Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han har vuxit efter 12 månader, han är nu 15 månader. Inte så mycket mer såklart, men jag tror att han kommer att bli något större (Typ någon cm.).
The exception that proves the rule kanske? :D

Tinja, om något, håller på och sätter sig i kroppen. Hon har gått från 50 cm till 49 :laugh:

Någon som är insatt i Cane Corso? Det bor ett par stycken här på området, varav en kvinna har flera stycken. Två av dem är från samma uppfödare, en uppfödare som ett flertal gånger parat hundar med hd C och någon hund med ED 1. Är det så illa ställt i rasen att man måste göra det eller ser man inte en C höft på en så stor hund som ett problem?
(och gör man inte MH/BPH i rasen?)

Eller BC med 11-30 kg, bara i min närmsta bekantskapskrets...
Lillvispan 13 kg o 54 i mankhöjd
c58b19bd-b079-4379-a94f-5612d28f3375.jpg

Fähunden 66 cm i manken, på bilden är han urmusklad samt nybadad o väger ca 24 kg, i sin glans dagar var det 28 kg.
56ca2657-282c-4e20-82c5-70d556f17920.jpg

Senast ändrad:
Någon som är insatt i Cane Corso? Det bor ett par stycken här på området, varav en kvinna har flera stycken. Två av dem är från samma uppfödare, en uppfödare som ett flertal gånger parat hundar med hd C och någon hund med ED 1. Är det så illa ställt i rasen att man måste göra det eller ser man inte en C höft på en så stor hund som ett problem?
(och gör man inte MH/BPH i rasen?)
@Monstermom vet kanske?

Blandras valp 3,5 månad tik tax och bulldog blandning mycket snäll och lekfull van vid barn och andra djur inte chippad och vaksinerad där av priset 2300 kr

De flesta blandraser man ser på blocket tycker jag verkar vara korsningar mellan "små söta raser", sen finns det de med galna raskorsningar men som åtminstone är besiktigade osv. Sen på nästa nivå av idioti har vi detta, galen blandning som varken är chippad eller vaccinerad... men priset var ju lågt i alla fall.

:meh:

De flesta blandraser man ser på blocket tycker jag verkar vara korsningar mellan "små söta raser", sen finns det de med galna raskorsningar men som åtminstone är besiktigade osv. Sen på nästa nivå av idioti har vi detta, galen blandning som varken är chippad eller vaccinerad... men priset var ju lågt i alla fall.

:meh:
Jösses, undrar hur den ser ut? :eek:

Dvärgschnauzer
9 000:-

Hej på er
Vi är 6 Dvärgschnauzer valpar P/S som letar efter en
Husse och Matte.
Vi kom till världen den 14/7 och är 5 töser och 1 grabb
och är äkta vara.
Vi kommer att vara bes,chippade,vaccinerade och
avmaskade när ni kommer och hämtar oss
efter den 11/9.
Vi är inte reg hos skk.
Men mamma och pappa är.
Vi säljs som sällskapshund

P.s Du kan tinga oss mot en handpenning som du
tyvärr inte får tillbaka om du skulle ångra dig

Varför registrerar man dom inte om nu föräldrarna är registrerade... :banghead:

Dvärgschnauzer

Hej på er
Husse och Matte.
och är äkta vara.
efter den 11/9.
Vi är inte reg hos skk.
Men mamma och pappa är.

Ypperligt tillfälle för den som vill tinga en blandrasuppfödare!

Dvärgschnauzer

Hej på er
Husse och Matte.
och är äkta vara.
efter den 11/9.
Vi är inte reg hos skk.
Men mamma och pappa är.

Vad finns det egentligen för anledning till att inte registrera valparna trots att båda föräldrarna är registrerade? Är det en kostnadsfråga? Kan det vara för att undvika repressalier från SKK/rasklubben om parningen är på ex. sjuka föräldrar? Jag tycker att det är väldigt märkligt, förstår inte alls varför man skulle låta bli :confused: Någon som vet?

Vad finns det egentligen för anledning till att inte registrera valparna trots att båda föräldrarna är registrerade? Är det en kostnadsfråga? Kan det vara för att undvika repressalier från SKK/rasklubben om parningen är på ex. sjuka föräldrar? Jag tycker att det är väldigt märkligt, förstår inte alls varför man skulle låta bli :confused: Någon som vet?
Det är det jag också funderar på ;):confused:

Det är det jag också funderar på ;):confused:
Ja det enda jag kan komma på är att man inte vill att valparna ska bli "officiella" av någon anledning... Och vill man inte det så har man förmodligen något att dölja!

Annars är det väl för att det är dyrt och/eller jobbigt att fixa. Att det är dyrt känns inte godtagbart - vad kostar det egentligen? Varför inte lika gärna skippa chip och vaccin i såna fall? Dessutom borde valparna ju vara "värda" mer om de går att ha till utställning och tävling också, eller till och med framtida avel... Och är det för jobbigt, tja, då ska man inte ta en valpkull alls :p

Jag kanske för höra av mig till annonsören och fråga :confused:

Många gör det helt enkelt för att det är jobbigt att bli medlem hos SKK (kostar ju pengar), kostar pengar med stamtavlor - allt verkar krångligt ;) Och så den stooora saken med hälsokoller om där krävs några för registrering...

Dvärgschnauzer

Hej på er
Husse och Matte.
och är äkta vara.
efter den 11/9.
Vi är inte reg hos skk.
Men mamma och pappa är.

För att de inte har orkat ögonlysa föräldrarna kanske? :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 952
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar