Terrier och husky, vad kan gå fel?Allt finns! Skitdum blandning, men väldigt vacker (tyvärr) och hadejag varit några år yngre hade jag defenetivt trillat dit och köpt en
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Terrier och husky, vad kan gå fel?Allt finns! Skitdum blandning, men väldigt vacker (tyvärr) och hadejag varit några år yngre hade jag defenetivt trillat dit och köpt en
Terrier och husky, vad kan gå fel?
Terrier och husky, vad kan gå fel?
Dessutom svart? weimaranerna är väl blåa och rr röda?
Här verkar det i alla fall blivit helt okej utseendemässigt... Hur dom är som hundar är ju en annan fråga...
http://www.amelia.se/artiklar/11-gulliga-blandraser-makalost-gullig-mix-av-hundar/
RR är, så vitt jag vet, sobelfärgade(även om färgen har ett annat namn i rasen).
Bra och koncist sammanfattningAllt?
Tack Genetiknörden du räddade mig!Argh, jag kan inte låta bli! Genetiknörden flyger in med fladdrande mantel!
Weimaraner är i grunden svarta men med blekanlag som gör dem blå(eller lila om de även har chokladanlag). RR är, så vitt jag vet, sobelfärgade(även om färgen har ett annat namn i rasen). Korsar man dessa färger så kommer anlaget för svart(utan röda tecken) från weimaranern göra att ingen röd färg syns men eftersom hunden också bara får ett blekanlag i stället för två så blir inte hunden blekt eftersom dessa anlag är recessiva och det krävs att de är dubblerade för att synas.
Men den är ju så sööööööööt!!Låter som en liten envis hyper-djävul med förskräcklig päls
@Dentaku vill du ha något att bita i så grotta ner dig i frallans färggenetik,den är helt sjuk eller rättare sagt det finns 0 logik.
@Dentaku vill du ha något att bita i så grotta ner dig i frallans färggenetik,den är helt sjuk eller rättare sagt det finns 0 logik.
Det är massa konstigheter,röd med röd tex blir inte röd eller någon av dom andra färgern,det finns liksom inte någon dominant färg.Något särskilt du tänker på? Jag tycker inte att jag ser några direkta konstigheter.
Det är massa konstigheter,röd med röd tex blir inte röd eller någon av dom andra färgern,det finns liksom inte någon dominant färg.
Det blir bara väldigt svårt att avla på färg och sen vill man ju gärna ha rätt tecken också,vilket i mitt fall betyder en snygg skäck och inte en gris som suttit på kanten av färgburken.Fast det behöver inte alls vara konstigt. Egentligen är ju t ex fawn och brindle samma färg i grunden, inte två helt olika färger.
Det blir bara väldigt svårt att avla på färg och sen vill man ju gärna ha rätt tecken också,vilket i mitt fall betyder en snygg skäck och inte en gris som suttit på kanten av färgburken.
Kan man få se en bild på ett exempel på den där grisen med färgburken?Det blir bara väldigt svårt att avla på färg och sen vill man ju gärna ha rätt tecken också,vilket i mitt fall betyder en snygg skäck och inte en gris som suttit på kanten av färgburken.
Ska se om jag hittar en bild på en sådan fulingKan man få se en bild på ett exempel på den där grisen med färgburken?