Japp. Och trots att polisen inte kan göra något sitter folk och säger att man inte ska fixa snubben , som de i båda fallen vet vem det är. suck.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att uppmana folk att hålla sig inom lagens ramar är inte att försvara.Och folk sitter och försvarar dom här människorna. Patetiskt.
Den som anser att mord eller kastration av en annan person (oavsett vad den gjort) tycker jag är bra mycket osundare än Enya.... :smirk:Ursäkta , men du är inte frisk. Du ursäktar pedofiler också va?
Om han ger dem psykisk skada eller ej vet vi inte. Om han ger dem fysisk skada så bör det kunna bevisas. Om det är psykiskt skadande för en häst att ha en manssnopp i sig så kan man fråga sig hur psykiskt skadande det är med tex insemination.. Och det var väl "björk" som skrev det , att tidelag inte är olagligt i sverige, men herregud försök att se det från hästens perspektiv! Mannen lär ha en psykisk skada ja (goddag yxskaft) , men han lär också ge hästar som minns väldigt väl ,svåra psykiska skador och svårt för att lita på människor igen , för att inte tala om olidlig smärta om han gör illa dem.
Tar kort på honom så har man bevis. Skriker åt honom och ringer polisen direkt. Det finns massor man kan göra. Speciellt om han befinner sig på ens egen mark och ger sig på ens egen häst.men någon skrev att polisen inte kunde göra något för ens de tog mannen i fråga på bar gärning. Vad gör man då själv om man ser den här mannen varje dag? Låtsas som inget hänt?
Ett intrång; ja, men vi vet faktiskt inte om djuret ser det som ett värre intrång än att bli riden på eller hållen i "koppel" (grimma) eller tvättas med slang...Nej jag är medveten om att det inte är olagligt. Men det är inte förbjudet med pedofili i nåt visst land i Afrika heller. Det betyder alltså att trots detta borde man med lagen som stöd ändå leva på sitt sunda förnuft.Ett djur kan inte säga jag vill eller inte (ja ett handjur kanske men jag tror kanppast att tex ston föredrar människor). Och skadas nej, men det är ändå ett intrång.
I konsekvensens namn så borde man då kanske ta saken i egna händer o kastrera hingstdjäveln så han inte gör om det!Sista kommentaren angående betäckning har jag inga invändningar mot. En hingst som har ett sto som sitt mål är mycke svår att få stopp på, det är därför ston sällan ser lyckliga ut när de blir betäckta med människans hjälp. Synd.
Skulle det då alltså vara okej för en man att sätta på ett sto bara hon brunstar?Har du hört talas om fenomenet "brunst" någongång?
...eller en kvinna när hon har ägglossningSkulle det då alltså vara okej för en man att sätta på ett sto bara hon brunstar?
Det är ungefär så jag resonerar.Oavsett hur äckligt eller konstigt man tycker det är så ÄR det INTE alls säkert att en häst lider psykiskt av en manssnopp. Vi vet inte om den lider mer eller kanske tom mindre av det än av att bli riden eller lastad i släp. Ens EGNA känslor för handlingen är en sak - hur djuret känner är en annan. Enligt min mening tror jag inte ett djur ens förstår att det är en sexuell handling. Och om de förstår det; vad säger att de finner det motbjudande?