Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Fast vad är det för angrepp jag gjorde? Allt jag försökte få fram var att jag förstod hennes förklaring men att jag oavsett anledning tycker att kommentarer i efterhand om att man visste/kände på sig att någon var god är märkliga.
Jag tror att jag och MM är ganska så lika till vissa delar när vi spelar och i MM:s skor så hade jag upplevt det som ett angrepp just för att du inte köpte hennes förklaring alls. Och jag hade reagerat precis så som MM gjorde. Därmed inte sagt att du är ond utan bara att du fokuserade på en sak och inte riktigt ville släppa det och själv såg jag inte samma sak i MM:s inlägg

Otroligt bra resumeer från er som gjort det :bow:Det gav mig lite att fundera över.
Fram med papper och penna och paddan så ska jag se om jag kan få fram nåt jag med ;)

Känns sådär att rösta på någon som redan har så många röster.

Artline röstar på Idahoe

Pågrund av det jag skrev i inlägg #284

Nu ska vi se här. Jag har precis läst igenom hela leken så det kan hända att jag läst de senaste sidorna slarvigt.

Det känns som de flesta rösterna är typiskt första röster. Jfrelin hade tyvärr inte gjort så mycket väsen. Så frågan är om rösten på Idahoe är på en kollega? Någon som vet hur hon brukar spela?

Men försöker verkligen Breaktown få leken på rätt spår? Jag kan förstå om hon inte vill popcorn snacka. Men att tycka att prat om roller tar bort fokus ifrån att hitta onda förstår jag inte riktigt. Hur ska leken komma igång om man inte pratar om något? Hur tycker Breaktown att leken ska komma igång? Känns som matmissbrukarn har formulerat mina tankar lite bättre.

Sedan undrar jag varför inte Breaktown reagerar på att snurrfian har skrivit en liknande kommentar om att hon "visste väl att LenaH" var god.

Jag förstår inte riktigt teorin här? Vad är teorin till att rösta på Idahoe? Eller är det en alibiröst?

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro... @bumpo saknar jag fortfarande, visserligen skrivit lite men känns väldigt frånvarande.

@Snurrfian jag försöker få ordning på mitt projekt samtidigt... Känner mig sjukt splittrad.... Men jag försöker att få ordning på leken också.
Det är lugnt, jag sitter själv med en uppsats som ska bli klar... ;) Men jag måste ändå komma ihåg dig även om du inte skriver så mycket, annars är det lätt att glömma någon som håller sig lite i bakgrunden. ;)

Det är lugnt, jag sitter själv med en uppsats som ska bli klar... ;) Men jag måste ändå komma ihåg dig även om du inte skriver så mycket, annars är det lätt att glömma någon som håller sig lite i bakgrunden. ;)
Det är definitivt sant. Jag funderar ständigt över vilka jag glömmer när jag skriver mina inlägg. Oftast leker jag från mobilen och då gäller det att hålla alla i huvudet men det är inte så jefla enkelt alla gånger. Undrar jag något så brukar jag försöka komma ihåg att fråga med en gång. Men gör jag det jämt? Nej! :banghead:

@Artline röstar på Idahoe och refererar till #284. Vill inte strömrösta. Känner inte till hennes spelsätt men tänker lite som jag så jag lämnar henne neutral för nu

@bumpo röstar på MM i dl2. Svårt att läsa av henne pga den låga aktiviteten. Osäker på var jag vill sätta henne

@Lilltess röstar på artline istället för idahoe. Försvarar sin röst sedan genom att säga att hon behöver tänka om helt och hållet. Hmm... Får stå med ena foten pt det onda hållet en stund

@TeamLundVer är så ny att hon inte går att läsa just nu. Men känns just nu åt det goda hållet
Även @glömmerallt vill jag tro är god. Men det är nog för att hon alltid skriver så genomtänkt och utstuderat.

MM och Break har skrivit så mycket att jag är på grönsen till att sluta läsa igenom...har inte en enda teori om någon av dom just nu

Måste se över röststatistiken igen och se om jag blir klokare

sedan har jag nog missat det här med dödsfiender. (Eller vad det var) var i leken står det att de kommit in till ön? :confused:

Men alltså Idahoe har ju hela tiden vetat vilka som är onda och vilka som är goda.
Däremot är ju frågan relevant vad det gäller att vad hon vill få oss andra att tro.

Fast ledarvagen vet väl inte alla onda? Ja det är det jag menar vad hon vill få oss att tro.

Dramatik under natten!

Det var mycket upprörda känslor efter att Jfrelin åkte ut under tumultartade former. Det hela urartade i ett stort bråk, och två deltagare hamnade riktigt i luven på varandra!

Dödsfienderna (typ omvända kärleksparet)
Är två slumpvis ihop-parade deltagare (kan alltså bli en ulv och en god), som får veta om varandra, men inte varandras roller, och de får inte ha någon kontakt. Dödsfienderna ska aktivt medverka till att få den andra personen i paret utröstat. Om det lyckas så vinner kvarvarande deltagare immunitet för två DL (vid ev avgörande DL upphävs immuniteten, LL meddelar i tråden om/när immuniteten är upphävd). Den kvarvarande fienden kan ej lynchas eller käkas under denna period. Om personen lynchas avbryts lynchen och om ulvarna väljer personen till nattkäk får ulvarna gå hungriga den natten. Immuniteten upphävs också när den har blivit nyttjad. Dvs personen kan bara klara sig från lynch/käk en gång.

sedan har jag nog missat det här med dödsfiender. (Eller vad det var) var i leken står det att de kommit in till ön? :confused:
Här koppen! :D Du hade skrivit på samma sida som det stod...

Fast ledarvagen vet väl inte alla onda? Ja det är det jag menar vad hon vill få oss att tro.
Som jag fattar så vet/visste ledarvargen vilka de onda är.
Ledarvargen - Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är, men ulvarna vet inte vem ledaren är. Ledarens uppgift är att hjälpa/skydda ulvarna utan att de vet om det. Eftersom ulvarna inte känner till vem deras ledare är, så riskerar de att välja sin ledare till nattkäk. Om detta sker så får det motsatt verkan. Ledaren överlever attacken, men får i sin tur välja en av ulvarna som dör i dennes ställe. Därefter vet ulvarna vem deras ledare är och ledaren ingår i pakten, är med och bestämmer vem som ska dö varje natt. Byborna får inte reda på vem ledaren är, bara att ulvarna försökt ta sin ledare och vilken ulv som förlorar sitt liv

Ulvarna försökte käka Idahoe som visade sig vara ledarvarg och hon valde Jfrelin istället. Den enda hon inte har koll på är den onda spionen om jag har förstått det rätt? @Mammas @Paddington ? Eller kan hon ha vetat vem den onda spionen är också?

@Snurrfian jag skulle vilja ha en mer detaljerad redogörelse varför du håller så på Bumpo och varför du röstade på Habina.

De är enligt mina känslor de som är mest åt det goda hållet.
Så kan vara kul att veta hur du tänker

Nu har jag sammanfattat mina tankar..

Artlines röstmotivering DL1 skaver lite. Hon röstar på goda LenaH för att hon (LenaH tycker att MM spelar enligt sitt nya coola jag som var så framgångsrikt) och tycker att det är en tidig godförklaring. Nu vet vi ju att LenaH var god och kunde inte vetat nånting. Det skulle kunna vara så att Artline är i pakten och helt enkelt visste att LenaH var god och förstås även var MM står och tyckte detta var en väldigt enkel röst att lägga. Jag tror personligen inte att en ulv skulle göra en sån tidig godförklaring för det drar blickarna till sig och LenaH var ju heller inte ulv.Hennes röst på Idahoe är ett plus i hennes record, men det är inte osannolikt att det är en alibirstöning. Sammantaget är Artline något mer åt de

Lilltess. Hennes motivering på mig i första DL har hon förklarat, jag tycker fortsatt att den är riktigt svag och förklaringen gjorde inte henne mer trovärdig faktiskt. Däremot så tycker jag att inlägg #332 känns som åt rätt håll, hon ser samma saker som jag när det gäller Artlines röst på LenaH. Jag håller ju Artline som en på min misstänktalista och att Lilltess tänker lite likaoch dessutom lägger rösten på Artline gör att misstankar mot Lilltess mildras och hon är neutral möjligen mot god för stunden

