Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Du haren poäng och skräcken vissa deltagarna kkänner för våra LL ska inte underskattas de vågar väl inte prata om annat:angel: :p

Dock är det en aning egendomligt att det är en sådan tystnad kring beservisserrollen samt funktionensändringen av siaren sådant brukar diskuteras och så har vi den där pakthäxan att oroa oss för också. Spåraren borde även den vara obekant föra många? Men folk pratar bara om jokern hit och jokern dit.

Jag tycker besservissern verkar vara ett intressant till skott även om besservissrar kan vara jobbiga och siarförändringen är också spännande.

Jo visst finns det andra roller som är nya och kanske värda att diskuteras lika mycket som jokern. Samtidigt vet jag inte om rolldiskussioner är något jag skulle önska mer av direkt. Mest för att det är ju väldigt safe även för ulvar att skriva massa inlägg om hur olika roller kan fungera. Det blir väldigt lätt att verka aktiv och på jakt efter ulvar utan att egentligen teoria.

Sen ska jag inte klaga på att folk bara skriver om roller, absolut inte. Jag har ju knappast varit bättre själv. Jag bara menar att jag vet inte om jag tycker det är något som jag önskade att folk diskuterade mer.

Sen undrar jag om samma fenomen dyker upp för andra som för mig?

Varje gång jag postar ett inlägg så går inlägget fram. Men det finns samtidigt kvar som utkast i svarsrutan. Det försvinner inte förrän jag raderar texten och skriver ett nytt inlägg. Som i sin tur hänger kvar där, osv...

Varje gång jag postar ett inlägg så går inlägget fram. Men det finns samtidigt kvar som utkast i svarsrutan. Det försvinner inte förrän jag raderar texten och skriver ett nytt inlägg. Som i sin tur hänger kvar där, osv...
Det händer mig med. <Har för mig att flera har klagat på det efter senaste uppdateringen

@glömmerallt känns seriös. Märkligt seriös. Hon leder inte ens inläggsligan och har färre än jag. Gör mig nervös, pladdrar hon i lyan istället?

@Lilltess partar loss istf att leta mat (onda), hmmm, prioriteringar?

@Jfrelin Har fixat palmhjärta. Duktig.

Så är det för mig också ibland.

Finns en tråd på Om Buke om detta. Kom med en uppdatering för ett tag sen.

Jo visst finns det andra roller som är nya och kanske värda att diskuteras lika mycket som jokern. Samtidigt vet jag inte om rolldiskussioner är något jag skulle önska mer av direkt. Mest för att det är ju väldigt safe även för ulvar att skriva massa inlägg om hur olika roller kan fungera. Det blir väldigt lätt att verka aktiv och på jakt efter ulvar utan att egentligen teoria.

Sen ska jag inte klaga på att folk bara skriver om roller, absolut inte. Jag har ju knappast varit bättre själv. Jag bara menar att jag vet inte om jag tycker det är något som jag önskade att folk diskuterade mer.

Nja jag har blivit misstänkt många gånger för att skriva mycket om roller men lite om annat så att det skulle vara något som en ulv använde som taktik för att verka aktivare tror jag inte på.

Jag tycker det är intressant med rolldiskutioner i början av lekarna men det kanske beror på att jag tycker OT snack är ointressan, så jag brukar pladdra om just rollerna eller tidigare lekar och då är väl rollerna att föredra:p.

@LenaH är alltid väldigt logisk när hon är igång, mitt rödvin var det enda jag hade som packning och nu är det slut så jag kommer att snylta in mig på ditt pulver. ;)
@Matmissbrukaren verkar helt cool och koll på läget, LenaH verkar vilja hänga ihop med henne.
@Koppen ligger lågt, helt förståeligt, det borde jag också göra men ligga lågt är inte riktigt jag... :angel:

Just nu har jag större problem med att taggar jag fler än två så försvinner det jag har skrivit om den före jag taggade? Mycket märkligt...

Kanalkrock!
Downton Abbey kolliderar med Robinson-Buke och röst måste avläggas.

@Snurrfian verkar mer intresserad av det goda livet än att hitta paktmedlemmar så därför:

LenaH röstar på Snurrfian

Nja jag har blivit misstänkt många gånger för att skriva mycket om roller men lite om annat så att det skulle vara något som en ulv använde som taktik för att verka aktivare tror jag inte på.

Jag tycker det är intressant med rolldiskutioner i början av lekarna men det kanske beror på att jag tycker OT snack är ointressan, så jag brukar pladdra om just rollerna eller tidigare lekar och då är väl rollerna att föredra:p.

Om inte annat så är det ett sätt att få igång leken. Prata roller istället för att dricka vin :p

Jag är inte heller mycket för OT i början av leken men försöker hänga med lite och vips är leken igång på allvar.

Jag har haft det så i veckor.. dock inte varje gång.

Problemet pratas om i den här tråden från inlägg 24 till slutet.

http://www.bukefalos.com/threads/varfor-sa-segt.1243284/page-2

Jag menade kanske inte att ulvarna hade det som uttänkt taktik. Mer än att om det blir mycket rollprat så är det ju väldigt lätt för ulvarna att gömma sig. Även om det inte bara är ulvar som tenderar att prata mycket om roller.

Lobelia verkar mest sugen på nån Ewan - hon tänker till och med kidnappa honom men verkar få konkurrans av LenaH
Det är snarast min syster som är sugen på Ewan, nu lyckades hon inte kidnappa mig utan jag kom lyckligt till Robinson ön men jag får hålla ett öga på LenaH, som också hotade med kidnappning.

Jag menade kanske inte att ulvarna hade det som uttänkt taktik. Mer än att om det blir mycket rollprat så är det ju väldigt lätt för ulvarna att gömma sig. Även om det inte bara är ulvar som tenderar att prata mycket om roller.

Aha, ja så kan det väl vara men jag ser inte riktigt varför det skulle vara lättare att gömma sig i rollprat jämfört med annat pladder.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar