Det kan ju finnas en sån om de bara är 2 i lyan (tror jag jag fick det till).@glömmerallt Okej, då har jag fattat fel. Jag tolkade det här som att det dessutom fanns med deltagare utan specialroll...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan ju finnas en sån om de bara är 2 i lyan (tror jag jag fick det till).@glömmerallt Okej, då har jag fattat fel. Jag tolkade det här som att det dessutom fanns med deltagare utan specialroll...
Roller:
Bagaren - När han/hon blir uppäten så orkar inte pakten hitta på några hyss nästa natt, det vill säga ingen dör.
Pakten: Paktmedlemmar (Ulvar) – samarbetar, får prata med varandra utanför leken och kan varje natt käka en deltagare. Vet inte vem onda spionen är. Får en lottad rad från spioninfon.
En deltagare i pakten är Häxa - kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel och väljer själv vilka nätter denne vill använda sin förmåga.
1. En valfri spelare kan inte rösta vid nästa lynchning (rösten räknas inte)
2. Siarna får endast veta ond eller god vid en natt.
.
Det kan ju finnas en sån om de bara är 2 i lyan (tror jag jag fick det till).
Kolla den sista raden i citatet, som jag fetmarkerade. Det var den jag uppfattade som att det fanns bybor. Men jag kan mycket väl ha förstått helt galetOm det kan finnas roller som inte finns med i listan så borde det väl skrivits ut att det kan förekomma roller som inte är med i listan?
Det hade man annars kunnat misstänka p.g.a. min avatar.Är du riktig säker på att han inte är det? *misstänker att @Paddans konto blivit kapat pga nya läskiga avataren*
@glömmerallt Okej, då har jag fattat fel. Jag tolkade det här som att det dessutom fanns med deltagare utan specialroll...
Det kan finnas bybor också.Om det kan finnas roller som inte finns med i listan så borde det väl skrivits ut att det kan förekomma roller som inte är med i listan?
Idahoe bjuder också in lite sådär käckt i inlägg #66 och sen i inlägg #95 s kommer hon bara hitta goda för att hon blivit för full. Jag noterar och noterar.
Det är jag... Det finns en anledning till att jag hänger i snicksnack trådar...Just snickesnackande och vindrickandet
Du haren poäng och skräcken vissa deltagarna kkänner för våra LL ska inte underskattas de vågar väl inte prata om annat
Dock är det en aning egendomligt att det är en sådan tystnad kring beservisserrollen samt funktionensändringen av siaren sådant brukar diskuteras och så har vi den där pakthäxan att oroa oss för också. Spåraren borde även den vara obekant föra många? Men folk pratar bara om jokern hit och jokern dit.
Jag tycker besservissern verkar vara ett intressant till skott även om besservissrar kan vara jobbiga och siarförändringen är också spännande.
Känns förvirrad som alla första gångs spelare.Några kommenterar att jag är nykomling och det stämmer bra. Jag tycker det är svårt att komma fram till några beslut såhär tidigt då det bara har varit lite OT-snack.. Jag avvaktar lite. Dryga timmen till DL nu och inte alla som ens visats sig.
Kan det kanske vara för att inte råka säga för mycket innan första DL?
Det där kan aldrig vara nyttigt och gör mig lite orolig för LenaHs skull...Det värsta är att jag inte ens gör det, jag är en sån där hardcore method actor och lever på pulvervatten utan bröd.
Helt klart missat att du skulle vara borta!Hej alla nu har jag här igen. Och för er som missat så skrev jag i leken redan igår att jag skulle vara borta hela dagen idag.
Ang. Jokern så kan den ju både vara god eller ond. Känns som om de flesta riktade in sig på att det var en ond roll.
Det avgörs nog av Jokern.Är det inte lite lite med bara två i lyan?
Tilläggas bör att Butros försöker förstå vad alla stollar håller på med, men han har inte lyckats än. Studier i socialantropologi är inte till någon nytta. Förmodligen vore det mycket enklare att förstå sig på någon ännu inte påträffad folkgrupp långt inne i någon djungel.Då bryter vi in i sändningen från studio3 för lite extra information till samtliga deltagare:
Butros är en intresserad och ytterst fascinerad tittare som frågat om lov att lämna harmlösa kommentarer om leken, det Butros missade i första inlägget var att OT-färga texten.
Aha och det är vi!Tilläggas bör att Butros försöker förstå vad alla stollar håller på med, men han har inte lyckats än. Studier i socialantropologi är inte till någon nytta. Förmodligen vore det mycket enklare att förstå sig på någon ännu inte påträffad folkgrupp långt inne i någon djungel.
Om vi är 15 deltagare (med jokern inräknat). Så borde det vara 5 onda. Borde det inte innebära att om lyan bara innehåller två deltagare nu så kommer jokern vara ulv? Eller tänker jag helt galet?
OT-färgen @Butros, OT-färgen.Tilläggas bör att Butros försöker förstå vad alla stollar håller på med, men han har inte lyckats än. Studier i socialantropologi är inte till någon nytta. Förmodligen vore det mycket enklare att förstå sig på någon ännu inte påträffad folkgrupp långt inne i någon djungel.
Det avgörs nog av Jokern.
Fast för mig så känns det som det kvittar just nu, vi kan bara ta en i taget iaf!
Det kan finnas bybor också.