Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Kanalkrock!
Downton Abbey kolliderar med Robinson-Buke och röst måste avläggas.

@Snurrfian verkar mer intresserad av det goda livet än att hitta paktmedlemmar så därför:

LenaH röstar på Snurrfian
Ursäkta men nu blev jag lite störd, det är ungefär, jag, du och cirkus som har lyckats prestera några små funderingar om andra deltagare och så är det mig du röstar på för att jag inte verkar leta paktmedlemmar? Det är typ 11 som inte har skrivit något alls om någon... Nog för att jag gärna pladdrar på om annat också...

Det var det här med kanalkrock med DA (Illa illa, produktionen!)
Känner att jag inte kan hålla koll på båda kanalerna samtidigt, trots ivrigt försök med frenetiskt zappande fram och tillbaka... :(

Alltså får min röst komma redan nu.

Tycker inte det finns särskilt mycket misstänkt att gå på såhär i början när det mest varit dels de som OT:at och de som tyckt att det var för mycket OT.
Men får köra på det mest misstänkta jag kunde hitta (Vilket inte säger jättemycket, men det är första DL så...) ...

Breaktown verkar kunna väldigt mycket om ulvtaktiker :cautious: i inlägg #161 och #177. Hon kan ju visserligen ha lång spelerfarenhet ;) Men kanske har hon faktisk koll på hur de tänker inne i lyan?:cautious:
Därför:

Idahoe röstar på Breaktown

Fasiken! Vem kom på att DL skulle vara under Downton Abbey?

Habina röstar på glömmerallt då hon ifrågasätter varför vi pratar om jokern när LL sagt åt oss att göra just det.

OBS, har inte läst allt som skrivits gör det efter DL om jag inte blivit lynchad. ;)

15minuter kvar och spänningen stiger, folk ute i stugorna börjar dra sig närmare tv-apparaterna. Vi i studio 3 är nu på väg ner mot själva Buke-rådet. Kvällstidningarna börjar redan nu fila på morgondagens rubriker och de flesta deltagarna inser att de börjar hamna i tidsbrist.

Det alla frågar sig: Hur ska röstningen sluta och vem är först att lämna Robinson-Buke!

Det var det här med kanalkrock med DA (Illa illa, produktionen!)
Känner att jag inte kan hålla koll på båda kanalerna samtidigt, trots ivrigt försök med frenetiskt zappande fram och tillbaka... :(

Alltså får min röst komma redan nu.

Tycker inte det finns särskilt mycket misstänkt att gå på såhär i början när det mest varit dels de som OT:at och de som tyckt att det var för mycket OT.
Men får köra på det mest misstänkta jag kunde hitta (Vilket inte säger jättemycket, men det är första DL så...) ...

Breaktown verkar kunna väldigt mycket om ulvtaktiker :cautious: i inlägg #161 och #177. Hon kan ju visserligen ha lång spelerfarenhet ;) Men kanske har hon faktisk koll på hur de tänker inne i lyan?:cautious:
Därför:

Idahoe röstar på Breaktown

Jag tycker Breaktown har rätt och håller med henne. Det är för mycket OT och det tar bort fokus från att hitta ulvar. Vilket iofs inte är det lättaste att hitta såhär vid första DL.

Lobelia röstar på LenaH

Lena verkar väl distraherad av min syster och Ewan och en eventuell kidnappning. Inget bra sätt att få död på ulvar.

Jag är smått förvirrad såhär inför min först DL ever. Men jah tycker att @cirkus känns väldigt seriös.

Är detta ett sätt att vara "duktig" och försöka hitta andra som folk ska rösta på? Nu inför fösta DL är det lätt att folk röstar på vad de andra tror ist för vad man själv tror..
Och därför:

Lilltess röstar på cirkus

Nu skrev jag ju visserligen om något jag inte trodde var en ulvtaktik. Men om det var så att jag kände till ulvarnas taktik i lyan i just detta spel, skulle jag då skriva den i tråden? ;)

Om jag ska säga vad jag faktiskt tror om ulvarnas taktik så tror jag inte att ulvarna såhär innan första deadline öht har funderat över någon uttalad taktik..

Jfrelin röstar på Idahoe

För att jag tycker rösten på Breaktown är märklig, fast jag vet att det är svårt att hitta något i början på leken. Fast att klaga på någon som försöker få leken på rätt spår och lägga sin röst där tycker jag känns sådär.

Eftersom det tagit längre tid att ta sig till ön än vanligt undrar både Paddman & Robin samt övrig produktion om det finns en aktuell röstlista att presentera för tittarna..
:angel:

Att hämnd rösta på @LenaH känns lite barnsligt, hon är grym på att hitta onda och inget pekar på att hon faktiskt är ond.
@Breaktown och @glömmerallt har hittills enbart pratat roller och olika taktiker, det gör att de hamnar i mitt synfält. Sen är det många som är osynliga, @Jfrelin hade visst skrivit det tidigare, men nu i kväll har det inte kommit så många inlägg, det är fler som ligger lågt...

Lite tankar.

Snurrfian - med i OT diskussionen om snygga män och dricka vin. Verkar vara sitt vanliga snurriga jag.

Glömmerallt - Föredrar att diskutera roller istället för massa OT nu i början på leken. Där kan jag hålla med, för då är det lättare att det blir mer prat om leken istället för OT.

Artline - Lite anonym känner jag.
Detta gäller även Habina och Jfrelin som jag inte sett så mycket av. Men det kommer väl allteftersom.

Cirkus - hon tar tag lite i leken och gör ett försök till att teoria om alla. Verkar seriös med att leta ulvar och inte bara glida med.

Breaktown - håller sig lite utanför OT snacket och vill hellre hoppa in när det är mer lekrelaterat snack.

Lobelia - hon lyckades ta sig hit trots om hot om kidnappning av LenaH

LenaH - verkar vara som vanligt. Inget jag reagerat på än så länge.

Bumpo - kommer in och lägger en kvick röst, men hon hade tidigare sagt att hon skulle iväg så inget konstigt med det.

Lilltess - ny spelare och jag måste säga att jag tycker hennes röst är lite udda. Rösta på någon som känns seriöst intresserad av att hitta ulvar?

Fick inte med alla nu. Har inte hunnit gå igenom alla.

Jag är smått förvirrad såhär inför min först DL ever. Men jah tycker att @cirkus känns väldigt seriös.

Är detta ett sätt att vara "duktig" och försöka hitta andra som folk ska rösta på? Nu inför fösta DL är det lätt att folk röstar på vad de andra tror ist för vad man själv tror..
Och därför:

Lilltess röstar på cirkus

Näe det är att delge mina tankar. Sen om nån noterar samma som jag, fine. Men jag förstår ärligt talat inte motiveringen till din röst? Verkligen inte. Menar du att jag bara för att jag inte OT-ar och pladdrar utan försöker plita ner vad jag tänker s blir jag den som är skummast? Nåja. Du är förlåten för det är din första DL ;)

Breaktown röstar på LenaH
När det gäller det där med taggningarna så tror jag inte att LenaH uppfattade det innan hon postade sin röst. Jag gjorde det iaf inte och var tvungen att läsa igenom både en och två gånger för att förstå vad Snurrfian menade. Däremot håller jag med lite om att det är lite konstigt att rösta på Snurrfian med motiveringen att hon inte vill hitta ulvar. Det finns ju folk som är betydligt värre i den kategorin hittills..

Snurrfian röstar på Lobelia

Kommer inte med något eget, vilket inte är så märkligt första dagen men någon måste jag välja av de som smiter under radarn och då får det bli hon... Mest för att jag börjar få ont om tid! :D

Har läst och läst och hittar inte så mycket misstänkt men reagerar väl lite på det här

Kanalkrock!
Downton Abbey kolliderar med Robinson-Buke och röst måste avläggas.

@Snurrfian verkar mer intresserad av det goda livet än att hitta paktmedlemmar så därför:

LenaH röstar på Snurrfian

Som snurrfian själv påpekade finnst det de som disskuterat mindre än henne. desutom blir motiveringen lite lustig när hon själv prioriterar DA så

glömmerallt röstar på LenaH

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar