Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Det märkligaste med jokersnacket är

1. Att det diskuteras hur Jookern fungerar Jag tycker det står tydligt i rollbekrivningen. Så jag undrar varför detfrågas och undras så mycket kring den.

2. Att tiden läggs på att diskutera en roll som inte ens är med än Det finns ju nyheter bland de andra rollerna också så om någon vill diskutera just rollerna borde det väl vara mycket mer relevant för tillfället?

Jo absolut! Men jag tycker inte att det är så konstigt att det blev en diskussion om just jokern eftersom LL tvingade alla att kommentera den :p Så att folk sedan första dagen spinner vidare på dessa kommentarer är nog rätt naturligt..

Är du riktig säker på att han inte är det?:cautious: *misstänker att @Paddans konto blivit kapat pga nya läskiga avataren*
Då bryter vi in i sändningen från studio3 för lite extra information till samtliga deltagare:

Butros är en intresserad och ytterst fascinerad tittare som frågat om lov att lämna harmlösa kommentarer om leken, det Butros missade i första inlägget var att OT-färga texten.

När vi ändå ligger i sändning från studio 3 kan jag berätta att både jag och @Mammas plockat fram popcornen och förbereder oss för det direktsända Buke-rådet som går av stapeln om ganska precis två timmar.

@Mammas har du något att tillägga?

Jo absolut! Men jag tycker inte att det är så konstigt att det blev en diskussion om just jokern eftersom LL tvingade alla att kommentera den :p Så att folk sedan första dagen spinner vidare på dessa kommentarer är nog rätt naturligt..

Du haren poäng och skräcken vissa deltagarna kkänner för våra LL ska inte underskattas de vågar väl inte prata om annat:angel: :p

Dock är det en aning egendomligt att det är en sådan tystnad kring beservisserrollen samt funktionensändringen av siaren sådant brukar diskuteras och så har vi den där pakthäxan att oroa oss för också. Spåraren borde även den vara obekant föra många? Men folk pratar bara om jokern hit och jokern dit.

Jag tycker besservissern verkar vara ett intressant till skott även om besservissrar kan vara jobbiga och siarförändringen är också spännande.

Info från LL

Produktionen börjar stänga ned livesändningen och kikar på första kvällens statistik. Tittarsiffrorna har naturligtvis skjutit i höjden men själva deltagandet från majoriteten av deltagarna är i det lägsta laget. Produktionen gör en snabböverläggning och kastar sedan in varje deltagare i bikten, de får morgondagen på sig att besvara frågorna:

Vad tror du att Jokern får för betydelse för leken och vad tror du om Paddingtons alter ego - ligger Paddman rätt i tiden?

Bikten är obligatorisk och ska vara genomförd innan första DL...

Jokerns betydelse tror jag hamnar någonstans på en skala från obefintlig till gigantisk. Å ja jag är medveten om att det är riskabelt att utala sig så preciserat:cool: :angel:

Paddman funkar att ropa så där lite halvfånigt men jag tänker mig att det finns mer effektfulla eller fantasifulla förslag. Om det här är robinson är det ju nästan samma sak som robin hood :idea: (:angel:) och om @Mammas är Robin borde du vara Lady Padd-Marion eller möjligen Lille Paddjohn, så tänker jag. :laugh: :p

Nu så är jag hemma igen och ska försöka mig på nån form av sammanfattning av några av mina observationer hittintills.

Snurrfian önskar att jag kunde säga att hon inte är lika snurrig som vanligt men det är hon. Hon har en lite glättig jargong som bjuder in till snick-snack om vin och dittan och dattan. Är detta en ulv som just bjuder in?

Artline nappar hon på inbjudan? #inlägg 215?

Glömmerallt verkar ha glömt att det är obligatoriskt att kommentera jokern, därför är hennes inlägg #119 den delen om Jokern lite udda - eller gör hon bara skäl för sitt namn? Däremot så håller jag med om att det borde lyftas lite om de andra rollerna. Många av dom "vanliga" rollerna är ju lite otraditionella.

Koppen är en smula defensiv tycker jag. Det kan jag iofs förstå med senaste lekarna facit

Breaktown är inte med på OT/popcorn tåget, även hon lyfter samma sak som jag observerat runt GA's inlägg 119 (fast hennes inlägg kom före mitt)

Lobelia verkar mest sugen på nån Ewan - hon tänker till och med kidnappa honom men verkar få konkurrans av LenaH

LenaH hakar snabbt på Lobelias OT om samme Ewan - är detta något mycket subtilt sätt att skapa kontakt?

Postar och återkommer

Eftersom jag måste rösta rätt så snart (borde redan ha röstat egentligen) så tycker jag att det är konstigt att @glömmerallt tycker det är konstigt att alla pratar om jokern när våra ärade LLs sa att vi var tvungna att kommentera jokern. Alltså: bumpo röstar på glömmerallt.

Eftersom jag måste rösta rätt så snart (borde redan ha röstat egentligen) så tycker jag att det är konstigt att @glömmerallt tycker det är konstigt att alla pratar om jokern när våra ärade LLs sa att vi var tvungna att kommentera jokern. Alltså: bumpo röstar på glömmerallt.

Nej, det LL sa var att betydelsen på av jokern skulle kommenteras och det pladdras ju annat om jokern också medan diskusionerna om övriga nya och inte så vanliga roller helt enkelt är väldigt frånvarande och det är skumt. Utöver Jokerpladdret är det typ bara OT liksom.

Snurrfian önskar att jag kunde säga att hon inte är lika snurrig som vanligt men det är hon. Hon har en lite glättig jargong som bjuder in till snick-snack om vin och dittan och dattan. Är detta en ulv som just bjuder in?

Artline nappar hon på inbjudan? #inlägg 215?

Hänger inte riktigt med. Bjuder in till vad?

Lilltess är för mig en ny bekantskap som skrivit en del i popcorndelen men inget jag direkt reagerar på

Idahoe bjuder också in lite sådär käckt i inlägg #66 och sen i inlägg #95 s kommer hon bara hitta goda för att hon blivit för full. Jag noterar och noterar.

Bumpo skulle rösta tidigt men rösten kom först 20:30 drygt. Inte direkt tidigt. Men så kan det bli. Inget jättekonstigt som jag reagerar på. Inte heller rösten på glömmerallt reagerar jag på åt något håll. Första rösten första dagen - man tager vad man haver och en liten teori klämdes fram.

Matmissbrukaren har också pladdrat lite OT, men inget jag reagerar på direkt. Visserligen hakar hon på och vill dricka vin, men känns inte som om hon nappar på nån "inbjudan" på samma vis som Artline gjorde. Hon distanserar sig lite från killgrejen och om man ska vara petig så känns det snarast oskumt.

JFrelin har inte skrivit tillräckligt för att trigga igång nån form av radar. Vill se mer

Habina har visserligen skrivit några inlägg men inget jag reagerar på än.

Så summa sumarum.
inte mycket att gå på i nuläget. Förstås. Det är ju första dagen

Enligt rollistan så är vi 14 spelare + jokern.
9 goda specialroller.
2 onda utanför lyan
+lyan och bybor.
Om inte folk kan ha flera specialroller så är det alltså 14 - (9+2) = 3 spelare kvar som är antingen bybor eller i lyan? fast sen kan ju jokern ha en roll från listan också, ev... Så jag har ingen aning men tänker att kanske 2-3 spelare i lyan? :confused:

Ja det verkar väl rimligt. Dock står inte bybor nämnda i listan så jag tror inte det är några bybor med annat en ev Jokern.

Jag utgår från att de rollerna som finns på listan är med och då borde det vara 9 goda(om nu inte jokern är en av dem) och fem onda. Om det inte är så att någon god roll finns i dubbelupplaga eller så. Och om det är fem onda så borde jokern vara god så jag tror jokern är god eller att det finns fler av någon god roll.

Några kommenterar att jag är nykomling och det stämmer bra. Jag tycker det är svårt att komma fram till några beslut såhär tidigt då det bara har varit lite OT-snack.. Jag avvaktar lite. Dryga timmen till DL nu och inte alla som ens visats sig.
Kan det kanske vara för att inte råka säga för mycket innan första DL?

Hej alla nu har jag här igen. Och för er som missat så skrev jag i leken redan igår att jag skulle vara borta hela dagen idag.

Ang. Jokern så kan den ju både vara god eller ond. Känns som om de flesta riktade in sig på att det var en ond roll.

@glömmerallt Okej, då har jag fattat fel. Jag tolkade det här som att det dessutom fanns med deltagare utan specialroll...:confused:

...
Tvillingar
- Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.
Ängeln - Det finns ju alltid någon som är lite extra snäll och vänlig och som ställer upp för övriga. Ängeln skyddar varje natt en deltagare från att luras ut från såpan av pakten.
Vanliga dokusåpa-deltagarna som gärna vill bli kända på ett eller annat sätt….

När vi ändå ligger i sändning från studio 3 kan jag berätta att både jag och @Mammas plockat fram popcornen och förbereder oss för det direktsända Buke-rådet som går av stapeln om ganska precis två timmar.

@Mammas har du något att tillägga?

Tack tack kära Paddman! Jag har inget direkt att tillägga bortsett från att spänningen är hög, hur ska detta första Buke-råd sluta? Har deltagarna sett nog av varandra för att kunna skapa sig uppfattningar om varandra? Som sagt ska det bli ytterst spännande med utfallet av detta första Buke-råd!

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod