Rättegången mot Svanstedt

Sv: Rättegången mot Svanstedt

Om du läser utdragen från rättegången, så ser du att Gidde inte är en av hästarna som vittnena sett strömmas.

CK har en bra fråga.

Ibland är du bara barnslig....
Kanske Giddde fått ström , kanske inte...jag vet bara att jan blev jäkligt bra när han kom från Gooparna. Men för den delen tror jag inte han fått det och jag tror heller inte han gett samtliga och alla hästar ström, utan en del utvalda han tyckte behövde det :crazy:

Så kom han väl inte från Goop,utan han var ju pensionerad avelshingst?

Mig veterligen var han ju i träning00-01/10 där och inte funkade så han gick till svanstedt....
Visst var han ju med i elitloppet men han funkade inte alls bra när han var "här"...men det var ju problem med fräshheten vad jag minns, han travade inte bra och dom fann aldrig felet.
http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=hestResultat&hestId=57935

MEN.....jag tror absolut inte att svanstedt kört el på den hästen vill jag tala om så ingen får för sig det också

Jag undrar som någon skrev tidigare:

Om en person "vet" att detta pågår varje vecka på onsdagar - vad farao tar man inte med sig kameran och fotar det för då?

Jag undrar som någon skrev tidigare:

Om en person "vet" att detta pågår varje vecka på onsdagar - vad farao tar man inte med sig kameran och fotar det för då?

Precis! Eller tipsar någon blaska om detta. Deras fotografer har ju objektiv som ger skarpa bilder fast fotografen ligger i en buske 500m bort.

Det har jag undrat hela tiden, med dagens objektiv borde nåt ha fastnat. Om det nu hållit på i många år menar jag

Ja, eller hur :confused: Om det bara hänt en gång så är det kanske inte så konstigt att det inte finns bildbevis, men vittnena har ju berättat att det förekom varje onsdag. Om man nu är så upprörd över detta att man går till en annan tränare och gråter över det och bönar denne att anmäla, ja då borde man ju kunna se till att någon tar ett kort på eländet.:mad:

Ibland är du bara barnslig....

Du får helt fel uppfattning av mig hela tiden meningen med inlägget ligger i i rätts säkerheten och att få en diskussion om det. Man ska inte kunna bli dömd i ett seriöst rättssamhälle om det inte kan utan minsta tvivel att man är skyldig.
Jag tog upp Gidde som exempel då det inte varit en bättre häst i Svanens stall. Jag litar inte på flera av vittnens "historier" fram för allt en som jag var i mycket kontakt med. Den personen hyser mycket stora agg mot Svanen och det finns mycket hat inom det vittnet mot ÅS. Jag tror fullt och fast att det bara är avundsjuka och hat mot någon som inte är så lätt att komma överens med alla gånger.
Men jag är inte sämre människa än att om det motbevisas utan tvivel (övervägande bevis fotton osv) att det har förekommit erkänna att jag har haft fel. :cool:

Du får helt fel uppfattning av mig hela tiden meningen med inlägget ligger i i rätts säkerheten och att få en diskussion om det. Man ska inte kunna bli dömd i ett seriöst rättssamhälle om det inte kan utan minsta tvivel att man är skyldig.
Jag tog upp Gidde som exempel då det inte varit en bättre häst i Svanens stall. Jag litar inte på flera av vittnens "historier" fram för allt en som jag var i mycket kontakt med. Den personen hyser mycket stora agg mot Svanen och det finns mycket hat inom det vittnet mot ÅS. Jag tror fullt och fast att det bara är avundsjuka och hat mot någon som inte är så lätt att komma överens med alla gånger.
Men jag är inte sämre människa än att om det motbevisas utan tvivel (övervägande bevis fotton osv) att det har förekommit erkänna att jag har haft fel. :cool:

Varför litar du inte på flera vittnen?
Och menar du att alla dessa skulle ljuga? För att de hyser agg, är avundsjuka?

Jag har för mig att det är 9 vittnen och alla dessa ska då hysa agg och därför ljuga ihop en story och sätta sig i en rättegång?

Men om nu alla dessa har agg och hatar Åke, Calle och Glenn, vad spelar det egentligen för roll, det är dessa 9 som vågar prata och sen kanske det finns 50 vittnen till som är vänner med de åtalade och därför håller tyst om vad de vet?
Vad vinner dessa vittnen på att ljuga enligt dig?
Jag tycker det redan förlorat ganska mycket, de har blivit hotade, svartmålade och kallade för en himla massa saker.. Märkligt att ingen verkar reagera större på det?

Ska det enbart kunna fällas med hjälp av foton och andra tekniskabevis, så är ju frågan om det är ett sådant rättsamhälle vi vill ha, för detta är ett ord mot ord och trovärdighet, precis som många sexuella övergrepp mot barn, våldtäkter och du menar då att finns inga tekniska bevis, så ska det inte gå att få en fällande dom oavsett om det finns 10 personer som är ögonvittnen?

exakt, som ett barn som v´blivit utsatt för incest i flera år...VARFÖR tog hon inte kort för att bevisa :crazy:
Människan är ett underligt och många ggr ett fegt släkte.

*kl*

En allmän fråga och hoppas någon kan besvara den:

Varför ställde inte åklagaren frågor till försvarets vittnen?

Hade varit ganska intressant att höra en "hästkunnig" åklagare ställa hästfrågor till försvarets vittnen och gärna till Stig H som jag personligen håller väldigt högt när det gäller hästkunskap.
Stig H tror inte på metoden på lång sikt, men frågan vad han tror skulle ske om man strömmande en häst och resultatet av det, skulle vara intressant att få svar på.

Jag tror en hästkunnig åklagare snabbt skulle kunna hacka sönder många av försvarets vittnen med rätt frågor.

För att han inte är så insatt i travet och för att han med rätta tyckte sig ha
ett solklart mål.
Precis som du säger så hade en kunnig åklagare lika driven som Silbersky
smulat sönder alla försvarets vittnesmål.
Samtliga saknade substans utom två, men inte som försvar!!
Peter Forssberg. Som FÖRSVARETS vittne talade han om att Åke Svanstedt
hade inlett hela rättegången med att ljuga:eek: när han sa sig aldrig sett eller använt en grisfösare.
ÅS hade ju berättat för Peter Forssberg vid deras besök på Bjärtorp att han använt grisfösare i sin "ungdom".
Silbersky var ju tvungen att göra en helomvändning och ville få det till en bra sak för då hade ÅS lärt sig att det inte gav önsvärd effekt!!?:rofl:

Tarzan Melander, som i sin iver att försvara en polare oannonserat plockar fram hästbilder från tävlingsbanan på bl.a. Mysig.
Jag själv kommer ihåg henne som en fin häst med fin uppsyn, barfota runt om, nästan ingen utrustning.
Åklagaren borde ha studerat bilden och ställt följdfrågan.
Tarzan, du som har varit med så länge och kan nästan ALLT om hästar.
Kan du förklara för mig varför?.. varför sela ut denna häst med..
stjärnkikare
helstängt huvudlag
slaggjord
uppbunden svans!!?
och sen ta ut ensam i sena kvällsjobb?
Varför??
Jo, svaret kan vara enkelt::devil:
Sela ut hästen på det viset, ge ":devil:"eller annat i vissa lägen med vissa signaler.
Lär hästen att den kan inte försvara sig, den kan bara springa rakt fram så fort som möjligt.
När den har lärt sig det då behövs ingen utrustning längre.!!

Alla ni "hästfolk" "travkunniga" och diverse troll som påstår att det är livs-
farligt, inte ger nån positiv effekt, att hästarna skulle bli nervösa och galna.
Kom då ihåg, den amatör som åkte fast och även blivit dömd, använde sin grisfösare mitt inne på Bergsåkers Travbana.

Inte ens Silberskys munvighet kan lura rätten och få ÅS friad i det här målet
åklagaren har ett rakt mål med överensstämmande detaljerade vittnes- beskrivningar.
Försvaret har att anföra konspirationsteorier grundade på osämja, elaka
människor,en påhittad och allt för ofta använd klyscha
"Svenska avundsjukan",vad jag vet är inte svenskar mer avundsjuka än andra.

Rättegången inleddes med total förnekelse från försvarets sida
avslutades med att man tycker det är bra att Åke "provat" grisfösare
"så han vet"

exakt, som ett barn som v´blivit utsatt för incest i flera år...VARFÖR tog hon inte kort för att bevisa :crazy:
Människan är ett underligt och många ggr ett fegt släkte.

För att detta inte är barn det handlar om utan VUXNA människor. Alltså folk som har tillgång till tekniken det har inte barn alltså kan man inte bedöma ett barn ärende på samma sätt som ett vuxenärende. Det är ett faktum som väldigt många på detta forum inte begriper sig på alls.:crazy::crazy:

Kalla Fakta..dags igen. :grin:

Nu på söndag, kanal 4, strax efter kl 19 tror jag det var...

Hejochhå..:crazy:

AM

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 746
Senast: Enya
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat