Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Nu försöker jag storma min hjärna och jag ber om ursäkt om jag är helt förvirrad men jokern finns alltså bland någon som finns på deltagarlistan? Eller är det någon som ligger utanför deltagarlistan? Nu när jag skriver och tänker samtidigt :angel: så borde det vara någon som inte står med på deltagarlistan för om den gör det så borde man upptäcka vem som inte skriver något idag?! Fast å andra sidan är det rätt många som lyser med sin frånvaro :cautious: så det kanske inte heller är något att gå på... Sånt här blir alldeles för snurrigt för min hjärna! :arghh:

@Snurrfian Jag frågade om det igår och jokern är inte med på deltagarlistan. :)

Okej... Då finns det egentligen ingen anledning att hänga upp sig på jokern just nu? Dumma LL som lockar iväg tankar från ulvarna till en joker som inte ens har dykt upp än... Är det någon van spelare som kan räkna ut hur många ulvar vi letar efter? Eller ska jag försöka mig på att reda ut det själv? :nailbiting:

Okej... Då finns det egentligen ingen anledning att hänga upp sig på jokern just nu? Dumma LL som lockar iväg tankar från ulvarna till en joker som inte ens har dykt upp än... Är det någon van spelare som kan räkna ut hur många ulvar vi letar efter? Eller ska jag försöka mig på att reda ut det själv? :nailbiting:
Bra kvinna reder sig själv!

Enligt rollistan så är vi 14 spelare + jokern.
9 goda specialroller.
2 onda utanför lyan
+lyan och bybor.
Om inte folk kan ha flera specialroller så är det alltså 14 - (9+2) = 3 spelare kvar som är antingen bybor eller i lyan? fast sen kan ju jokern ha en roll från listan också, ev... Så jag har ingen aning men tänker att kanske 2-3 spelare i lyan? :confused:

Jokern verkar vara en knepig typ och ett lynschämne, vi får väl se hur det utvecklar sig. Är hen ond eller god eller eventuellt någon tredje version tro?

Haha alltså LL, var tanken att locka sådana deltagare ( och så sätta första DL lördagkväll) så att det skulle bli en lätt berusad deltagarskara som ska lyncha första kvällen?:rofl:
Nåja, det lär ju vara lättare att hitta misstänkta saker för att folk lättare försäger sig ;) OM man inte är som jag, som med alkohol i blodomloppet ÄLSKAR alla! :D:p:love: Jag kommer bara hitta fler goda ju längre kvällen lider :o:banghead:

jag kan lika gärna skriva så här för ingen ser mig ju :( bohoooo

(försökte ändra till vit text...) ;)
Jag försöker hitta vad LL har skrivit för att kunna ge dig ett vettigt svar... Men tyvärr... Det blir nog ett av mina vanliga förvirrade svar att jag har inte en aning, det beror nog på vad LL :cautious: känner för dagen... ;)

Kan Jokern tom ha en roll som inte är med på listan?? :confused:
"Jokern – varje Dokusåpa har en, och denna är inget undantag. Jokern verkar i bakgrunden och är okänd för samtliga deltagare tills denne kommer fram i rampljuset (som sker någon gång efter omgång2). Jokern vet sin roll från början och deltar i röstning genom PM till LL. Jokern kan ha vilken roll som helst, inkl en som redan står i rollistan eller en roll som ligger utanför rollistan. OM Jokern ingår i lyan får lyan inte veta om detta förrän Jokern stigit fram i rampljuset, däremot vet Jokern om vilka som ingår i lyan. Jokerns eventuella val syns inte för spionerna."
Det här hittade jag och med det antar jag helt enkelt att vi inte har en susning om vad vi ska tro om jokern... :cautious: Men hen kan lika gärna vara god och jag tror inte att vi kan rösta på jokern i första röstningen? @Paddington har jag rätt? annars vore det väldigt smidigt! :D @Butros ligger även han illa till eftersom han inte ens finns med på listan... :D För ordnings skull borde det vara han vi ska rösta på!

jag kan lika gärna skriva så här för ingen ser mig ju :( bohoooo

(försökte ändra till vit text...) ;)
Kan Jokern tom ha en roll som inte är med på listan?? :confused:
Inte bli ledsen nu Koppen!

Jokern – varje Dokusåpa har en, och denna är inget undantag. Jokern verkar i bakgrunden och är okänd för samtliga deltagare tills denne kommer fram i rampljuset (som sker någon gång efter omgång2). Jokern vet sin roll från början och deltar i röstning genom PM till LL. Jokern kan ha vilken roll som helst, inkl en som redan står i rollistan eller en roll som ligger utanför rollistan. OM Jokern ingår i lyan får lyan inte veta om detta förrän Jokern stigit fram i rampljuset, däremot vet Jokern om vilka som ingår i lyan. Jokerns eventuella val syns inte för spionerna.
Så jag förstår det som att Jokern kan vara vad som helst, från listan eller inte från listan :crazy:

Förstod jag rätt nu @Mammas och @Paddington ?

Men återigen, jokern tror jag att vi får släppa för ikväll, om nu alla har hunnit bikta sig ;) Om vi ska hitta några onda får vi nog fokusera på det istället för att fundera över jokern... Det känns som om det kan vara ett ulvdrag att rikta uppmärksamheten mot något annat än ulvarna och vi är snabba att hänga på... :meh:

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar