Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Detta är kramgoa Majken 75% Berner Sennen 25% new foundland. Vi söker en Berner Sennen hane att para henne med. Eller liknande. Skicka gärna pm."

Två tunga raser med ledproblem toppat med liknande helt utan kontroller eller krav. Blir nog kanon.
Förstår att annonsören vill ha svaren i pm och inte offentligt på fb.

Jag finner inga ord...vilken fantastisk blandning :grin:

"Mamman är en blandras av främst Jack Russell, Bull Terrier och Stövare. Mamman finns att träffa.
Pappan är en Shiba, finns möjlighet att se bild på plats."
Och några timmar senare är alla valpar sålda, det gäller väl att passa på när de reas ut. :wtf:

"Detta är kramgoa Majken 75% Berner Sennen 25% new foundland. Vi söker en Berner Sennen hane att para henne med. Eller liknande. Skicka gärna pm."

Två tunga raser med ledproblem toppat med liknande helt utan kontroller eller krav. Blir nog kanon.
Förstår att annonsören vill ha svaren i pm och inte offentligt på fb.

Nu blev jag genuint ledsen :(

Utannonseras som familjehundar:
"blandrasvalpar av blandning alaskan husky och Australien shepard, otroligt stabila föräldrar och kommer bli fantastiskt fina stabila hundar."

Det är fantastiskt hur mycket säkrare man verkar kunna förutsäga hur blandrasvalpar blir när de vuxit upp i jämförelse med renraser! :up:

De som sålde den för 13 k köpte den för 7000 och la upp annonsen typ dagen efter... Jag trodde verkligen inte att någon skulle betala så mycket för den men jag hade visst fel.
Fy satan vilka människor det finns! :rage: :banghead: Stackars lilla hund, vilket liv kommer hon att få. :cry:

Ursäkta men jag tror jag dör :rofl::rofl::rofl: Värsta stavningarna jag sett hittills.
Haha ja, det är liksom.. Chihuahua, hur får man ens det till Chiuva?

Sen så ser ju den stackars 12-veckorsvalpen ut som ett mähä.. Pälsen spretar åt alla håll och den är inte alls speciellt söt.. Men det tycker jag är en generell trend i dessa småhundsblandisar. Ingen är speciellt söt..

Haha ja, det är liksom.. Chihuahua, hur får man ens det till Chiuva?

Sen så ser ju den stackars 12-veckorsvalpen ut som ett mähä.. Pälsen spretar åt alla håll och den är inte alls speciellt söt.. Men det tycker jag är en generell trend i dessa småhundsblandisar. Ingen är speciellt söt..

De är ju avlade för att deras stora ögon ska se attraktiva ut. Men i mångt och mycket så ser de mest hysteriska ut, speciellt blandraserna. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 500
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 886
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 632
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 544
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar