Rättegången mot Svanstedt

Sv: Rättegången mot Svanstedt

*kl*

En allmän fråga och hoppas någon kan besvara den:

Varför ställde inte åklagaren frågor till försvarets vittnen?

Hade varit ganska intressant att höra en "hästkunnig" åklagare ställa hästfrågor till försvarets vittnen och gärna till Stig H som jag personligen håller väldigt högt när det gäller hästkunskap.
Stig H tror inte på metoden på lång sikt, men frågan vad han tror skulle ske om man strömmande en häst och resultatet av det, skulle vara intressant att få svar på.

Jag tror en hästkunnig åklagare snabbt skulle kunna hacka sönder många av försvarets vittnen med rätt frågor.

KL Någon som vet hur Jepson kom med i bilden? Har han varit hos ÅS o lärt sig dumheterna? Han är ju Färjestadtränare. Vet om en privat häst-händelse (inte något som har med ämnet att göra, men dock ett dåligt uppförande)
Tråkigt för travsporten när sånt här kommer upp, men bra ändå, för då kommer förhoppningsvis de som åxå sysslar med idiotin att ge sig av rädsla.

Ok. Men hur har det framkommit att J är mer skyldig än ÅS? Finns det nånstans att läsa om hela rullen?

För att Jepsson har utfört handlingen och svanstedt har gett order om det men icke utfört som jag fattar det....Sjukt om det är så...
..men bra för att folk måste ju fatta att man har ansvar över sina egna handlingar och det behövs mer civilcurage i detta landet

Fast borde inte STC se det hela spegelvänt om man ser till ÅS strikta tränaransvar?
Jmf. med "vanlig" doping. Om en tränare beordrat sin anställda att ge hästen dopingmedel inför ett lopp.

Har inte bestämt vad jag ska tro än, jag tror nog ändå att han är oskyldig, men har inte följt rättegången så vi får se.

..och jag tror han är skydig men kommer att klara sig, hoppas han fått sig en näsbränna iallafall.

Jag vet att de är skyldiga och hoppas de döms och får kännbara straff av STC, för hela travets skull.

Jag undrar vad de får för straff i så fall. OM rätt skall vara rätt så ska de ju ha tillträdesförbud och träningsförbud på livstid, men är det nån som verkligen tror att de får så hårt straff?
Vad yrkar åklagaren på?

Måste bara fråga dig och alla andra vad som får alla att tro att han skulle vara skyldig?

Skulle gidde fått sig ström och blivit så bra menar ni då?

Det fungerar ju itne på många men det kanske räcker med en?

Nej jag har mycket svårt att tro att han är skyldig dessutom så är ju det fler vittnen som säger att han INTE använt ström än de som säger att han har gjort det. Hur skulle det se ut om man kan bli dömd mot sitt nekande med fler vittnen som säger att inget hänt.
Jag väntar på att få se ett resultat.

Men har de som vittnar om att han inte använt ström varit med honom 24 timmar om dygnet, menar du?

Om inte, hur ska man kunna ge en person alibi?

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 746
Senast: Enya
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka