Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det vanligt att man har olika pris på valpar beroende på vilken färg dom har? inom "mina" raser skulle det vara omöjligt men då är ju det en annan typ av avel också.

Ingen aning.. men teoretiskt sett skulle jag väl kunna tänka mig att en färg som är ovanligare/mer åtråvärd av nått skäl --> större efterfrågan --> dyrare... Kanske?

Är det vanligt att man har olika pris på valpar beroende på vilken färg dom har? inom "mina" raser skulle det vara omöjligt men då är ju det en annan typ av avel också.

Inom BC är det en vattendelare. Arbetshundar kostar som de kostar, oavsett färg. Skitavlade färgglada "BCs" verkar hamna i olika prisklass baserat på färg/ögonfärg/kön.

ee röd finns inte i arbetslinjerna, men de röda oreggade som säljs på blocket ligger över rasklubbens rekommenderade pris, och en massa dumhuvuden köper.

Inom BC är det en vattendelare. Arbetshundar kostar som de kostar, oavsett färg. Skitavlade färgglada "BCs" verkar hamna i olika prisklass baserat på färg/ögonfärg/kön.

ee röd finns inte i arbetslinjerna, men de röda oreggade som säljs på blocket ligger över rasklubbens rekommenderade pris, och en massa dumhuvuden köper.
O så lägger man på en tusenlapp om de har olikfärgade ögon.

@dobbis kan inte du forska i vad detta är för hundar? Vet inte ens om de är SKK reggade? Det står ju inte i annonsen, bara att de har stamtavla. Inte ens färgbenämner de hundarna rätt. De bruna har ju för tusan tan.

Enligt någon som varit i kontakt med säljaren är tiken och hanen inte reg i skk utan i serbien, där de är ifrån..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 359
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 872
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 612
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 540
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar