Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Roller:
Bagaren
- När han/hon blir uppäten så orkar inte pakten hitta på några hyss nästa natt, det vill säga ingen dör.

Pakten: Paktmedlemmar (Ulvar) – samarbetar, får prata med varandra utanför leken och kan varje natt käka en deltagare. Vet inte vem onda spionen är. Får en lottad rad från spioninfon.

En deltagare i pakten är Häxa - kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel och väljer själv vilka nätter denne vill använda sin förmåga.
1. En valfri spelare kan inte rösta vid nästa lynchning (rösten räknas inte)
2. Siarna får endast veta ond eller god vid en natt.
.

Plus @Robin

Jag har en fråga. Orkar pakthäxan förhäxa/störa siaren om bagaren käkas och om nej, vilken natt är det som påverkas, samma natt bagaren ryker eller kommande?

Det kan ju finnas en sån om de bara är 2 i lyan (tror jag jag fick det till).

Om vi är 15 deltagare (med jokern inräknat). Så borde det vara 5 onda. Borde det inte innebära att om lyan bara innehåller två deltagare nu så kommer jokern vara ulv? Eller tänker jag helt galet?

Om det kan finnas roller som inte finns med i listan så borde det väl skrivits ut att det kan förekomma roller som inte är med i listan?
Kolla den sista raden i citatet, som jag fetmarkerade. Det var den jag uppfattade som att det fanns bybor. Men jag kan mycket väl ha förstått helt galet :)

@Snurrfian och @Idahoe dricker vin. Och sen lite till. Jag funderar på hur de fått med sig det till ön? Har de kontakter på utsidan?
Samarbetar de möjligen? I paktlägret? :nailbiting:

@Lobelia Har ev skickat sin syrra istället? Känns skumt men kanske inte direkt ont.

@Artline vill gärna hänga med vindrickarna men får hon leka med dem?

@Breaktown Har inte med sig popcorn i sin personliga tillhörighet. Verkar ta programmet på allvar och är inte bara med för att bli kändis.

@cirkus vill nog ha lite ordning och reda i lägret och funderar nog på vem som är bra på vad.

Forts följer

Idahoe bjuder också in lite sådär käckt i inlägg #66 och sen i inlägg #95 s kommer hon bara hitta goda för att hon blivit för full. Jag noterar och noterar.

Att man pratar en del OT såhär alldeles i början av en lek innan första DL är väl inte så konstigt? Kan inte säga att jag kände att jag "bjöd in lite käckt" för att jag OTade lite och skämtade kring att vi verkade vara flera som drack vin, vilket för all del inte är något konstigt en lördagkväll bland vuxna människor. Även inlägg #95 var givetvis skämtsamt menat och inte seriöst. Ursäkta om det inte var tillräckligt tydligt :)

Just snickesnackande och vindrickandet
Det är jag... :o Det finns en anledning till att jag hänger i snicksnack trådar... :angel:

Men för att skärpa till mig, jag fick inget vin utan bara en öl... :cautious:

Du haren poäng och skräcken vissa deltagarna kkänner för våra LL ska inte underskattas de vågar väl inte prata om annat:angel: :p

Dock är det en aning egendomligt att det är en sådan tystnad kring beservisserrollen samt funktionensändringen av siaren sådant brukar diskuteras och så har vi den där pakthäxan att oroa oss för också. Spåraren borde även den vara obekant föra många? Men folk pratar bara om jokern hit och jokern dit.

Jag tycker besservissern verkar vara ett intressant till skott även om besservissrar kan vara jobbiga och siarförändringen är också spännande.

En absolut poäng att det är en hel del nya roller, jag försöker läsa på vad de innebär, beservisserrollen slår väl inte till förrns i morgon? Eller missförstod jag det?

Några kommenterar att jag är nykomling och det stämmer bra. Jag tycker det är svårt att komma fram till några beslut såhär tidigt då det bara har varit lite OT-snack.. Jag avvaktar lite. Dryga timmen till DL nu och inte alla som ens visats sig.
Kan det kanske vara för att inte råka säga för mycket innan första DL?
Känns förvirrad som alla första gångs spelare.

Det värsta är att jag inte ens gör det, jag är en sån där hardcore method actor och lever på pulvervatten utan bröd. :crazy:
Det där kan aldrig vara nyttigt och gör mig lite orolig för LenaHs skull... :wtf:

Hej alla nu har jag här igen. Och för er som missat så skrev jag i leken redan igår att jag skulle vara borta hela dagen idag.

Ang. Jokern så kan den ju både vara god eller ond. Känns som om de flesta riktade in sig på att det var en ond roll.
Helt klart missat att du skulle vara borta! :D

Då bryter vi in i sändningen från studio3 för lite extra information till samtliga deltagare:

Butros är en intresserad och ytterst fascinerad tittare som frågat om lov att lämna harmlösa kommentarer om leken, det Butros missade i första inlägget var att OT-färga texten.
Tilläggas bör att Butros försöker förstå vad alla stollar håller på med, men han har inte lyckats än. Studier i socialantropologi är inte till någon nytta. Förmodligen vore det mycket enklare att förstå sig på någon ännu inte påträffad folkgrupp långt inne i någon djungel.

Tilläggas bör att Butros försöker förstå vad alla stollar håller på med, men han har inte lyckats än. Studier i socialantropologi är inte till någon nytta. Förmodligen vore det mycket enklare att förstå sig på någon ännu inte påträffad folkgrupp långt inne i någon djungel.
Aha och det är vi! :idea:

Om vi är 15 deltagare (med jokern inräknat). Så borde det vara 5 onda. Borde det inte innebära att om lyan bara innehåller två deltagare nu så kommer jokern vara ulv? Eller tänker jag helt galet?

Det står i rollbeskrivningen att den kan vara vilken roll som helst och det näms specifikt att den kan vara en del av lyan men att lyan isåfall inte vet om det.

Å äh läs rollbeskrivningen istället för att jag upprepar det men nej du tänker inte galet.

och för alla nytillkomna tittare vill jag bara meddela anledningen till att vi sitter och äter så mycket popcorn

http://www.svd.se/mat-och-vin/popcorn-ar-nyttigare-an-gronsaker_6959665.svd
OT-färgen @Butros, OT-färgen. :idea:

Det avgörs nog av Jokern.

Fast för mig så känns det som det kvittar just nu, vi kan bara ta en i taget iaf! :p

Jag känner iaf att jag måste läsa rollistan igen. Lite förvirrande med alla roller och twister hit och dit. Och ja, en i taget.

@Matmissbrukaren spelar enligt sitt nya coola jag som var så framgångsrikt i förra leken :love: och verkar intresserad av att få ut pakten.

@Koppen ligger lååååågt, vis av tidigare lekerfarenheter och delar gärna med sig av sina kunskaper till nykomlingar.

@bumpo gör entre och försvinner lika snabbt. Röstar på @glömmerallt .

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar