Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker er hemsida är bra. Var in senast igår av ngn anledning :D

En hemsida är ju faktiskt en investering i dagens media-samhälle.

Vill dock tillägga att uppfödare jag känner till privat (både katt och ngn enstaka hund) så stryker jag dom inte pga en dålig hemsida såklart, men på nytt område så är hemsidan viktig, för mig.
Menar du våran hemsida?
Isf tack.
Jag är rädd att den kan kännas stel och färglös eftersom många har så mycket fräckt på sina.
Har precis börjat nosa på det här att få in filmer. Fattar bara inte ännu hur man gör.
Tanken är att få med klipp från MHn, MTn och tävlingar i framtiden.

Det är ju bra att ni kan sitta här o vara krävande och "uppkäftiga" men det finns faktiskt dom som inte har den tekniska begåvningen för att få till en hemsida, och nej jag vill inte att någon annan sköter den,jag vill kunna uppdatera själv o inte be om hjälp så fort jag vill ha in en ny bild .

Dobbis/ teknisk idiot :banghead:

Menar du våran hemsida?
Isf tack.
Jag är rädd att den kan kännas stel och färglös eftersom många har så mycket fräckt på sina.
Har precis börjat nosa på det här att få in filmer. Fattar bara inte ännu hur man gör.
Tanken är att få med klipp från MHn, MTn och tävlingar i framtiden.

När jag inte är salongsberusad kan jag försöka skaka fram lite filminläggning ur hjärnan. Det är ett bra tag sedan jag gjorde det men kommer ihåg det mesta. När jag är nykter iaf :D

Det är ju bra att ni kan sitta här o vara krävande och "uppkäftiga" men det finns faktiskt dom som inte har den tekniska begåvningen för att få till en hemsida, och nej jag vill inte att någon annan sköter den,jag vill kunna uppdatera själv o inte be om hjälp så fort jag vill ha in en ny bild .

Det finns bra verktyg idag. Det är knappast ovanligt att ngn annan bygger hemsidan och så uppdaterar man texten själv.
Wordpress är populärt och det finns färdiga mallar. Det är som att posta en ny tråd på buke ungefär.

"Krävande och uppkäftig" tycker jag verkligen inte att jag är. En hemsida är oftast ens ansikte utåt på internet. Visst, vill man bara sälja internt så spelar det ju ingen roll, kontakter är trots allt väldigt mycket värt. Men att förmedla information på ett samlat ställe om vad man faktiskt har för hundar i avel är ju knappast dåligt?

Som ex. spanar jag in en viss uppfödare inom rasen jag är intresserad av, men jag har ingen aning om vad för hundar dom ens äger. Baserat endast på hemsidan verkar dom ha ett sunt tänk kring sin avel och genom hunddata så är jag "nöjd" med tidigare uppfödningar, men ingenstans står det vilka hundar dom själva har i hushållet och har ev. planer för.

Det finns bra verktyg idag. Det är knappast ovanligt att ngn annan bygger hemsidan och så uppdaterar man texten själv.
Wordpress är populärt och det finns färdiga mallar. Det är som att posta en ny tråd på buke ungefär.

"Krävande och uppkäftig" tycker jag verkligen inte att jag är. En hemsida är oftast ens ansikte utåt på internet. Visst, vill man bara sälja internt så spelar det ju ingen roll, kontakter är trots allt väldigt mycket värt. Men att förmedla information på ett samlat ställe om vad man faktiskt har för hundar i avel är ju knappast dåligt?

Som ex. spanar jag in en viss uppfödare inom rasen jag är intresserad av, men jag har ingen aning om vad för hundar dom ens äger. Baserat endast på hemsidan verkar dom ha ett sunt tänk kring sin avel och genom hunddata så är jag "nöjd" med tidigare uppfödningar, men ingenstans står det vilka hundar dom själva har i hushållet och har ev. planer för.
ag vet inte ens vad wordpress är för något, som sagt teknisk idiot.

Ok, ta det lugnt nu. Du är gammal i branschen, dvs du har en massa kontakter att använda och har inte samma behov av en hemsida. Är man ny (och det kvittar om det är hästar, katter eller hundar) så skulle jag säga att man måste ha en fungerande hemsida för att komma någonstans.

VILL man ha en hemsida och inte är totalt tappad bakom en vagn (vilket jag vet att du inte är) så finns det mallar, instruktioner online osv för att inte tala om ett gäng datanördar här som kan hjälpa till. Vill man inte ha en så är det ok också men ja, man missar garanterat kunder. Sedan är ju frågan hur stort behov man har av de kunderna, finns det tillräckligt med kunder ändå är det ju lugnt.

Det är viktigare med en enkel hemsida som är up to date än en som är inaktuell med en massa lull-lull. Nu ska inte jag säga så mycket för min hemsida är hopplöst ouppdaterad men jag föder å andra sidan inte upp något :D MEN den är enkel och har ändå en massa sökträffar/besökare.

Tja, vill man välja bort alla som jag som inte har Facebook är det en bra idé att bara vara där :meh: Trots allt har inte alla FB. Det är heller inte dyrt att ha en hemsida och har man företag får man ju dra av det. Det är inte svårt att konstruera en heller och samma där, kan man inte göra den själv får man dra av kostnaden för någon som gör det.

Jag tror inte jag sett något liknande i "min" värld (arabhästar), har man uppfödning så har man en hemsida också. Givetvis av varierande kvalité och uppdateringsfrekvens :cautious:
Väljer man bort det sökbara Internet, till förmån för det mera slumpmässiga Facebook, så ser jag det som ett tecken på bristande seriositet...
Man är i så fall inte mån om att presumtiva kunder ska kunna hitta en alls, än mindre får reda på något lite tyngre av vikt.

Att ha en tämligen statisk hemsida, som kanske uppdateras med viktiga data en eller ett par gånger om året, och där lämna kontaktuppgifter som mejl och telefonnummer, samt att hänvisa till Facebook (för den som vill använda detta) för snabba nyheter ser jag som OK.

Finns man bara på Facebook, så missar man många kunder, dels de som inte använder Facebook, men också alla dom som helt enkelt inte hittar "rätt". Facebooks funktioner för att söka, liknar mer en slumpgenerator, än en välfungerande sökfunktion. Man måste t.ex. stava exakt rätt för att hitta rätt....

Ok, ta det lugnt nu. Du är gammal i branschen, dvs du har en massa kontakter att använda och har inte samma behov av en hemsida. Är man ny (och det kvittar om det är hästar, katter eller hundar) så skulle jag säga att man måste ha en fungerande hemsida för att komma någonstans.

VILL man ha en hemsida och inte är totalt tappad bakom en vagn (vilket jag vet att du inte är) så finns det mallar, instruktioner online osv för att inte tala om ett gäng datanördar här som kan hjälpa till. Vill man inte ha en så är det ok också men ja, man missar garanterat kunder. Sedan är ju frågan hur stort behov man har av de kunderna, finns det tillräckligt med kunder ändå är det ju lugnt.

Det är viktigare med en enkel hemsida som är up to date än en som är inaktuell med en massa lull-lull. Nu ska inte jag säga så mycket för min hemsida är hopplöst ouppdaterad men jag föder å andra sidan inte upp något :D MEN den är enkel och har ändå en massa sökträffar/besökare.

Jag är normalt inte tappad bakom vagnen men när det kommer till hemsidor,så finns det inte en enda indian i kanoten :o
Jag kan ju knappt hämta en bild på photobucket och sätta in här.
Har ingen koll på url,html och allt vad det nu heter, måste erkänna att jag är helt ointresserad med,hatar dator teknik! :nailbiting:

Jag är normalt inte tappad bakom vagnen men när det kommer till hemsidor,så finns det inte en enda indian i kanoten :o
Har ingen koll på url,html och allt vad det nu heter, måste erkänna att jag är helt ointresserad med,hatar dator teknik! :nailbiting:

Det är som sagt upp till var och en om man väljer att ha en hemsida men det är faktiskt inte så komplicerat. Med de mallar osv som finns idag är det som att använda Word mer eller mindre. Det finns också mycket resurser online att kolla bland.

Jag gillar att göra en del av koden själv även om jag som sagt är lite rostig :D annars använder jag en editor (vilket är en program typ Word fast för html som helt enkelt är språket websidor använder).

Det är som sagt upp till var och en om man väljer att ha en hemsida men det är faktiskt inte så komplicerat. Med de mallar osv som finns idag är det som att använda Word mer eller mindre. Det finns också mycket resurser online att kolla bland.

Jag gillar att göra en del av koden själv även om jag som sagt är lite rostig :D annars använder jag en editor (vilket är en program typ Word fast för html som helt enkelt är språket websidor använder).
Vad är Word :confused:

Med Wordpress behöver du inte kunna något sånt. Man behöver inte in och peta i koderna om man inte vill göra något speciellt. Mallarna kan man gå in direkt i och justera, typ "lägg till sidhuvud" och "ändra färg", väldigt enkelt om man bara har lite vilja och nyfikenhet :up:

Jag är en sådan som tycker hemsidor är väldigt viktiga. De ska vara lättnavigerade och innehålla all nödvändig information. Det ska finnas en flik om avelsfilosofi, om kennelns hundar, om planerna, aktuella kullar, tidigare kullar, det ska finnas KONTAKTINFORMATION på en helt egen sida och inte undanskuffat i något litet hörn. Galleri och uppdateringar får gärna vara med, men där kan man absolut hänvisa till en Facebook-sida.

Men så har ju jag gått media också och pluggat webbdesign :rofl:

Förra gången jag provade att göra en sida så kostade det mig en ny laptop :banghead:
Laptopar kan inte flyga och håller inte för att användas som fresbee genom kontorsfönstret :o:idea:

:D De överlever sällan något sådant :laugh: har faktiskt aldrig hänt här men det har varit nära när jag redigerat film med världens idiotprogram ("marknadsledande" my ass :meh:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 952
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar