Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Säljer min tik med fyra hann valpar. Säljer för ska börja jobba på heltid och kommer inte kunna ge dom de dom behöver i tid. Dom är födda 18 juli så dom är sex veckor gamla. Blandning papillon/chiwawa. Dom är ute dagligen och är pigga och leker."
:crazy::banghead::rage:

På bilden syns en suddig liten hund och två valpar i en bur med mat och vatten.
20 000, om nån undrade.

Eh, först och främst. Hon har alltså inte försökt placera ut valparna till separata egna hem? :crazy::banghead:

Jag tror inte det beror på tidsbrist,jag tror hon har ledsnat på att städa o höra oljudet det kan bli.
Ja, jo. Troligtvis huvudet på spiken. Okej, höjden av oseriös avel att ta en random blandiskull, inte orka med jobbet som man borde läst på om och dessutom försöka dumpa hundstackarna med en asdålig ursäkt? :p

(Tycker rejält synd om dessa vovvar :()

Det är de ju för unga för så det är ju bara bra att personen inte tänkt sära på dem ännu?
Men höjden av oseriös avel när man tar en blandiskull på sin tik och sen säljer hela hundfamiljen för att man kom på att man inte har tid. :yuck:

Nej, men att ha valpköpare som tingar valparna har ju ingen åldersgräns. Det är väl rimligt att man vid valparnas 6-v redan har framtida valpköpare fixat och klart?

Man får hoppas att nån vettig(are) köper dem. Man kan ju gå med vinst om inte annat. En liten blandras bara 2 veckor kvar. Vaccinationer och mat så kan man väl kränga de för en 8k och kanske även tiken om man inte tänkt spara den. Frågan är om det är svenska hundar dock så att man inte får in något zoonost.

"Pudelblandning Mops/Poo

blandning mellan renrasig toy pudel harlekin hane
PRI s: 7.500 kr styck
med mops blandning medrasren liten pudel. moder
resultat en mindre hund med en makhöjd20- 25cm .
beräknad vik 5 till 8 kg.
färdigqa för leverans direkt nu
veterinärbesiktigade i med intyg-
chippade. avmaskade 3gånger
kloklippta och badade både tik och hane finns
mat medföljer förde fösta dagarna-
snuttefilt medföljer
försäkrade 3år mot dolda fel ingår.
skötsellista för valpens första år medföljer.
våra goda råd får ni på köpet"

De klarar man sig nog bättre utan.:meh:

JA! Omg, jag som precis fått min andra rasrena omplacering gratis vill säkert betala så mycket för en blandis. :rage: :banghead:
Samma hund som redan är uppe över 3000 i veterinärvård innan vi ens lämnat huset! Eh, "gratis är gott". :arghh::meh::cautious:

Ja, det är redan bokad vård av en trasig hund. :mad:

Senast ändrad:
"Pudelblandning Mops/Poo

snuttefilt medföljer

:arghh::yuck::arghh::yuck:

"Pudelblandning Mops/Poo

snuttefilt medföljer

Är de inte avvanda eller varför behöver de en snuttefilt. De är väl inga människovalpar:confused:

Personligen tycker jag det är bättre att skicka med vettig mat för mer än ett par dagar än en snuttefilt!

Är de inte avvanda eller varför behöver de en snuttefilt. De är väl inga människovalpar:confused:

Personligen tycker jag det är bättre att skicka med vettig mat för mer än ett par dagar än en snuttefilt!
Snuttefilt har ingen av mina valpar haft. Däremot så snuttar dom vuxna på varsitt gosedjur när dom varvar ner på kvällen :rofl::rofl::rofl:

Pst: inte alls ovanligt hos heeler ;)

Snuttefilt har ingen av mina valpar haft. Däremot så snuttar dom vuxna på varsitt gosedjur när dom varvar ner på kvällen :rofl::rofl::rofl:

Pst: inte alls ovanligt hos heeler ;)
Vi skickar förvisso också med en filt, men den ingår i grejerna vi får från Agria. Hoppas den inte behöver snuttas på. Och jag hoppas också att 15 kg mat som också kommer med räcker längre än de första dagarna :grin:

Jag har träffat en, den såg ut som en BC av den spinkiga, långbenta typen.

Godkänt vallprov via Skype?:banghead:
Hon som föder upp dem i sverige är en väldigt speciell människa. Hennes blocketannonser borde nästan få en egen tråd. I wales finns det welsh sheepdogs, ja. Det hon föder upp är oreggade BCs.

Vi skickar förvisso också med en filt, men den ingår i grejerna vi får från Agria. Hoppas den inte behöver snuttas på. Och jag hoppas också att 15 kg mat som också kommer med räcker längre än de första dagarna :grin:
Ja här åker det med leksaker, mat, presentkort på färskfoder mm - dock ingen filt :D

Professorn fick med en filt som hade hängt på en krok i uppfödarens vardagsrum. Nåt som luktade hemma som han gosade ner sig i under bilresan hem till oss. Sen var den snabbt bortglömd, han var för upptagen med att gosa in sig i allt annat vi hade hemma :D

Btw, grejen på Blocket just nu verkar vara 8-9 veckor gamla valpar som säljs "pga allergi". Om så är fallet är det oseriös uppfödning då man borde kräva att hela familjen testar att komma och hälsa på så att man vet att alla som ska bo med hunden tål den. Om det inte är allergi så är det galet hur många som impulsköper valp och tröttnar redan efter en vecka :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 952
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 130
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar