, jag skrev samma sak om Lobelia och glömmerallt. Folk som ligger lågt är jag misstänksam mot, ibland är det för att de inte har tid att skriva men ibland är det även för att de har svårt att komma med teorier just för att de redan sitter på facit och därför håller sig undan.

Jag tror att jag håller artline ond ett tag till,dock lade hon en tidig röst på idahoe vilket talar för hon är god, men man kunde förstå genom kommentarerna innan röstningen att hon ändå skulle åka så vart det kanske en alibiröst?

@Koppen jag förklarar inte min röst på artline utan
mer att jag faktiskt inte trodde att idahoe var ond, jag trodde kanske inte hon var god heller men jag kände inte så stark för att hon skulle vara ond.

Jag vet att jag har varit osynlig idag och jag ber om ursäkt för det. Men nu ska jag försöka gottgöra det. Visserligen har jag ont om tid men har försökt iaf läsa leken under dagen. Det som är mest iögonfallande är @Matmissbrukaren och @Breaktown som verkar väldigt oense. Jag håller med breaktown om att matmissbrukaren för ett knepigt resonemang och jag vet inte om jag tycker att matmissbrukaren letar onda utan mest bara vill hugga (i brist på bättre ord) på breaktown. Breaktown å andra sidan verkar dels komma med vettiga tankar och teorier om andra och försvarar sig mot matmissbrukarens tankar på ett bra sätt. De två emellan så lutar breaktown åt det goda hållet.
Jag tycker inte att Breaktown spelar annorlunda i denna leken oavsett om hon är ond eller god. Jag tycker att hon är till 96% svår att läsa av. Då är man en bra spelare :up:
Och det gör att jag faktiskt inte håller med dig. Jag tänker precis tvärtom. Tror nte Break skullevara så "på" mot MM annars. Det kan göra att vi andra skulle msstänka henne för ulv. Jag refererar bara till mig själv iaf. Jag kan bli väldigt defensiv om nån misstänker mig.
Goda sidan ligger ju i försprång och de har haft ganska intensiva samtal som lätt kan dra misstankar mot sig. Ligger man i underläge så blir man ganska lätt uppäten.

Eller så kör ulvarna en annan taktik i bakgrunden av deras "tjafs". Typ som att under tiden som vi andra koncentrerar oss på dessa smider ulvarna planer bakom vra ryggar.

Knappt att jag själv förstår vad jag skrivit. Hoppas ni förstår

Inser att Artline helt gått förbi mig. :nailbiting: Trodde jag fått med alla i min sammanställning, men då får hon hänga med de jag inte alls vet vad jag skall tycka om.

Då jag måste ge mig iväg till bokcirkel och vet att det kan bli senare än jag hoppas, så röstar jag nu. Framförallt med hjälp av uteslutningsmetoden, då jag främst hittat folk jag tycker verkar goda.

Habina röstar på matmissbrukaren då jag får ulvvibbar från henne. Tyvärr ganska svaga sådana än så länge, men av de som jag kan rösta på i dagsläget känns hon mest ond.

@Artline har varit med i lynchmobben bägge gångerna. DL1 röstade hon 21:44 på LenaH och hennes röst var därmed nr. 1 i den lynchningen. I DL2 röstade hon 21:57 på Idahoe och lade därmed den sista och i sin helhet helt obetydliga rösten (Idahoe hade redan rykt i vilket fall som). Det är lite misstänkt att lägga en "obetydlig" röst på en ulv. Det kan röra sig om ett försök till alibiröstning. Detta gör alltså att jag håller Art lite mer åt det onda hållet. Rösten på LenaH var istället den som satte igång hela lynchmobben vilket kan vara ett helt oplanerat drag av en ond eller helt enkelt otur av en god. Jag känner inte att jag kan utläsa någonting från rösten på LenaH i nuläget. Artline står som neutral med stänk av ond i min bok

Jag tycker min röst på LenaH är en typiskt första röst och jag hade bara otur att fler röstade på henne. De andra som röstade på henne hade andra teorier så jag skulle inte kalla det att jag satte igång en lynch.

Nu har jag sammanfattat mina tankar..

Artlines röstmotivering DL1 skaver lite. Hon röstar på goda LenaH för att hon (LenaH tycker att MM spelar enligt sitt nya coola jag som var så framgångsrikt) och tycker att det är en tidig godförklaring. Nu vet vi ju att LenaH var god och kunde inte vetat nånting. Det skulle kunna vara så att Artline är i pakten och helt enkelt visste att LenaH var god och förstås även var MM står och tyckte detta var en väldigt enkel röst att lägga. Jag tror personligen inte att en ulv skulle göra en sån tidig godförklaring för det drar blickarna till sig och LenaH var ju heller inte ulv.Hennes röst på Idahoe är ett plus i hennes record, men det är inte osannolikt att det är en alibirstöning. Sammantaget är Artline något mer åt de

Det förstår jag att du tycker med tanke på att du gjorde en liknande godförklarning av Breaktown och matmissbrukaren i inlägg #201

Jag förstår misstankarna om alibiröst. Men jag hade mina tankar på Idahoe redan 13:19 (inlägg 284)

För att inte missa röstningen idag då jag inte vet hur lång tid resten av kvällens bestyr tar så kommer jag att rösta nu.

Jag har två som jag velar emellan framför allt. Det är Artline och Breaktown. Båda är misstänkta men på olika grunder. Break har egentligen inte gjort nånting skumt själv och bara det är gör mig nervös dessutom så är hon så slipad och förklarar så noga allting och har svar på tal på precis allt. Det känns inte riktigt bra att lägga rösten där men samtidigt så är hon den som ändå gjort mig mest misstänksam. Artline har lite mer på pluskontot trots allt. Om jag hinner in så kanske jag ändrar min röst.

cirkus röstar på Breaktown

Som jag fattar så vet/visste ledarvargen vilka de onda är.

Ulvarna försökte käka Idahoe som visade sig vara ledarvarg och hon valde Jfrelin istället. Den enda hon inte har koll på är den onda spionen om jag har förstått det rätt? @Mammas @Paddington ? Eller kan hon ha vetat vem den onda spionen är också?

Nej, ledarvargen vet inte vem onda spionen är

asch då såg att lilla mamsen hann före ;)

Jfrelin motivering lät som hon hade lagt en alibiröst.
Jag hänger fortfarande inte med... Du röstade alltså på Idahoe för att det lät som om Jfrelin hade lagt en alibiröst? :confused: Det lutar åt att du hade koll på att Jfrelin var ond och sedan försöker göra dig ett eget alibi genom att rösta på Idahoe?

Jag hänger fortfarande inte med... Du röstade alltså på Idahoe för att det lät som om Jfrelin hade lagt en alibiröst? :confused: Det lutar åt att du hade koll på att Jfrelin var ond och sedan försöker göra dig ett eget alibi genom att rösta på Idahoe?

Men jag skrev det inlägget långt innan röstningen. Så det var ingen ny tanke som dök upp när det var kört för Idahoe. Jag tror inte jag hade vågat lägga en sådan röst om jag hade varit ond..

Shit.. Det blev en längre stund i badet än jag trodde :eek: och ska jag hinna lägga en röst + göra mig i ordning (kan ju inte gå naken även om vi är på en "öde" ö) så måste jag lägga min röst nu.

Jag har inte hunnit gå igenom alla och jag misstänker att det finns ett par som smiter under min radar, här är dessutom ett flertal som jag inte har spelat med tidigare vilket gör att jag känner mig mer än ytterst förvirrad :crazy: Den enda som har väckt den minsta gnutta misstänksamhet hos mig är @Artline.

Jag vet att det är en svag röst och förhoppningsvis hinner jag hem innan DL ikväll och kan utvärdera den mer men

TeamLundVer röstar på Artline

Är jag mest misstänkt för att du känner dig hotad pågrund av att jag spekulerat om att jokern kunde vara ond?

Jag tycker inte att Breaktown spelar annorlunda i denna leken oavsett om hon är ond eller god. Jag tycker att hon är till 96% svår att läsa av. Då är man en bra spelare :up:
Och det gör att jag faktiskt inte håller med dig. Jag tänker precis tvärtom. Tror nte Break skullevara så "på" mot MM annars. Det kan göra att vi andra skulle msstänka henne för ulv. Jag refererar bara till mig själv iaf. Jag kan bli väldigt defensiv om nån misstänker mig.
Goda sidan ligger ju i försprång och de har haft ganska intensiva samtal som lätt kan dra misstankar mot sig. Ligger man i underläge så blir man ganska lätt uppäten.

Eller så kör ulvarna en annan taktik i bakgrunden av deras "tjafs". Typ som att under tiden som vi andra koncentrerar oss på dessa smider ulvarna planer bakom vra ryggar.

Knappt att jag själv förstår vad jag skrivit. Hoppas ni förstår
Jag förstår hur du menar och jag kan delvis hålla med.

Jag tycker att @Matmissbrukaren har kommit med fler och bättre tankar om de övriga idag. Men just igår kände jag inte igen henne. Nu känns hon mer som sig själv. Vilket jag också tagit upp i tidigare inlägg.

Däremot tror jag fortfarande inte att @Breaktown är ond (även om hon självklart kan vara det.)

Men jag skrev det inlägget långt innan röstningen. Så det var ingen ny tanke som dök upp när det var kört för Idahoe. Jag tror inte jag hade vågat lägga en sådan röst om jag hade varit ond..

Fast vänta lite här nu, du menar att Jfrelins röst första DL var en alibiröst på Idahoe? Jfrelin hade ju uppenbarligen inte en aning om att Idahoe var ledarulven, för då skulle ulvarna inte ha försökt äta Idahoe... Det verkar ju jättedumt... Då är väl snarare Idahoes röst på Breaktown mer märklig i och med att Idahoe vill få ulvarnas uppmärksamhet.
Med det i bakhuvudet så är din röst på Idahoe betydligt mer lik en alibiröst än Jfrelins i första DL på Idahoe som Jfrelin inte vet om är ulv...

Bara för att göra det lite överskådligare för mig

DL1
bumpo röstar på glömmerallt.
LenaH röstar på Snurrfian
Idahoe röstar på Breaktown
Habina röstar på glömmerallt
Artline röstar på LenaH
Lobelia röstar på LenaH
Lilltess röstar på cirkus
Jfrelin röstar på Idahoe
Breaktown röstar på LenaH
Snurrfian röstar på Lobelia
glömmerallt röstar på LenaH
cirkus röstar på Habina
Matmissbrukaren röstar på Lilltess

LenaH var ängel

NattDL1
Jfrelin var paktmedlem!
Ersätts i lyan av Idahoe

DL2
10.38 Matmissbrukaren röstar på Breaktown
19:13 Habina röstar på Idahoe
20.28 Koppen röstar på Idahoe
21.42 Cirkus röstar på Habina
21:47 Lilltess röstar på Artline
21:49 bumpo röstar på matmissbrukaren.
21:50 Lobelia röstar på Idahoe
21:53 Idahoe röstar på Koppen
21:56 Breaktown röstar på Matmissbrukarn
21:57 Artline röstar på Idahoe
21:57 Snurrfian röstar på Habina

Idahoe var Ulv (ledarvargen)

NattDL2
Lobelia var Bagaren!
Inget käk NattDL3

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 530
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar