Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stämmer verkligen inte, och hen lär få vänta i tvåhundra år innan det skulle bli tal om att det skulle bli en ras här i Sverige också.

Tycker för övrigt att denna jäkla trend där hundar absolut inte får fälla är helt galet. Det är därför alla dessa "poo"-korsningar kommer upp också. Nästa trend blir väl innehund och hundlåda så man slipper grus i hallen. :meh:

Innehund och hundlåda finns redan, i USA. Royal Canine säljer ett speciellt foder för just "innehundar". Jag såg ett TV-program, som skulle hjälpa folk att "hitta rätt ras"; där tog man bl.a. upp Taxen som en utmärkt innehund. Bäst var det om man hade någon form av lång hall i sitt hus eller sin lägenhet så Taxen fick springa lite.......

En gång inne i en Barnes and Noble bokhandel (!) i Californien träffade jag en kvinna som hade med sig sin Pyreneé in i bokhandeln. Hon förklarade att det var mycket sällan den hunden gick ut. Jag undrar i mitt stilla sinne hur den hundlådan såg ut....... :confused::crazy: Pyrren själv såg mest avstängd ut. :(

Man kan ju säga att vi redan har "innehundar", då de bor inomhus, hålls under uppsikt och får vara utomhus under kontrollerade former. Dock tar jänkarna gärna hela steget ut och har lådor, låter dom knappt gå ut, osv. Sen har man vissa jänkare som gör raka motsatsen; har utehund där hunden sällan eller aldrig får gå inomhus (har istället ett eget hundhus), släpps ut hipp som happ ofta via en hundlucka i dörren.

Det är lite galet där borta i USA. :cautious:

Kenneln är tyvärr inte känd för att satsa på mentalitet så jag antar det var det du reagerade på? (Såg kennelnamnet -suckade -orkade inte ens gå in och kolla upp kombinationen närmare..)
Det flesta AK uppfödare behöver inte annonsera om sina kullar på dylika sidor.

Riktigt tråkigt mentalt.. Tiken har 1 or på alla lekdelar, drar sig undan hanteringen och har låg nyfikenhet.
Hanen har också låg nyfikenhet, leklust och det sociala. Plus att både har högre aggression än rasmedel.
Känns som att det kommer bli trevliga brukshundar :crazy:

Riktigt tråkigt mentalt.. Tiken har 1 or på alla lekdelar, drar sig undan hanteringen och har låg nyfikenhet.
Hanen har också låg nyfikenhet, leklust och det sociala. Plus att både har högre aggression än rasmedel.

Låter fantastiskt O_o
Ibland blir man mörkrädd över hur stora en dels skygglappar är..

Vansinnigt trist när det finns så många trevliga kelpies! Varför avla på bottenskrapet, liksom.

Krävs MH på rasen för annars förstår jag inte poängen med att Mh-testa om man ändå totalskiter i resultatet?

Jag undrar även vilka som köper dessa valpar. 4 av 6 är ändå sålda och datum för leverans har ju inte passerat än.. Måste ju gå till utställningshem..

Inte jag heller. Antingen det eller de som vill valla.
Var inne på deras hemsida och där fanns noll info om kullen eller föräldrarna. Så inte ens en flådig hemsida med lovord om tiken kan ha lurat de stackars valpköparna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 962
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 670
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 135
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar