Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är valpen som förväntas bli så stor att det medföljer ett eget hus :o

"
En jätte fin Kaukasiskt ovcharka valp till salu
Hunden fyller 3 månader den 24/8
En jätte bussig och pigg valp som tycker att leka hela tiden.
En sån hund når 80-100 kg när han fyller ett år och 70-75 cm axelhöjd
Ett hus och 20 kg mat följer med hunden
Priset kan diskuteras."

Visserligen blir dessa hundar rätt stora, men dom har nog tagit i liiite väl mycket där....:meh:
Med en sån hund är det nog tur att det följer med ett extra hus. Då har du ett i reserv när hunden river det första :idea:

Hut tusan kan en extrem bully väga 26 kg om den är 33 cm hög ? Jämför med min rejäla heelertik som är 28 cm och väger 7,7-8 kg ?????

Det skiljer bara 5 cm och men nästan 20 kg:wtf:
American bully "extreme pocket" (hur nu en sådan ras ens kan kallas pocket i någon form) verkar ha fått fäste i Sverige :cry:

Här är valpen som förväntas bli så stor att det medföljer ett eget hus :o

"
En jätte fin Kaukasiskt ovcharka valp till salu
Hunden fyller 3 månader den 24/8
En jätte bussig och pigg valp som tycker att leka hela tiden.
En sån hund når 80-100 kg när han fyller ett år och 70-75 cm axelhöjd
Ett hus och 20 kg mat följer med hunden
Priset kan diskuteras."

Visserligen blir dessa hundar rätt stora, men dom har nog tagit i liiite väl mycket där....:meh:

Får man med ett helt hus med valpen? :eek:

(Och ang. tidigare i tråden sen när hade schäfrar ränder på benen? :confused:)

Hut tusan kan en extrem bully väga 26 kg om den är 33 cm hög ? Jämför med min rejäla heelertik som är 28 cm och väger 7,7-8 kg ?????

American bully "extreme pocket" (hur nu en sådan ras ens kan kallas pocket i någon form) verkar ha fått fäste i Sverige :cry:
Kanske det finns någon formel för att räkna in alla muskler mellan frambenen, de som gör att hunden liknar en padda med förstoppning?

Härlig blandning...
"Två hannar kvar Vit och mörkblå. Jättefina valpar till trygga föräldrar. Mor: Mycket klok och lättlärd. Bordercollie, Kelpie, Finsk Lapphund och Karelsk Björnhund. Far: Finsk Lapphund. "

Eller vad sägs om de här? Vilken garanti de utlovar!
"Den 22 Juni fick vår tik en kull med underbara blandrasvalpar som nu är att flytta hemifrån.Valparna är en korsning mellan Golden retriver/ Border collie och Husky.

Då vi fött upp flera kullar med den här korsningen kan vi garantera att valparna kommer att bli perfekta familje hundar alt. bästa vän till dej som söker en smart, lättlärd, okomplicerad hund med stabilt psyke. "

Härlig blandning...
"Två hannar kvar Vit och mörkblå. Jättefina valpar till trygga föräldrar. Mor: Mycket klok och lättlärd. Bordercollie, Kelpie, Finsk Lapphund och Karelsk Björnhund. Far: Finsk Lapphund. "

"Den 22 Juni fick vår tik en kull med underbara blandrasvalpar som nu är att flytta hemifrån.Valparna är en korsning mellan Golden retriver/ Border collie och Husky.

Då vi fött upp flera kullar med den här korsningen kan vi garantera att valparna kommer att bli perfekta familje hundar alt. bästa vän till dej som söker en smart, lättlärd, okomplicerad hund med stabilt psyke. "
:banghead: :wtf:

Härlig blandning...

Shit, jag har försummat möjligheten att tjäna storkovan!
Vad tänkte jag med när jag såg till att min LP BC HD C inte fick para sig med min meritlösa BC tik som var rädd för får (HD A)?
Jag måste haft hål i huvudet, ekonomiskt sett som inte tog ett par kullar på den tiken o Leon (HD A o MH över snittet).

5 cm lägre än mitt dvärgskägg och samma vikt som schäfertikarna :eek::turd::turd:

Såg just en tråd på något av hästforumen med rubriken Spännande korsningar.

Vi kanske skulle byta rubrik på den här tråden också? :angel: :D

"Mamma faraohund / grandis / briard.
Pappa border collie / labrador
Söker långvarigt,kärleksfullt hem. Måste vara ett aktivt hem,där de finns utlopp för deras arbetsiver. Gärna lantbrukare."

Vad har den för funktion hos en lantbrukare ens?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 952
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 130
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar