Förlååååt!Jooooooooo!!!!!!!!!!!
Ghaaaaaaa......................
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förlååååt!Jooooooooo!!!!!!!!!!!
Ghaaaaaaa......................
Samma här. Guuud vad jag saknar gatlyktor!!!När jag flyttade från lägenhet så minskade promenaderna i skit väder betydligt.Lite tråkigt för det var skönt bara man kom ut.
humf.....ska fundera på den förlåtelsen en stundFörlååååt!
Nuförtiden gör jag oxå det, balansen försvinner o jag drattar omkull om jag inte ser marken eller har något att hålla mig i.Samma här. Guuud vad jag saknar gatlyktor!!!
Äh, där jag bor så ska det vara våld hela tiden enligt tidningar osv, jag tycker att det är ganska lugnt här Jag tror att det många gånger är ganska lugnt på de flesta "stökiga ställen" bara man undviker att umgås med de otrevliga gängen som finns. Hade gärna bott i utkanten av Piteå (gjort det förut) om det bara inte varit så galet långt norrut... Lite OT kanske
Du är så välkommen tillbaka så Själv skulle jag gå under om jag var tvungen att gå promenader bland folk, men det har nog med mig att göra - inte hunden...
Tänkte på den här tråden idag! Var bjuden på middag hos min pappa och hans fru och självklart blev det hundprat då jag planerar skaffa valp inom en snar framtid. Vi kommer in på blandrasavel varpå min pappa säger att blandraser antingen är fruktansvärt dåliga eller heelt underbara. "Med Gucci var det ju så, han är en riktig vinstlott" säger han om deras hund. Hunden ifråga är en blandras mellan diverse småhundsraser bland annat coton de tulear och shih tzu + något annat, där "uppfödaren" har skapat sin "egen ras". Alltså inte bara en kull utan massa kullar. Och hunden ifråga är hanhundsaggressiv, översexuell, har diverse problem med ryggen och är i mitt tycke inte något speciellt. Tvärtom. Jag menar, självklart älskar man sin hund men jag förstår inte hur de kan förneka att han har rätt många brister... Men nej, de ska ju ha en likadan när de skaffar nästa
Om Gucci var vinstlotten undrar jag hur nitlotten ser ut
Han låter underbar!Precis!
Han kan inte träffa hanar för de är han aggressiv mot och tikar försöker han bara sätta på, oavsett om de är i löp eller inte, så det går inte heller. Så jäkla jobbigt med en hund som inte under några omständigheter kan vara runt andra hundar...
Han låter underbar!
Han borde få bli pappa
Kul när hunden är typ 10 och stamtavlan säger att hunden är 20 årRoade mig med att kolla på frallor på Blocket. Samtliga är såklart renrasiga men har ingen stamtavla. eller så är föräldrarna 100% renrasiga utan stamtavla.
Bäst var dock följande
"
Pappan är av franska bulldogen BLUEFAWN och har stamtavla som man får med vid köpet"
Jag har alltid önskat mig en annan hunds stamtavla på köpet och eftersom valpen i fråga inte har någon egen är det ju bra om jag får med en annan...
Kul när hunden är typ 10 och stamtavlan säger att hunden är 20 år
Jag räknar med att jag ska använda honom till 5 kullar o att snittet är 7 valpar/kull o så strimlar jag den i lika bitar
Om det blir några bitar över, behåller du dem då? Eller får några valpar dubbla stamtavlor så många frågor...Jag räknar med att jag ska använda honom till 5 kullar o att snittet är 7 valpar/kull o så strimlar jag den i lika bitar
Dom behåller jag o ger till någon annan valp......Om det blir några bitar över, behåller du dem då? Eller får några valpar dubbla stamtavlor så många frågor...
Vi ger inte valparna stamtavlor. De kan börja jämföra reggnr och annat med varandra och vips så känner sig någon orättvist behandlad, kränkt eller börjar mobba.Jag tänker också att det måste vara skitjobbigt om det blir många valpar. Hur gör en då? Lottar en ut pappans stamtavla till en av valparna? Delar den i så många bitar som det finns valpar? Är det bara pappans stamtavla som ska skickas med? Hur fungerar det vid typ matadoravel på hanen? Det kan en ju inte veta innan hur många kullar hanen ska få tänker jag mig - så blir alla kullar förutom den första utan stamtavla?
@Voff @dobbis @russinbulle hur har ni löst det med pappans stamtavla? För ni skickar väl med den?!
Jag räknar med att jag ska använda honom till 5 kullar o att snittet är 7 valpar/kull o så strimlar jag den i lika bitar
Dokumentförstörare, så har du till framtida kullar i åratal?Jag räknar med att jag ska använda honom till 5 kullar o att snittet är 7 valpar/kull o så strimlar jag den i lika bitar
Jag tänker också att det måste vara skitjobbigt om det blir många valpar. Hur gör en då? Lottar en ut pappans stamtavla till en av valparna? Delar den i så många bitar som det finns valpar? Är det bara pappans stamtavla som ska skickas med? Hur fungerar det vid typ matadoravel på hanen? Det kan en ju inte veta innan hur många kullar hanen ska få tänker jag mig - så blir alla kullar förutom den första utan stamtavla?
@Voff @dobbis @russinbulle hur har ni löst det med pappans stamtavla? För ni skickar väl med den?!