Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och då är den JÄTTE olaglig,då hundar från Serbien måsta vara minst 7 mån
Och i polen får de tydligen inte kupera, så hur han än vänder på det så är hunden inte laglig.
Kan den ha åkt från Serbien via polen för att komma hit lagligt till 4 mån?

Och i polen får de tydligen inte kupera, så hur han än vänder på det så är hunden inte laglig.
Kan den ha åkt från Serbien via polen för att komma hit lagligt till 4 mån?
Jag tror dom gjort tvärt om,valpen är född i Polen (kollade det förra gången den var till salu) sen har dom tagit den till Serbien för kup och så tillbaka,resten av EU är inte så noga med åldersreglerna som vi är även om det ska vara gemensamma regler för EU.

Jag tror dom gjort tvärt om,valpen är född i Polen (kollade det förra gången den var till salu) sen har dom tagit den till Serbien för kup och så tillbaka,resten av EU är inte så noga med åldersreglerna som vi är även om det ska vara gemensamma regler för EU.
Har den hunnit vara till salu en gång tidigare? :eek:
Den är ju bara 4 månader :crazy:

Säkert att det är samma valp? Eller tänker vi på olika? Jag minns bara den stora valpen, och det är inte samma som denna tror jag.

Men fy... Om det är så alltså.. Lilla valpen.. :cry::cry:

Ja, hemskt. Kanske är den född blind också, det står inte.
Men annonsen är helt knasig. "Vi vill inte att hon kommer till någon som behandlar henne som glas".
Jag läste annonsen på blocket, om det är samma, och där står det
"Detta är som sagt en tuff och framåt tjej som inte är intresserad av att bli behandlad som ngt skört eller runtburen."
Och
"Vi söker inte ett hem som tror att hon ska behandlas som om hon var gjord av glas eller sjuk. Gärna barnfamilj med lite äldre barn som kan förstå innebörden av en blind hund. Men alla kärleksfulla tydliga, hundkunniga välkomnas varmt
Hon har ett handikapp, punkt"

Jag tolkar det som att de vill att hon ska få vara hund och inte något som man bara bär runt på.

Jag läste annonsen på blocket, om det är samma, och där står det
"Detta är som sagt en tuff och framåt tjej som inte är intresserad av att bli behandlad som ngt skört eller runtburen."
Och
"Vi söker inte ett hem som tror att hon ska behandlas som om hon var gjord av glas eller sjuk. Gärna barnfamilj med lite äldre barn som kan förstå innebörden av en blind hund. Men alla kärleksfulla tydliga, hundkunniga välkomnas varmt
Hon har ett handikapp, punkt"

Jag tolkar det som att de vill att hon ska få vara hund och inte något som man bara bär runt på.

Ja, men det de verkar ha missat är ju hur det ska gå för hunden? En blind hund kan ofta klara sig bra så länge den är med sin familj och i sitt hem. Bara att möblera om hemma kan vara mycket påfrestande för en blind hund, och att då omplacera den till en helt okänd familj och ett okänt hem?

Nja jag vet inte, kanske går det jättebra. Min erfarenhet av blinda hundar har i alla fall varit att de har mycket svårt för att anpassa sig till nya situationer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 342
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 861
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 605
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V