F
Fruentimber
Nja, det var därför jag la till det där om ev extra meritering bland annat, det kanske man inte satsar lika fullt ut på om man inte ska avla (beroende på ens ras och intresse, antar jag).
Men mat, försäkring, de "vanliga" hälsotesterna t ex, gör man väl ofta ändå tänker jag. Typ som om jag ska gå på bröllop och ska räkna ut vad det kostar mig. Jag ska köpa en present och en ny klänning. Resten har jag. Då räknar jag inte med allt det andra, typ skor, halsband och handväska utan jag räknar på det jag inte hade behövt annars = klänning och present.
Hade jag däremot inte haft hund om jag inte avlat - tja då känns det logiskt att räkna med precis ALLA utgifter, från valppris till käk och försäkring och koppel och spårlina och får.
MVH inte företagare.
Nja. Alltså, jag förstår tanken, men så kan man inte riktigt tänka () när en pratar om "vinst". Jag hade bil innan företaget startades, men nu kan jag göra avdrag på en del av bilens kostnader när den används i tjänst. Det är ju inte något jag skiter i att göra för att jag "ändå skulle ha kostnader" om jag inte använt den i företaget, och det är något som måste räknas in innan man kommer fram till eventuell vinst. Get my point?