vallhund
Trådstartare
Synd o, den sk uppfödarens plånbok om något händer valpen o denne inte har DF försäkring.Det där tror jag inte ett skvatt på. I sådana lägen tänker jag alltid att de har helt enkelt inte fattat hur mycket jobb det är med en valp och så har de ledsnat på att den visst inte bara sitter o ser söt ut utan kanske ylar om natten, biter på saker o pinkar överallt..
Upplevde samma under boomen min ena ras hade (chihuahua) men inte nu. Nu är jag ju å andra sidan van vid rasen och har jag inte personligen pratat med uppfödaren på tex utställning har vi i regel en drös mer eller mindre bekanta uppfödare som kan rekommendera mig så nu har jag inga som helst problem. Själv kan jag i perioder vara dålig på att kolla kennelmailen (svar kan dröja nån vecka) men svarar alltid alla om de inte skriver galna saker eller verkar oseriösa rakt av. Majoriteten hör man aldrig av igen så förstår de som inte alltid pallar men för mig känns det som en artighetsfråga.
Tror de kan dra ner på mycket av det där. Inte maten men resten. Sett flera kullar där köparna själva får välja om de vill ha vetbes chip o vacc (kostar då givetvis mer) exempelvis. Försäkring kan jag lova att de inte har.