Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Cirkus, glömmerallt, Lobelia, Matmissbrukaren. Många som lyser med frånvaro med knapp timme kvar till deadline. Folk kan ha skrivit orsaker till detta som jag har missat. Men jag vill ju höra från fler innan jag kan bestämma mig!

Jag kan tycka att det inte känns rätt att misstänka någon bara för att de röstade på LenaH, då alla hade väldigt svaga teorier inför första DL, inklusive jag själv. Jag har just nu inga misstankar mot @cirkus då hon inte har gjort något misstänksamt, än ;)

Min kommentar ang Artline tycker inte jag är lustig alls.
Just nu tycker jag att alla verkar vara väldigt taggade på att hitta onda, utom Artline. Då jag som ni alla vet är ny så har inte jag kommit riktigt till den punkten att jag kan se skillnad på om man vill hitta de onda eller om man försöker få det att låta som att man försöker, därför reagerar jag främst på om man inte försöker alls..

Artline röstar på LenaH med kommentaren: Det känns lite tidigt att godförklara någon så”, detta känns lite väl tunt, även för att vara första dagen. Artline lägger även kommentaren: ”Sedan undrar jag varför inte Breaktown reagerar på att snurrfian har skrivit en liknande kommentar om att hon "visste väl att LenaH" var god.” Är detta för att försöka röra om i grytan och få folk att fokusera på dom istället för att kanske fokusera på att Artline är ond?

Jag är också en ny deltagare. Jag har varit med i två lekar tidigare men åkt tidigt så jag är orutinerad på att leta onda.

Jag förstår faktiskt inte misstankarna mot mig alls. Min röst var inte sämst. Jag frågar frågor för att lära mig och för att förstå de andra för att kunna hitta onda.

Nu är jag inte säker på att jag hänger med i vad du menar?

Jag håller med om att rösten på Lena var svag, och jag vet inte alls om jag tycker att det Lena skrev var en godförklaring. Men det var första rösten tidigt så den kan väl vara ok. Då är det mer intressant att ingen av de andra som resonerat kring rösterna på LenaH ens har nämnt Artline.?

Det är lite misstänksamt i sig, att inte nämna Artline när man resonerar kring de som röstat på LenaH..

Så, vilka har jag kvar nu då...

Matmissbrukaren Har diskuterat en hel del och verkar vara på hugget, både offensivt och defensivt. Svårt att säga varken eller om det, skulle kunna vara en ulvtaktik men jag uppfattade henne som likadan i förra leken där hon helt klart var god:love: så hon är nog neutral lutar mot god.

Lobelia har inte sagt så väldans mycket tycker jag, åtminstone vad gäller teorier. Men listor skriver hon bra! :up:Neutral så länge.

Sådärja, nu har jag funderat lite kring alla tror jag. :)

Men säger som Breaktown, det är många som inte visat sig för att vara knappt 40 min kvar till deadline... Kom igen nu hörrni! :bump: Jag måste ju se mer av alla innan jag kan bestämma vem av er som är ondast! :D;)

Jag är också en ny deltagare. Jag har varit med i två lekar tidigare men åkt tidigt så jag är orutinerad på att leta onda.

Jag förstår faktiskt inte misstankarna mot mig alls. Min röst var inte sämst. Jag frågar frågor för att lära mig och för att förstå de andra för att kunna hitta onda.

Jag har faktiskt inte så mycket att gå på, jag kanske är världens sämsta ulv-jägare, men som sagt, du är den jag tycker verkar lite misstänkt. Jag läser alla andras teorier också för att se om de snappat upp något om någon annan som jag kan hålla med i och kanske släppa lite på mina misstankar om dig.

Jag har faktiskt inte så mycket att gå på, jag kanske är världens sämsta ulv-jägare, men som sagt, du är den jag tycker verkar lite misstänkt. Jag läser alla andras teorier också för att se om de snappat upp något om någon annan som jag kan hålla med i och kanske släppa lite på mina misstankar om dig.

Jag känner själv att ju mer jag tänker dessu mer förvirrad blir jag. Så jag förstår att det är lättast att ta det lättaste alternativet.

Jag såg att jag skrivit minst förutom bumpo så jag är absolut skyldig till att vara den som är sämst att ta plats :p

Jag tycker @Breaktown känns lite defensiv. Än vet jag inte om det är positivt eller negativt. Ju mer jag tänker ju mer tvivlar jag på om mina teorier mot @Artline är så täta:cautious: Men så länge jag inte har något annat alternativ så får det nog bli så.

@Breaktown om jag uppfattade det rätt så aviserade @Matmissbrukaren att hon skulle vara borta ikväll och röstade redan på förmiddagen.

Nu har jag läst igenom alla Matmissbrukarens inlägg sen igår kväll men jag hittar faktiskt ingenting om att hon skulle vara borta ikväll?

Kanske en liten bagatell, men det kan ju också vara så att Snurrfian på annat håll har fått reda på att Matmissbrukaren kommer vara borta..

Med reservation till att jag missat var MM skriver det men då får någon gärna länka :)

Jag vet att jag har varit osynlig idag och jag ber om ursäkt för det. Men nu ska jag försöka gottgöra det. Visserligen har jag ont om tid men har försökt iaf läsa leken under dagen. Det som är mest iögonfallande är @Matmissbrukaren och @Breaktown som verkar väldigt oense. Jag håller med breaktown om att matmissbrukaren för ett knepigt resonemang och jag vet inte om jag tycker att matmissbrukaren letar onda utan mest bara vill hugga (i brist på bättre ord) på breaktown. Breaktown å andra sidan verkar dels komma med vettiga tankar och teorier om andra och försvarar sig mot matmissbrukarens tankar på ett bra sätt. De två emellan så lutar breaktown åt det goda hållet.

@cirkus tycker jag kommer med vettiga tankar det lilla hon kommit med. Verkar leta onda iaf.

@Koppen förstår jag mig inte riktigt på. Men det gör henne inte ond för det. Eller god. Helt enkelt neutral.

@Lobelia tycker jag är rätt osynlig.

@Artline @Idahoe och @lilletess är nya och svåra att placera.

@Habina har flugit under min radar.

Vilka har jag glömt?

Kris och panik (en @cirkus är på muggen och låtsas bevaka en auktion) jag fick också besök av min kusin som dessutom är veterinär vilket är passande med avseende på sjuk katt.

Jag har lite svårt att hinna igenom allt och måste slänga iväg en röst igen.

Jag kan inte göra annat än följa mitt spår från igår.
Habina har en plättlätt förklaring till gårdagens röst - känns lite väl lövtunn för mig. Sen får jag lite magont av att hon blir så smärig mot Breaktown

cirkus röstar på Habina

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Annonsera mera hundar 2