Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är valpen som förväntas bli så stor att det medföljer ett eget hus :o

"
En jätte fin Kaukasiskt ovcharka valp till salu
Hunden fyller 3 månader den 24/8
En jätte bussig och pigg valp som tycker att leka hela tiden.
En sån hund når 80-100 kg när han fyller ett år och 70-75 cm axelhöjd
Ett hus och 20 kg mat följer med hunden
Priset kan diskuteras."

Visserligen blir dessa hundar rätt stora, men dom har nog tagit i liiite väl mycket där....:meh:
100kg??? Nog för att de är stora men inte så stora.
Vår mastiga st Bernard vägde nånstans runt 70 kg.

Min 70 cm höga hund väger mindre.......
Men jag skulle faktiskt gissa på att bullyuppfödarna överdrivet vikten på sina hundar en del.
Min schillertik väger runt 20 när hon är i form.
Men har inte riktigt koll på hur stor hon är.
Men det påstods att hennes pappas amstaffkorsning vägde 26 vid 6 månader..
Jag väger ju min hos vet en gång i månaden så jag har stenkoll på vikten haha

Pappan är 40 cm hög och väger 37 kg.......finns bara en sittande bild på honom, men han ser grotesk ut. Blocket.......sök på bully....:wtf:
Jag har sett dem live :( på håll trodde jag det var valpar för dom tultade så.. På närmre håll var det bara plågsamt att se, stackars stackars hundar, dom kan ju knappt gå :(

Idag träffade jag en huskey/tax/wcc... O_o Den såg ut som en huskey med corgiben som sedan krympt i torktumlaren.. Dessutom var den jättetjock och hade svårt att gå.. :banghead::cry::nailbiting:

Kommer ni ihåg karln som skrev uppsatser om sina dobermann/ca de bou mixar?
Nu har han tagit valpar på en av de tikarna (måste verkligen vara precis efter hon blev 18 mån?) och han pratar lika mkt skit fortfarande.
Pappan till nya kullen är en Rottis.
De bodde inne första 4v å nu ute i en valpgård som de älskar. Tog in dem igår kväll pga vädret. Som de protesterade. Aldrig hört dem väsnas så. De har där att klättra på, bada i å leka kring, krypa under, gömmas sig mellan osv. Isolerat hundhus om de fryser. Har även äldre hundar vilket gjort dessa mindre framåt och dominanta. Så därav ges det större möjlighet att dominera dem från start och framgent.

Ursprung, för rasister, tikens far brun dobermann, mor lejongul ca de bou med täckning fawn. Kullens far rottweiler. Så hur de blir mentalt är helt å hållet upp till hur de drillas och vilka möjligheter som ges, så som med alla unga varelser.

Kommer ni ihåg karln som skrev uppsatser om sina dobermann/ca de bou mixar?
Nu har han tagit valpar på en av de tikarna (måste verkligen vara precis efter hon blev 18 mån?) och han pratar lika mkt skit fortfarande.
Pappan till nya kullen är en Rottis.
Var det inte han som hade svårt att få sålt valparna?

"Fyra mycket trevliga tik valpar korthåriga. Båda föräldrarna är kanintax och mycket trevliga och sociala och utställda med gott resultat hanen champion dom är storleks uppmätta mamma från xxx kennel pappan import från ungern med topp stamtavla. En tik är merle, två är black and than,en är brindle den kan eventuellt bli dvärg. Valparna är Tre månader klara att komma till ett nytt hem. Säljes Med eller utan stamtavla 12000 för en registrerad valp. Säljes med chipp vaccin pass hälsoatest mat mm"

8000 utan stamtavlan

Får man ens göra så?

"Fyra mycket trevliga tik valpar korthåriga. Båda föräldrarna är kanintax och mycket trevliga och sociala och utställda med gott resultat hanen champion dom är storleks uppmätta mamma från xxx kennel pappan import från ungern med topp stamtavla. En tik är merle, två är black and than,en är brindle den kan eventuellt bli dvärg. Valparna är Tre månader klara att komma till ett nytt hem. Säljes Med eller utan stamtavla 12000 för en registrerad valp. Säljes med chipp vaccin pass hälsoatest mat mm"

8000 utan stamtavlan

Får man ens göra så?
Nope - är uppfödaren en SKK reggad kennel så åker den ut med dunder och brak om det kommer fram.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 952
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 130
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar