Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Just nu så vet jag inte alls hur jag ska rösta.
Bumpo har ju lagt en väldigt enkel röst på Glömmerallt. Men samtidigt så är det första DL- Å andra sidan är bumpo ond och glömmerallt god så är det ju utmärkt att vara först ut som ond och lägga en enkel röst för det sticker inte ut. Egentligen.

Lilltess lägger en obegripligt röst på petite moi.

Lobelia och LenaH får jag inget grepp om, de röstar på varann och känns synnerligen hala i sina motiveringar.

Idahoes röst på Breaktown känns ocks väldigt simpel, men som sagt första dagen.

Breaktown ger ändå ett seriöst intryck att leta onda, precis som jag tycker att Matmissbrukaren också gör.

habina, röstar på glömmerallt med samma motivering som bumpo, det känns definitivt inte bra. Hon borde skrapat fram nånting bättre än att kopiera den rösten.

cirkus röstar på Habina

Lite tankar.

Snurrfian - med i OT diskussionen om snygga män och dricka vin. Verkar vara sitt vanliga snurriga jag.

Glömmerallt - Föredrar att diskutera roller istället för massa OT nu i början på leken. Där kan jag hålla med, för då är det lättare att det blir mer prat om leken istället för OT.

Artline - Lite anonym känner jag.
Detta gäller även Habina och Jfrelin som jag inte sett så mycket av. Men det kommer väl allteftersom.

Cirkus - hon tar tag lite i leken och gör ett försök till att teoria om alla. Verkar seriös med att leta ulvar och inte bara glida med.

Breaktown - håller sig lite utanför OT snacket och vill hellre hoppa in när det är mer lekrelaterat snack.

Lobelia - hon lyckades ta sig hit trots om hot om kidnappning av LenaH

LenaH - verkar vara som vanligt. Inget jag reagerat på än så länge.

Bumpo - kommer in och lägger en kvick röst, men hon hade tidigare sagt att hon skulle iväg så inget konstigt med det.

Lilltess - ny spelare och jag måste säga att jag tycker hennes röst är lite udda. Rösta på någon som känns seriöst intresserad av att hitta ulvar?

Fick inte med alla nu. Har inte hunnit gå igenom alla.

Dags att rösta och som vanligt finns det inte mycket att gå på första dagen. Och det jag tycker har stuckit ut är Lilltess röst på cirkus. Det känns lite udda att rösta på någon som man tycker är seriös och verkligen letar ulvar. Varför lägga sin röst med den motiveringen. Nåväl hennes första DL mJen det är det jag har att gå efter.

Matmissbrukaren röstar på Lilltess

Just nu så vet jag inte alls hur jag ska rösta.
Bumpo har ju lagt en väldigt enkel röst på Glömmerallt. Men samtidigt så är det första DL- Å andra sidan är bumpo ond och glömmerallt god så är det ju utmärkt att vara först ut som ond och lägga en enkel röst för det sticker inte ut. Egentligen.

Lilltess lägger en obegripligt röst på petite moi.

Lobelia och LenaH får jag inget grepp om, de röstar på varann och känns synnerligen hala i sina motiveringar.

Idahoes röst på Breaktown känns ocks väldigt simpel, men som sagt första dagen.

Breaktown ger ändå ett seriöst intryck att leta onda, precis som jag tycker att Matmissbrukaren också gör.

habina, röstar på glömmerallt med samma motivering som bumpo, det känns definitivt inte bra. Hon borde skrapat fram nånting bättre än att kopiera den rösten.

cirkus röstar på Habina
Men LenaM röstade väl på snurris?

Lite tankar.

Snurrfian - med i OT diskussionen om snygga män och dricka vin. Verkar vara sitt vanliga snurriga jag.

Glömmerallt - Föredrar att diskutera roller istället för massa OT nu i början på leken. Där kan jag hålla med, för då är det lättare att det blir mer prat om leken istället för OT.

Artline - Lite anonym känner jag.
Detta gäller även Habina och Jfrelin som jag inte sett så mycket av. Men det kommer väl allteftersom.

Cirkus - hon tar tag lite i leken och gör ett försök till att teoria om alla. Verkar seriös med att leta ulvar och inte bara glida med.

Breaktown - håller sig lite utanför OT snacket och vill hellre hoppa in när det är mer lekrelaterat snack.

Lobelia - hon lyckades ta sig hit trots om hot om kidnappning av LenaH

LenaH - verkar vara som vanligt. Inget jag reagerat på än så länge.

Bumpo - kommer in och lägger en kvick röst, men hon hade tidigare sagt att hon skulle iväg så inget konstigt med det.

Lilltess - ny spelare och jag måste säga att jag tycker hennes röst är lite udda. Rösta på någon som känns seriöst intresserad av att hitta ulvar?

Fick inte med alla nu. Har inte hunnit gå igenom alla.

Dags att rösta och som vanligt finns det inte mycket att gå på första dagen. Och det jag tycker har stuckit ut är Lilltess röst på cirkus. Det känns lite udda att rösta på någon som man tycker är seriös och verkligen letar ulvar. Varför lägga sin röst med den motiveringen. Nåväl hennes första DL men det är det jag har att gå efter.

Matmissbrukaren röstar på Lilltess

cirkus röstar på Habina

Jag håller med om att teorin var tunn och så men med tanke på att hon skrev att hon inte hunnit läsa allt kanske det inte är så konstigt att hon inte fick ihop något bättre?

Jag håller med om att teorin var tunn och så men med tanke på att hon skrev att hon inte hunnit läsa allt kanske det inte är så konstigt att hon inte fick ihop något bättre?

Teorin i sig är väl inte lövtunn, men att den kopierar någon annas teori och röst är för mig lite uppseendeväckande. Nånting litet eget borde hon kunnat komma upp med kan jag tycka

På grund av lite tekniska problem att ta sig ut till ön och bristen på kommunikation med deltagarna så kommer uppdateringen att dröja något.

Vi i studion ber om ursäkt för detta.

Min röst var lite BOP och var tvungen att rösta. Det var den ända personen jag kunde hitta en motivering på. Ser man det som att leta ulvar är det ju bra men det kan ju ocksä vara att få bort strålkastarljuset från sig själv.. Nästa DL kommer vi alla att få mer att gå på får jag hoppas!

Teorin i sig är väl inte lövtunn, men att den kopierar någon annas teori och röst är för mig lite uppseendeväckande. Nånting litet eget borde hon kunnat komma upp med kan jag tycka

Ja det är det för mig med men om hon inte ens har tid att läsa är det ju inte så konstigt om hon inte får ihop någon egen teori menar jag.

Jag vet ju att de som röstar på mig har fel men jag tycker nog inte de var så märkliga.

Min röst var lite BOP och var tvungen att rösta. Det var den ända personen jag kunde hitta en motivering på. Ser man det som att leta ulvar är det ju bra men det kan ju ocksä vara att få bort strålkastarljuset från sig själv.. Nästa DL kommer vi alla att få mer att gå på får jag hoppas!

Alltså, det fanns väl inte så särskilt mycket ljus just på mig? Den enda som har kommit med någon form av misstanke är ju du

@alla i leken jag HLR jobbat ikväll. Slutade kvart över nio. Kände att jag behövde rösta innan dess för att inte behöva panikrösta. Sen att rösten inte kom tidigare än den gjorde berodde mest på att jag glömde leken. :o

Skymningen har sänkt sig över Buke-ön. Himlen lyses plötsligt upp av en bekant, men ändå inte, siluett. Musiken dånar genom natten och deltagarna som precis känt sig självsäkra börjar känna av den rådande spänningen. PapapapaPaaa PADDMAN!!!!!

Robinson-Bukes programledare gör entré, ser ut över deltagarna med sin stränga blick och säger: Det är dags att avslöja vem som är den förste att lämna årets Robinson-Buke.

Buke-rådet kan vara en skrämmande plats för vem som helst, och för någon som knappt deltagit i någon dokusåpa tidigare och som blivit nominerad av sin faster med motiveringen: för LenaH behöver verkligen se sig om i världen och inte bara sitta framför datorn hela dagarna, är det än värre. Att umgås med ett antal personer man inte har något gemensamt med och sedan även ska försöka bli vän med dem...

Tyvärr kunde det bara gå på ett sätt, de flesta andra var fullt upptagna med sitt och sina försökt att få mer exponering i TV, att man då har en person med hjärta av guld med sig väger lätt i dessa sammanhang.

LenaH var ängel

NattDL kl 23.30.

Både Paddman & Mabin uppskattar hjälp med röstlistorna framöver :)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar