Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Vi måste tyvärr sälja vår fina hund Nemo som är en liten hane som ligger på 7 månader vi måste sälja honom på grund av allergi. Nemo är 10% labrador 90% Siberian Husky"

Det enda de lär ha blivit allergiska mot är trotsperioden..

För det priset de begär, eller t o m mindre, får man en bra valp med tavla. Särskilt va ler var den ju inte heller, ser ut som min valps mamma.

Senast ändrad:
Här verkar det i alla fall blivit helt okej utseendemässigt... Hur dom är som hundar är ju en annan fråga...
http://www.amelia.se/artiklar/11-gulliga-blandraser-makalost-gullig-mix-av-hundar/
Men, där har vi ju min räv-ras som jag skulle utvecklaför att tjäna feta pengar! Jag måste alltså få tag i ett helt gäng Pomeranians och Golden retrievers.. Också lite Akita Inu med svarta ben. (Fast finns det verkligen blå ögon hos renrasiga Poms?)

Men ja, fruktansvärt söta, vissa av dem. Vissa ser fortfarande ut som mähän..

:eek: Asså vissa ser ändå lite dumma ut, men golden+pommen var ju... :love:

* fast äsch, dom har ju skrivit fel, det är en "pomsky" ju!
Såg också det nu efter du påpekat det :down:
Fast ... nu blev jag nyfiken, hur skulle en avkomma av pomerian och golden se ut? :cautious::o Mindre format av en mörk jaktgolden? :D

• Gilla
Reactions: Nux
Korsningen mellan mopsen och chihuahuan gillade jag faktiskt om man gillar den typen av hund. Nosen var ju mindre plattare och var förhoppningsvis mera hälsosam.
Men jag vet inte hur hälsan ser ut annars i de raserna så jag skulle inte våga satsa ett öre ifall vovven får båda rasernas sjukdomar :crazy:

@Fisherling

Det är en pomerian/husky ;) dom har skrivit fel när dom skrev "artikeln". Jag gick in på hundens insta och där stor det i klartext - pomsky.
Trodde dessa "pomsky"-hundar var ett skämt. Finns det alltså sådana blandningar på riktigt. :nailbiting::nailbiting:

Vet att det aktivt delades en bild på sociala medier på en sk "pomsky" vilket visade sig vara en finsk lapphundsvalp...

Trodde dessa "pomsky"-hundar var ett skämt. Finns det alltså sådana blandningar på riktigt. :nailbiting::nailbiting:

Vet att det aktivt delades en bild på sociala medier på en sk "pomsky" vilket visade sig vara en finsk lapphundsvalp...

Allt finns! Skitdum blandning, men väldigt vacker (tyvärr) och hadejag varit några år yngre hade jag defenetivt trillat dit och köpt en

De är dom som blir över efter "de flesta".
Men de kanske kan dra en liten hamster eller liknande :)
Var det inte någon reklam om att panta mera där en tjej drömde om att bli dragen av två chihuahuaor? :idea: Men å andra sidan så visade det sig vara en eng bulldog :D
Stackars hamster förresten :eek::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 500
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 886
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 632
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 544
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar