Jag tänker på färgen på en faktisk lever, för mig är det väääldigt nära färgen på en leverfärgad hund. Tycker det är en perfekt beskrivning .
Jag tänker leverpastej. Grårosa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker på färgen på en faktisk lever, för mig är det väääldigt nära färgen på en leverfärgad hund. Tycker det är en perfekt beskrivning .
Jag tänker leverpastej. Grårosa.
Weimaraner näsor är väl mer leverpastej?
Älskar den där bruna färgen, samma som min Benji har Fast han har ju inga tan-tecken då
Precis "grårosa" istället för "gråbrunrosa", lever näsor är väl mer som torkad leverpastej medan isabella näsor är mer färskskurenFast de är ju oftast leverfärgade! Bara med blåanlag utöver det...
Stämmer verkligen inte, och hen lär få vänta i tvåhundra år innan det skulle bli tal om att det skulle bli en ras här i Sverige också.
Tycker för övrigt att denna jäkla trend där hundar absolut inte får fälla är helt galet. Det är därför alla dessa "poo"-korsningar kommer upp också. Nästa trend blir väl innehund och hundlåda så man slipper grus i hallen.
Innehund och hundlåda finns redan, i USA. Royal Canine säljer ett speciellt foder för just "innehundar". Jag såg ett TV-program, som skulle hjälpa folk att "hitta rätt ras"; där tog man bl.a. upp Taxen som en utmärkt innehund. Bäst var det om man hade någon form av lång hall i sitt hus eller sin lägenhet så Taxen fick springa lite.......
En gång inne i en Barnes and Noble bokhandel (!) i Californien träffade jag en kvinna som hade med sig sin Pyreneé in i bokhandeln. Hon förklarade att det var mycket sällan den hunden gick ut. Jag undrar i mitt stilla sinne hur den hundlådan såg ut....... Pyrren själv såg mest avstängd ut.
Kenneln är tyvärr inte känd för att satsa på mentalitet så jag antar det var det du reagerade på? (Såg kennelnamnet -suckade -orkade inte ens gå in och kolla upp kombinationen närmare..)
Det flesta AK uppfödare behöver inte annonsera om sina kullar på dylika sidor.
Ena ögat står ut lite mer, syns bara i vissa lägen (rastypiskt) och UA från veterinär och inga ögondroppar behövs. Helt frisk hund!!!
Och att man inte tar den i nackskinnetPekingese, "renrasig utan stamtavla"
Ja men vilken tur att det åtminstone är rastypiskt
Riktigt tråkigt mentalt.. Tiken har 1 or på alla lekdelar, drar sig undan hanteringen och har låg nyfikenhet.
Hanen har också låg nyfikenhet, leklust och det sociala. Plus att både har högre aggression än rasmedel.
Känns som att det kommer bli trevliga brukshundar
Pekingese, "renrasig utan stamtavla"
Ja men vilken tur att det åtminstone är rastypiskt
Låter fantastiskt
Ibland blir man mörkrädd över hur stora en dels skygglappar är..
Riktigt tråkigt mentalt.. Tiken har 1 or på alla lekdelar, drar sig undan hanteringen och har låg nyfikenhet.
Hanen har också låg nyfikenhet, leklust och det sociala. Plus att både har högre aggression än rasmedel.
Krävs MH på rasen för annars förstår jag inte poängen med att Mh-testa om man ändå totalskiter i resultatet?Riktigt tråkigt mentalt.. Tiken har 1 or på alla lekdelar, drar sig undan hanteringen och har låg nyfikenhet.
Krävs MH på rasen för annars förstår jag inte poängen med att Mh-testa om man ändå totalskiter i resultatet?
Ot men grattis på födelsedagen @AraSlei
Jag undrar även vilka som köper dessa valpar. 4 av 6 är ändå sålda och datum för leverans har ju inte passerat än.. Måste ju gå till utställningshem..