Breaktown har jag ju skrivit en del om. Hennes röstmotivering på LenaH känns inte heller så värst skarp. Sen detta med att hon reagerar på Matmissbrukarens inlägg om att LenaH kändes god, men inte ett dugg ifrågasätter hon Snurrfians #221. Varför reagera den ena men inte den andra(rätta mig om jag har fel i att Break inte undrat samma sak angående Snurrfian)?
Jag har ju mina misstankar som jag redovisat tidigare så Break lutar över mot det onda just för stunden

Glömmerallt har så gott som samma teori som break i första dagens röst på LenaH, jag *tror* inte att det skulle hänt om de satt i lyan tillsammans. Eller så skulle det just det O_o. Om break är ond så tror jag att glömmerallt är god. De kan också vara två goda eller gud förbjude så lurar de mig bägge två. Neutral för stunden

Matmissbrukarens röst DL1 på lilltess känns som en motivering jag själv köper (förstås) jag tyckte ju själv att den var väldigt konstig. Hennes röst på Break känns väldigt bestämd, det kan ju vara så att hon och Break har blivit dödsfiender som flera andra också påpekat och det är därför rösten blev som skriven i sten, det finns väl trollkarlsmöjligheten också att hon helt enkelt blivit tvungen att rösta så. Jag vet inte men nånstans skaver hela grejen, sen om MM är ond eller god kan jag inte säga även om jag känner igen den lite desperata tonen hos en god MM. För mig så känns hon snarare neutral.

Koppen är tidigt på Idahoe, inte med samma tankar som Habina (som är den som lägger första rösten på Idahoe) Jag tror inte att en ulv hade röstat på en annan ulv med inaktivitets kortet, särskilt med avseende på att Koppen var lite inaktiv dagen innan(imissade ö-rådet) . Detta gör att Koppen lutar över på den goda sidan.

Habina har jag röstat på två dagar och min röst kommer inte falla där idag. Hon är först med att rösta på Idahoe. Koppen har också hunnit vädra misstankar mot Idahoe när Habina lägger sin röst så det kan anas fler röster, jag tror inte att en ond Habina hade lagt en röst på en kollega i det läget. Detta gör att hon lutar över på den goda sidan för mig.

Snurrfian kommenterar Koppens funderingar på Idahoe med att det är lite ironiskt att just Koppen tycker att idahoe kanske vill hålla låg profil när Koppen missade röstningen dagen innan, det är en helt relevant notering, men nu när det visade sig att Idahoe var ond så tycker jag att det är ett annat ljus över Koppens tankar. Snurrfian är för tillfället neutral

Bumpo får jag inget grepp om, Jag förstår rösten på Matmissbrukaren i DL2 på sätt och vis, det har varit mycket mellan Break och MM och när bumpos röst kom så har ingen nämnt dödsfienderna och inte heller hon verkar tänkt på den varianten. Hon är neutral i allafall för stunden.

TeamLundVer – jokern – gör mig mycket nervös inte minst med avseende på vad Break skriver i #418 angående uppdateringen från lekledningen. I övrigt så känns hennes inlägg hittills inte som något som än så länge får mina ulv-vibbar att gå igång

@Snurrfian jag skulle vilja ha en mer detaljerad redogörelse varför du håller så på Bumpo och varför du röstade på Habina.

De är enligt mina känslor de som är mest åt det goda hållet.
Så kan vara kul att veta hur du tänker
Va? Håller så på Bumpo? För att jag förstod att hon hade ett liv utanför buke? Det var nog det enda jag höll med henne om... :confused: Jag har ju flera gånger ifrågasatt varför hon inte är närvarande...

Gah jag tyckte att jag hade så god tid på mig...

Min röst hamnar på Habina idag eftersom hon känns stressad och inte något riktigt fokus på sina teorier, det känns som lite panikröstning helt enkelt och det känns inte okej...
Snurrfian röstar på Habina

Här är min anledning till varför jag röstade på Habina, hon kändes väldigt stressad att få fram någon teori överhuvudtaget och kastade ut sin röst i lite panik. Vad vill du att jag ska förklara mer?

Ok du röstade på Habina enbart för att hon panikröstade?
Det är lite bop på er bägge och behlver inte betyda nåt mer än just det ;)

Gick igenom dina inlägg och fick en känsla att du var på bumpo, men då hade jag fel ;)

Shit.. Det blev en längre stund i badet än jag trodde :eek: och ska jag hinna lägga en röst + göra mig i ordning (kan ju inte gå naken även om vi är på en "öde" ö) så måste jag lägga min röst nu.

Jag har inte hunnit gå igenom alla och jag misstänker att det finns ett par som smiter under min radar, här är dessutom ett flertal som jag inte har spelat med tidigare vilket gör att jag känner mig mer än ytterst förvirrad :crazy: Den enda som har väckt den minsta gnutta misstänksamhet hos mig är @Artline.

Jag vet att det är en svag röst och förhoppningsvis hinner jag hem innan DL ikväll och kan utvärdera den mer men

TeamLundVer röstar på Artline

Breaktown har jag ju skrivit en del om. Hennes röstmotivering på LenaH känns inte heller så värst skarp. Sen detta med att hon reagerar på Matmissbrukarens inlägg om att LenaH kändes god, men inte ett dugg ifrågasätter hon Snurrfians #221. Varför reagera den ena men inte den andra(rätta mig om jag har fel i att Break inte undrat samma sak angående Snurrfian)?
Jag har ju mina misstankar som jag redovisat tidigare så Break lutar över mot det onda just för stunden

Jag har svarat på det här förut. I inlägg #285

"Jo egentligen tycker jag lika om Surrfian. Men anledningen till att det blev en diskussion om matmissbrukarens var att jag uppfattade Lobelias inlägg som ett svar på matmissbrukarens. Där folk reagerade och tyckte Lobelias var konstigt (och sedan ändrade sig efter förklaringen)."

Och anledningen till att det blev en fortsatt diskussion med Matmissbrukaren var att hon försökte förklara varför hon trodde Lena var god, när det inte var alls det jag tyckte var konstigt. En diskussion som i mina ögon var över i lördags innan den togs upp igen av MM igår.

Och det är abosolut inte så att jag tror att MM är ulv pga den kommentaren. Hade diskussionen inte tagits upp igen efter att MM skrev att min reaktion inte var udda hade jag släppt det helt. Därför har jag inte heller massa misstankar mot Snurrfian enbart pga den kommentaren. Egentligen så har MM inte gjort någonting som får mig att tro att hon är ulv innan hon röstade tidigt på mig och skrev att hon under inga omständigheter skulle ändra sig. Det är det agerandet som nu får mig att tro att hon är ond. Och varför jag tycker det är orimligt att agera så som god i den situationen med de roller vi har redogjorde jag för i inlägg #308.

Bumpo-dyker upp och försvinner och folk som försvinner misstänker jag direkt...

glömmerallt- har heller inte visat sig idag.

Snurrfian-fortfarande jag... ;)

Habina- missade koppen i sin sammanställning, det kan vara så att jag kom på anledning men Habina känns lite stressad i sina röstningar och inte helt genomtänkt. Det kan vara livet och det kan vara att det är svårt att motivera röstningarna...

Idahoe- skriver och kommer med teorier, de verkar helt vettiga vilket känns bra, men även det gör mig nervös...

cirkus- har inte skrivit så mycket idag, jag hoppas att det inte är pga något problem hemma utan att det är för att hon vill ligga lågt...

Koppen- Du får förlåta men det är förvirrat, dålig koll på roller och med spelare och lägger en röst på någon som har kommit med teorier, köper anledningen till att vara borta idag, gårdagens röstning men röstar ändå efter sin teori ?

Matmissbrukaren- kommer med en hel del teorier och en del är märkliga..

Lobelia- väldigt lite teorier och väldigt frånvarande... Plus på bra listor! :up:

Artline- ny för mig och svår att få någon koll på, kommer med en del funderingar men inget som går att utläsa åt något håll.

Breaktown- mycket teorier bra förklaringar på det mesta, är dock en "gammal räv" och det får jag inte glömma bort, jag är lätt att lura upp på väggarna... ;)

Lilltess- ny för mig här också, svår att få något grepp om även om första röstningen kanske var märklig men samtidigt är det svårt som ny och första dag...
Det var detta du skrev om bumpo bla som jag reagerade på

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 530
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar