Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag började med HTML vid 12-13års ålder (frontpage :D) och var pga ätstörningar för svag för att lyfta min stationära burk :laugh:

Jag kaaaan ha kastat ngn laptop i soffan eller så, men jag är för fattig för att vara annat än rädd om mina grejer :angel:

Haha, jag körde Dreamweaver på en gång, Frontpage gjorde dåvarande pojkvännen galen så han lät mig inte använda det :D

Tror att en av anledningarna till att många inte svarade på mitt mail är för att jag ställde frågor om rasens svagheter i form av rädslor m.m. och hur de såg på detta och om de hade några avelsstrategier för att förbättra rasen. De jag fick svar av var från de som hade ett tänk och en aktiv avelsplan kring detta, mycket kloka uppfödare som verkade lägga ned en hel del jobb. Fick ett argt svar i stil med "om du inte vill ha en rädd hund får du se dig om efter en annan ras, för det finns minsann ingen uppfödare som jobbar för att förbättra detta" från en rätt stor uppfödare. Många svarade som sagt inte alls.

Men ett mycket effektivt sätt att gallra fram seriösa uppfödare åtminstone

Men fy vilket hemskt bemötande från uppfödaren! :nailbiting: Får man fråga vilken ras det är du tittar på?

Men fy vilket hemskt bemötande från uppfödaren! :nailbiting: Får man fråga vilken ras det är du tittar på?
Absolut, Kooikerhondje. Det är en liten och ojämn ras och jag hade hoppats på att det låg i allas intresse att förbättra rasen. Tyvärr har jag blivit smått mörkrädd då jag bl.a. träffat en framtida avelstik (ska få valpar i vår) som hugger efter barn på gatan och är rädd för alla ljud. En annan avelstik (ska också få valpar i år) som blev så stressad av ljudet från en byggarbetsplats utanför utställningslokalen att de knappt kunde vara i ringen.
Tack och lov har jag också haft kontakt med ett par superuppfödare som gör ett kanonjobb!

Det är ju bra att ni kan sitta här o vara krävande och "uppkäftiga" men det finns faktiskt dom som inte har den tekniska begåvningen för att få till en hemsida, och nej jag vill inte att någon annan sköter den,jag vill kunna uppdatera själv o inte be om hjälp så fort jag vill ha in en ny bild .

Dobbis/ teknisk idiot :banghead:
Jag är verkligen teknisk idiot. För ca 2 år sen viste jag inte ens vad "rauter" och "modem" var. Stängde bara av öronen och försvann in i min egna lilla värld när det sas ett dataord.

Är inte ett dugg bättre idag men har lärt mig hur just den sidan (webbhotellet?) funkar som vi använder. Ungefär som man tillslut får kläm på facebook men man fattar inte mer om IT för att man lyckas facebooka :grin:

"Vi i svenska doodleklubben söker friröntgade, psykiskt stabilia Doodlar. Labradoodle Goldendoodle och Doubledoodle (labradoodle och goldendoodle) Likaså storpudlar och mellanpudlar.
För en sund avel inom vår "ras"
Hoppas att det är ok för admin att jag delar detta."
:yuck:

"Vi i svenska doodleklubben söker friröntgade, psykiskt stabilia Doodlar. Labradoodle Goldendoodle och Doubledoodle (labradoodle och goldendoodle) Likaså storpudlar och mellanpudlar.
För en sund avel inom vår "ras"
Hoppas att det är ok för admin att jag delar detta."
:yuck:
Varför ska dessa friska hundar slösa på sina gener i blandrasavel? Det måste väl ändå vilken avelsintressead person som helst fatta att friska, aveldugliga hundar behövs bättre i sin egna ras?

Det är ju bra att ni kan sitta här o vara krävande och "uppkäftiga" men det finns faktiskt dom som inte har den tekniska begåvningen för att få till en hemsida, och nej jag vill inte att någon annan sköter den,jag vill kunna uppdatera själv o inte be om hjälp så fort jag vill ha in en ny bild .

Dobbis/ teknisk idiot :banghead:

Webs.com är räddningen för oss alla :bow:
Webs har BRA gratisversioner så man kan lägga lite tid och energi på att lära sig programet innan man bestämmer sig för att köpa en webbadress.
Jag kan inget om "riktiga" hemsidor men "gör" hemsidor till flera föreningar med hjälp av webs. Dels för att det är sjukt simpelt så jag kan närsomhelst lämna ut användarnamn och lösenordet till en annan medlem som kan ta över hemsidan utan att behöva krångla eller ladda ner något och dels så är dom billig. Tror det brukar ligga på ca 600kr år för själva tjänsten ink webbadress(domännamn). Då ingår ganska mycket lagringsutrymme, mailadresser med webbadressen som domän, möjlighet till änklare webbutik samt support dygnet runt som fixar det mesta (dock på engelska)

@dobbis , teknikrädsla handlar om okunnighet och osäkerhet. Kan du surfa runt på Bukefalos (och resten av Internet också, antar jag?) samt lägga in bilder, kan du också ha en hemsida. Det finns massor av datorkurser man kan gå för att lära sig mer och bli mer säker på foten. Kolla ett folkuniversitet nära dig?

"Underbara mellanstora golden cava doodle valpar väntas i mitten av sept för leverans efter 8 v ålder ca mitten Nov~ början av dec. Man kan redan nu visa intresse för dessa valpar. En golden cava doodle är en mellanstor hund och är en mild och trevlig sällskapshund. Vissa kan få lätt vågig päls och andra cavaliers släta mjuka päls. Vuxenvikt mellan 8-20 kg o mankhöjd ca 40-50cm. Valpen är vid leverans uppväxt i hemmiljö och är vetrinärsbesiktigad, idmärkt,vaccinerad, dolda felförsäkrad,avmaskad, nybadad med nyklippta klor, biltränad. Mamman är en mkt snäll Goldendoodle tik. Och pappa en fantastisk Cavalier king Charles spaniel som har Hjärtintyg UA och Patella UA. Sök gärna på golden cava doodle och läs på lite info om rasmixen och se bilder . Passar rasmixen er familj så är ni Välkomna att kontakta oss."

En liten tanke jag har är ju... Både golden retirevers, pudlar och cavalierer har FLER sjukdomar än det som testas för. Hur orkar man ens försöka vara seriös när man bara gör ett halvhjärtat försök?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 952
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar