orolig och rädd

Till och med jag hade använt en viss mängd våld för att få den som misshandlar mina djur eller mina barn att sluta!
Men jag hade inte hämnats eftersom jag inte tycker att det leder någon vart.

Och jag tänker också på om den omtalade hästvåldtäcksmannen verkligen är den som gjort allt. Han är ju inte dömd, och faktiskt så tror jag att det klart räcker med ett vittne till det han har gjort för att få honom dömd.

Jag har inte ens en lagbok, men kan ändå hålla mig på rätt sida! Och när jag skrev det där om " bara för att..." så menade jag att det inte är rätt att polisen avrättar folk för att de bryter mot lagen. Farbror Melker dödar Tjorven, ja så blir Farbror Melker dödad av polisen, för man får ju inte döda människor! Jag förstår varför vi avskaffade dödsstraffet i Sverige!

Utan tvekan skulle jag hjälpa någon i nöd, men man behöver ju inte ge sig ut efteråt för att hämnas på den som har varit "dum". Och framför allt så behöver man inte misshandla den personen så att den blir allvarligt skaddad.

Så för att jag tror på att man tjänar mest på att hålla sig på rätt sida om lagen så ska jag samla in pengar till terapi för djurplågare??!!

Att springa ut mot en allmän väg och filma en och samma person varje gång han finns där, det tolkar inte jag som lagligt i alla fall. Skulle någon göra så mot mig skulle jag försöka sätta dit den personen för förföljese eller vad det heter på " fackspråk"!

Man BEHÖVER faktiskt inte ha personen i fråga på film för att det ska gälla som bevis!
Dessutom tror jag att jag är ett bra vittne. Ju mer saklig jag är och ju bättre jag kan redogöra för hur han såg ut och för vad som hände, desto mer trovärdig verkar jag som!

Tro mig, jag vet också hur det fungerar i verkligheten och min erfarenhet visar att polisen sköter det mesta hur bra som helst utan min inblandning. Jag framstår också som trovärdig eftersom jag inte beteer mig som en sur kärring mot de som bara försöker göra sitt jobb!

Jag skulle också kunnna tänka mig att filma någon som begår ett brott för att använda som bevis. I Sverige är det ju också så att domstolar får använda en film som bevis även om den tillkommit på ett olagligt sätt.

Jag kan inte heller garantera vad som händer i vredesmod just när man ser någon misshandla ett djur eller ännu värre tex ett barn. Att ingripa då och kanske använda onödigt mycket våld är en helt annan sak än att hämnas i efterhand eller ännu värre hämnas i förhand :crazy:

Det jag tycker är fruktansvärt är de som anser att man skall starta lynchmobbar och försöka döma folk. Vissa verkar tycka att rykten är tillräckligt för att ge sig på en medmänniska.

I mitt fall har det fungerat - jag har faktiskt knappt sett killen i fråga sedan dess.

Även om det inte skulle fungera så skulle jag inte "ta saken i egna händer" på det sätt som du skrivit.

Nej, inte riktat mot dig, lånade din knapp bara för den var längst ner och det var inte riktat till någon speciell.

Menade att du för min del får göra precis vad du vill, varav jag gav några ytterlighetsexempel, men jag tror mitt sätt är bättre

Nene , hoppas någon annan skulle göra det åt dig då så att någon intelligent människa fattar att hästarna inte vill bli våldtagna av äckliga sodomit jävlar. Hoppas verkligen inte det fortsätter.

hästarna inte vill bli våldtagna av äckliga sodomit jävlar.
*host host*
våldtäkt är ett mänskligt ord.
Finns ö h t inte i hästarnas värld
då de inte har ett mänskligt tänkande.

Så djur vet inte vad våldtäkt är? Ursäkta,men föddes du igår eller? Jag tycker att du behöver en uppdatering om djurens beteende, låna några böcker? Se lite mer på faktaprogram om djur? Kan behövas. Kan du också ge mig ett exempel på ett ord som finns i hästarnas värld? Ah! Kunde inte heller komma på något förutom möjligtvis "gnägg" , så kan vi inte diskutera något bara för att orden inte finns i hästarnas värld..Ja , då går nog den här sajten i konkurs. :D

Då kan det ju räknas som våldtäckt varje gång man låter en hingst betäcka ett sto. Man vet ju inte om stoet vill. Vad är det förresten som säger att en insemination känns trevligare än en människopenis? Om han inte skadar stoet på annat sätt än våldtar henne.

Eftersom djur inte har ett mänskligt tänkande
vet de inte vad våldtäkt är
då våldtäkt är ett mänskligt ord.

De känner till psykisk kränkning och
fysisk kränkning
men har inte ord för det.

I övrigt säger jag som Enya.
Senast jag såg en betäckning såg inte stoet så värst lyckligt ut.

"Att springa ut mot en allmän väg och filma en och samma person varje gång han finns där, det tolkar inte jag som lagligt i alla fall."

Då tolkar du fel.

Och om han inte vill bli filmad så behöver han inte knalla omkring där. Om det var en väg han var tvungen att ta skulle det kanske kunna diskuteras (moraliskt alltså, inte lagligt) men nu har han ju faktiskt inte där att göra eftersom det t.o.m. tydligen var en återvändsgränd.

/Mi

Jag skrev ingenting om att man skulle vara en "sur kärring". (Jag är 22 förresten så "kärring" my ass :p)
Däremot måste man oftast vara bestämd och tydligt visa att man inte tänker nöja sig med ett "jodå, ditt fall ligger i min hög..."

Nej, man måste inte ha personen i fråga på film, men det underlättar åtalsfrågan på ett sätt som inget annat bevis kan göra.

Och tillbaks till din trovärdighet som vittne... jag tror faktiskt inte att du har varit med om något lika allvarligt som det här så att du kan uttala dig i den frågan. Eller har jag fel?
När det gäller sexuella brott (mot djur eller människa) ställs det mycket högre krav på vittnena, dom blir pressade, misstrodda och måste kunna redogöra för exakt allt som hänt.
Vid stölder/ rån m.m. kritiseras inte vittnena lika hårt (eller inte alls) eftersom det inte finns känslor inblandade på samma sätt där.

Därför krävs det här ett högre krav på bevisföringen, och därför är att filma någon en alldeles utmärkt idé :cool:
/Mi

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 304
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 299
Senast: vtok
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 684
Senast: Milosari
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka